 |
|
DMC 3500kg pytanie ważne |
Autor |
Wiadomość |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2013-05-31, 07:27
|
|
|
tak wygląda kontrola
jak widać, widzą i wiedzą wszystko..
http://www.gitd.gov.pl/co...-dmc-do-35-tony
taka jest zasada działania i karania
http://www.gitd.gov.pl/co...elektronicznych
zwracam uwagę na to, o czym napisał tadek
ostatnie zdanie pkt 1
Cytat: | Należy również zwrócić uwagę, że to, czy pojazd (zespół pojazdów) objęty jest obowiązkiem uiszczania opłaty elektronicznej, określa się na podstawie dopuszczalnej masy całkowitej (wskazanej w pozycji F2 dowodu rejestracyjnego), NIE na podstawie masy rzeczywistej pojazdu w chwili przejazdu. '' |
no i aktualny taryfikator naruszeń
500 zł - gdy dmc. jest przekroczona nie więcej niż o 10%;
2000 zł - gdy dmc. jest przekroczona więcej niż o 10% i nie więcej niż o 50%;
5000 zł - w pozostałych przypadkach, tzn. jeśli dmc. jest przekroczona więcej niż o 50%.
czyli odpowiednio w przypadku pojazdu o dmc. (w dowodzie rejestracyjnym oznaczone F. 2) wynoszącej 3500 kg bo te nas interesują najbardziej
będzie to kara:
500 zł - kiedy z ładunkiem będzie ważył do 3850 kg(+10%)
2000 zł - kiedy będzie ważył więcej niż 3850 kg i nie więcej niż 5250 kg(+10%>50%)
5000 zł - kiedy będzie ważył więcej niż 5250 k (+50%>)
tak to wygląda formalnie |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Tata
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Traffic
Dołączył: 26 Mar 2011 Piwa: 27/10 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2013-05-31, 11:46
|
|
|
Gino podane przez Ciebie interpretacje i kary jakie stosuje GITD to stalinowska metoda karania ludzi.
Kara 5000 zł. za nie wskazanie kierującego pojazdem dla własciciela - posiadacza pojazdu jest jawnym złodziejstwem.
W myśl zasady, jak mi powiesz, że jestem brudny i chcesz mnie ukarać to jeszcze powiedz gdzie, czy na twarzy, czy na plecach, czy na d
To ITD powinno wskazać kierowcę dając fotki a nie właściciel który może być w tym czasie na urlopie, w delegacji, za granicą itd i każdy z jego kierowców może się wyprzeć, że to nie on prowadził samochód a właściciel może narazić się na proces sądowy za wskazanie kogoś na chybił - trafił.
Następnie, kto ma zapłacić karę gdy viaTOLL w trakcie jazdy się zepsuje a Bogu ducha winny kierowca przejedzie 50 bramek lub pojedzie dalej.
Kara za przejechanie 1 bramki to 3000 zł, a wystarczy, że ktoś przejedzie 3 bramki i robi się 15 tyś. W ustawie zapisano, że kara za przejazd po drodze bez opłaty viatoll to 3 tyś a nie za przejazd jednej bramki bo tak sobie interpretuje urzędnik ITD.
Nastepnie według ustawy karany ma być kierowca a według rozporządzena do ustawy własciciel pojazdu.
To jest dopiero Polska.
Bo głównym pomysłem obecnego rządu na dobrobyt i bezpieczeństwo polaków są wyłącznie kary, wyższe podatki, opłaty, viatole, fotoradary i nagrody dla kolesi.
Państwo dba o obywateli. : |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-05-31, 13:29
|
|
|
Ale zeby Mascota zarejestrowac na 3,5 t przeartysta. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
szadok
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: przyczłapka
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Piwa: 7/20 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-05-31, 13:39
|
|
|
eMWu napisał/a: | Ale zeby Mascota zarejestrowac na 3,5 t przeartysta. | No co, styropianu nie można wozić? |
_________________ z pozdrowieniami,
szadok
__
"Prawdziwa wiedza to znajomość przyczyn" (c)Arystoteles |
|
|
|
 |
yuras
weteran
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Maj 2010 Piwa: 46/51 Skąd: 16 km od Pekinu
|
Wysłany: 2013-05-31, 18:37
|
|
|
endy chcą za niemanie viatola od 1,5 do 3 mln zł |
_________________
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2013-05-31, 19:03
|
|
|
chłopaki..myślę że dyskusja o ''zasadności'' przepisów, jest troszkę bez sensu..
no i szkoda nerwów
powyższe info podałem raczej po to, abyście mieli świadomość co i jak, zanim ruszycie ''przeładowani'' |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
ivo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: daily
Dołączył: 21 Sie 2012 Otrzymał 4 piw(a)
|
Wysłany: 2013-05-31, 20:48
|
|
|
Temat jest bardzo ważny i boję się, zeby go nie zagasić, co już mi się zdarzyło wcześniej
Na osłodę pesymistom cytuję rozporządzenie:
Polska Główny Inspektorat Transportu Drogowego
Istnieje tolerancja wynikająca z Zarządzenia nr 3/2006 Głównego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie postępowania Inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie kontroli parametrów pojazdów poruszających się po drogach publicznych i pobierania kar pieniężnych. Ze wskazania wagi należy odjąć 200kg, a następnie odjąć 2%. Należy podkreślić, iż tolerancja ta wynika z możliwości wystąpienia błędów w pomiarze.
Dla beztroskich optymistów polecam całą stronę:
http://www.gitd.gov.pl/co...gi-w-krajach-ue
. |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 121/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2013-06-01, 13:40
|
|
|
temat ważenia wraca jak bumerang
http://finanse.wp.pl/kat,...,wiadomosc.html
ew cytat:
Polowanie na kierowców trwa w najlepsze
wp.pl / Rzeczpospolita | 28.05.2013 | 09:22
Inspekcja Transportu Drogowego poluje na kierowców większych osobówek i minivanów, którzy również muszą płacić e-myto, a często tego nie robią. W grę wchodzą olbrzymie pieniądze - pisze "Rzeczpospolita".
Zgodnie z ustawą o drogach publicznych opłaty uiszczane są za zespoły pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Na konieczność wniesienia opłaty muszą więc uważać posiadacze tzw. suvów, aut terenowych czy minivanów, jeśli jadą z przyczepą.
Inspekcja drogowa nie odstępuje od karania nawet, gdy taki zestaw przekroczy limit o 10 kg. Jak twierdzi Tom Rollauer z Zespołu Prawnego Transtica, kierowcy z przyczepkami są obecnie częściej karani niż ci, którzy jeżdżą ciężarówkami.
Kary są niemałe. Na każdej bramce kontrolnej naliczana jest kara za nieopłacony przejazd w wysokości 3 tys. zł. Ministerstwo pracuje nad zmianami. Kary mają być naliczane nie na każdej bramce, ale co 6 godzin.
Dla porównania, w Niemczech kierowca, który nie zapłaci za przejazd, dostanie karę znacznie niższą niż w Polsce. Za pokonanie trasy od granicy z Polską do granicy z Holandią zapłaci 180 euro. Dodatkowo w Niemczech jest możliwość uregulowania zaległej opłaty, co powoduje, że kary wówczas się nie nakłada. W Polsce takiej możliwości nie ma.
W Austrii za brak opłaty kara wynosi 220 euro i jest nakładana co 100 km lub co pięć godzin jazdy.
a Gino pisał o tolerancji wagowej |
|
|
|
 |
tadek27
zaawansowany

Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Piwa: 2/3 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2013-06-02, 07:59
|
|
|
Papamila masz tylko połowę racji w tym co piszesz , a Gino również ma rację.
sprawa rozbija się o dwa pojęcia wałkowane na forum przez cały czas a mianowicie DMC i masę rzeczywistą.
w przypadku przekroczenia DMC nawet o 10kg podlegasz karze , co jest logiczne mając kampera który w dokumentach ma powyżej 3,5t lub zespół pojazdów przekracza tą masę.
inaczej ma się to do przeładowania. To są inne paragrafy i tu są tolerancję( o czym pisał Gino) |
_________________ Pozdrawiam
tadek
 |
|
|
|
 |
Argo
weteran
Twój sprzęt: Ford Chausson WELCOME 23
Nazwa załogi: Argonauta
Pomógł: 4 razy Dołączył: 19 Gru 2011 Piwa: 31/1 Skąd: Nowa Wola
|
Wysłany: 2013-06-02, 10:27
|
|
|
tadek27 napisał/a: | Papamila masz tylko połowę racji w tym co piszesz , a Gino również ma rację.
sprawa rozbija się o dwa pojęcia wałkowane na forum przez cały czas a mianowicie DMC i masę rzeczywistą.
w przypadku przekroczenia DMC nawet o 10kg podlegasz karze , co jest logiczne mając kampera który w dokumentach ma powyżej 3,5t lub zespół pojazdów przekracza tą masę.
inaczej ma się to do przeładowania. To są inne paragrafy i tu są tolerancję( o czym pisał Gino) |
Ubawiłeś mnie tym postem. Kary są za przekroczenie DMC, a co za tym idzie masy ładunku, który w sam. specjalnych nie powinien być określany i nie jest, liczy sie tylko DMC. Masa własna jest potrzebna do określenia ilości osób na jaką ma być zarejestrowany pojazd. |
|
|
|
 |
tadek27
zaawansowany

Twój sprzęt: adria coral 660 SP
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2008 Piwa: 2/3 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 2013-06-02, 12:05
|
|
|
Do AIR
przeczytaj wcześniejsze posty(ze zrozumieniem)
Nie jestem przekonany , czy reagować na takie posty jak twój.
naklepałeś coś na klawiaturze i już.
DMC pojazdu które jest określone w dowodzie rejestracyjnym w rubryce F2 jest podstawową informacją czy masz mieć viatoll czy nie(jeżeli zaczepiasz przyczepkę to suma DMC obu ). jak mieścisz się do 3.5t nie masz obowiązku posiadania! nawet jeżeli masa rzeczywista jest większa
możesz zostać ukarany za przeładowanie- przekroczenie DMC (tu są tolerancję) a nie za brak viatola.
I gwoli uściślenia nigdzie nie piszę o"masie własnej" tylko o masie rzeczywistej (tej z pomiaru na wadze) |
_________________ Pozdrawiam
tadek
 |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-02, 14:52
|
|
|
AiR napisał/a: | co za tym idzie masy ładunku, który w sam. specjalnych nie powinien być określany i nie jest, liczy sie tylko DMC |
Tym razem Ty mnie ubawiłeś
§ 9.
1. Dane techniczne pojazdu specjalnego, w szczególności dopuszczalną ładowność lub dopuszczalną masę całkowitą pojazdu oraz liczbę miejsc w pojeździe, określa organ dokonujący rejestracji pojazdu na podstawie:
1) danych zawartych w świadectwie homologacji, a w odniesieniu do pojazdów, na które świadectwo nie zostało wydane - danych producenta;
2) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.
2. Liczbę miejsc siedzących i stojących oraz dopuszczalną ładowność pojazdu specjalnego ustala się tak, aby nie była przekroczona dopuszczalna masa całkowita pojazdu, przyjmując średnią masę jednej osoby równą 75 kg.
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW: SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1),
OBRONY NARODOWEJ, FINANSÓW2) ORAZ SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 24 listopada 2004 r. |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 241/607 Skąd: z głębokiego buszu
|
Wysłany: 2013-06-02, 20:22
|
|
|
oskp napisał/a: | ) zaświadczenia stacji kontroli pojazdów upoważnionej do przeprowadzania badań technicznych pojazdów - w przypadku zmiany jego dopuszczalnej ładowności, dopuszczalnej masy całkowitej lub liczby miejsc.
|
To DMC można zmienić czy nie? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Ahmed
Kombatant Burak

Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-02, 20:34
|
|
|
W uzasadnionych przypadkach można , ale niestety zmiana tylko w kierunku obniżenia |
|
|
|
 |
eMWu
stary wyga

Twój sprzęt: 2 x Knaus traveller 595 + 625
Nazwa załogi: Campertrip.pl
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Gru 2010 Piwa: 11/23 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-06-03, 09:39
|
|
|
czyli bez problemu moge podjechac do Ciebie na stacje i obnizyc DMC przyczepy lekkiej z 550 kg na 400 ? tyle mi brakuje zeby razem z kamperem sie w 3,5 zmiescic. |
_________________ www.campertrip.pl |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|