Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
DMC 3500kg pytanie ważne
Autor Wiadomość
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-05-31, 07:27   

tak wygląda kontrola
jak widać, widzą i wiedzą wszystko..
http://www.gitd.gov.pl/co...-dmc-do-35-tony

taka jest zasada działania i karania
http://www.gitd.gov.pl/co...elektronicznych
zwracam uwagę na to, o czym napisał tadek
ostatnie zdanie pkt 1
Cytat:
Należy również zwrócić uwagę, że to, czy pojazd (zespół pojazdów) objęty jest obowiązkiem uiszczania opłaty elektronicznej, określa się na podstawie dopuszczalnej masy całkowitej (wskazanej w pozycji F2 dowodu rejestracyjnego), NIE na podstawie masy rzeczywistej pojazdu w chwili przejazdu. ''


no i aktualny taryfikator naruszeń
500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;
2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o 50%;
5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona więcej niż o 50%.


czyli odpowiednio w przypadku pojazdu o dmc. (w dowodzie rejestracyjnym oznaczone F. 2) wynoszącej 3500 kg bo te nas interesują najbardziej
będzie to kara:
500 zł - kiedy z ładunkiem będzie ważył do 3850 kg(+10%)
2000 zł - kiedy będzie ważył więcej niż 3850 kg i nie więcej niż 5250 kg(+10%>50%)
5000 zł - kiedy będzie ważył więcej niż 5250 k (+50%>)

tak to wygląda formalnie :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tata 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Renault Traffic
Dołączył: 26 Mar 2011
Piwa: 27/10
Skąd: Konin
Wysłany: 2013-05-31, 11:46   

Gino podane przez Ciebie interpretacje i kary jakie stosuje GITD to stalinowska metoda karania ludzi.
Kara 5000 zł. za nie wskazanie kierującego pojazdem dla własciciela - posiadacza pojazdu jest jawnym złodziejstwem.
W myśl zasady, jak mi powiesz, że jestem brudny i chcesz mnie ukarać to jeszcze powiedz gdzie, czy na twarzy, czy na plecach, czy na d
To ITD powinno wskazać kierowcę dając fotki a nie właściciel który może być w tym czasie na urlopie, w delegacji, za granicą itd i każdy z jego kierowców może się wyprzeć, że to nie on prowadził samochód a właściciel może narazić się na proces sądowy za wskazanie kogoś na chybił - trafił.
Następnie, kto ma zapłacić karę gdy viaTOLL w trakcie jazdy się zepsuje a Bogu ducha winny kierowca przejedzie 50 bramek lub pojedzie dalej.
Kara za przejechanie 1 bramki to 3000 zł, a wystarczy, że ktoś przejedzie 3 bramki i robi się 15 tyś. W ustawie zapisano, że kara za przejazd po drodze bez opłaty viatoll to 3 tyś a nie za przejazd jednej bramki bo tak sobie interpretuje urzędnik ITD.
Nastepnie według ustawy karany ma być kierowca a według rozporządzena do ustawy własciciel pojazdu.
To jest dopiero Polska.
Bo głównym pomysłem obecnego rządu na dobrobyt i bezpieczeństwo polaków są wyłącznie kary, wyższe podatki, opłaty, viatole, fotoradary i nagrody dla kolesi.
Państwo dba o obywateli. : :-P :oops:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-05-31, 13:29   

Ale zeby Mascota zarejestrowac na 3,5 t ;) przeartysta.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
szadok
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lis 2010
Piwa: 7/20
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-05-31, 13:39   

eMWu napisał/a:
Ale zeby Mascota zarejestrowac na 3,5 t ;) przeartysta.
No co, styropianu nie można wozić?
_________________
z pozdrowieniami,
szadok


__

"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yuras 
weteran

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Maj 2010
Piwa: 46/51
Skąd: 16 km od Pekinu
Wysłany: 2013-05-31, 18:37   

endy chcą za niemanie viatola od 1,5 do 3 mln zł
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2013-05-31, 19:03   

chłopaki..myślę że dyskusja o ''zasadności'' przepisów, jest troszkę bez sensu..
no i szkoda nerwów :-P


powyższe info podałem raczej po to, abyście mieli świadomość co i jak, zanim ruszycie ''przeładowani'' :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ivo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: daily
Dołączył: 21 Sie 2012
Otrzymał 4 piw(a)
Wysłany: 2013-05-31, 20:48   

Temat jest bardzo ważny i boję się, zeby go nie zagasić, co już mi się zdarzyło wcześniej :diabelski_usmiech

Na osłodę pesymistom cytuję rozporządzenie:

Polska Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Istnieje tolerancja wynikająca z Zarządzenia nr 3/2006 Głównego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie postępowania Inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie kontroli parametrów pojazdów poruszających się po drogach publicznych i pobierania kar pieniężnych. Ze wskazania wagi należy odjąć 200kg, a następnie odjąć 2%. Należy podkreślić, iż tolerancja ta wynika z możliwości wystąpienia błędów w pomiarze.




Dla beztroskich optymistów polecam całą stronę: :spoko
http://www.gitd.gov.pl/co...gi-w-krajach-ue








.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2013-06-01, 13:40   

temat ważenia wraca jak bumerang
http://finanse.wp.pl/kat,...,wiadomosc.html
ew cytat:
Polowanie na kierowców trwa w najlepsze
wp.pl / Rzeczpospolita | 28.05.2013 | 09:22

Inspekcja Transportu Drogowego poluje na kierowców większych osobówek i minivanów, którzy również muszą płacić e-myto, a często tego nie robią. W grę wchodzą olbrzymie pieniądze - pisze "Rzeczpospolita".

Zgodnie z ustawą o drogach publicznych opłaty uiszczane są za zespoły pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Na konieczność wniesienia opłaty muszą więc uważać posiadacze tzw. suvów, aut terenowych czy minivanów, jeśli jadą z przyczepą.

Inspekcja drogowa nie odstępuje od karania nawet, gdy taki zestaw przekroczy limit o 10 kg. Jak twierdzi Tom Rollauer z Zespołu Prawnego Transtica, kierowcy z przyczepkami są obecnie częściej karani niż ci, którzy jeżdżą ciężarówkami.
Kary są niemałe. Na każdej bramce kontrolnej naliczana jest kara za nieopłacony przejazd w wysokości 3 tys. zł. Ministerstwo pracuje nad zmianami. Kary mają być naliczane nie na każdej bramce, ale co 6 godzin.

Dla porównania, w Niemczech kierowca, który nie zapłaci za przejazd, dostanie karę znacznie niższą niż w Polsce. Za pokonanie trasy od granicy z Polską do granicy z Holandią zapłaci 180 euro. Dodatkowo w Niemczech jest możliwość uregulowania zaległej opłaty, co powoduje, że kary wówczas się nie nakłada. W Polsce takiej możliwości nie ma.

W Austrii za brak opłaty kara wynosi 220 euro i jest nakładana co 100 km lub co pięć godzin jazdy.


a Gino pisał o tolerancji wagowej :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tadek27 
zaawansowany


Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Piwa: 2/3
Skąd: Świecie
Wysłany: 2013-06-02, 07:59   

Papamila masz tylko połowę racji w tym co piszesz , a Gino również ma rację.
sprawa rozbija się o dwa pojęcia wałkowane na forum przez cały czas a mianowicie DMC i masę rzeczywistą.
w przypadku przekroczenia DMC nawet o 10kg podlegasz karze , co jest logiczne mając kampera który w dokumentach ma powyżej 3,5t lub zespół pojazdów przekracza tą masę.
inaczej ma się to do przeładowania. To są inne paragrafy i tu są tolerancję( o czym pisał Gino) :spoko :spoko :spoko
_________________
Pozdrawiam
tadek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Argo 
weteran

Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Piwa: 31/1
Skąd: Nowa Wola
Wysłany: 2013-06-02, 10:27   

tadek27 napisał/a:
Papamila masz tylko połowę racji w tym co piszesz , a Gino również ma rację.
sprawa rozbija się o dwa pojęcia wałkowane na forum przez cały czas a mianowicie DMC i masę rzeczywistą.
w przypadku przekroczenia DMC nawet o 10kg podlegasz karze , co jest logiczne mając kampera który w dokumentach ma powyżej 3,5t lub zespół pojazdów przekracza tą masę.
inaczej ma się to do przeładowania. To są inne paragrafy i tu są tolerancję( o czym pisał Gino) :spoko :spoko :spoko

Ubawiłeś mnie tym postem. Kary są za przekroczenie DMC, a co za tym idzie masy ładunku, który w sam. specjalnych nie powinien być określany i nie jest, liczy sie tylko DMC. Masa własna jest potrzebna do określenia ilości osób na jaką ma być zarejestrowany pojazd.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tadek27 
zaawansowany


Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Piwa: 2/3
Skąd: Świecie
Wysłany: 2013-06-02, 12:05   

Do AIR
przeczytaj wcześniejsze posty(ze zrozumieniem)
Nie jestem przekonany , czy reagować na takie posty jak twój.
naklepałeś coś na klawiaturze i już.
DMC pojazdu które jest określone w dowodzie rejestracyjnym w rubryce F2 jest podstawową informacją czy masz mieć viatoll czy nie(jeżeli zaczepiasz przyczepkę to suma DMC obu ). jak mieścisz się do 3.5t nie masz obowiązku posiadania! nawet jeżeli masa rzeczywista jest większa :!:
możesz zostać ukarany za przeładowanie- przekroczenie DMC (tu są tolerancję) a nie za brak viatola.
I gwoli uściślenia nigdzie nie piszę o"masie własnej" tylko o masie rzeczywistej (tej z pomiaru na wadze) :spoko :spoko :spoko
_________________
Pozdrawiam
tadek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-02, 14:52   

AiR napisał/a:
co za tym idzie masy ładunku, który w sam. specjalnych nie powinien być określany i nie jest, liczy sie tylko DMC


Tym razem Ty mnie ubawiłeś :lol:

§ 9.

1. Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:


1) danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta;
2) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.


2. Liczbę miejsc siedzących i stojących oraz dopuszczalną ładowność pojazdu specjalnego ustala się tak, aby nie była przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu, przyjmując średnią masę jednej osoby równą 75 kg.


ROZPORZĄDZENIE

MINISTRÓW: SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1),
OBRONY NARODOWEJ, FINANSÓW2) ORAZ SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 24 listopada 2004 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 241/607
Skąd: z głębokiego buszu
Wysłany: 2013-06-02, 20:22   

oskp napisał/a:
) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.

To DMC można zmienić czy nie? :chytry
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-02, 20:34   

W uzasadnionych przypadkach można , ale niestety zmiana tylko w kierunku obniżenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMWu 
stary wyga


Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Gru 2010
Piwa: 11/23
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-06-03, 09:39   

czyli bez problemu moge podjechac do Ciebie na stacje i obnizyc DMC przyczepy lekkiej z 550 kg na 400 ? tyle mi brakuje zeby razem z kamperem sie w 3,5 zmiescic.
_________________
www.campertrip.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***