Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zatarta pompa wody Ducato 92r. 2.5D
Autor Wiadomość
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 125/90
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2022-10-24, 14:32   

Odpisałewm na wiadomość sprawdź organoleptycznie półoś nie powinna mieć luzu, łożysko zlokalizujesz od strony obudowy silnika :spoko

Największe bicia ma podczas podjazdów pod górę na płaskim to wyczujesz jak zmniejszysz gaz do drgania ustają

Prawie szystko da się zrobić w drodze pod warunkiem ,że dysponujesz odpowiednimi kluczami .
przy wymianie tego łożyska oby nie trzeba mieć nasadkę do odkręsania półosi nr 41 i wymienić razem z uszczelniaczem półosi i obowiązkowo sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 218/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-10-24, 16:18   

mmf napisał/a:
Tak temat ogarnięty i jeszcze raz dziękuje za pomoc :)
Nie do końca wszystko się udało, poduszka pod silnikiem musiała się przesunąć przy jej przykręcaniu i silnik przenosi dziwne wibracje na całe auto :( przy pewnych obrotach i przy skręcie w lewo…
Mam nadzieje ze wrócimy bez kłopotu i prosto w Polsce do fachowca.

Pozdrawiamy forumowiczów z Elafonisos w Grecji.
Marcin & Kasia

Czy przed wymianą pompy drgania były?
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmf 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: HYMER CAMP 57
Nazwa załogi: M13
Dołączył: 22 Paź 2016
Piwa: 2/11
Skąd: Wleń
Wysłany: 2022-11-07, 09:00   

Sławku, przed wymianą nie było drgań, po wymianie pompy dopiero to się zadziało. Po powrocie do domu, wjechałem na kanał i to poduszka silnika obijała o obudowę metalową przykręcona do podłużnicy. Nie wiem dlaczego silnik po wymianie pomp przesunął się około 2-3cm w lewa stronę.
Teraz mam na spokojnie czas, to wszystko muszę ogarnąć przed następnym sezonem. :)
Dziękuje i pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 218/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-11-07, 18:01   

Poluzuj poduszkę , przejedź kilkanaście metrów wprzód i w do tyłu bez zatrzymywania kampera przy użycia hamulców, dokręć poduszkę i " będzie Pan zadowolony" :bigok
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmf 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: HYMER CAMP 57
Nazwa załogi: M13
Dołączył: 22 Paź 2016
Piwa: 2/11
Skąd: Wleń
Wysłany: 2023-07-21, 08:10   

SlawekEwa napisał/a:
Poluzuj poduszkę , przejedź kilkanaście metrów wprzód i w do tyłu bez zatrzymywania kampera przy użycia hamulców, dokręć poduszkę i " będzie Pan zadowolony" :bigok


Miną prawie rok od ostatniej wyprawy i tak konkretnie podszedłem do tematu wszystkich poduszek, całego układu hamulcowego i nie tylko... Czas przygotować Osiołka do kolejnej wyprawy.
Przyczyną tych stuków i drgań był niestety zły montaż górnej poduszki przy pompie :( wymieniając wszystkie poduchy, mój mechanik zauważył iż ta górna odkręcana przy wymianie pompy była przesunięta o około 3 cm i wkręcona w drugi nagwintowany zestaw otworów w karoserii :gwm
Całe szczęście, że nie narobiło się więcej kłopotów, przeguby przetrwały i szczęśliwie wróciłem z Grecji :)
Jeszcze raz dziękuje Wszystkim i Tobie Sławku za pomoc :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 218/487
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-07-21, 08:14   

mmf napisał/a:
i wkręcona w drugi nagwintowany zestaw otworów w karoserii

ten drugi zestaw otworów jest do zamontowania silnika o innej pojemności.
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mmf 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: HYMER CAMP 57
Nazwa załogi: M13
Dołączył: 22 Paź 2016
Piwa: 2/11
Skąd: Wleń
Wysłany: 2023-07-21, 08:25   

SlawekEwa napisał/a:
mmf napisał/a:
i wkręcona w drugi nagwintowany zestaw otworów w karoserii

ten drugi zestaw otworów jest do zamontowania silnika o innej pojemności.


Teraz to już wiem :)
całe życie się uczę i ....
Dzięki Forum i takim Dobrym Duszom jak Ty, Bim, Anras i innym Kolegom jest łatwiej "żyć" :)

Dziękuję
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-10-02, 19:27   

Cześć! Odświeżam temat.
Spotkała mnie taka sama awaria jak opisana wyżej.
Czy ma ktoś może tego pdfa?
Albo mógł by mi wysłać same strony o pompie wody?

Czy dam radę to wymienić w trasie?
Czy trzeba ściągać pasek rozrządu?

Fiat Ducato 2.5D bez turbo i bez wspomagania.
03.10.1989

Czy możliwe że do tego auta są 2różne pompy?
_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***