Złomek 2 - całoroczny kamper idealny? |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-02-02, 06:55
|
|
|
A o wodzie i wszystkim tym o czym piszesz to i to b. dużo.
Dla ułatwienia dodam , że właśnie zakupiłem, nie żonie , ale kamperkowi coś z metalem szlachetnym
Np. http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=23268
Miałeś kampera , a .....? Zresztą co mnie tam .
Poczytaj , jak masz czas
Woda jw.
Gaz był
Suszenie np pan joko...
Agregat , solary, ....to tu jest
Ponowne rozpisywanie się na te tematy ? Nie ma sensu.
Konkretne pytania , to będą odpowiedzi
Ode mnie masz na kiszenie.........wody ( 6 miesięcy zapomniana w zbiorniku i mi nie skisła) |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2016-02-02, 09:55
|
|
|
Weków nie robię .
BO :::::
Gumek nie mam .
Żona nimi pończochy podtrzymuje .
Wody nie kiszę , dzięki sreberku
Ale ogóra to bym zakisił mimo braku gumek
Ps badania mam, |
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
młodyadi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: poszukuje
Dołączył: 11 Sty 2013
|
Wysłany: 2016-02-12, 21:29
|
|
|
A może LDV convoy jako bazę na zlomka 2?? |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-04-12, 11:08
|
|
|
Odświeżam temat, bo ostatnio miałem okazję polatać z metrem w nowszym modelu w wersji max wysokiej i wersja L4H3 nie taka straszna jak ją malują.
W tej wersji za kołem, jak stanie się do krawężnika zwisa ok 115cm. Powiedzmy nad trawą. Gdyby dostawić oba, czyli obecnego, którym jeżdżę, do takiego krawężnika, to wychodzi około 40 cm więcej z przodu.
Jak nie będzie parkingu z trawnikiem, bo po prostu na takim podwójnym za mną będzie miejsca na smarta
Jeszcze jeden plus, to taki, że za tylnym nadkolem zmieszczę brodzik z kabiną prysznicową, czyli łazienka wylatuje na tył.
Podoba mi się. Robiąc poprawki na projekcie, po z wymiarowaniu paru rzeczy dochodzę do wniosku, że będzie to niemal przesiadka z M0,5 na M1
No ale to na razie przymiarki, bo jeszcze nie kupiłem. I jeszcze nie wiem kiedy zacznie się budowanie. Trudno wyrwać jakiś niewytłuczony model, a w UK ten rozmiar niemal niespotykany.
Tu małe porównanie przy okazji odkopania tematu:
 |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2016-04-12, 11:40
|
|
|
Chcesz kupować z kierownicą po prawej? |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-04-13, 01:19
|
|
|
Mi tam bez różnicy. 13 lat jeżdżę i tak i tak. I lewa po prawej i lewą po lewej, a nawet prawą po lewej i prawą po prawej. A tu jeszcze się wysoko siedzi, to już zupełnie bez problemu.
Ale nastawiam się na "nienormalnie", bo ponoć od tysiącleci jeździło się po lewej stronie i ponoć tak było normalnie. Ale Francuzi zrobili na odwrót i mamy co mamy w reszcie Europy.
Czyli z braku laku, znaczy dużego wyboru L4H3 na rynku wyspiarskim, a właściwie trafić taki, to jak zobaczyć Nessie, to pewnie będzie z kierą po lewej. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
|
|
|
 |
Romus115
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugot J5 HymerCamp 46
Nazwa załogi: Samotny wilk
Dołączył: 10 Wrz 2015 Postawił 3 piw(a) Skąd: Kraków / London
|
Wysłany: 2016-05-05, 17:36
|
|
|
Jeśli można chciałbym dodać kilka uwag. Kamper ma być całoroczny jeśli nie idealny to zbliżony do ideału. A w takim Całorocznym i wiedząc jak będzie eksploatowany myślę że wygodne łóżko i możliwość odrobiny intymności jest bardzo ważne dlatego jednak sugerowałbym jednak meblowóz jako podstawę do budowy. a teraz moje argumenty. Blaszanka jest dobra ale dla kogoś kto potrzebuje kampera głównie jako środka transportu w szybkim i wygodnym przemieszczaniu się do celu czyli np. by uprawiać sporty wodne, górskie, zimowe itp. oczywiście korzystając na miejscu z w/w. Natomiast czytając Twoje relacje Ty nigdzie się nie spieszysz, przemieszczasz się najczęściej na niezbyt dużych odcinkach a w takim wypadku większe znaczenie ma komfort związany z powierzchnią niż z tzw. zgrabnością kampera. A teraz kilka uwag z pozycji kierowcy z 40 letnim stażem zawodowym ( po przejechaniu 5mln. kilometrów przestałem liczyć a było to ładnych parę lat temu) a jeździłem wszystkim co ma koła i porusza się po drogach publicznych. ktoś tu stwierdził że blaszanka się lepiej prowadzi. Fakt ale tylko jeśli porównamy puste pojazdy, to wtedy rzeczywiście jest problem ze środkiem ciężkości i powierzchnią boczną. Przy autach załadowanych to nie ma znaczenia a wręcz odwrotnie auto szersze nawet w tym samym rozstawie kół prowadzi się lepiej można powiedzieć płynniej. Poza tym jeśli mierzysz w Maxa to powierzchnie boczne niewiele się różnią, natomiast rzeczywiście mankamentem jest powierzchnia czołowa i związane z tym większe zużycie paliwa ale ma to znaczenie tylko dla kogoś kto robi naprawdę duuuże przebiegi. Natomiast bardzo ważny jest rozstaw osi, blaszanka czy meblowóz czym dłuższy rozstaw tym większy komfort i bezpieczeństwo. Dlaczego meblowóz? bo najmniej wyeksploatowany!! Blaszak nawet 2 letni jest sprzedawany bo często już jest zajeżdżony np w firmie kurierskiej, jakiejś hurtowni 9 generalnie kupowany jest głównie pod kątem ładowności a nie powierzchni . W meblowozie odwrotnie liczy się przede wszystkim powierzchnia!!!!!Czyli mniej tono/kilometrów . Dlatego myślę lepszym rozwiązaniem jest kontener( byle nie z windą bo znaczy że też dźwigał).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com

Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 241/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-05-05, 17:53
|
|
|
No ciekawe przemyślenia. Na początku brałem pod uwagę i meblowóz, ale ponoć ściany to lipa i trzeba by wszystko od początku robić. Jakoś je usztywniać. Nie chciałbym z Z2 utknąć na długie miesiące z budową. Planuję wręcz zabrać się za budowę mając kasę na kupce i po prostu lecieć z budową, a nie czekać aż znów coś wpadnie, żeby kupić np. klimę albo coś. Wszystko kupuję na starcie i buduję.
W tej opcji planuję też wynająć magazyn lub duży garaż i w 2-3 mies jechać na pierwszy wyjazd.
No a jak będzie? Tego nie wiem jeszcze. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2016-05-05, 18:36
|
|
|
Romus115 napisał/a: | . Dlatego myślę lepszym rozwiązaniem jest kontener
Pozdrawiam |
Wiesz ile waży meblowóz pusty ??? Jaka ma ładowność czyli ile kamperowego dobra można do niego wmontować ??? Obawiam się ,że nie i tu jest najsłabszy punkt Twoich rozważań, rzeczowych i konkretnych ale pozbawionych bardzo ważnego aspektu |
|
|
|
 |
Romus115
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugot J5 HymerCamp 46
Nazwa załogi: Samotny wilk
Dołączył: 10 Wrz 2015 Postawił 3 piw(a) Skąd: Kraków / London
|
Wysłany: 2016-05-05, 22:50
|
|
|
Meblowóz kontener na jednym z bliżniaków max długi poszycie plastik na stelażu aluminiowym
rozstaw osi: 3450.00 mm masa własna: 1685 kg ladowność: 1645 kg w tym kontener ok 400 kg Długość kontenera 4200 szerokość 2100 wysokość 2100
Blaszak masa własna: 1910 kg ładowność: 1090 kg Wymiary paki: 407 cm długość, 180 cm szerokość, 190 cm wysokość
Policz sobie metry kwadratowe i sześcienne oraz weź pod uwagę możliwość posiadania oddzielnej sypialni z wygooodnyyym łóżkiem i normalne drzwi a nie odsuwane które przysparzają jednak problemów , chyba że w wykonaniu JWP Biorca a to wtedy chylę czoło |
|
|
|
 |
Romus115
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugot J5 HymerCamp 46
Nazwa załogi: Samotny wilk
Dołączył: 10 Wrz 2015 Postawił 3 piw(a) Skąd: Kraków / London
|
Wysłany: 2016-05-05, 22:53
|
|
|
Dane za Ducato Poland |
|
|
|
 |
|