|
|
kupuje kampera Chausson |
Autor |
Wiadomość |
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2010-11-01, 17:57 kupuje kampera Chausson
|
|
|
dawno nie pisałem na forum z braku czasu .
sprzedałem swojego kampera i teraz planuje zakup Chausson Flash troche nowszego...
proszę o opinie dla tego producenta
wiem, że nie jest to Bursner ale cena zrobiłą swoje |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2010-11-21, 21:46
|
|
|
kupiłem i zaczynam ekspoatacje
zabudowa troche prosta ale zmyślnie wykonana. producent zastosował myśl skromnego kamperka ale z wyposażeniem wygodnym w używaniu.
elektryka bez bajerów ale funkcjonalna
ciekawostka - mój kamper ( bo tak mogę teraz napisać) nie ma solara i lampy wejsciowej zewnętrznej
ALE ma wszystko przygotowane do podłączenia - wyprowadzone przewody z kostką pod dach i podobnie z oświetleniem przy drzwiach - planuje założyć te urządzenia.
zobaczeymy co bedzie dalej |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
Wysłany: 2010-11-24, 00:10
|
|
|
Mam nadzieje, ze i mnie wolno sie do rodziny dolaczyc jako blizniak jednojajowy Challenger.
Temat dopiero rusza, ale moze ktos wrzuci poza EwaMArkiem jakies opinie. No i oczywiscie kolejne wrazenia EwyMarka tez wyczekiwane...
pzdr
neptyk |
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2010-11-24, 17:40
|
|
|
fotki bedą
chciałem zrobić w terenie ale jakoś zapomniałem |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2010-11-24, 19:30
|
|
|
kolega napisał w innym temacie
"Przepraszam, ze tak troche nie w temacie, ale tez nabylismy Challengerka (siostrzany, wrecz identyczny samochod jak Chausson, troche inne naklejki, ale auta z jednej tasmy, np. Twoj Flash nazywa sie tu Challenger 43)...
Dostane naszego w lapy dopiero za jakies 6 tygodni no i po prostu nie mozemy sie juz doczekac...i oczywiscie pozeramy kazdy skrawek informacji na temat tej firmy (koncern Trigano) i ich produktow
I tak mnie zaciekawily Twoje - EwaMarek - opinie z praktycznej strony. Cos nie tak z Twoim Webasto??? Czemu niedobre??? Buda nietrwala, meble skrzypia, cos sie dzieje??? Cos bys zmienil??? Cos musiales naprawiac???
Koniecznie napisz cos wiecej bo mi tu Monia z rozterki (za)oszaleje
Ze swojej strony dodam, ze marki te ciesza sie w gestapolandzie dosc dobra opinia. Jesli chodzi o nowsze modele to ogolnie narzeka sie tu na nieizolowany i niewygluszony zintegrowany stopien do budy. Podobno podczas jazdy w deszczu jest dosc glosno, jak woda z kola w niego trafia no i zimno od niego ciagnie - niektorzy obudowuja i izoluja go dodatkowo albo po prostu oklejaja extreme-isolatorem. Aha - jeszcze jedno: firma nie oferuje izolowanych i ogrzewanych zbiornikow na szara wode, trzeba izolowac i montowac ogrzewanie od producentow tzw. Zubehöru (Reimo, Frankana, Fritz Berger itp.)
PS. Sadze, ze pomysl z zalozeniem jakiegos threadu dla posiadaczy Szoszonow/Czelendzerow nie jest zly, zawsze mozna by sie powymieniac w obrebie jednej marki na uwagi i doswiadczenia...
pzdr
neptyk" |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2010-11-24, 19:39
|
|
|
odpowiem tutaj
kamper narazie jest ok
co do schodka wejsciowego to fakt - WIEJE
dobry pomysł z tą izolacją musze coś z tym zrobić
a co do stukania - zabudowa ok
ale
- puka moskitiera - jest ona złożona na pół i nieźle daje... przy kiepskim zablokowaniu
- odpadła trochę dolna szafka w łazience no i się sama otwiera - troche kiepsko pomyślane
- kibelek jest za wysoko obsadzony
- energoblok ma wade bo wiem już że u innych użytkowników szaleje wskazanie wody szarej, a u mnie jeszcze wody czystej
- hałasuje eberspracher (webasto) i troche słabo dogrzewa tył/ za to w łazience sauna
ale ogólnie naprawde fajna zabudowa - polecam
no i alkowa jest prawie 3 osobowa - to jest bajer |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2010-11-24, 19:45
|
|
|
robocze zdjęcie nr 1
kamper nowy1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 250 raz(y) 90,47 KB |
|
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
Wysłany: 2010-11-24, 21:26
|
|
|
A to nasza wersja - Targi 2010 Düsseldorf
challenger 2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 234 raz(y) 241,37 KB |
|
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
Wysłany: 2010-11-25, 11:24
|
|
|
Super Kamperek EwaMarek, gumowych drzew i mostow Ci zycze
Jeszcze jedno, jak mozesz to sprobuj sie dowiedziec (a moze juz wiesz) czy poprzedni wlasciciel byl w Fordzie na aktualizacji oprogramowania komputera silnika.
Po wielkich narzekaniach na slabosc przy ruszaniu Ford zaktualizowal software i wgrywal go (i ciagle jeszcze wgrywa jak sie ktos zglosi) kamperowcom za darmo w ramach rekojmii. Podobno niebo a ziemia, z nowym softwarem autko prawie samo rusza (dodaje elektronicznie gazu czy cos tam) i mniej pali, powiadaja...
pzdr
neptyk |
|
|
|
|
Stanek
weteran
Twój sprzęt: HYMER Exis-i 562
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Piwa: 205/47 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-11-25, 12:06
|
|
|
neptyk napisał/a: |
Jeszcze jedno, jak mozesz to sprobuj sie dowiedziec (a moze juz wiesz) czy poprzedni wlasciciel byl w Fordzie na aktualizacji oprogramowania komputera silnika.
Po wielkich narzekaniach na slabosc przy ruszaniu Ford zaktualizowal software i wgrywal go (i ciagle jeszcze wgrywa jak sie ktos zglosi) kamperowcom za darmo w ramach rekojmii. Podobno niebo a ziemia, z nowym softwarem autko prawie samo rusza (dodaje elektronicznie gazu czy cos tam) i mniej pali, powiadaja...
|
Znasz jakieś szczegóły jakich to silników się tyczy i jakich roczników? Mój Hymer z 2008 jest na Transicie i powiem szczerze że często mi się zdarza zgaśnięcie silnika przy ruszaniu. Zupełnie jak nie w dieslu muszę dodać sporo gzau żeby ruszyć płynnie. W zasadzie od zawsze jeżdżę dieslami i nigdy nie miałem takich problemów. |
_________________ Pozdrawiam
Stanek
https://www.dzienpodniu.com.pl
|
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
Wysłany: 2010-11-25, 13:07
|
|
|
Witaj Stanek,
tu wkleje jeden z postow z niemieckiego forum:
"Hallo zusammen,
komme gerade aus der Ford Werkstatt ( Kompetenzhändler Nfg) zurück, was soll ich sagen, ich habe es bekommen, das sagenhafte umworbene SW Update !!!!!!!
Es funktioniert tatsächlich, die "Anfahrschwäche" ist weg. Aber erstmal der Reihe nach, denn ich denke, es gibt einen Weg für jeden Fahrer des neuen Transit das SW Upate zu bekommen.
Also im November war ich in der Werkstatt wegen eines mechanischen Defektes an der manuellen Klimaanlage, da schon gebeten nach dem Update zu schauen. Es wurde im Etis nachgeschaut, gibt nichts für unseren Transit, Okay muss ich erst mal glauben, dann später hier im Forum gesehen das man sogar selber im Etis nachschauen kann, Herbsch sei Dank, tatsächlich steht da nichts.
Letztes WE, nach einer Nacht auf einem Stellplatz, Temperatur so um 0°C, erscheint beim Vorglühen lassen, wegen Abreise, im Informationsdisplay die Warnung: "Motorsystem Fehler". Ups, was nu? Irgendwie muss ich ja nach Hause kommen, also Meldung resetet und gestartet, alles läuft ganz normal, Heimreise war nur 60Km, Auto hat sich ganz normal verhalten.
Am Montag Werkstatttermin gemacht, mit einem Meister am Fahrzeug erklärt, Okay wir werden den Fehlerspeicher auslesen. Heute Abend abgeholt, Meister sagt: Leider nichts im Speicher gewesen, habe dann Ford in Köln angerufen, haben gesagt wird wohl ein SW Fehler sein und eine neue SW aufgespielt. Huuraahhh !!!!
Ganz neues Gefühl, Kupplungspedal langsam kommen lassen, Drehzahl erhöht sich selbstständig und Fahrzeug fährt, im unteren Drehzahlbereich viel besserer zügiger Durchzug, Leerlaufdrehzahl jetzt immer zwischen 850 und 900 U/rpm, einfach klasse. Das Update ist nicht nur wegen der Anfahrschwäche, aber es behebt sie.
Also, hin zum nächsten Kompetenzhändler und den Fehler schildern, der eh nicht ausgelesen werden kann und darauf drängen in Köln anzurufen, und schon seit Ihr der neuen Software ein Stück näher. Nach Recherchen im Inet können alle neuen Transit bis Bj Ende 2008 das Update bekommen, Recherche ohne Gewähr, ab Bj 2009 ist es schon Serienmäßig drin. Ford hält sich wahrscheinlich aus Kostengründen zurück, freiwillig das Update anzubieten, ist ja auch nicht Sicherheitsrelevant.
Vielleicht hilft es ja dem einen oder anderen"
i moze jeszcze to z innego forum:
@ fordfahrer,
Anfang Oktober 2008 (km-Stand 25900) war ich bei meiner Fordwerkstatt wegen Behebung des "Motorsystemfehlers".
Ford-Köln hat nach den Sommerferien ein Software-Update ausgeliefert, das bei meinem Fahrzeug installiert wurde.
Ergebnis nach weiteren 5000 km Fahrstrecke: Der "Motorsystemfehler" tritt seitdem nicht mehr auf.
Anscheinend ist auch etwas gegen die "Anfahrschwäche" unternommen worden. Der Regelkreis des Motors spricht schneller an, damit kann mit geringerer Drehzahl angefahren werden, ohne den Motor abzuwürgen. Zu wenig Drehmoment hat der Motor nie gehabt, er reagierte nur zu langsam auf die Drehzahlabsenkung beim Einkuppeln."
Moze Ty lub ktos z otoczenia radzi sobie z niemieckim, to sie dobierzesz dokladnie do tresci tych postow.
Krotko podsumowujac jest tak:
gdzies na poczatku 2008 roku kupe wkurzonych wlascicieli Fordow Transitow - wedle mojej wiedzy - z silnikami TDCi 110. 130 i 140 km, od rocznika 05.2006 do konca 2008 roku, zglaszalo sie do serwisow Forda z nastepujaca skarga:
Przy temperaturach ok. 0 St. C i uruchamianiu silnika wyskakiwal im ciagle blad "Motorsystem Fehler". Ford wymienial rozne czujniki, wentyle spalin i nawet akumulatory i nic to nie dawalo. W koncu doszli do tego, ze oprogramowanie nie funguje i od 2009 roku wszystkie nowe Fordy z tymi motorami maja fabrycznie nowy software, auta od 05.2006 do 2008 musza niestety do serwisu gdzie (tu bezplatnie) otrzymuja wgrany nowy software. Ci co to dostali i opisuja sa w euforii, podobno jest super i nie ma zadnych wiecej bledow. Auto podobno samo jedzie...
I jeszcze cosik:
http://www.etis.ford.com/services.do
to jest link do strony serwisowej forda, musisz sie zarejestrowac i otrzymasz szeroki dostep do danych Forda, miedzy innymi do informacji o wszystkich akcjach serwisowych Forda, poprawkach, aktualizacjach oprogramowania itp. itd.
pzdr
neptyk |
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
Wysłany: 2010-11-25, 13:40
|
|
|
Aha
wedlug roznych forow SW(Software)-Update dotyczy zarowno 2,2 jak i 2,4 L naped przod i tyl.
Pdobno odbywa sie to tu tak:
Jedziesz do serwisu, zglaszasz usterke - silnik zle wchodzi na obroty, reaguje z opoznieniem, ciagle zdarza ci sie, ze go zadusisz przy ruszaniu. Mechanik podlacza sie serwisowym specjalnym kompem Forda do twojej OBD (On-Board-Diagnose), najpierw oczywiscie sprawdza pamiec bledow, bledy sa lub nie. Jak nie moze sie zdarzyc, ze bedzie cie chcial splawic. Trzeba go wtedy delikatnie przycisnac, zeby sprawdzil tez reszte. Wchodzi do kompa motoru i sprawdza. Komputer serwisowy laczy sie z centralnym serwerem Forda i patrzy czy sa jakies updaty dostepne. Jak znajdzie pyta sie czy wgrac, mechanik potwierdza i nowy programik plynie na chipa.
Za poprawnosc tych danych nie moge reczyc, to tylko skrot roznych doniesien na roznych postach.
Zarzuc, Stanek, temat na jakims polskim forum transitowcow, pewnie wiedza o tym duzo wiecej. |
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
Wysłany: 2010-11-25, 14:16
|
|
|
I jeszcze jedno:
trzeba sie koniecznie poskarzyc, ze od czasu do czasu jak go odpalasz to Ci wyskakuje "Motor Systemfehler", ten update zostal wlasciwie wypuszczony po to, zeby ten blad skorygowac i przy okazji zoptymalizowali zachowanie sie motoru po calosci. |
|
|
|
|
neptyk
trochę już popisał
Twój sprzęt: Challenger Genesis 52
Dołączył: 22 Lis 2010 Piwa: 3/1 Skąd: Polska/Niemcy
|
Wysłany: 2010-11-25, 14:36
|
|
|
i jeszcze jedno:
w kompie serwisowym pod haslem "motor gasnie" nie bedzie zadnych informacji, natomiast w kategorii "Motor-blad systemu" powinien byc update i na to sie trzeba w serwisie powolywac, ze taki blad wyskakuje, a po ponownym odpaleniu sam znika. Podobno w pamieci bledow nic z tego nie jest kodowane i tego nie znajda, musza wierzyc na slowo. Moga wtedy chciec splawic to trzeba delikatnie przycisnac, zeby poszukali dokladniej np. w pomocy, w updatach.
I bardzo wazne: po wgraniu nowego programu komp podobno pyta czy przeprowadzic od nowa podstawowe ustawienia motoru (wtryski, czasy otwarcia i takie tam) - koniecznie zrobic. Motor chodzi ok. 10 min. i komp serwisowy cos tam w nim sprawdza i przestawia.
Podobno po tym powinien chodzic "prawie jak benzyniak" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|