|
Klimatyzacja z przetwornicy w czasie jazdy |
| Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-14, 21:41
|
|
|
| Matematycznie by się zgadzało, jednak ten wynik to nadal mało danych na niskim no i to praca ciągła czy startowa, okoliczności ładowania itp... |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
jawy88
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2014 Piwa: 3/9
|
Wysłany: 2016-06-15, 04:35
|
|
|
| te 36amper to praca ciagla , po zapaleniu silnika alternator bez zadnych problemow utrzymuje napięcie na akumulatorze zabudowy 12,7v a na akumulatorze silnikowym 14,1v ..prąd ładowania akumulatora zabudowy około 30a reszta około 6-8 dawał solar.... |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-15, 09:05
|
|
|
| jawy88 napisał/a: | ...
utrzymuje napięcie na akumulatorze zabudowy 12,7v a na akumulatorze silnikowym 14,1v
... |
Trochę mi tu nie pasuje, jeśli obydwa aku są połączone równolegle to potencjały się wyrównują,
alternator nie ładuje wybiórczo, chyba że masz jakieś ustrojstwa, albo jest to lokalny spadek na obciążonym przetwornicą/klimatyzatorem akumulatorze.
Reszta by się zgadzała.
Czy udało Ci się zmierzyć prąd startowy? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
michal_olk
zaawansowany

Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Mar 2015 Piwa: 9/1 Skąd: Gliwice / Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-15, 10:15
|
|
|
Pisałem w innym temacie że testuje ten klimatyzator. Mam wrażenie że ma on miękki start bo na mierniku gwiazdkowym nie zanotowalem skoku przy starcie.
Różnica napięć na akumulatorze zabudowy zapewne wynika z grubości przewodów między nim a aku rozruchowy (po drodze pewnie skorodowane oprawka bezpiecznika, kilka starych złączek itd). Pewnie jest 6mm2. Tam powinno być min. 16mm2. zeby to trzymało napiecie |
|
|
|
 |
jawy88
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2014 Piwa: 3/9
|
Wysłany: 2016-06-15, 15:21
|
|
|
| Socale napisał/a: | | jawy88 napisał/a: | ...
utrzymuje napięcie na akumulatorze zabudowy 12,7v a na akumulatorze silnikowym 14,1v
... |
Trochę mi tu nie pasuje, jeśli obydwa aku są połączone równolegle to potencjały się wyrównują,
alternator nie ładuje wybiórczo, chyba że masz jakieś ustrojstwa, albo jest to lokalny spadek na obciążonym przetwornicą/klimatyzatorem akumulatorze.
Reszta by się zgadzała.
Czy udało Ci się zmierzyć prąd startowy? |
prąd rozruchowy po stronie 230v to 4.4A znamionowy 2.4A
po stronie 12v pradu rozruchowego nie stwierdziłem w momencie startu zaczyna od 25A i szybko rosnie do 36A
15.06.2016 - 1.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 23 raz(y) 90,02 KB |
|
| |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły Więcej szczegółów |
Wystawiono 2 piw(a): koder, Socale |
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-15, 21:49
|
|
|
| jawy88 napisał/a: | ...
po stronie 12v pradu rozruchowego nie stwierdziłem w momencie startu zaczyna od 25A i szybko rosnie do 36A |
Znaczy się przetwornica startowała na miękko, co to za model?
Dzięki za wyniki, również stawiam <piwo> |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
jawy88
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Gru 2014 Piwa: 3/9
|
Wysłany: 2016-06-16, 15:09
|
|
|
| volt pełny sinus 1500/3000W gdzie sprzedawca na allegro twierdził ze niema czegoś takiego jak mięki start ale po konsultacji z fachowcą wyszło ze sobie przetwornica zabrała ze swoich kondensatorów .... |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-06-16, 17:32
|
|
|
| jawy88 napisał/a: | | volt pełny sinus 1500/3000W gdzie sprzedawca na allegro twierdził ze niema czegoś takiego jak mięki start ale po konsultacji z fachowcą wyszło ze sobie przetwornica zabrała ze swoich kondensatorów .... |
Mam nowego Volta 1000/1500 (z jednym gniazdem) i startuje na miękko - najlepiej widać to po przecinarce kątowej. Z klimatyzatorem 1300W również nie ma problemów. |
|
|
|
 |
koder
Kombatant (statystycznie)

Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2016-06-16, 18:16
|
|
|
| Czy ja mógłbym prosić kolegów o zdjęcia tabliczek znamionowych przetwornic i klimatyzatorów? To są cenne informacje, dobrze będzie wiedzieć które konkretnie modele ze sobą dobrze współpracują - a czasem model się różni o jedną literę w nazwie i ma całkiem inne parametry. Z góry dziękuję. |
_________________
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-06-16, 19:10
|
|
|
| koder napisał/a: | | Czy ja mógłbym prosić kolegów o zdjęcia tabliczek znamionowych przetwornic i klimatyzatorów? To są cenne informacje, dobrze będzie wiedzieć które konkretnie modele ze sobą dobrze współpracują - a czasem model się różni o jedną literę w nazwie i ma całkiem inne parametry. Z góry dziękuję. |
Dane Volta 1000/1500 http://tooles.pl/przetwor...medium=referral
WP_20160616_001.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 22 raz(y) 176,24 KB |
|
|
|
|
 |
| Wyświetl szczegóły |
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2016-06-16, 21:59
|
|
|
| McGali napisał/a: |
...
Z klimatyzatorem 1300W również nie ma problemów. |
1300W to której mocy dotyczy, chłodzącej czy pobieranej z sieci? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-06-16, 22:42
|
|
|
| Socale napisał/a: | | McGali napisał/a: |
...
Z klimatyzatorem 1300W również nie ma problemów. |
1300W to której mocy dotyczy, chłodzącej czy pobieranej z sieci? |
Wydajność chłodzenia z naszego punktu widzenia ma charakter bonusowy Im więcej za mniej KW tym lepiej Nawet nie czuje jak rymuje |
| |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-06-19, 18:56
|
|
|
| Jest coś co należy uściślić po dzisiejszym teście zasilania klimatyzatora. Klimatyzator został podłączony pod inwerterowy agregat 2kW celu szybkiego określenia mocy klimatyzatora. Moc załączenia sprężarki 1,32kw, moc pracy 0,96kw. Praca na agregacie bezproblemowa pomijając odgłosy silnika generatora. Problem pojawił się po podłączeniu klimatyzatora pod mojego Volta 1500. Klimatyzator startuje rewelacyjnie lecz po 10 min przetwornica wyłącza się z powodu przekroczenia temperatury. Oryginalne chłodzenie przetwornicy jest mało wydajne. Z obserwacji spadku napięcia na akumulatorze 100ah CaCa myślę, że 30 min spokojnie klimatyzator się wyżywi (w układzie ładowania jest podłączona bateria słoneczna 135W). Już po 10min życie wewnątrz kampera staje się znacznie chłodniejsze. Do poprawy jest na pewno chłodzenie przetwornicy aby osiągnąć przynajmniej 20min. |
|
|
|
 |
michal_olk
zaawansowany

Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Mar 2015 Piwa: 9/1 Skąd: Gliwice / Warszawa
|
Wysłany: 2016-06-19, 19:13
|
|
|
| Jesteś na 100% pewien że to przegrzanie? Często jest to wynik spadku napięcia na przewodach do przetwornicy. |
|
|
|
 |
McGali
stary wyga

Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2016-06-19, 19:33
|
|
|
| michal_olk napisał/a: | | Jesteś na 100% pewien że to przegrzanie? Często jest to wynik spadku napięcia na przewodach do przetwornicy. |
Przetwornica po 8,9 minutach zaczyna "pipać" i po jakimś czasie się wyłącza. Jak ostygnie startuje. Przewody mam oryginalne. |
| |
|
|
|
 |
|
|