Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:42
Płyny
Autor Wiadomość
Arnik 
początkujący forumowicz

Dołączył: 21 Sty 2007
Wysłany: 2007-01-22, 20:03   Płyny

Witam. W warsztacie powiedziano mi, że płyn chłodniczy i hamulcowy trzeba wymieniać co 2 lata. Moze wiecie oco chodzi bo u mnie mam temp. zamarzania -40oC. A płyn hamulcowy nowy,( podobno!!).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-01-22, 20:13   

W płynie chłodniczym są 3 składniki: glikol, inhibitor i zabarwiacz. W trakcie pracy, czyli nagrzewania i studzenia glikolu następuje wytrącenie inhibitora który ma za zadanie dezaktywowanie właściwości żrących glikolu. Barwnik, natomiast, musi się odbarwić i zrobić ciemno zielony, taki khaki w momencie agresywności glikolu. Nie wszyscy wiedza, ze glikol to związek chemiczny cholernie żrący wszystko co metalowe i gumowe. Nie raz widać na głowicach aluminiowych wżery jak po różyczce, a guma sparciała jak wyschnięte jezioro. To nic innego jak glikol bez inhibitora.

[ Dodano: 2007-01-22, 20:23 ]
A co do płynu hamulcowego. Jest to mieszanina bardzo higroskopijna. Wchłanianie wilgoci przez mieszanie się z powietrzem potrafi nasycić płyn do 3 % wody. Wiadomo,że woda jest cięższa od tłustego płynu i ląduje w cylinderkach hamulcowych, będących najniższym punktem instalacji. Tam zostaje podgrzany do wysokiej temperatury. Wrzenie czystego płynu to 300oC, a nasyconego woda to 130oC. Z tego widać różnicę w gazowaniu płynu czyli tzw. zapowietrzeniu instalacji hamulcowej.
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-01-22, 22:39   

Teoria jest piękna ale życie nakłada następujące przykłady że płyn chłodzący wymienia się po ok.6latach jak straci właściwości, a płyn hamulcowy jest niewymieniany przez całe życie samochodu i takich przypadków jest ok 90% lub więcej :-P
Są jeszcze przypadki wymiany po wycieku przez rurkę lub uszkodzeniu cylinderka :cry:
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Paweł P. 
Kombatant


Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 1/2
Skąd: Mała Karawana
Wysłany: 2007-01-23, 17:12   

No tak i to wielki błąd. Potem jest pytanie dla czego są zapowietrzone hamulce albo czemu rury popękały i chłodnica cieknie.
_________________
Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2007-01-23, 20:56   

Paweł tak się nie martw bo kupiłem nie jeden sprzęt z wojska i mogę się założyć że płyn hamulcowy nie był wymieniany od nowości czyli ok 30 lat. Tak co do boryga jest ono żrące i używam przeważnie petryga lub koncentratów do uzupełnienia właściwości płynów :-)
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
STRUSIEC 
trochę już popisał
Strusiec


Twój sprzęt: KARMAN GIPSY VW T4
Dołączył: 09 Cze 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rzeszów Kraczkowa
Wysłany: 2007-06-09, 12:20   

Ja wymieniam płyn hamulcowy i chłodzący co 2 sezony, przed wyjazdem oczywiście. zalecałbym wymianę oleju przkładniowego w takim samym terminie. Nie używana skrzynia w środku niestety koroduje i te wszystkie syfy spadają do oleju, dlatego częściej, ale ma to sens.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BoMBowiec 
trochę już popisał


Twój sprzęt: 1985 Dodge Ram B250 - Ger/Win Conversion Van
Dołączył: 19 Mar 2007
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2007-06-10, 00:48   

Niektore plyny chlodnicze wymagaja wymiany co 3 lata. Wiekszosc co 5 lat. I to sa wytyczne producentow. A zapewne zawieraja one jeszcze pewien zapas bezpieczenstwa. Oczywiscie poziom plynu chlodniczego i jego zamarzalnosc warto kontrolowac czesciej.

Plyn hamulcowy jest nieymienialny wg. zalecen producentow samochodow, aczkolwiek mysle ze co kilka lat warto zrobic taka wymiane wraz z odpowietrzeniem calego ukladu. Oczywiscie sprawnosc ukladu hamulcowego kontrolujemy na biezaco. Warto co jakis czas przygladnac sie tez przewodom hamulcowym, zeby nie bylo niespodzianek jak nagle przekoroduja...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***