Jakie ma być ciśnienie w oponach? |
Autor |
Wiadomość |
Leo2
trochę już popisał
Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2011-10-28, 18:16 Jakie ma być ciśnienie w oponach?
|
|
|
Mam LT28 Westfalia i opony 195 R14C, na pokładzie max 2 osoby i trochę wody w zbiornikach. Napompowałem 3,5At i było źle. Samochód odczuwał każdą grudkę na jezdni. Stąd moje pytanie.
Pozdrawiam LT-eczki |
|
|
|
|
krzysioz
weteran
Twój sprzęt: Weinsberg Orbiter
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Piwa: 67/66 Skąd: Płóczki Dolne
|
|
|
|
|
Leo2
trochę już popisał
Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2011-10-29, 09:49
|
|
|
Dziękuję, ale tamta dyskusja na ten temat nic mi nie mówi, chodzi mi o konkretnie o LT28. Będę wdzięczny jak się odezwą użytkownicy tych kamperów. |
|
|
|
|
waldi
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Dukato FFB 560 EUROPA
Nazwa załogi: grawalki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Piwa: 5/1 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2011-10-29, 14:25
|
|
|
Kolego sprobuj w Google wpisz (cisnienie w oponach tabela) |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-30, 06:16
|
|
|
Jeśli nie internet to może tabliczka znamionowa gdzieś koło drzwi ??? |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-10-30, 07:34
|
|
|
Leo2 napisał/a: | opony 195 R14C |
Leo2 napisał/a: | Napompowałem 3,5At i było źle. |
Dobrze ,, napompowałeś " to minimalne ciśnienie dla opon typu ,, C " |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-30, 07:38
|
|
|
oskp napisał/a: | Leo2 napisał/a: | opony 195 R14C |
Leo2 napisał/a: | Napompowałem 3,5At i było źle. |
Dobrze ,, napompowałeś " to minimalne ciśnienie dla opon typu ,, C " |
Kolego nie zgodzę się z Tobą!!!! w LT i Sprinterze na przód jest pompowane 2,8 AT!!! |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-10-30, 09:04
|
|
|
michałp napisał/a: | w LT i Sprinterze na przód jest pompowane 2,8 AT!!! |
Czy na pewno przy oponach typu ,, C " ? |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-30, 09:12
|
|
|
Oczywiście!!!! rozmiar 225/70/15 "C" Kiedyś miałem Transita o DMC 2200kg i też były "C" |
|
|
|
|
Srebrzanka
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW T3 Karman Gipsy'88 1,9 TD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2011-10-30, 12:08
|
|
|
Mój jest ciut mniejszy od LT i ma opony typu C 185/70/14. Przód 2,8 , tył 3,5 atm. Waży 2.200, DMC 2.805 |
_________________ Piotr i Katarzyna
|
|
|
|
|
Leo2
trochę już popisał
Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2011-10-30, 16:35
|
|
|
Oto mi chodziło! 2,8 - 3 At powinno być OK! Za duże ciśnienie zniszczy przednie zawieszenie. Co do tabliczki na drzwiach, owszem jest i tam jest napisane 4,5 i 3,5. Ale wgł mnie ta tabliczka została zamontowana w fabryce do podwozia które równie dobrze mogło być wykorzystane do ciężarówki czy mini busa. Nadwozie jest już robione w innym zakładzie i tam tabliczek nie zmieniają. Meble w kamperze przecież tyle nie ważą co np 10 osób + bagaże.
Najpierw tyle napompowałem wgł tych tabliczek, ale jazda bardzo uciążliwa, odczuwa się każdą nierówność czy nawet najmniejszy patyczek na drodze.
Dziękuję |
|
|
|
|
michałp
zaawansowany
Twój sprzęt: VW LT 35 02r Sam zrobiłem
Dołączył: 29 Paź 2011 Otrzymał 3 piw(a) Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2011-10-30, 17:52
|
|
|
Ważne żeby opona przylegała całą powierzchnia bieżnika do podłoża. Zbyt duże ciśnienie zmniejszy przyczepność i zniszczy bieżnik na środku opony, natomiast za niskie zniszczy zewnętrzne strony bieżnika. |
|
|
|
|
Agostini
weteran
Twój sprzęt: Hymer ML-T 580
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Sty 2011 Piwa: 245/114 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2011-10-31, 22:20
|
|
|
Przedmówca ma rację.
Leo2 nie ma znaczenia czy to jest LT , MB, czy Dukato, prawidłowe ciśnienie będzie zależało od wagi auta. Zbyt niskie ciśnienie to ugięty profil boczny, większe opory toczenia i większe zużycie paliwa. Bieżnik powinien całą powierzchnią przylegać do podłoża, a to w naszych ciężkich kamperach wymaga większego ciśnienia. Nie może jedynie ono być większe niż przewiduje producent opony. Do dostawczych samochodów wzmacniane opony "C" max. ciśnienie mają do 4,5 at. Jedynie Michelin Camping (dedykowana do samochodów kempingowych) ma max. 5,5 atm.
Ja kiedy ważę gotowy do jazdy ponad 3,5 t muszę mieć przynajmniej 5 atm.,a już obowiązkowo na tyle, kiedy obciążenie na tą oś mam większe.
Leo2 nie bój się napompować więcej, nie zniszczy Ci to od razu zawieszenia, opony będą się równo zużywały, a samochód lepiej prowadził pomimo być może wyczuwalnego przez Ciebie mniejszego komfortu. |
_________________ Basia i Andrzej
|
|
|
|
|
Leo2
trochę już popisał
Twój sprzęt: Marzena (VW LT28 Westfalia)
Dołączył: 06 Mar 2011 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2011-10-31, 22:34
|
|
|
Dziękuję wszystkim za dobre rady. Pozostanę chyba przy 3,5At ponieważ kamper nie jest niczym przeładowany, trochę odzieży i żywności. Przeważnie jeżdżę sam, więc powinno być dobrze. |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2011-11-01, 17:01
|
|
|
Leo2 napisał/a: | Pozostanę chyba przy 3,5At |
Przy tym ciśnieniu nie zniszczysz opon typu ,, C "
Przy mniejszym , być może komfort jazdy wzrośnie , lecz dla samych opon nie będzie to korzystne |
|
|
|
|
|