|
|
Zmiana tarcz hamulcowych w Ducato 2.3 |
Autor |
Wiadomość |
siwydaniel
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-01-03, 13:58
|
|
|
Rudiger napisał/a: |
Trzeba pamiętać tylko o 3 ważnych sprawach
1. Rura pomiędzy lejkiem a zwrotnicą musi być neoprenowa, ze spiralą stalową. Jest to rura odporna na warunki atmosferyczne i zginanie. Te alu rurki po tygodniu będą w strzępach.
2. Doprowadzenie powietrza na tarczę wentylowaną musi być wykonane jak najbliżej osi obrotu tarczy a nie na boczną powierzchnię tarczy. Bo tarcza wentylowana działa jak wentylator odśrodkowy - zasysa powietrze środkiem a wyrzuca przez te otwory na obwodzie.
3. Często przy takich instalacjach trzeba rurę zamocować do wahacza aby pracowała razem z nim. Nie robimy tego trytytkami bo się się szybko przetrze materiał rury. Trzeba wykonać swego rodzaju prawidła trzymające rurę (foto poniżej).tarcze
http://www.czarprlu.pl/wp...art20/lr421.jpg |
Dzięki serdeczne, piwko poleciało. Chyba wykorzystam zaślepki od świateł przeciwmgłowych na kierownice powietrza i pociągnę od nich rurami powietrze na tarcze. |
|
|
|
|
|
Rudiger
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-01-03, 19:03
|
|
|
Nie ma sprawy. Nie wiem czy takie wloty wielkości świateł przeciwmgłowych będą odpowiednio duże.
Na wcześniejszym zdjęciu które wkleiłem (żółta Skoda) są lejki wykonane prostą metodą - z rozciętej wzdłuż rury alu np. 60-70mm i trójkątów z blachy alu szybko można wyspawać dość szerokie łapacze i podwiesić poniżej zderzaka. |
|
|
|
|
siwydaniel
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Adria Matrix 680
Dołączył: 20 Lis 2023 Postawił 1 piw(a) Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2024-01-04, 13:16
|
|
|
Te u chińczyka co pokazywałeś na zdjeciu, okragle mają na wejściu ponad 100 mm a potem na wyjściu 72 mm. Powinny dawać radę |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 77/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-01-04, 13:29
|
|
|
siwydaniel napisał/a: | kimtop napisał/a: | siwydaniel napisał/a: | Może jakieś rozwiązania lub porady? |
Hamowanie silnikiem? |
Oczywiście stosuję, ale uwierz że podczas zjazdu nawet na 1 biegu napędza się bardzo, bardzo szybko. Raczej z techniką nie mam problemu (choć mistrzem nie jestem). Na tych trasach naprawdę czujesz smród klocków, tarcz, spalonej gumy jadących samochodów . Sam oglądałem z żoną Niemca, których zjezdzal z płomieniami wydobywającym się z klocków hamulcowych….. |
Prawda, w takich sytuacjach hamowanie silnikiem na przemian z "deptaniem" takim raczej pulsacyjnym po hamulcach. Jedynym wyjściem byłby retarder, ale coś takiego nie występuje w dostawczakach. I tu zadam najgłupsze pytanie sezonu: czy nie można by zrobić czegoś w rodzaju namiastki tego urządzenia poprzez dodanie jakiegoś ogranicznika/tłumika gazów wydechowych dla zwiększenia oporu przy hamowaniu silnikiem? |
|
|
|
|
jb
stary wyga
Twój sprzęt: Globe - Traveller Active Z
Dołączył: 18 Sty 2016 Piwa: 136/23 Skąd: Hrubieszów
|
Wysłany: 2024-01-05, 11:47
|
|
|
Prawda, w takich sytuacjach hamowanie silnikiem na przemian z "deptaniem" takim raczej pulsacyjnym po hamulcach. Jedynym wyjściem byłby retarder, ale coś takiego nie występuje w dostawczakach. I tu zadam najgłupsze pytanie sezonu: czy nie można by zrobić czegoś w rodzaju namiastki tego urządzenia poprzez dodanie jakiegoś ogranicznika/tłumika gazów wydechowych dla zwiększenia oporu przy hamowaniu silnikiem?[/quote]
Dla przypomnienia była już kiedyś dyskusja w tym temacie
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20002
Może teraz znajdzie się jakieś rozwiązanie? |
_________________ jb
https://www.znamiotemikamperem.pl/ |
|
|
|
|
jacek2214
doświadczony pisarz
Nazwa załogi: sadza
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2021 Piwa: 4/2 Skąd: czluchow
|
Wysłany: 2024-01-05, 16:40
|
|
|
Proponuje zamontowac na tylnej scianie spadachron. |
_________________ Anita i Jacek |
|
|
|
|
Rudiger
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Wrz 2023 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: z warsztatu
|
Wysłany: 2024-01-07, 14:36
|
|
|
jacek2214 napisał/a: | Proponuje zamontowac na tylnej scianie spadachron. |
"Pycha pomysł", cytując dziecko z filmu wiadomo jakiego
Równie dobrze można poradzić, że przecież w Audi Quattro S1 w rajdzie 1000 jezior stosowano natrysk wody na hamulce by się nie przegrzewały. Co prawda pękały tarcze ale...
W tamtym wątku były rozważania akademickie, strachy na lachy z wybuchami itd, poza tym nikomu się nie chciało niżej pochylić niż stopień wejściowy do kampera, nie mówiąc już o wejściu pod samochód i próbie wykonania czegokolwiek. Myślę, że w przypadku hamulca górskiego trzeba by zgłębić temat od strony technicznej (ciężarówki i przede wszystkim czy wydech jest zamykany w 100% czy jest kryza, np. napisać do p.Filipa z 40ton.net) i dodatkowo np. skonsultować sprawę z Gewehr'em bo On dobrze siedzi w temacie silników stosowanych w kamperach.
Z punktu widzenia wykonawczego/mechanicznego obecnie jest to dość proste do wykonania bo są różnego rodzaju przepustnice do wydechów https://allegro.pl/oferta/przepustnica-wydechu-elektroniczna-2-5in-63mm-14946854570
i można sobie pilotem przekierować "spaliny" do odnogi np. z kryzą.
Musiałby taką próbę wykonać ktoś kto mieszka w górach lub tam często jeździ aby potestować. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|