Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Surfmobil na Ducato L3H2 3.0
Autor Wiadomość
Karas 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 Blaszak L3H2
Dołączył: 16 Maj 2014
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Dębe Wielkie
Wysłany: 2015-05-26, 19:51   

no to już chyba wiem jaki zestaw napędowy będzie w kolejnym :pifko
_________________
Moja budowa... http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19441
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-09-15, 10:09   

Trochę zaniedbałem temat, ale przed prawie dwumiesięcznym wyjazdem do Turcji musiałem najważniejsze rzeczy w kamperze pokończyć.
W najbliższym czasie muszę dokończyć nadmuch ogrzewania i jego sterowanie, no i parę rzeczy przerobić, które wyszły w czasie pierwszego wyjazdu.
To co się sprawdziło i polecam:
- ogrzewanie ciepłej wody podłączone do obiegu silnika -po przejechaniu 5 km jest 10 l gorącej wody, silnik dużo szybciej się nagrzewa gdy w bojlerze jest gorąca woda)
- roleta pomiędzy kabiną i zabudową. W czasie jazdy nie słychać ewentualnych odgłosów z zabudowy, klimatyzacja szybko obniża temperaturę w kabinie, przy punktach opłat nie widać zabudowy kamperowej więc nie kusi stosowanie mnożnika ceny, nie trzeba zasłaniać okien w kabinie i można sprawnie podnieść roletę, wsiąść za kierownicę i odjechać i sporo innych zalet.
https://www.youtube.com/watch?v=w0s-x41-tWo
- lodówka kompresorowa 12v - sprawność chłodzenia bez względu na temperaturę otoczenia, nigdy nie brakuje lodu do drinków, nie trzeba myśleć o tankowaniu gazu (muszę tylko wydzielić dla niej wentylowaną komorę żeby nie nagrzewała niepotrzebnie wnętrza).
- płyta gazowa z minutnikiem - niektórzy wytykali w takim rozwiązaniu małą moc palników, ale dla mnie zaletą, która przeważa jest bezpieczeństwo przy braku otwartego ognia, możliwość korzystania z minutnika, który po zakończeniu czasu wyłącza palnik (parę razy uchroniło mnie to przed wygotowaniem się wody w czajniku i nie wiem przed czym jeszcze...)
- dodatkowy kran ze zbiornikiem 20l i pompką zanurzeniową na wodę czystą. Chociaż mam 3 zbiorniki o łącznej pojemności 180l podłączone do instalacji ciśnieniowej to jednak założyłem osobną instalację z pompką zanurzeniową z przeznaczeniem tylko dla wody pitnej - łatwo uzupełniać wodą butelkowaną, w zimie nie trzeba zalewać całej instalacji, żeby gdzieś pojechać na 1-2 dni i mieć wodę do gotowania, łatwo wyjąć i przepłukać zbiornik, który jest w szafce pod umywalką.

Co się nie sprawdziło i odradzam:
- panele podłogowe - dawniej panele kleiło się na połączeniach co uodparniało je na wilgoć. Obecnie wszystkie są na zatrzask i przy kontakcie z wodą pęcznieją na połączeniach. Albo wymienię je na linoleum, albo położę je ponownie z użyciem kleju. Jeżeli panele nie mają kontaktu z wodą to OK, ale ja często wchodzę mokry po pływaniu i nie sposób za każdym razem zwracać na to uwagę.

Do przeróbki:
- Siedzenie drugiego rzędu za szerokie - zwężę je o 10 cm do szerokości zabudowy lodówki przez co można się będzie swobodnie mijać 2 osobom. I tak podróżuję przeważnie sam lub max w 2 osoby, więc ten drugi rząd wykorzystuję głównie jako siedzenie przy stole przy zasuniętej rolecie.
- Panele podłogowe - wymiana na linoleum lub uszczelnienie.
- Klimatyzacja - kupiłem monoblok, który testował Bronek i planuję go zamontować na stałe, zasilanie z aku przez przetwornicę.
http://klimasklep.pl/klim...c03-p-2463.html
- Otwieranie klapki wlewu paliwa w Ducato III poprzez centralny zamek, a nie upierdliwe odblokowywanie kluczykiem korka!
- Wymiana przednich sprężyn zawieszenia na twardsze i dłuższe bo z tyłu mam dołożone poduszki, a przód cały czas nurkuje nawet bez ich nabijania.

image001.jpg
Plik ściągnięto 86 raz(y) 110,44 KB

image003.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 107,32 KB

image004.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 164,17 KB

_________________
vIrek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-15, 21:15   

vIrek napisał/a:
Wymiana przednich sprężyn zawieszenia na twardsze i dłuższe


Nie tyle sprężyn (być może też) co całych kolumn. Są trzy typy długości i dwie średnice tłoka- http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html
kliknij na tabelkę.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-09-16, 07:45   

Dzięki za podpowiedź w sprawie amorków. :pifko
Myślę, że wymiana sprężyn na twardsze i dłuższe to podstawa podniesienia przodu i nie dobijania zawieszenia. Zobaczę czy dużo wyżej będzie na nowych - zamówiłem takie http://e-katalog.intercar...enia-przod.html
I w jakim zakresie będą pracowały oryginalne amortyzatory.
Kolega Skuter wymieniał w Intraku i pisał, że przód auta podniósł mu się o 8 cm i amortyzatory pracują w górnym zakresie - w takim układzie dobrze by było dać dłuższe amorki.
_________________
vIrek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-16, 23:29   

vIrek napisał/a:
Dzięki za podpowiedź w sprawie amorków. :pifko
Myślę, że wymiana sprężyn na twardsze i dłuższe to podstawa podniesienia przodu i nie dobijania zawieszenia. Zobaczę czy dużo wyżej będzie na nowych - zamówiłem takie http://e-katalog.intercar...enia-przod.html
I w jakim zakresie będą pracowały oryginalne amortyzatory.
Kolega Skuter wymieniał w Intraku i pisał, że przód auta podniósł mu się o 8 cm i amortyzatory pracują w górnym zakresie - w takim układzie dobrze by było dać dłuższe amorki.


Też będę chyba wymieniał, przód nurkuje mi a podwieszone butla zmniejszyła prześwit. Muszę sprawdzić jakie mam i wtedy dobiorę wyższe. 8 cm to trochę dużo, myślałem o 3 cm.
Daj znać jak wyszło. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-09-20, 07:45   

To jaką butlę założyłeś, że zmniejszyła prześwit? Ja mam o średnicy 20cm i jest wyżej od tłumika.

Sprężyny założone, przód podniósł się o 4,5 cm. Przejechałem kilometr z warsztatu pod dom, więc nie wiem czy wpłynęło to na prowadzenie auta. Jak przejadę się gdzieś dalej to zamelduję.
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
inhalt 
zaawansowany


Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Piwa: 9/3
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 2015-09-20, 10:51   

Wiem, że trochę OT, ale spytam.
Na czym polega podniesienie auta przy wymianie sprężyn? Patrzę na ten katalog podlinkowany nieco wcześniej i nie widzę żeby oferowane sprężyny były wyższe albo twardsze. Może coś źle czytam? Gdyby były wyższe/twardsze to oczywiste, że zawieszenie wstaje, ale tutaj nie wiem skąd ma być te dodatkowe 4,5 cm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-09-20, 14:22   

Szwedzka firma Lesjofors produkuje 4 rodzaje przednich sprężyn do ducato III:
http://autowanda.pl/?page...&offset=0&sort=
Te z końcówką 196 i 197 w symbolu to standard, a 198 i 222 to wzmocnione - obie przeznaczone do opcji wyposażenia Camper czyli załadowany na maxa (tak ja to sobie tłumaczę opcję Camper). Wygląda na to, że są twardsze, więc automatycznie mają mniejsze wstępne ugięcie.
Mierzyłem odległość opony od krawędzi nadkola i na starych było 7,5cm a na nowych 12. A może to tylko dlatego, że są nowe? Najważniejsze, że przód jest wyżej. Jeszcze przy okazji wymiany opon zmienię pewnie koła na 16 i wtedy nie będę szorował osłoną silnika na wykolejonej drodze jak w jakimś sportowym wózku :gwm
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-20, 20:51   

vIrek napisał/a:

To jaką butlę założyłeś, że zmniejszyła prześwit? Ja mam o średnicy 20cm i jest wyżej od tłumika.


Taką samą jak Ty masz, fakt, że jest wyżej od tłumika. Zamontowałem o jedno pole do tyłu czyli jest po środku samochodu i patrząc z boku jednak wystaje w dół. Mniej boję się kolein a więcej ostrych zjazdów w jakąś uliczkę z mocnym nachyłem gdzie środek podwozia szoruje o szczyt. Wolę dmuchać na zimne, ponadto przód pojazdu jest znacznie niżej niż tył, bo tył jest na podwójnym resorze podniesiony do góry słabo się ugina i w ten sposób chcę przy okazji wyrównać poziom samochodu.
Też będę takie zamawiał, kupiłeś z końcówką 198 czy 222. Ta 222 ma jako wyposażenie EXTRA HEAVY DUTY czyli chyba jeszcze mocniejsza od 198 aczkolwiek jest tańsza.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-09-20, 22:13   

Kupiłem 198, nawet czekałem aż pojawią się w tej hurtowni, do której linka podałem bo gdzie indziej były sporo droższe. Te 222 są twardsze, ale o 8 mm krótsze, więc efekt podniesienia może być porównywalny, a mogą być za twarde. Dzisiaj byłem jeszcze zatankować i specjalnie wjeżdżałem w jakieś dziury w jezdni - mam wrażenie, że jest lepiej - na starych bywało czasem, że miałem wrażenie dobijania.
Ja mam z tyłu tylko jedno pióro, ale dołożyłem poduszki pneumatyczne z kompresorem. Przy załadowanym bagażniku i opróżnionych poduszkach powinien stać prawie poziomo (taką mam przynajmniej nadzieję :spoko
_________________
vIrek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-22, 22:00   

Zmierzyłeś może stare sprężyny jaką mają wysokość, ciekawe jak mocno usiadły. Mój mechanik radzi mi aby spróbować rozciągnąć sprężyny i zastanawiam się nad tym. Kowal znany w okolicy twierdzi, że oryginalne po rozciągnięciu nie usiądą z powrotem :(
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2015-09-22, 23:07   

inhalt napisał/a:
Wiem, że trochę OT, ale spytam.
Na czym polega podniesienie auta przy wymianie sprężyn? Patrzę na ten katalog podlinkowany nieco wcześniej i nie widzę żeby oferowane sprężyny były wyższe albo twardsze. Może coś źle czytam? Gdyby były wyższe/twardsze to oczywiste, że zawieszenie wstaje, ale tutaj nie wiem skąd ma być te dodatkowe 4,5 cm.

Ja mam sprężyny Goldschmitt z przodu. Podnoszą auto dosyć mocno (nie mierzyłem ale z 5 cm na pewno) a jednocześnie powodują że przód nie dobija nigdy, auto prowadzi się fajnie i kliny poziomujące są właściwie nie potrzebne (przestanę je wozić, auto jest poziome) Polecam, same plusy.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
vIrek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 3.0 L3H2 automat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lut 2012
Piwa: 17/10
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2015-09-23, 08:00   

sławek w. napisał/a:
Zmierzyłeś może stare sprężyny jaką mają wysokość, ciekawe jak mocno usiadły. Mój mechanik radzi mi aby spróbować rozciągnąć sprężyny i zastanawiam się nad tym. Kowal znany w okolicy twierdzi, że oryginalne po rozciągnięciu nie usiądą z powrotem :(

Tak, jedna ma 333mm a druga 338, ale nie wiem która była gdzie bo zmieniałem w warsztacie. Z tym, że ta krótsza to ma końcówkę sprężyny jakoś tak nienaturalnie zagiętą i może to przez to.
Ale rozciągnięcie nie utwardzi Ci sprężyn, więc nadal przód będzie miękki z tendencją do dobijania.

Bajaga napisał/a:

Ja mam sprężyny Goldschmitt z przodu. Podnoszą auto dosyć mocno (nie mierzyłem ale z 5 cm na pewno) a jednocześnie powodują że przód nie dobija nigdy, auto prowadzi się fajnie i kliny poziomujące są właściwie nie potrzebne (przestanę je wozić, auto jest poziome) Polecam, same plusy.


Ale cena Goldschmittów trochę odstrasza.
U mnie, żeby auto było w poziomie to przód musiał bym podnieść jeszcze o 5 cm, a wtedy nie wiem jak by pracowały przeguby przednich półosi (jak długo by wytrzymały) gdyby większość czasu były pod sporym kątem (tak tylko gdybam). Chociaż z drugiej strony to z chęcią podniósł bym jeszcze przód o te brakujące cm. Sprężyny z Intraka podobno podnoszą przód o 8 cm - kolega Skuter tak raportował.

20150922_090358[1].jpg
U mnie tak to wygląda
Plik ściągnięto 48 raz(y) 151,8 KB

_________________
vIrek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-09-23, 22:44   

vIrek napisał/a:
U mnie, żeby auto było w poziomie to przód musiał bym podnieść jeszcze o 5 cm


Dobrze piszesz, dzisiaj położyłem na podłodze aluminiową łatę 4 m - różnica poziomu wynosi 11 cm :gwm
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janus 
weteran


Twój sprzęt: Pössl 4F 2,8 idTD "BILA DODAVKA"
Nazwa załogi: DorJanki
Dołączył: 25 Lis 2010
Piwa: 42/47
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-26, 12:36   

A ja po roku eksploatacji podniesionych i utwardzonych przez kowala sprężyn potwierdzam, że jest to absolutnie słuszna droga. Może ok. 1-2 cm zawieszenie się przez te kilkanaście tysięcy obniżyło, ale dalej jest to poziom.
Zdecydowanie polecam taką wersję :spoko
_________________
Pozdrawiamy:
Dorota i Janusz
www.pozadomem.y0.pl
Jeszcze sporo możemy, ale nic nie musimy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***