Co dzisiaj naprawiłem w swoim kamperze |
Autor |
Wiadomość |
mirek67
trochę już popisał
Twój sprzęt: KNAUS
Dołączył: 24 Maj 2008 Piwa: 4/3 Skąd: Lublin, Łęczna
|
Wysłany: 2024-04-15, 21:07
|
|
|
Sławek, popatrz, olej firmy np... BBBYXL można kupić 5 l za 300 -400 zł a jak poszukasz to znajdziesz taki sam udokumentowany z certyfikatem, pochodzeniem za 100 -150 zł - leki , woda mineralna i wiele innych rzeczy...... zawartość cukru w cukrze ... każdy ma dokument, certyfikat że najlepszy. Wniosek -zasobność, trochę wiedzy .... jak z lekarzem też pytamy który dobry.. najlepszy ..a efekt jest różny..... |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-15, 22:17
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | jakieś wnioski z tego filmu? |
Nie wiem czy serio pytasz, bo z Ciebie szyder, ale odpowiem.
Nie tylko z tego filmu, bardziej z calego kanału :
- z tego akurat filmu mozna sie dowiedziec jakie dodatki sa w jakich olejach, jak one dzialaja i co jest w cerateku i archoilu 9100 i pozniejszych .
- z innego filmu sie dowiedzialem ze 5w30 jest o 25% mniej lepki niz 5w40
- ze tylko niemcy i Japonia ma prawodawstwo zmuszajace producentow oleju do pisania prawdy, napisem Full Synthetic mozna sobie podetrzec
- ze najbliżej sytetycznym jest olej klasy C
- ze oleje te maja malo sadzy
- ze oleje syntetyczne nie traca tak szybko lepkości jak a i b
-
No i ze cwaniakown na olx nie brakuje i podejrzewaja ze naciagaczem jest mechanik...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 217/486 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2024-04-16, 21:40
|
|
|
decumanus napisał/a: | Nie wiem czy serio pytasz, . |
akurat w tym przypadku serio pytam
decumanus napisał/a: | bo z Ciebie szyder, |
z tą opinią o mnie to "pchasz się do gipsu"
decumanus napisał/a: | z tego akurat filmu mozna sie dowiedziec jakie dodatki sa w jakich olejach, jak one dzialaja |
Tak dowiedziałem się , że oleje mają różne dodatki ,które na jedno pomagają, a na inne szkodzą i nawet na siebie w niektórych przypadkach niekorzystnie razem zastosowane oddziaływują
Podobnie jak z lekami nie ma "złotego środka"
Do swojego silnika stosuje Valvoline MAXLIFE 5 l 5W-30 i silnik nie narzeka , ani ja |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-04-16, 23:20
|
|
|
decumanus napisał/a: | - z tego akurat filmu mozna sie dowiedziec jakie dodatki sa w jakich olejach, jak one dzialaja i co jest w cerateku i archoilu 9100 i pozniejszych . |
A oprócz "teoretyzowania" to jakie są praktyczne korzyści z tej wiedzy?
decumanus napisał/a: | z innego filmu sie dowiedzialem ze 5w30 jest o 25% mniej lepki niz 5w40 |
W tym punkcie to raczej odkrycie Ameryki nie jest - bo chyba każdy przeciętny kierowca wie, co oznacza ta druga liczba. decumanus napisał/a: | ze oleje syntetyczne nie traca tak szybko lepkości jak a i b |
No i właśnie po to wynaleziono oleje syntetyczne - więc też żadne odkrycie.
A tak trochę w tym temacie: skąd moda na oleje 5W30 które teoretycznie są przeznaczone do użytkowania w temp. do 30 stopni? A od pewnego czasu latem temperatury bywają sporo wyższe, nawet w granicach 35-40. Czy rzeczywiście nieco lepsze parametry 5W30 w niższych temperaturach rekompensują nam zarzynanie motoru w tropikalnych upałach? Zwłaszcza w kamperze, gdzie silnik pracuje pod dużym obciążeniem. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 217/486 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2024-04-17, 07:43
|
|
|
Kazik II napisał/a: | A tak trochę w tym temacie: skąd moda na oleje 5W30 które teoretycznie są przeznaczone do użytkowania w temp. do 30 stopni? |
raczej bym się z tym nie zgodził, bo w silniku temperatura jest ok 100 stopni i do niej odnosi się stwierdzenie, ze 40 jest bardziej lepka niż 30.
Czy na dworze jest temp. 30 czy 40 stopni to po to są chłodnice, żeby utrzymywać w miarę stabilną temp silnika. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/123 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2024-04-17, 07:59
|
|
|
Kazik II napisał/a: | skąd moda na oleje 5W30 które teoretycznie są przeznaczone do użytkowania w temp. do 30 stopni | jakie znasz silniki spalinowe w których temperatura robocza to 30-40 stopni? |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-17, 08:36
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Kazik II napisał/a: | A tak trochę w tym temacie: skąd moda na oleje 5W30 które teoretycznie są przeznaczone do użytkowania w temp. do 30 stopni? |
raczej bym się z tym nie zgodził, bo w silniku temperatura jest ok 100 stopni i do niej odnosi się stwierdzenie, ze 40 jest bardziej lepka niż 30.
Czy na dworze jest temp. 30 czy 40 stopni to po to są chłodnice, żeby utrzymywać w miarę stabilną temp silnika. |
Stosuję olej 5W-30 Castrol, bo właśnie taki jest dedykowany do mojego silnika. Tak jak pisze Sławek termostat utrzymuje stałą temperaturę silnika niezależnie od warunków zewnętrznych. Dwa lata temu jadąc przez Serbię termometr pokazywał +25st.C. Nad ranem temperatura spadła do -3st.C. Takie skoki temperatury są również w Norwegii. Latem w dzień często temperatury greckie, w nocy
W takim przypadku jazdę dostosowywać do temperatury powietrza? Olej ma rządzić naszymi planami podróży? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-17, 08:43
|
|
|
dwa lata temu za namową sprzedawcy wlałem mobil1 8100 x-cess 5W30 (zamiast 5w40) do swojego ducato 2.3 120 euro 4, jeszcze wlałem 6 zamiast zwyczajowych 6,5litra... w połowie Austrii check engine, brak ciśnienia, pobocze.... na szczęście dolałem to pół litra i silnik postanowił współpracować... nie sądzę żeby decydujące było to pół litra, bo jak samochód trochę oleju weźmie, to często jest nawet mniej...
oszczędniej miało być...
tfu...
@SławekEwa rozumiem że lejesz do nowszego, z dpf-em...
ale sie moze nad tym valvoilne zastanów, bo szybko traci właściwości https://www.youtube.com/watch?v=5ApAOeZXVRk |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 447/330 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2024-04-17, 09:02
|
|
|
decumanus napisał/a: | dwa lata temu za namową sprzedawcy wlałem mobil1 8100 x-cess 5W30 (zamiast 5w40) do swojego ducato 2.3 120 euro 4, jeszcze wlałem 6 zamiast zwyczajowych 6,5litra... w połowie Austrii check engine, brak ciśnienia, pobocze.... na szczęście dolałem to pół litra i silnik postanowił współpracować... nie sądzę żeby decydujące było to pół litra, bo jak samochód trochę oleju weźmie, to często jest nawet mniej...
oszczędniej miało być...
tfu...
|
Silniki z większym przebiegiem które jeździły na "gorszych" parametrach oleju nie powinny być traktowane "lepszymi" bo może to skutkować tym co napisałeś. Zmieniać na lepsze oleje można w silnikach z małymi przebiegami ale o tym chyba wszyscy wiemy.
Żeby wrócić do tematu o tym co naprawiłem u siebie:
Zamontowałem bocznik TK15 350A. Przyszedł z alli w mniej niż 2 tygodnie, po rozpakowaniu zaskoczyła mnie wysoka jakość wykonania i łatwy montaż. Teraz będę wiedział więcej o moim LiFePo4. |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-17, 09:30
|
|
|
LukF napisał/a: |
Silniki z większym przebiegiem które jeździły na "gorszych" parametrach oleju nie powinny być traktowane "lepszymi" bo może to skutkować tym co napisałeś. Zmieniać na lepsze oleje można w silnikach z małymi przebiegami ale o tym chyba wszyscy wiemy.
|
Jest to jeden z dowodów na to, że oleje "premium" mają dobre właściwości czyszczące. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-17, 11:29
|
|
|
Janusszr napisał/a: | LukF napisał/a: |
Silniki z większym przebiegiem które jeździły na "gorszych" parametrach oleju nie powinny być traktowane "lepszymi" bo może to skutkować tym co napisałeś. Zmieniać na lepsze oleje można w silnikach z małymi przebiegami ale o tym chyba wszyscy wiemy.
|
Jest to jeden z dowodów na to, że oleje "premium" mają dobre właściwości czyszczące. |
Właśnie wcale nie chodzi o to ze 5w30 jest "lepsze" tylko że inne. Dobrze się należy zastanowić nad zmiana lepkości oleju. Dobre oleje mają dodatki odpowiednie, a nie inna lepkość.
W czeluściach Internetu natknąłem się też na komentarz z czego wynika zlecenie producenta o pierwszej wymianie oleju po 40 tys.
Micha zwany Grubym, w jednym filmie powiedział że to wynika z ogólnych europejskich wymagań eko... żeby samochód zużywał mniej wszystkiego oleju również Powiedział ze nowy (europejskiej produkcji) samochód sprowadzony z USA miał w komputerze pierwsza wymianę po 15 tys, a po wgraniu mu europejskiego oprogramowania pierwsza wymiana zmieniła się na 40 tys... taka ciekawostka.
ale rzeczywiście może powinniśmy nie zaśmiecać wątku...
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/81 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2024-04-17, 11:55
|
|
|
Wymian oleju co 40tyś km?
Bzdura na resorach |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 73/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-04-17, 11:55
|
|
|
mischka napisał/a: | Kazik II napisał/a: | skąd moda na oleje 5W30 które teoretycznie są przeznaczone do użytkowania w temp. do 30 stopni | jakie znasz silniki spalinowe w których temperatura robocza to 30-40 stopni? |
Nie o to chodzi. Kiedyś zawsze pisano, że druga liczba w klasyfikacji SAE oznacza zalecaną maksymalną temperaturę powietrza (a nie samego oleju przecież). Może obecnie coś się zmieniło w odczytywaniu tej drugiej liczby. Tak czy owak im wyższa jest ta liczba tym wyższa lepkość w wyższych temperaturach. Ja w zeszłym roku latem na Bałkanach przy długich podjazdach i upale prawie 40 st. miałem odczyt temperatury oleju momentami skaczący do 140 stopni. Może nowsze silniki mają lepsze chłodzenie oleju i 5W30 się wyrabia - ale raczej nie u mnie. |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 44/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2024-04-17, 12:08
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Wymian oleju co 40tyś km?
Bzdura na resorach |
kompletna, fiat mial nawet wiecej - na samym dole
R
obraz_2024-04-17_120743184.png
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 268,81 KB |
|
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
PietraS
początkujący forumowicz
Dołączył: 08 Sty 2024 Piwa: 1/2 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2024-04-17, 12:23
|
|
|
Proponuje wydzielić wątek z olejami, bo zazwyczaj wątek olejowy na forach ma niekończąca się ilość stron. |
|
|
|
|
|