Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja z przetwornicy w czasie jazdy
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-14, 21:41   

Matematycznie by się zgadzało, jednak ten wynik to nadal mało danych na niskim no i to praca ciągła czy startowa, okoliczności ładowania itp...
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawy88
początkujący forumowicz

Dołączył: 08 Gru 2014
Piwa: 3/9
Wysłany: 2016-06-15, 04:35   

te 36amper to praca ciagla , po zapaleniu silnika alternator bez zadnych problemow utrzymuje napięcie na akumulatorze zabudowy 12,7v a na akumulatorze silnikowym 14,1v ..prąd ładowania akumulatora zabudowy około 30a reszta około 6-8 dawał solar....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-15, 09:05   

jawy88 napisał/a:
...
utrzymuje napięcie na akumulatorze zabudowy 12,7v a na akumulatorze silnikowym 14,1v
...

Trochę mi tu nie pasuje, jeśli obydwa aku są połączone równolegle to potencjały się wyrównują,
alternator nie ładuje wybiórczo, chyba że masz jakieś ustrojstwa, albo jest to lokalny spadek na obciążonym przetwornicą/klimatyzatorem akumulatorze.
Reszta by się zgadzała.
Czy udało Ci się zmierzyć prąd startowy?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michal_olk 
zaawansowany


Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2015
Piwa: 9/1
Skąd: Gliwice / Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 10:15   

Pisałem w innym temacie że testuje ten klimatyzator. Mam wrażenie że ma on miękki start bo na mierniku gwiazdkowym nie zanotowalem skoku przy starcie.

Różnica napięć na akumulatorze zabudowy zapewne wynika z grubości przewodów między nim a aku rozruchowy (po drodze pewnie skorodowane oprawka bezpiecznika, kilka starych złączek itd). Pewnie jest 6mm2. Tam powinno być min. 16mm2. zeby to trzymało napiecie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawy88
początkujący forumowicz

Dołączył: 08 Gru 2014
Piwa: 3/9
Wysłany: 2016-06-15, 15:21   

Socale napisał/a:
jawy88 napisał/a:
...
utrzymuje napięcie na akumulatorze zabudowy 12,7v a na akumulatorze silnikowym 14,1v
...

Trochę mi tu nie pasuje, jeśli obydwa aku są połączone równolegle to potencjały się wyrównują,
alternator nie ładuje wybiórczo, chyba że masz jakieś ustrojstwa, albo jest to lokalny spadek na obciążonym przetwornicą/klimatyzatorem akumulatorze.
Reszta by się zgadzała.
Czy udało Ci się zmierzyć prąd startowy?


prąd rozruchowy po stronie 230v to 4.4A znamionowy 2.4A
po stronie 12v pradu rozruchowego nie stwierdziłem w momencie startu zaczyna od 25A i szybko rosnie do 36A

15.06.2016 - 1.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 90,02 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
koder, Socale
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-15, 21:49   

jawy88 napisał/a:
...
po stronie 12v pradu rozruchowego nie stwierdziłem w momencie startu zaczyna od 25A i szybko rosnie do 36A

Znaczy się przetwornica startowała na miękko, co to za model?
Dzięki za wyniki, również stawiam <piwo>
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawy88
początkujący forumowicz

Dołączył: 08 Gru 2014
Piwa: 3/9
Wysłany: 2016-06-16, 15:09   

volt pełny sinus 1500/3000W gdzie sprzedawca na allegro twierdził ze niema czegoś takiego jak mięki start ale po konsultacji z fachowcą wyszło ze sobie przetwornica zabrała ze swoich kondensatorów ....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-06-16, 17:32   

jawy88 napisał/a:
volt pełny sinus 1500/3000W gdzie sprzedawca na allegro twierdził ze niema czegoś takiego jak mięki start ale po konsultacji z fachowcą wyszło ze sobie przetwornica zabrała ze swoich kondensatorów ....

Mam nowego Volta 1000/1500 (z jednym gniazdem) i startuje na miękko - najlepiej widać to po przecinarce kątowej. Z klimatyzatorem 1300W również nie ma problemów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koder 
Kombatant
(statystycznie)


Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 10 Lis 2010
Piwa: 188/87
Skąd: Będzin
Wysłany: 2016-06-16, 18:16   

Czy ja mógłbym prosić kolegów o zdjęcia tabliczek znamionowych przetwornic i klimatyzatorów? To są cenne informacje, dobrze będzie wiedzieć które konkretnie modele ze sobą dobrze współpracują - a czasem model się różni o jedną literę w nazwie i ma całkiem inne parametry. Z góry dziękuję.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-06-16, 19:10   

koder napisał/a:
Czy ja mógłbym prosić kolegów o zdjęcia tabliczek znamionowych przetwornic i klimatyzatorów? To są cenne informacje, dobrze będzie wiedzieć które konkretnie modele ze sobą dobrze współpracują - a czasem model się różni o jedną literę w nazwie i ma całkiem inne parametry. Z góry dziękuję.

Dane Volta 1000/1500 http://tooles.pl/przetwor...medium=referral

WP_20160616_001.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 176,24 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/636
Skąd: Gubin
Wysłany: 2016-06-16, 21:59   

McGali napisał/a:

...
Z klimatyzatorem 1300W również nie ma problemów.

1300W to której mocy dotyczy, chłodzącej czy pobieranej z sieci?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-06-16, 22:42   

Socale napisał/a:
McGali napisał/a:

...
Z klimatyzatorem 1300W również nie ma problemów.

1300W to której mocy dotyczy, chłodzącej czy pobieranej z sieci?

Wydajność chłodzenia z naszego punktu widzenia ma charakter bonusowy :) Im więcej za mniej KW tym lepiej :wyszczerzony: Nawet nie czuje jak rymuje :shock:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-06-19, 18:56   

Jest coś co należy uściślić po dzisiejszym teście zasilania klimatyzatora. Klimatyzator został podłączony pod inwerterowy agregat 2kW celu szybkiego określenia mocy klimatyzatora. Moc załączenia sprężarki 1,32kw, moc pracy 0,96kw. Praca na agregacie bezproblemowa pomijając odgłosy silnika generatora. Problem pojawił się po podłączeniu klimatyzatora pod mojego Volta 1500. Klimatyzator startuje rewelacyjnie lecz po 10 min przetwornica wyłącza się z powodu przekroczenia temperatury. Oryginalne chłodzenie przetwornicy jest mało wydajne. Z obserwacji spadku napięcia na akumulatorze 100ah CaCa myślę, że 30 min spokojnie klimatyzator się wyżywi (w układzie ładowania jest podłączona bateria słoneczna 135W). Już po 10min życie wewnątrz kampera staje się znacznie chłodniejsze. Do poprawy jest na pewno chłodzenie przetwornicy aby osiągnąć przynajmniej 20min.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michal_olk 
zaawansowany


Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2015
Piwa: 9/1
Skąd: Gliwice / Warszawa
Wysłany: 2016-06-19, 19:13   

Jesteś na 100% pewien że to przegrzanie? Często jest to wynik spadku napięcia na przewodach do przetwornicy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2016-06-19, 19:33   

michal_olk napisał/a:
Jesteś na 100% pewien że to przegrzanie? Często jest to wynik spadku napięcia na przewodach do przetwornicy.


Przetwornica po 8,9 minutach zaczyna "pipać" i po jakimś czasie się wyłącza. Jak ostygnie startuje. Przewody mam oryginalne.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***