|
UWAGA zanim podłączysz się do 230v sprawdź czy nie ma więcej |
| Autor |
Wiadomość |
izola
Kombatant

Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 11 razy Dołączyła: 20 Sty 2015 Piwa: 231/169 Skąd: Westfalia
|
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-23, 21:57
|
|
|
| jarek73 napisał/a: | ...
Mi też klima i EB |
Jaki masz EB?
Potrzebujesz jakichś wskazówek?
Możesz na skróty a jak nie dasz rady to wyślesz do mnie.
Wszystko zależy od jutrzejszych sukcesów Bronka. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-10-23, 22:03
|
|
|
Ad Izola... nie do wojny a do podłączenia zimowego do słupka. Bo bez ładowarki kampera, musiał bym ładować zewnętrznymi A to niekamperowo, nie wypada
Ad Socale.... Postaram się przynajmniej wyjąć ładowarkę . Jak odpiąć knektory Line i Charge (szary i fioletowy) na chama? Ciężko, mocno siedzą |
| |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2017-10-23, 22:48
|
|
|
O tych kabelkach to nie powiem bo nie wiem, ale jeśli są to pojedyncze konektory to żeńskie mają zaczep który siedzi w męskiej dziurce. Paradoksalnie.
Męskie są wlutowane, żeńskie są wtyczkami. Zazwyczaj plastiki trzeba paluszkami naprężyć tak jakbyś chciał go w połowie złamać lub po prostu siła.
Konektor: https://www.google.pl/sea...iw=1525&bih=720
Jeśli masz wtyk zespolony 4 pinowy, to wtyczka ma zaczep żeby się nie wysunęła.
Przed wykręceniem zalecam odpiąć klemę z aku pokładowego by przy odkręcaniu kabli z wyjścia ustrojstwa nie narobić sobie QQ.
Na foto widać wyraźnie po środku mały okrągły zadziorek, to on trzyma się w dziurce męskiej, czasami dosyć mocno. Jak odpowiednio nagniesz by wylazł z dziurki to wyjdzie łatwo.
kon.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 1464 raz(y) 51,66 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
Robert K.
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Robert - Teresa odeszła z Tekilą.
Dołączył: 16 Lis 2016 Piwa: 4/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-24, 01:06
|
|
|
Cholera, czytam i .....
Byłem w Nadarzynie i byłem podpięty do prądu i teraz nie wiem czy wszystkie linie były takie "bogate" czy tylko jakaś wyjątkowa. I jeszcze nasuwa się pytanie czy może moje sprzęty też szlag trafił a jeszcze o tym nie wiem. Ostatniego dnia wróciłem to już byłem odpięty od prądu a linie zwinięte.
Jak to sprawdzić? |
_________________ Ludzie głupieją hurtowo, a mądrzeją detalicznie... |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-10-24, 05:24
|
|
|
| Robert K. napisał/a: | | Jak to sprawdzić? | Podłączyć kamperka do sieci, powłączać odbiorniki na 230V i jak działają to są sprawne. Proste raczej |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-10-24, 06:54
|
|
|
Do opinania konektorów stosowałem cienki szpikulec by blaszeczkę nadgiąć.
Te cholsry są w plastikowych osłonach - dam radę.
Np w antenie sat , dziabłem kable a potem zlutowałem, bo mnie zirytowały
A jak sprawdzić czy coś nie wywaliło...
U mnie gdybym nie podpinał do słupka, tylko wzorem niektórych po powrocie przygotował kampera do snu zimowego bez 230v.
To dopiero na wiosnę bym wiedział. |
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-10-24, 07:41
|
|
|
To coś na focie by pomogło sprawdzić czy podane zasilanie jest Ok, może samo by poległo od nadmiaru V sygnalizując mikro eksplozją, co dało by do myślenia. Jak w innym wątku pisałem że mam tego dużo i chętnie oddam z za piwo/wino/wódkę to tylko kilka osób się odezwało i paczką otrzymało. A teraz już nie mam bo dałem spory karton koledze z forum, jak się ujawni z chęcią dystrybucji to dobrze
IMG_5677.JPG
|
 |
| Plik ściągnięto 1351 raz(y) 76,98 KB |
|
|
|
|
 |
jarek73
weteran
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Maj 2014 Piwa: 72/95 Skąd: torun
|
Wysłany: 2017-10-24, 08:38
|
|
|
| Socale napisał/a: | | jarek73 napisał/a: | ...
Mi też klima i EB |
Jaki masz EB?
Potrzebujesz jakichś wskazówek?
Możesz na skróty a jak nie dasz rady to wyślesz do mnie.
Wszystko zależy od jutrzejszych sukcesów Bronka. |
Dzięki za chęć pomocy , ale to zdarzyło się w tamtym roku , więc temat ogarnięty energoblok nie ładował z słupka reszta ok. w klimie Dometic 2200 spaliła się jakaś płytka i przestała zupełnie działać |
_________________ DOBA MA 1440 MINUT I ŻADNA NIE WYKORZYSTANA NIE PRZECHODZI NA NASTĘPNY DZIEŃ |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 27/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-10-24, 12:19
|
|
|
Walka rozpoczęta. Na razie pod napięciem, bo zimno a piec bez aku nie działa.
Wyczepiłem dwa kable siwy Line i Fioletowy Charge Oraz po zdjęciu osłony na kablach plus i minus odkręciłem śrubki i wypiąłem kable.
Ładowarka całkowicie eletrycznie uwolniona Teraz te cholerne cztery śrubki mocujące
TA NA DOLE!
Potem ponacinam mocowania ładowarki, tak jak np ma przetwornica i na lekko wkręcone śruby nasunę z góry. Przynajmniej dolne śruby m
U mnie poszła elektronika od dywaniku grzewczego Szkoda bo fajnie dogrzewał (70-120wat)
Wolno mi idzie bo kawka, itd...
Cd Zobaczcie kombinację alpejską, przez co przechdzę.... Już się witam z gąską Pewnie mi ta śrubka wpadnie? idę po chwytak magnesowy.
I gitara, jakby ktoś chciał bym zooperował coś w okolicy szyszynki, to polecam się
Jeszcze jedna łatwiesze dojście ale na czuja, dwie górne to pikuś
ETAP DEMONTAŻU ZAKOŃCZONY.
IMG_20171024_130016-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 17 raz(y) 72,8 KB |
IMG_20171024_132150-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 16 raz(y) 125,59 KB |
IMG_20171024_135617-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 79,59 KB |
IMG_20171024_141714-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 18 raz(y) 77,48 KB |
IMG_20171024_142655-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 10 raz(y) 116,79 KB |
IMG_20171024_144151-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 11 raz(y) 101,82 KB |
|
| |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-10-24, 13:49
|
|
|
ETAP ładowarki
Owąchanie - od strony przyłącza 230 jest wentylatorek i mamy znany zapaszek epalonej elektroniki subtelny jak Channel
Otwierając ładowarkę po odkręceniy 8miu śubek, trzeba uwolnić wentylatorek (plastikowe dwa nypelki) i gniazdo zasilające. Czyli odsuwamy blaszkę z radiatora/obudowy wyciągamy szczypcami konektory.
I TERAZ PYTANIE WARYSTOR KTÓRY. Widzę dwie tabletki jedna czarna i instynkt mi podpowiada, że może to ta spalona!
Ale one w orginale są czarne
Druga niebieska, natomiast jak gdyby rozwarstwiona
W lusterku cecha, soory idę na obiad
CZEKAM NA PODPOWIEDŹ,
IMG_20171024_150558-600x800.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 17 raz(y) 129,73 KB |
IMG_20171024_150529-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 14 raz(y) 109,71 KB |
IMG_20171024_150426-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 62,16 KB |
IMG_20171024_151656-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 13 raz(y) 67,77 KB |
IMG_20171024_151859-800x600.jpg
|
 |
| Plik ściągnięto 12 raz(y) 58,24 KB |
|
| |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 27/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
bwie
doświadczony pisarz
Dołączył: 10 Wrz 2014 Piwa: 4/2 Skąd: stąd
|
Wysłany: 2017-10-24, 14:28
|
|
|
to bardziej wygląda na termistor ... nie znam się (no może odrobinę się znam) ale się wypowiem
gógiel ni podpowiada, że chyba nie są czarne ... ale to tylko gógiel
https://www.google.pl/sea.....0.8IFeFKPwQ3s
edith
ewidentnie niebieski wziął się i pękł
i gógiel pokazuje że warystor może być w takich kolorach
 |
| |
|
|
|
 |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 478/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-10-24, 14:40
|
|
|
Ok.
Ja elektronik amator w 75 r robiłem se radyjko
Ale jestem ambitny
Bo ten czarny wygląda na " dobry"
Drugi niebieski na bak warystor s20 k275
Czy to ten? Są dwa i jeśli to który?
np https://www.conrad.pl/p/w...01-1-szt-500399
https://www.conrad.pl/p/w...ra-430-v-531565
................
No dobra - ciąć? nóżki i łączyć testowo pod 230v.
Czy kupić, np ten z Conrada i wlutować? Wtedy cyk?
Cecha warystora to s20k275? dalsze liczby nie istotne?
Czekam na Socale, zawsze będzie na kogo zwalić winę |
| |
|
|
|
 |
|
|