Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana elektrozaworu na manualny
Autor Wiadomość
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2015-12-19, 13:14   

nie zasilałbym żadnej cewki takim napięciem impulsowym...
chyba żeby do tego specjalnie ją wyliczyć.
Ale wg mnie i tak każdy regulator spowoduje to samo co pisałem...
choć nie wykluczam że się mylę... :wyszczerzony:

(no i się trochę mylilem... ;) )
Ostatnio zmieniony przez robba 2015-12-22, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-19, 13:16   

A fakt, prostokątem cewkę. Masz rację. :mrgreen:
Zamarzyło mi się. :szeroki_usmiech
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2015-12-19, 14:08   

zastanawiałem się również nad rozwiązaniem 9jak pisałem) z jakimś siłownikiem dwupozycyjnym.
Np. siłownikiem centralnego, który dosuwałby magnes do trzpienia zaworu (zamiast cewki)
ale:
1. konstrukcja sama w sobie byłaby duża, z ruchomymi elementami, i przez to bardzie podatna na uszkodzenia
2. Bardziej zawodna, gdyż mogło by się zdarzyć, że jak zabraknie prądu to nie możemy zamnąć gazu w sytuacji awaryjnej (wyciek, awaria któregoś z urządzeń). W przypadku cewki gdy zabraknie prądu to po prostu przestaje zasilać gazem

Jeśli przewidujemy że długo nie będziemy mieli prądu a potrzebować będziemy gazu to można
przewidzieć awaryjne przypięcie magnesu, który bez prądu otworzy nam gaz, jak już wcześniej
kolega Gewehr wspominał. Ale w przypadku takim chciałbym mieć mozliwość mania lampki
"gaz otwarty". Czyli np. kontaktron przy trzpieniu zwierający do masy.
pozdrawiam.
OT: kolego Robercie (dziwnie to dla mnie brzmi bo sam jestem Robert) a co z relacją... zardzewiała jakoś? brak natchnienia?... ;) świąteczne piwko na zachęte :mikolaj :pifko
Ostatnio zmieniony przez robba 2015-12-19, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2015-12-19, 14:22   

CD OT:
No jakoś nie możemy z tych Włoch tam wyjechać. :-P
Trochę dziwnie się przegląda tamte fotki. Jakby były sprzed kilku lat. Tak chwilami myślę oglądając je "kiedy to było?"
Teraz wróciliśmy do przepięknej Szkocji i dziś piękna pogoda i napstrykałem nowych. A tam Alpy. :)
Ale masz rację. Trzeba dojechać wreszcie do tej Francji elegancji. :pifko :
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2015-12-20, 07:28   

PEDRINHO - jesli jeszcze jesteś zainteresowany ,-
-zdejmujesz cewke elektrozaworu
-zakręcasz mosiężną śróbke z boku wielozaworu
-odkręcasz kluczem 17 trzpień elektrozaworu
-wyjmujesz tłok razem ze sprężynką
-zakręcasz z powrotem trzpień
-odkręcasz śróbke z boku wielozaworu

od tego momętu to śróbka otwiera i zamyka gaz , nie jest to rozwiązanie druciarskie bo kedyś -a dokładnie chyba przed 2007 rokiem -wielozawory w samochodach też nie miały elektrozaworów i nie wybuchały :)
ja mam zainstalowany elktrozawór LOVATO który bierze tylko 7 WAT
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-12-20, 18:49   

A czy osłabienie sprężynki będzie miało wpływ na szczelność zamknięcia?
Można zaoszczędzić amperów na obniżeniu siły pola magnetycznego potrzebnego do otwarcie przy obecnym stanie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-20, 19:17   

Jeżeli ktoś cierpi na niedobór energii to wywalić sprężynkę razem z tłoczkiem. Jest zawór ręczny na elektrozaworze a ponadto można zamontować zawór w kamperze. Ja w poprzednim kamperku tylko raz pojechałem na urlop z butlą z elektrozaworem i wcinał prąd jak diabli. Po powrocie wywaliłem i następne wyjazdy już tylko z zaworami ręcznymi - gdyby zaszła potrzeba zamknąć - generalnie tylko na zimę to robiłem. Żadnych nieszczelności nie stwierdziłem - sprawdzane miernikiem. Teraz w budowanym kamperku zrobiłem to samo.

centrum rozdzielcze.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 140,87 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2015-12-20, 19:29   

Socale napisał/a:
A czy osłabienie sprężynki będzie miało wpływ na szczelność zamknięcia?
Można zaoszczędzić amperów na obniżeniu siły pola magnetycznego potrzebnego do otwarcie przy obecnym stanie.

Raczej będzie miało wpływ na siłę otwarcia elektrozaworu. Przy słabszej sprężynce stalowy sworzeń nie pokona magnetyzmu szczątkowego (to takie wyrażenie fachowe) i tym samym nie otworzy zaworu. Proponuje jednak magnes zamiast cewki na elektrozaworze.

Cylinder po lewej to magnes. Każdy tokarz wykona go z żelaza do wymaganej średnicy sworznia elektrozaworu. Po wytoczeniu trzeba cylinder namagnesować przesuwając go na magnesie - na przykład na większym głośniku.
Od pewnego czasu można dostać elektrozawór z cewką na 12 V i jednocześnie z pokrętłem sterującym zamykanie i otwieranie przelotu.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 94/193
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2015-12-20, 21:06   

zakup z dwie, trzy sztuki, choć podejrzewam że jedna wystarczy:
http://magnesy.eu/mp-20-x...owy-t-2304.html
tylko wcześniej zmierz czy trzpień Twojej butli nie ma więcej jak 9mm.
Jesli ma to na tej stronie znajdziesz o wiekszej wewnetrznej srednicy, np:
http://magnesy.eu/mp-25-x...owy-t-2018.html
Pamiętaj tylko żeby magnesowany był wzdłuż cylindra.

a taki kontaktron (tylko część z kabelkami możesz dołożyć w odległości do 2 cm
obok magnesu, ale też w pionie jak trzpień. Założenie magnesu
zewrze styki a Tobie moze się jakaś diódka sygnalizacyjna świecić, że gaz otwarty...
http://allegro.pl/czujnik...5436390281.html

pozdrawiam,

PS. a osłabienie sprężynki oczywiście ułatwi przyciągnięcie, ale czy zawór będzie szczelny??
osobiście takich eksperymentów nie robiłbym jesli ten zawór ma działać na 100%.
Ta sprężynka właśnie swoim dociskiem zamyka zawór

kontaktr.JPG
Plik ściągnięto 2646 raz(y) 13,11 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-12-21, 12:00   

lepciak napisał/a:


Raczej będzie miało wpływ na siłę otwarcia elektrozaworu. Przy słabszej sprężynce stalowy sworzeń nie pokona magnetyzmu szczątkowego (to takie wyrażenie fachowe) i tym samym nie otworzy zaworu.
...

Zaraz zaraz, to sprężynka wspomaga otwieranie zaworu czy jego domykanie?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-12-21, 12:05   

sławek w. napisał/a:
...
ponadto można zamontować zawór w kamperze.
...

Sławek, czyli u Ciebie droga gazu jest swobodna od butli aż do widocznego na zdjęciu zaworu?
Czy w jakiś sposób zabezpieczyłeś się przed stanem ciekłym w reduktorze?
Jak?
I napisz proszę co to za element zaznaczony przed reduktorem?
Będę robił u siebie podobnie.

inst.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 45,84 KB

_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2015-12-21, 14:12   

Socale napisał/a:

Zaraz zaraz, to sprężynka wspomaga otwieranie zaworu czy jego domykanie?

Zawór zamyka prąd a otwiera go sprężynka. Jeżeli nie podasz napięcia na cewkę to zawór się nie zamknie.
Na zaworze nie ma napięcia ale jest sprężynka. Czy zawór jest zamknięty?
Kłania się fizyka klasa piąta, najwyżej szósta albo logiczne myślenie.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2015-12-21, 14:21   

lepciak napisał/a:
Zawór zamyka prąd a otwiera go sprężynka.

Czyli jak nie ma prądu, to zawór jest otwarty? Byłem przekonany, że odwrotnie.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2015-12-21, 14:57   

lepciak napisał/a:

...
Jeżeli nie podasz napięcia na cewkę to zawór się nie zamknie.
...
Kłania się fizyka klasa piąta, najwyżej szósta albo logiczne myślenie.
...

:shock: I w przypadku kolizji auta, po odłączeniu akumulatora gaz się swobodnie ulatnia. Brawo.
Chyba wagarowałeś albo włącz myślenie u siebie.
:spoko
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 330/226
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-21, 16:00   

koder napisał/a:
lepciak napisał/a:
Zawór zamyka prąd a otwiera go sprężynka.

Czyli jak nie ma prądu, to zawór jest otwarty? Byłem przekonany, że odwrotnie.


Jeśli chodzi o zawór wody w trumie to Lepciak ma rację. :roll:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***