Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:40
problemy z turbiną i skrzynią biegów - fiat ducato 1,9td
Autor Wiadomość
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2008-11-16, 19:20   

z tego co do tej pory zauważyłem to na 4, 5 lekko dodaje gazu nic się nie dzieje ale jak tylko dodam więcej albo jak jest górka to wtedy rzęzi

musze to sprawdzić ale teraz kamper w garażu na podorach stoi więc nie wiem kiedy ...
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2201
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-11-16, 19:27   

EwaMarek napisał/a:
z tego co do tej pory zauważyłem to na 4, 5 lekko dodaje gazu nic się nie dzieje ale jak tylko dodam więcej albo jak jest górka to wtedy rzęzi


Marku. Ty po prostu utrzymujesz za niskie prędkości na wyższych biegach. :-D
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2008-11-16, 19:51   

:-D

nie o to mi chodziło w wypowiedzi...

żeby tym moim kamperze z tak słabym silnikiem można było pojechać ze słuszną prędkościa to trzeba deptać do końca - więc napewno za słabo to nie ...

chodziło mi o to że przy stałej prędkości np 80mk/h i utzrymywaniu pedału gazu na pewnych obrotach - jest ok ale np górka czy dodam więcej gazu to coś dziwnie hałasuje w skrzyni - na początku myslałem że to turbina ale niestety lub stety to raczej skrzynia .

nie ma tego hałasu na niższych biegach...
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2008-11-16, 19:55   

a i wystarczy lekko cofnąć pedał gazu i jest ok.
pod górke to musze redukować bo może i moc jest ale aż strach jechać z takim rzężeniem

---------- zmieniłem temat ------------
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DarekK 
zaawansowany


Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Cze 2008
Piwa: 4/9
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2008-11-17, 23:37   

A czy przypadkiem nie są to odgłosy od silnika? U mnie jeśli zejdzie poniżej pewnych obrotów słychać coś w stylu grzechotania - jak ustaliłem z fachowcami trochę źle wyregulowany kąt wyprzedzenia wtrysku - mają poprawić, ale myślę że poczekam z tym do wiosny.
_________________
Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2008-11-18, 08:39   

u mnie to słychać prawie na każdych obrotach - wysokie czy niskie - zależ od obciążenia tzn czy mocno dodam gazu lub górka

zaczyna sięzima więc zostawie próby na cieplejszą pore :-)
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2008-11-26, 22:36   

wybite koła 4 i 5 biegu.
sama przesuwka 5 kosztuje 630zł w serwisie, a to jest 1/3 biegu, potrzebne są jeszcze dwa koła zebate do tego biegu - bo soe zazębia ze wstecznym.

wraz z kołami idzie wymiana wybieraków lub ich regeneracja przez napawanie - ale tylko tig bo to jest wykonane ze stopu mosiężnego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2008-11-27, 21:10   

a można jezdzić bez remontu? musze szukać innej skrzyni bo nie znam mechanika który dobrze naprawi skrzynie
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2008-11-27, 21:18   

nie kupuj uzywanej skrzyni...nie oplaca sie..przerabialem ten temat..
koszt uzywki ok 1200-1500+przekladka 300-400 = 1500-1900 i...nie wiesz co kupiles...przyslowiowy KOT W WORKU ..

ja za calkowity remont skrzyni..
zgrzytaly 2 i 3
wyła 5
jakies lozyska
jakies uszczelki, olej itd..
+wymont.-zamont.
wszytskie czesci NOWE nie jakies skladaki z roznych skrzyn..
zaplacilem
1350pln..+gwarancja na rok lub 25.000
w razie czego...moge polecic zaklad w ktorym to robilem..
tyle ze..jest to Warszawa
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2008-11-28, 15:44   

piąty bieg - przesuwka prosto z serwisu po 2 godzinach kombinowania jak precyzyjnie pracować - opis poniżej :wyszczerzony:

widoczne kulki, które wyskakują, pod każda jest sprężynka, która blokuje ruch przesuwki, gdy kulka wyskoczy i mamy zablokowany bieg. Wsteczny :wyszczerzony:


elementy w których pracuje kulka(kostki, sześciany) NIE SĄ SYMETRYCZNE. - nigdzie to nie jest napisane!!!! w żadnej książce.
otwór na kulkę nie jest wykonany centralnie na środku - Ważne. nie pamiętam jak u siebie składałem, która stroną dłuższą czy krótszą w stronę skrzyni - metoda prób.
ażeby zapobiec takim wypadkom:

(fotka na starych częściach,gdzie miałem wybitą przesuwkę, widełki i w końcu sie rozleciało :haha: )



widełki:
z czasem - przebiegiem :wyszczerzony: zużywają sie i powstają luzy - ryzyko wyskoczenia kulki w trakcie gwałtownego wykleszczenia biegu- czyli jak pisałem wcześniej sprężynka blokuje ruch pierścienia j/w

moja przeróbka - nadspawane widełki tig-iem,



cyknięta blaszka aby bardziej dociskała - taki już jest włoski fiat...w końcu to nie mercedes czy toyota :wyszczerzony:


p.s. próba przełączanie biegów przy otwartej skrzyni kończy sie zwykle wyskoczeniem kulek w piz... :wyszczerzony:
dlatego, ze obudowa jest ogranicznikiem dla przesuwających sie widełek 5 biegu
zgubiłem w ten sposób komplet kulek :wyszczerzony:

ot, takie uroki włoskich wynalazków, dlatego nigdy nie kupię osobówki włoskiej czy francuskiej :wyszczerzony:
a plus taki, ze wywaliłem 5 bieg na polu kempingowym mając klucze płaskie i nasadowe 10,13,15,17, lewarek, klucz do kół, młotek bańke na olej 2 pustaki.....no i 2 browary aaa i dobry proszek do prania :haha: w 2 godziny :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
EwaMarek 
Kombatant
Marek


Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Piwa: 25/13
Skąd: Czołowo / Koło
Wysłany: 2008-11-28, 17:17   

to mi się szykuje niezły remont z duszą na ramieniu.....

tylko z kąd mechanika w okolicach Koła???????
_________________
Pozdrawiam
Marek

Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Dziabong 
weteran


Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Piwa: 16/89
Skąd: Dziabongowo
Wysłany: 2008-11-30, 09:31   

Powiem szczerze dla otrzymania gwarancji i posiadania nowych części ja bym pojechał te 200 km bo wychodzi za paliwo mniej niż cena niepewności. Zdecydowanie także popieram naprawę, a nie wymianę.
Pozdrawiam
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***