|
|
Przykro patrzeć |
Autor |
Wiadomość |
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-24, 09:30
|
|
|
no tak, ale wyobraź sobie, że jedziesz pojazdem ciężarowym lub autobusem o wysokości 4m i ma dojechać ciężarówkę powiedzmy gdzieś do Wrocławia na rozładunek, a autobusem na dworzec w Vratyslavii, którędy pojedziesz?
nawigacja nie pokaże Ci dogi, bo albo trafisz na wiadukty poniżej 4m, albo na mosty do 30t. |
_________________
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2021-04-24, 10:23
|
|
|
ale w nawigację dla ciężarowych (dobrą) ładujesz gabaryty pojazdu i ona prowadzi.
no chyba, że celem miałby być jakiś Wawel, no to faktycznie nie wprowadzi, bo bramy za niskie.
A w kwestii wysokości pojazdów, niskich wiaduktów polecam końcówkę polskiego filmu (dobrego bo z PRL-u) pt "Co konia obchodzi"
|
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-24, 10:32
|
|
|
bert napisał/a: | ale w nawigację dla ciężarowych (dobrą) ładujesz gabaryty pojazdu i ona prowadzi. |
jak poprowadzi 4 metrowy autobus na dworzec jak po drodze masz wiadukt 3,8m i jeszcze parę poniżej 4m?
jak wjedziesz do Wrocławia ciężarówką 40t, jeżeli wszędzie masz mosty do 30t?
chodzi o to, że taka porządna nawigacja z wysokościami i ograniczeniami tonażowymi - nie poprowadzi.
możesz znaleźć drogę tylko zmniejszając wymiary i wagę pojazdu ciężarowego lub autobusu albo na funkcji osobówki. |
_________________
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 128/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2021-04-24, 11:53
|
|
|
Cyryl napisał/a: | bert napisał/a: | ale w nawigację dla ciężarowych (dobrą) ładujesz gabaryty pojazdu i ona prowadzi. |
jak poprowadzi 4 metrowy autobus na dworzec jak po drodze masz wiadukt 3,8m i jeszcze parę poniżej 4m?
jak wjedziesz do Wrocławia ciężarówką 40t, jeżeli wszędzie masz mosty do 30t?
chodzi o to, że taka porządna nawigacja z wysokościami i ograniczeniami tonażowymi - nie poprowadzi.
możesz znaleźć drogę tylko zmniejszając wymiary i wagę pojazdu ciężarowego lub autobusu albo na funkcji osobówki. |
znaleźć drogę do skasowania wiaduktu?
Noż pisałem, że na Wawel nie wszystko wjedzie bo bramy za niskie, na marginesie tam (ostatnio) tylko małych parkują. |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
grzegorz_wol
weteran
Twój sprzęt: Knaus 595 '98
Nazwa załogi: powolniaki
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2015 Piwa: 79/64 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2021-04-25, 07:54
|
|
|
joko napisał/a: | Za Wadowicami w kierunku na Kalwarię Zebrzydowską jest wiadukt kolejowy o takiej wysokości , że TIR z naczepą nie wchodzi pod niego , ale tylko na centymetry. Są oznakowania, zakazy, wyznaczone objazdy , generalnie temat znany od lat.
Co z tego jak co chwila trafia się tam jakiś kierowca (podobno zawodowy) , który testuje sobie stan faktyczny z nadzieją, że może teren pod wiaduktem osiadł w jakiś cudowny sposób.
Efekt taki, że albo kończy się cofaniem na wstecznym po zakrętach do najbliższego zjazdu na którym można nawrócić, albo spuszczaniem powietrza z kół, aby przetoczyć sie na milimetry pod .
Lokalni już dawno stracili cierpliwość i wyrozumiałość, tym bardziej że droga jest mocno uczęszczana i każdy taki incydent kończy się przyjazdem radiowozu i solidną karą. |
Mój kolega - kierowca tira pracował w firmie przewożącej samochody. Kiedyś gdzieś ze śląska odbierał jakąś partię aut. Dostał od kierownika trasę gdzie znajdował się most nisko zawieszony.
Wydawało się mu że nie przejdzie. Zadzwonił do kierownika a ten go opie...ł że wszyscy inni kierowcy tam takimi samymi zestawami z takimi samymi samochodami na naczepie przejeżdżają a tylko on widzi problem. Kazał mu jechać. Pierwsze auto z górnego rzędu do kasacji.
Potem się okazało, że wieźli pierwszy raz auta maxi 30 cm wyższe od pozostałych
... życie
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 460/25 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2021-04-25, 10:04
|
|
|
Cyryl napisał/a: | joko napisał/a: | ...Co z tego jak co chwila trafia się tam jakiś kierowca (podobno zawodowy)... |
to wynika z oznaczenia dróg, które uniemożliwia jazdę.
|
W przypadku wspomnianego przeze mnie wiaduktu w Kleczy za Wadowicami , wynika to wyłącznie z głupoty i cwaniactwa zawodowych kierowców.
Wiadukt ma na znaku 3,5m i jest to stan który trwa tam od pewnie 50 lat i wiedzą o nim wszyscy. Jest wyznaczony objazd dla samochodów o wysokości powyżej 3,5m i jest to objazd bez pułapek , np. tonażowych o których piszesz. Problem w tym , że trzeba nadłożyć drogi , a rzeczywista wysokość wiaduktu jest na granicy średniej wysokości TIR'ów i jednym sie udaje innym nie.
Bardzo częstym przypadkiem jest , że kierowca zatrzymuje pojazd jeszcze przed zakrętami poprzedzającymi sam wiadukt i spuszcza część powietrza z opon, a potem próbuje powoli przecisnąć się pod. Nie muszę chyba pisać jaki ma to wpływ na ruch drogowy i jakie jest to utrudnienie dla innych kierowców.
Są podobno jakieś plany aby zburzyć istniejący wiadukt i postawić nowy wyższy , ale na szczęście to lobby jest póki co w mniejszości. Tańszym , prostszym i korzystniejszym dla mieszkańców regionu sposobem , było by podniesienie poziomu drogi o 20cm i zmiana znaku na 3,3m. W ten sposób skończyły by się cwaniackie próby przejazdu. Podniesienie wiaduktu tak, ale dopiero wtedy kiedy powstanie BDI (Beskidzka Droga Integracyjna), bo przy obecnym stanie swobodne puszczenie TIR'ów zablokuje drogę zupełnie. Te które poruszają się lokalnie w ramach lokalnych dostaw są już wystarczającym utrudnieniem. Tranzyt jest w obecnej sytuacji niemożliwy.
https://www.wadowiceonlin...il-z-predkoscia |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-04-25, 10:33
|
|
|
Wszyscy licza ,ze na znaku jest tolerancja 10%. |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-25, 12:05
|
|
|
W te plany zburzenia nie wierzę.
We Wrocławiu parę wiaduktów pogłębiono, efekt taki, że po większej ulewie są nieprzejezdne. Ul. Trzebnicka, Reymonta, Osobowicka.
Dodatkowo nowe mosty Mieszczańskie wybudowane w 1997 roku są do 30t na znaku, a pojazdy dopuszczone do ruchu 40t. |
_________________
|
|
|
|
|
RadekNet
weteran
Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2009 Piwa: 25/73 Skąd: Sligo IE
|
Wysłany: 2021-04-25, 16:19
|
|
|
Widzę, że wielu teoretykow w temacie oznaczenia wysokości wiaduktów w Polsce... Moje (ok, nienajwiększe) doświadczenie mówi, że jeśli jeździsz głównie po zachodzie lub północy Europy, a raz na jakiś czas wjeźdzasz do Polski, to może się nieźle władować jadąc JAk ZNAKI POKAZUJĄ. Bo to raz mi wyskakiwał wiadukt poniżej 4m, bez wczesniejszego oznakowania? Pół biedy jak akurat była ktoś w pobliżu na CB i można było podpytac... W Toruniu jednego razu policji pytałem o właściwą drogę - domyslacie się, że kazali mi jechacć pod zaniski wiadukt "bo wszyscy tak jeżdzą" ? |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-25, 18:44
|
|
|
Jeżeli mówimy o innych krajach to wygląda tak:
- Niemcy wysokość rzeczywista jest niższa o 20-30cm jak na znaku, nie znam przepisów szczegółowych, ale na podstawie obserwacji 10 lat jeżdżenia po tym kraju. Podobnie Austria, Holandia i Belgia.
- Czecy i Słowacja tolerancja chyba tylko 5cm, pod wiadukt oznaczony 3,4m pojazdem 3,45 już bym się nie odważył.
- Francja, Włochy, Hiszpania, tolerancja jest dowolna, wiadukt oznaczony 3,5m może mieć faktycznie 4,2, ale i 3,55.
- w innych krajach jeździłem sporadycznie, więc trudno mi się wypowiadać. |
_________________
|
|
|
|
|
darek 61
Kombatant
Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2021-04-25, 20:21
|
|
|
A może zaczniemy czujniki parkowania montować na dachu. |
_________________
|
|
|
|
|
ZbigStan
Kombatant
Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 795/252 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2021-04-25, 21:10
|
|
|
Cyryl napisał/a: | Jeżeli mówimy o innych krajach to wygląda tak:
- Niemcy wysokość rzeczywista jest niższa o 20-30cm jak na znaku, nie znam przepisów szczegółowych, ale na podstawie obserwacji 10 lat jeżdżenia po tym kraju. Podobnie Austria, Holandia i Belgia.
- Czecy i Słowacja tolerancja chyba tylko 5cm, pod wiadukt oznaczony 3,4m pojazdem 3,45 już bym się nie odważył.
- Francja, Włochy, Hiszpania, tolerancja jest dowolna, wiadukt oznaczony 3,5m może mieć faktycznie 4,2, ale i 3,55.
- w innych krajach jeździłem sporadycznie, więc trudno mi się wypowiadać. |
Dlaczego w Niemczech niższa? Nie potwierdzam. Jak było oznaczone do 3m, to bez problemow wjeżdżałem kamperem 2,95 m.
Pozdrawiam. |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2021-04-25, 21:53
|
|
|
ZbigStan napisał/a: | Cyryl napisał/a: | Jeżeli mówimy o innych krajach to wygląda tak:
- Niemcy wysokość rzeczywista jest niższa o 20-30cm jak na znaku... |
Dlaczego w Niemczech niższa? Nie potwierdzam. Jak było oznaczone do 3m, to bez problemow wjeżdżałem kamperem 2,95 m.
Pozdrawiam. |
Zbyszek, chyba źle zrozumiałeć🤔🤭🤗 |
_________________ --------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r. |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2021-04-26, 06:38
|
|
|
jeżeli na znaku jest 3m, to przejedziesz w:
- Polsce 3,5m
- Niemczech, Austrii, Holandii i Belgii 3,2m,
- Czechach i Słowacji - 3,03m (wyższym nie daję gwarancji),
- Francji, Włoszech i Hiszpanii czasem 3,05m, ale czasem i 3,5m.
w Czechach w Ostrawie był wiadukt oznaczony na 3,4m, ja jechałem samochodem (na resorach) 3,43m wysokości. załadowanym (50% ładowności) przejechałem, ale wracając na pusto już nie - obtarłem dach. |
_________________
|
|
|
|
|
|
ZbigStan
Kombatant
Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 795/252 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2021-04-26, 07:39
|
|
|
ZEUS, wg mnie zamiast niższa powinno być wyższa. Cyryl, to sprecyzował że miejsca jest więcej, to chyba wysokość rzeczywista jest większa niż na znaku. A może źle interpretuje "wysokość rzeczywistą"?
Pozdrawiam. |
_________________ Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|