Mercedes Sprinter 312 max na dorosłego kampera. |
Autor |
Wiadomość |
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2015-10-18, 15:56
|
|
|
życzę realizacji crazyplanu...
patrząc na Twoją poprzednią konstrukcję to efekt końcowy gwarantowany... |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2015-10-18, 19:42
|
|
|
Brawo za decyzję,będzie o wiele wygodniej niż w Vito.
Loguję się do tematu,też coś tam skręcam,to chętnie popatrzę na inne rozwiązania |
|
|
|
|
elspasoo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,8 Jtd Autostar Auros 448
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Piwa: 4/5 Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2015-10-18, 20:10
|
|
|
Najmocniejszy atut auta to silnik i skrzynia (mimo idiotyczne włączonego wstecznego )problemem będzie łóżko w poprzek , bo sprinter jest po prostu za wąski , lewarek w podłodze też nie poprawia sytuacji. Kolejna sprawa to rudy, na to nie żałuj kasy. Powodzenia i trzymam kciuki. |
_________________ Ford Transit Westfalia Nugget '89 Swap na 2,3 16V + automat |
|
|
|
|
|
inhalt
zaawansowany
Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-10-20, 00:54
|
|
|
Czy byłbyś tak miły, żeby wrzucić kilka zdjęć wnętrza z naniesionymi wymiarami? Chodzi o długość, szerokość na dole i na wysokości głowy, wysokość w środku i całkowitą wysokość na zewnątrz itp. Też jeśli masz to proszę o fotkę dachu od spodu z widocznymi żebrami wzmacniającymi, bo zastanawiałem się nad dołożeniem podwyższonego dachu, a w przestrzeni między oryginalnym i tym wyższym miałbym sypialnię. Tylko czy taka "alkowa" nie wyjdzie zbyt wysoko jak na jazdę pod wiaduktami?
Rozważałem takie auto, ale nie mogę sobie poradzić z rozrysowaniem go na 4 osoby, a ja tyle muszę mieć. |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2015-10-20, 01:22
|
|
|
Dokładnie, o takie wymiary wielu szukającym co kupić chodzi. Później gdy się już zabuduje to dupa. Sam miałem ten problem, bo jedyne podawane to na podłodze.
Ale fakt, demon szerokości to to nie będzie. Wszystko jednak zależy od wzrostu idących spać. Optymalna długość łóżka, dobrze gdy ma 110% Twojego wzrostu. Minimum to 105%. Mniej to już spanie z pogiętymi nogami. Da się na weekend, ale nie na dłuższe wyprawy
No i jeśli planujesz do później jesieni kamperować, to rób porządną izolację. Będziesz miał ciepło niskim kosztem.
To tak na szybko. Będę czasem zaglądał o ile będziemy mieli jakiś zasięg w górach. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-10-20, 08:22
|
|
|
Chodziło mi kiedyś po głowie, żeby wydzielić osobny temat z takimi danymi - bo sam widzę, że to bardzo potrzebne na etapie wyboru podwozia, a znalezienie tak szczegółowych wymiarów graniczy z cudem. Może do dobry moment? |
_________________
|
|
|
|
|
qazyt4
trochę już popisał
Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2015-10-20, 08:30
|
|
|
Mam 212. Szybko jedzie, mało pali ( z mostem 38X11, ale będziesz miał wolniejszy ).
Łóżko w poprzek raczej odpada, chyba ze masz 165cm wzrostu max. Samochód ma w środku 170-175cm. Może na wysokości okien wyszło by 5cm więcej ale wtedy musisz zaoszczędzić na izolacji.
Ja mam średniaka ale z wysokim dachem więć zrobiłem tak:
Lóżko na dole po rozłożeniu fotelu i łożko na górze na stałe. Kibelek przenośny
moj1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 50 raz(y) 194,34 KB |
moj8.jpg
|
|
Plik ściągnięto 54 raz(y) 34,63 KB |
moj5.jpg
|
|
Plik ściągnięto 55 raz(y) 78,65 KB |
|
_________________ Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga. |
|
|
|
|
qazyt4
trochę już popisał
Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2015-10-20, 08:32
|
|
|
Lubię te auta za wytrzymałość i prostotę konstrukcji.
Na przyszłość planuje jednak taką zabudowę
$_85HG7XRNSZ.jpg
|
|
Plik ściągnięto 63 raz(y) 50,77 KB |
|
_________________ Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga. |
|
|
|
|
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-10-20, 10:41
|
|
|
inhalt napisał/a: | ę. Tylko czy taka "alkowa" nie wyjdzie zbyt wysoko jak na jazdę pod wiaduktami?
|
mój James Cook z nadbudówka ma 3,08m
Mam tez LT który jest identyczny jak mercedes Wojtak i Agi w którym mam łóżko w poprzek na wysokosci drzwi suwanych i przy moich 180cm trzeba spać w "banana". Uchylenie drzwi suwanych i zyskanie 4 -5 cm pomaga, ale nie zawsze jest mozliwe ( np jak pada ) Jedyna opcja to łzko wzdłuz co przy długim rozstawie osi jest spokojnie wykonywalne. |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
|
inhalt
zaawansowany
Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-10-20, 10:55
|
|
|
Dzięki za wymiary Cook'a. Łóżko wzdłuż jest ok, ale ja musiałbym mieć 3 łóżka wzdłuż: 2-osobowe dla nas i po jednym pojedynczym dla dzieci. A to już jest trudne do rozplanowania gdy koniecznie chcesz mieć kibel i prysznic w oddzielnym dedykowanym pomieszczeniu. Wtedy kibel sięga oczywiście ścianami do sufitu i jakby rozdziela przestrzeń auta. Nie można nad kiblem montować łóżka, a zarazem brakuje długości by wzdłuż jedno łóżko było za kiblem a drugie przed.
Dlatego bardzo chętnie oglądam wymiary samochodów, bo jakoś chcę wpasować pomysł na rozkład wnętrza w realne możliwości. Spanie o długości 175 cm mnie nie interesuje, bo mam 180 wzrostu. Niby niewiele, ale potrzebuję minimum 190 cm łóżka. |
|
|
|
|
miklo75
zaawansowany
Twój sprzęt: Tabbert na MB
Dołączył: 09 Sty 2012 Piwa: 3/26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-10-20, 19:28
|
|
|
Mi się troszkę barwy nie podobają.
Ale oczywiście gratuluję decyzji i życzę powodzenia |
|
|
|
|
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
|
|
|
|
ZEUS
Kombatant
Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Paź 2014 Piwa: 62/63 Skąd: Olimp ?
|
Wysłany: 2015-10-21, 16:43
|
|
|
dokonując tego zakupu posiadałeś jakąś choćby minimalną wiedzę n/t wydajności, ekonomii itp... czy dosłownie
Wojtek_i_Aga napisał/a: | będę przecierał szlak |
|
|
|
|
|
Karas
zaawansowany
Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Dębe Wielkie
|
Wysłany: 2015-10-21, 16:47
|
|
|
Nie chodzi o większe zużycie całości,a zużycie w jednostce czasu, według mnie standardowy reduktor momentalnie zamarznie., ale jeśli uda Ci się to przeskoczyć to cenowo na pewno wyjdzie ok najwyżej dasz reduktor samochodowy |
_________________ Moja budowa... http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19441 |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2015-10-21, 22:08
|
|
|
Wojtek_i_Aga napisał/a: | Dokładnie - jakoś pokombinujemy |
No to Ciebie zmartwię
Jak on ma wylot spalin? Bo mi coś się wydaje, że jest brak możliwości wylotu na zewnątrz
Rozważ to poważnie. Nie jeden już odszedł na zawsze w swoim kamperze z powodu dwutlenku |
|
|
|
|
|