Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Turystyczny Opel Vivaro
Autor Wiadomość
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2019-09-02, 00:26   

RadekNet napisał/a:
Przy prędkości "ciężarówkowej" 6.5l/100km (po Polsce litr więcej, ale to chyba z powodu bardziej nerwowego ruchu).


6.5... Jak w osobówce :) 1.9CDTI jednak potrafi zaskoczyć :)
Cały czas jeździsz z boksem na dachu? Pewnie tak :) Super wynik :) Mnie sie udało zejść do 8.6/100, jazda do 100km/godz.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/73
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2019-09-02, 12:32   

Mavv napisał/a:
RadekNet napisał/a:
Przy prędkości "ciężarówkowej" 6.5l/100km (po Polsce litr więcej, ale to chyba z powodu bardziej nerwowego ruchu).


6.5... Jak w osobówce :) 1.9CDTI jednak potrafi zaskoczyć :)
Cały czas jeździsz z boksem na dachu? Pewnie tak :) Super wynik :) Mnie sie udało zejść do 8.6/100, jazda do 100km/godz.


Uwierzyłem dopiero po drugim tankowaniu z takim wynikiem :) 1200km na jednym baku, bez zapalenia się rezerwy, czyli w praktyce jedno tankowanie po drodze do dziadków w Polsce ;)

Box i solar na bagazniku dachowym, a do tego w drodze powrotnej przyczepka z łódka. Licznikowe 90-100, czyli w gpsa około 87-95.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/73
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2019-10-08, 12:01   

Mała rzecz, a cieszy - w końcu podłączyłem ogrzewanie podłogowe. Zima idzie to będzie można wypróbować skuteczność :)



Po pierwszym wyjeżdzie z podłogówką, jestem w niej...zakochany :) Jakież to mile uczucie chodzić po ciepłej podłodze. Wczesniej, nawet jak kamper był nagrzany, to w stopy było chłodno. Teraz - pełen komfort. A przy okazji i oszczędność prądu, bo nawiew nagrzewnicy wyrażnie krócej musi pracować.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/73
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2020-10-19, 20:56   

Właśnie zabiłem kwasiaka, którego mam na zabudowie od 4 sezonów - ładowarka zastrajkowała i rozładował się do 5V. Na szczęscie LifePo4 juz w drodze.

Biore się za modyfikacje układu elektryczego - do rozruchu będzie starter z superkondensatorami, a na zabudowie własnie LifePo4. Na poczatek włoże tyle Ah, żeby zapewnić sobie niezależność "letnią" (czyli lodówka i oświetlenie - 15-30Ah między odpaleniami silnika, który uzupełni braki). Potem dojdzie kolejne 30Ah dla niezależności "zimowej" (webasto). I zobaczymy czy tyle wystarczy w praktyce czy włoże kolejne Ah :) Powinienem zyskać ok 60kg na wadze i sporo miejsca.

I teraz pytanie do Was - skoro mam wolne kilogramy, chce na bagazniku rowerowym (na haku) wozić w razie potrzeby agregat, z którego "na dzikusa" zasilę sobie klimę lub podładuje akumulatory. Czy tani agregat z AVR o odpowieniej mocy da radę z klimatyzatorem 850W? (https://allegro.pl/oferta/generator-pradotworczy-agregat-1500w-230v-3km-9433318205)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2023-06-19, 21:05   

RadekNet napisał/a:
Mavv, dotarły jeszcze tego samego dnia - był pretekst, żeby do Andrzeja z pizza przyjechać ;)

Tak to wygląda od spodu w tylnej części (przednia jest zasłonięta przez bak):
Obrazek


Czy mógłbyś pokazać jak wygląda od spodu przednia śruba (czyli nakrętka z podkładką), ta od strony drzwi przesuwnych. Nie wchodzi w konflikt z podłużnicą? Bak nie powinien jej zasłaniać (przynajmniej w LHD by nie zasłaniał).
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/73
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2023-06-20, 12:12   

krimar napisał/a:
RadekNet napisał/a:
Mavv, dotarły jeszcze tego samego dnia - był pretekst, żeby do Andrzeja z pizza przyjechać ;)

Tak to wygląda od spodu w tylnej części (przednia jest zasłonięta przez bak):
Obrazek


Czy mógłbyś pokazać jak wygląda od spodu przednia śruba (czyli nakrętka z podkładką), ta od strony drzwi przesuwnych. Nie wchodzi w konflikt z podłużnicą? Bak nie powinien jej zasłaniać (przynajmniej w LHD by nie zasłaniał).


Wydaje mi się, że właśnie to zdjęcie pokazuje to o co pytasz - śruby przednie. Tam gdzie przeszkadzała podłuznica plaskownik został obcięty i wstawiony z drugiej strony podłużnicy (wyrażnie go widac - czarny element).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2023-06-20, 18:01   

Z opisu do obrazka zrozumiałem, że to tylne śruby, bo przednie są zasłonięte przez bak. Przednia od strony drzwi przesuwnych nie powinna być zasłonięta przez bak, lecz miejsca obok podłużnicy jest tak mało, że trudno włożyć podkładkę. Byłem ciekaw jak to wyszło.
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RadekNet 
weteran


Twój sprzęt: Opel Vivaro
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Piwa: 25/73
Skąd: Sligo IE
Wysłany: 2023-06-22, 10:41   

krimar napisał/a:
Z opisu do obrazka zrozumiałem, że to tylne śruby, bo przednie są zasłonięte przez bak. Przednia od strony drzwi przesuwnych nie powinna być zasłonięta przez bak, lecz miejsca obok podłużnicy jest tak mało, że trudno włożyć podkładkę. Byłem ciekaw jak to wyszło.


Faktycznie, masz racje, to tylne mocowania.
Ale z przodu jest praktycznie dokładnie tak samo - między podłużnicą a progiem jest mniejszy kawał plaskownika, dopasowany do tej przestrzeni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krimar
Kombatant


Twój sprzęt: Euramobil 460 - Mitsubishi L300 - DAHAK
Nazwa załogi: Poszukiwacze Zagininej Dyszy
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Lip 2010
Piwa: 58/6
Wysłany: 2023-06-23, 22:51   

Blaszka 10x10 (z opisu od rzeczoznawcy) się tam zmieściła, czy trzeba było ją zagiąć do podłużnicy?
_________________
Krawat dodaje szyku.
Tadeusz napisał/a:

Jest tak jak mówi krimar.

Brat napisał/a:
(...) mogę z pełnym przekonaniem potwierdzić, że rzeczywiście "jest tak, jak mówi krimar" ... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***