 |
|
Przesunięty przez: janusz 2009-01-24, 21:01 |
W zgodzie z Kodeksem Drogowym |
Autor |
Wiadomość |
Marcin T
zaawansowany

Twój sprzęt: Hobby
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2007 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2007-03-21, 21:48
|
|
|
Cóż począć, dla Panów przepis jest przepis |
_________________ Pozdrawiam
Marcin |
|
|
|
 |
Jacek M
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007 Piwa: 15/46 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2007-03-21, 22:20
|
|
|
No własnie. I dlatego myślę, że warto byłoby zamieścić w PC także informację pochodzącą od ITS, jak oni zapatrują się na kampera (dmc < 3,5 t) + np przyczepa lekka (dmc < niż 750) Czy w tym przypadku prawo jazdy B wystarcza? i nie trzeba tachografu? A inne warianty zestawu samochód + przyczepa + uprawnienia + wyposażenie techniczne? Miłoby było mieć to potwierdzone czarno na białym, podobnie jak od Panów z Policji Państwowej |
_________________ "Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost |
|
|
|
 |
Marcin T
zaawansowany

Twój sprzęt: Hobby
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lut 2007 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2007-03-21, 22:23
|
|
|
Jest wyjątek.
Na kategorii prawa jazdy B możesz przekroczyć 3,5 DMC ale tylko wtedy, kiedy będzie to przyczepa lekka o dmc do 750kg, wtedy Twój zestaw nie śmie mieć dmc większej niż 4250.
Cytat z postu zamieszczonego wczoraj
"Ponadto art. 88 ust. 3 pkt 3 określa, że prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania w/w pojazdami z przyczepą lekką ? po uwzględnieniu faktu, że d.m.c. takiej przyczepy może być równe 750 kilogramom stwierdzić należy, że prawo jazdy to, uprawnia również do kierowania zespołem pojazdów składającym się np.: samochodu osobowego lub ciężarowego o d.m.c. równym 3,5 t. mimo tego, że wówczas łączna d.m.c. wyniesie 4250 kg, lub ciągnika rolniczego czy też pojazdu wolnobieżnego z przyczepą lekką. " |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-04-11, 21:51 Tablice tejestracyjne
|
|
|
Załącznik do ustawy o wyposażeniu pojazdów określający miejsce zamontowania tablicy rejestracyjnej.
Nie miałem wersji tekstowej dlatego PDF
File0001.PDF
|
Pobierz Plik ściągnięto 969 raz(y) 1,05 MB |
|
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Jacek M
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007 Piwa: 15/46 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2007-04-11, 22:27
|
|
|
A ja mam lekki off-ik, ale w klimacie przepisów:
Czy ktoś wie jak to jest z prawojazdem B1 uprawniającym 17 latka do powożenia odchudzonym pojazdem(tj. ważącym mniej niż... kg . No właśnie - ile?)?
Pozdrawiam
Jacek M |
_________________ "Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-04-11, 22:58
|
|
|
Prawo jazdy uprawnia do kierowania:
1. kategoria A - motocyklem,
2. kategoria A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nie przekraczającej 125 cm3 i mocy nie przekraczającej 11 kW,
3. kategoria B:
1. pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,
2. pojazdem, o którym mowa w pkt. 3.1, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,
3. ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,
4. kategoria B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nie przekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla.
5. kategoria C - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,
6. kategoria C1 - pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t i nie przekraczającej 7,5 t, z wyjątkiem autobusu, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,
7. kategoria D - autobusem, ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,
8. kategoria D1 - autobusem przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 17 osób łącznie z kierowcą, a także ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym,
9. kategoria T - ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem wolnobieżnym,
10. kategoria B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą,
11. kategoria C1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii C1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego,
12. kategoria D1+E - zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 12 t, składającym się z pojazdu ciągnącego określonego w kategorii D1 i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego.
Ponadto prawo jazdy:
1. kategorii B i C+E lub B i D+E - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii B+E,
2. kategorii C+E i D - uprawnia do kierowania zespołem pojazdów określonych w kategorii D+E,
3. kategorii A, B, B1, C, C1, D lub D1 - uprawnia do kierowania pojazdem w nich wymienionym z przyczepą lekką,
4. kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E - uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami).
Warunkiem uzyskania prawa jazdy kategorii C, C1, D lub D1 jest posiadanie prawa jazdy kategorii B. Warunkiem uzyskania prawa jazdy kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E jest posiadanie odpowiednio prawa jazdy kategorii B, C, C1, D lub D1.
__________________________________________
źródło Wikipedia |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Jacek M
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007 Piwa: 15/46 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2007-04-11, 23:36
|
|
|
Cytat: | 4. kategoria B1 - trójkołowym lub czterokołowym pojazdem samochodowym o masie własnej nie przekraczającej 550 kg, z wyjątkiem motocykla. | A żeby mój temat zmęczyć do końca, gdybym chciał zmniejszyć masę własną Malucha do np. 545 kg, czy taki scenariusz jest prawidłowy (znalazłem go na jakimścik forum):
Cytat: | Ja akurat mam maluszka, i w jego dowodzie mam napisane 535kg. Malo tego, jest to na dodatek nauka jazdy i sobie na nim szkole mlodych ludzi. A oni... Ostatnio nawet przerobimi Cinquecento. Jest pare rzeczy ktore mozna w aucie wymienic, zeby mogl wazyc mniej niz 550 kg. Potem idziesz na zlom, tam maja wage, i trzeba go zwazyc. Z kwitem z wazenia idziesz do diagnosty, ktory na podstawie opisu zmian oraz kwitu z wazenia pojazdu moze zmienic mase wlasna pojazdu... Z kwitem od diagnosty idziesz do Urzedu Miejskiego i wyrabiasz dowod z odpowiednia masa wlasna pojazdu...
Proste jak wlos Mongola... kid.gif
Nie potrzeba zadnych homologacji.
Jezeli naruszysz konstrukcje pojazdu, wtedy bedziesz musial skorzystac z opinii rzeczoznawcy - tak bylo w moim przypadku, ale ja akurat troszke pociolem malucha rzeby miedzy innymi rzucal sie w oczy... |
|
_________________ "Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-04-11, 23:47
|
|
|
Teoretycznie tak, taki scenariusz można przyjąć. To "teoretycznie" wiąże się z drugim powiedzeniem "co kraj to obyczaj". Dokumenty te o których mowa będzie przyjmowała Panienka w Starostwie Powiatowym albo Urzędzie Miejskim i na 90% sprawę zablokuje z jednego ważnego powodu, nie będzie wiedziała co z tym zrobić, będzie wolała nie robić nic.
Zaczną urzędnicy wysyłać od Iwana do Pogana aż klient zmięknie i da sobie spokój.
Teraz serio Masę własną można zmienić zmniejszyć lub zmniejszyć, natomiast niedopuszczalna jest zmiana DMC. Dopuszczalnej Masy Całkowitej. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2007-04-12, 09:25
|
|
|
janusz napisał/a: | natomiast niedopuszczalna jest zmiana DMC. | jeżeli pojazd jest zarejestrowany w kraju, ale jak przywozisz auto z zagranicy to po badaniach może się okazać że waży połowę i można zmniejszyć ładowność na to konto. Jak to mówią wszystkie chwyty dozwolone. co kraj to obyczaj |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
BoMBowiec
trochę już popisał

Twój sprzęt: 1985 Dodge Ram B250 - Ger/Win Conversion Van
Dołączył: 19 Mar 2007 Postawił 2 piw(a) Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2007-04-12, 09:33
|
|
|
DMC tez mozna zmienic.
Np. gosciu mial fure ktorej DMC bylo powyzej 3.5t i nie mogl jezdzic nia bez C.
Byl to dostawczak, ktorego przerobil na kamper nawiasem mowiac.
Prosty myk. Rzeczoznawca robi opinie ze auto ma slabszy most i ladownosc jest mniejsza i tym samym DMC tez sie zmienia na ponizej 3.5t. Potem chyba przeglad i z papierkami do urzedu. Wykonalna operacja tymbardziej ze byly takie wersje tego samochodu o mniejszym DMC wlasnie z racji innego zawieszenia.
No ale w przypadku 126p to nie wiem... |
|
|
|
 |
Jacek M
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007 Piwa: 15/46 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2007-04-13, 23:50
|
|
|
janusz napisał/a: | Teraz serio Masę własną można zmienić zmniejszyć lub zmniejszyć, natomiast niedopuszczalna jest zmiana DMC. Dopuszczalnej Masy Całkowitej. |
Przepis o "prawojeździe" B1 wyraźnie mówi o masie własnej...
No to teraz idę szukać przepisów na odchudzenie Maluszka W końcu trzeba mu zdjąć tylko 50 kg - fele, może drzwi zamienić na pasy przeciwwypadnięciowe - jak w Citroenie Ami, odchudzić zapas, wywalić lewar, zasadowy okumulatormoże tylne szybki zamienić na tekturki i wyciąć dziurę w Dachu...
Pozdrawiam
Jacek M |
_________________ "Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-04-14, 07:52
|
|
|
Jeśli można spytać to po co Ci te zabiegi, czyżby zabrano twoje prawo jazdy kat B lub więcej a pozostało tylko B1
Chyba to nie wiek i staż za kierownicą jest przyczyną. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Jacek M
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007 Piwa: 15/46 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2007-04-14, 09:35
|
|
|
To skomplikowane działanie ma posłużyć Politechnizacji Młodzieży.
Młodzież mimo zadowalających postepów w naukach (nie wiem po kim) należy do tej elitarnej grupy, która, żeby wbić gwoździa organizuje w tym zakresie konkurs dla kolegów. "Skad miałem wiedzieć,że komputer, żeby działał to musi być do czegoś podłączony" . Może chociaż niech dobrze jeździ samochodem.
A ja, kolego, jestem profesjonałem, z "dwójką" i świadectwem kwalifikacji
I kompletnie nie znam"dzisiejszych" przepisów, bo za moich czasów egzaminatorowi kupowało się odkurzacz.
73 dla wszystkich mobili ;-)
P.S.
A co to jest masa własna? z paliwem do pełna i oleum w motorze i z płynem w spryskiwaczu? A czy ingrediencje typu lewar i piate koło muszą być "vorhanden"? |
_________________ "Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-04-14, 11:14
|
|
|
Co do pierwszej części to jestem dosyć sceptycznie nastawiony do B1. Nie dość że człowiek młody, bez wyrobionego koniecznego sprytu w unikaniu kretynów na drodze, do tego jeszcze w ograbionym z wszystkich dodatków pseudo samochodzie to nie dość że zawalidroga to jeszcze samobójca. Uważam że jeżeli młody człowiek (ja kiedyś też) na drodze to koniecznie w bezpiecznym dużym samochodzie. Wprawiać i edukować się w sztuce panowania nad pojazdem to najlepiej na łące, placu. Z dala od innych pojazdów. Do tego może być auto nie odchudzone bo to nie w ruchu drogowym. Po osiągnięciu biegłości w prowadzeniu samochodu, na drogę. Jak najwięcej na drogę. Tatuś z prawej strony (mimo że najlepiej prowadzi) a dziecię za kierownicą. Ćwiczenie, ćwiczenie i jeszcze raz ćwiczenie. 100 tyś km. albo i więcej. Żeby się nauczyć jeździć to trzeba normalnym samochodem w normalnym ruchu a żeby opanować technikę jazdy, kontrolowanie poślizgów, bezpieczne hamowanie i kręcenie kierownicą to litry potu wylane podczas ćwiczeń.
Co do drugiej części to cicho sza bo usłyszą i każą napisać podanie do Starostwa o odebranie uprawnień.
Co do części trzeciej to pojazdu gotowego do jazdy bez kierującego, a więc pełne zbiorniki i całe konieczne wyposażenie. Koło i podnośnik nie należy do koniecznego wyposażenia wyjątek taksówka i autobus. Tak dla ciekawości brak płynu w spryskiwaczu szyby przedniej może być powodem wymierzenia mandatu karnego i zatrzymania dowodu rejestracyjnego. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Jacek M
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007 Piwa: 15/46 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2007-04-24, 23:34
|
|
|
janusz napisał/a: | Co do pierwszej części to jestem dosyć sceptycznie nastawiony do B1. Nie dość że człowiek młody, bez wyrobionego koniecznego sprytu w unikaniu kretynów na drodze, do tego jeszcze w ograbionym z wszystkich dodatków pseudo samochodzie to nie dość że zawalidroga to jeszcze samobójca. Uważam że jeżeli młody człowiek (ja kiedyś też) na drodze to koniecznie w bezpiecznym dużym samochodzie. Wprawiać i edukować się w sztuce panowania nad pojazdem to najlepiej na łące, placu. Z dala od innych pojazdów. Do tego może być auto nie odchudzone bo to nie w ruchu drogowym. Po osiągnięciu biegłości w prowadzeniu samochodu, na drogę. Jak najwięcej na drogę. Tatuś z prawej strony (mimo że najlepiej prowadzi) a dziecię za kierownicą. Ćwiczenie, ćwiczenie i jeszcze raz ćwiczenie. 100 tyś km. albo i więcej. Żeby się nauczyć jeździć to trzeba normalnym samochodem w normalnym ruchu a żeby opanować technikę jazdy, kontrolowanie poślizgów, bezpieczne hamowanie i kręcenie kierownicą to litry potu wylane podczas ćwiczeń. | Pozwolę się sobie zgodzić z przedmówcą. Szczerze mówiąc myslałem, że z tym B1 to tylko ze staruszkiem można. Po wertepkach sobie czasem jeździmy - mamy takiego smiesznego "ruraczka". Problem w tym, że żeby nim pojeździć trzeba przemierzyć nieco drog publicznych. I tego własnie chciałbym uniknąć. Stąd pomysł o pojazdku, w którym legalnie będziemy się wprawiać do ruchu publicznego. |
_________________ "Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|