|
|
Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:40 |
problemy z turbiną i skrzynią biegów - fiat ducato 1,9td |
Autor |
Wiadomość |
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2008-11-16, 19:20
|
|
|
z tego co do tej pory zauważyłem to na 4, 5 lekko dodaje gazu nic się nie dzieje ale jak tylko dodam więcej albo jak jest górka to wtedy rzęzi
musze to sprawdzić ale teraz kamper w garażu na podorach stoi więc nie wiem kiedy ... |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
Tadeusz
Administrator CamperPapa
Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Lis 2007 Piwa: 1568/2201 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2008-11-16, 19:27
|
|
|
EwaMarek napisał/a: | z tego co do tej pory zauważyłem to na 4, 5 lekko dodaje gazu nic się nie dzieje ale jak tylko dodam więcej albo jak jest górka to wtedy rzęzi |
Marku. Ty po prostu utrzymujesz za niskie prędkości na wyższych biegach. :-D |
_________________ W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
|
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2008-11-16, 19:51
|
|
|
:-D
nie o to mi chodziło w wypowiedzi...
żeby tym moim kamperze z tak słabym silnikiem można było pojechać ze słuszną prędkościa to trzeba deptać do końca - więc napewno za słabo to nie ...
chodziło mi o to że przy stałej prędkości np 80mk/h i utzrymywaniu pedału gazu na pewnych obrotach - jest ok ale np górka czy dodam więcej gazu to coś dziwnie hałasuje w skrzyni - na początku myslałem że to turbina ale niestety lub stety to raczej skrzynia .
nie ma tego hałasu na niższych biegach... |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2008-11-16, 19:55
|
|
|
a i wystarczy lekko cofnąć pedał gazu i jest ok.
pod górke to musze redukować bo może i moc jest ale aż strach jechać z takim rzężeniem
---------- zmieniłem temat ------------ |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
DarekK
zaawansowany
Twój sprzęt: IVECO SAFARIWAYS Amerigo Wespucci
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Cze 2008 Piwa: 4/9 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 2008-11-17, 23:37
|
|
|
A czy przypadkiem nie są to odgłosy od silnika? U mnie jeśli zejdzie poniżej pewnych obrotów słychać coś w stylu grzechotania - jak ustaliłem z fachowcami trochę źle wyregulowany kąt wyprzedzenia wtrysku - mają poprawić, ale myślę że poczekam z tym do wiosny. |
_________________ Powyższa wypowiedź to moja opinia w dniu dzisiejszym. Nie może ona służyć przeciwko mnie ani dziś ani w dniach następnych. Zastrzegam sobie prawo do zmiany poglądów bez ostrzeżenia i podawania przyczyn.
|
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2008-11-18, 08:39
|
|
|
u mnie to słychać prawie na każdych obrotach - wysokie czy niskie - zależ od obciążenia tzn czy mocno dodam gazu lub górka
zaczyna sięzima więc zostawie próby na cieplejszą pore :-) |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2008-11-26, 22:36
|
|
|
wybite koła 4 i 5 biegu.
sama przesuwka 5 kosztuje 630zł w serwisie, a to jest 1/3 biegu, potrzebne są jeszcze dwa koła zebate do tego biegu - bo soe zazębia ze wstecznym.
wraz z kołami idzie wymiana wybieraków lub ich regeneracja przez napawanie - ale tylko tig bo to jest wykonane ze stopu mosiężnego. |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2008-11-27, 21:10
|
|
|
a można jezdzić bez remontu? musze szukać innej skrzyni bo nie znam mechanika który dobrze naprawi skrzynie |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2008-11-27, 21:18
|
|
|
nie kupuj uzywanej skrzyni...nie oplaca sie..przerabialem ten temat..
koszt uzywki ok 1200-1500+przekladka 300-400 = 1500-1900 i...nie wiesz co kupiles...przyslowiowy KOT W WORKU ..
ja za calkowity remont skrzyni..
zgrzytaly 2 i 3
wyła 5
jakies lozyska
jakies uszczelki, olej itd..
+wymont.-zamont.
wszytskie czesci NOWE nie jakies skladaki z roznych skrzyn..
zaplacilem
1350pln..+gwarancja na rok lub 25.000
w razie czego...moge polecic zaklad w ktorym to robilem..
tyle ze..jest to Warszawa |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
majsterus
zaawansowany
Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: wielkopolskie
|
Wysłany: 2008-11-28, 15:44
|
|
|
piąty bieg - przesuwka prosto z serwisu po 2 godzinach kombinowania jak precyzyjnie pracować - opis poniżej
widoczne kulki, które wyskakują, pod każda jest sprężynka, która blokuje ruch przesuwki, gdy kulka wyskoczy i mamy zablokowany bieg. Wsteczny
elementy w których pracuje kulka(kostki, sześciany) NIE SĄ SYMETRYCZNE. - nigdzie to nie jest napisane!!!! w żadnej książce.
otwór na kulkę nie jest wykonany centralnie na środku - Ważne. nie pamiętam jak u siebie składałem, która stroną dłuższą czy krótszą w stronę skrzyni - metoda prób.
ażeby zapobiec takim wypadkom:
(fotka na starych częściach,gdzie miałem wybitą przesuwkę, widełki i w końcu sie rozleciało )
widełki:
z czasem - przebiegiem zużywają sie i powstają luzy - ryzyko wyskoczenia kulki w trakcie gwałtownego wykleszczenia biegu- czyli jak pisałem wcześniej sprężynka blokuje ruch pierścienia j/w
moja przeróbka - nadspawane widełki tig-iem,
cyknięta blaszka aby bardziej dociskała - taki już jest włoski fiat...w końcu to nie mercedes czy toyota
p.s. próba przełączanie biegów przy otwartej skrzyni kończy sie zwykle wyskoczeniem kulek w piz...
dlatego, ze obudowa jest ogranicznikiem dla przesuwających sie widełek 5 biegu
zgubiłem w ten sposób komplet kulek
ot, takie uroki włoskich wynalazków, dlatego nigdy nie kupię osobówki włoskiej czy francuskiej
a plus taki, ze wywaliłem 5 bieg na polu kempingowym mając klucze płaskie i nasadowe 10,13,15,17, lewarek, klucz do kół, młotek bańke na olej 2 pustaki.....no i 2 browary aaa i dobry proszek do prania w 2 godziny |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2008-11-28, 17:17
|
|
|
to mi się szykuje niezły remont z duszą na ramieniu.....
tylko z kąd mechanika w okolicach Koła??????? |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
Dziabong
weteran
Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/89 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2008-11-30, 09:31
|
|
|
Powiem szczerze dla otrzymania gwarancji i posiadania nowych części ja bym pojechał te 200 km bo wychodzi za paliwo mniej niż cena niepewności. Zdecydowanie także popieram naprawę, a nie wymianę.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|