Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szeroko pojęty tuning VW LT 35 drugiej generacji
Autor Wiadomość
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2011-12-02, 22:29   Szeroko pojęty tuning VW LT 35 drugiej generacji

Kolega darboch zapytał mnie niedawno co jeszcze mam zamiar zrobić z autkiem, żeby "lepiej" jeździło. NIe chcąc robić offtopa w innym wątku stwierdziłem że można szerzej podywagować na ten temat w osobnym wątku - jednym dwóch trzech w zależności od tego w kórym kierunku pójdzie dyskusja.
Co do podtytułu - Fotka w załączeniu :) Kamper z silnikiem 340KM - wspominany na forum.
przez tuning rozumiem wszystkie pomysły mające na celu poprawę sprawności osiągów i wyglądu auta.
Zaczynam tutaj bo zaczynam od konkretnej swojej maszyny czyli VW LT 35 II - i zachęcam wszystkich właścicieli tych aut i kamperków na tym podwoziu do podzielenia się uwagami. Dla bardziej popularnej LT jedynki oraz Transporterów zapraszam ich właścicieli do tworzenia osobnych wątków - w tym drugim przypadku mamy już jednego "podkręconego" Carthago :)
no i pierwsze punkty. do swobodnej dyskusji.
1. Filtr powietrza - dyskusja TUTAJ. Ogólnie twierdząc dodaje trochę mocy, poprawia spalanie, przyspieszenie, auto szybciej reaguje na pedał gazu. Brak info na temat samego spalania.
MOim zdaniem trochę wzrośnie
2. Oleje z dodatkami - dyskusja TUTAJ. Olej z dodatkiem MoS2, (Magnatec) lub też inne dodatki które poprawiają lepkość oleju i powodują jego "klejenie się" do ścianek lub trybów mają przede wszystkim znaczący wpływ na zmniejszenie zużycia silnika przede wszystkim podczas jego uruchamiania - ZObaczymy co i jak. W tej samej kategorii umieszczam wspomniane w wątku olejów przekłądniowe z dodatkami.

3. Światła dzienne - niby bzdet, ale pamiętajmy o jednej sprawie - pobór mocy przy jeżdzie na normalnych światłach mijania to jakieś 150W co oznacza że nasz alternator na same oświetlenie produkuje 12,5 amperów, czyli jedną dziesiątą mocy. niby niewiele - ale mechanicznie to jest to obciążenie dla silnika - a opór to zużycie i spalanie. Światła LED to w zależności od modelu 2-6W stałego poboru mocy.

4. Hamulce - przerabiam własnie temat tylnej osi. Są dwa typy zacisków i 2 rozmiary tarcz dostępne dla LT, przy czym chya najczęściej spotykane jest 258 mm. Jeśli macie wrażenie że wasze autko dośc mułowato reaguje na hamulce - to z dostępnych mi danych wnioskuję że można zmienić zaciski i tarcze na wieksze (272mm) przez co poprawimy reakcję na pedał hamulca.

5. Zmiana przełożenia tylnego mostu - tu LT35 i bliźniaczy MB Sprinter mają szerokie pole do popisu. kombinacji jest sporo. ZMiana przełożenia na niższe na pewno wpłynie na osiągane przez aut prędkości może też zmniejszyć zużycie paliwa. UWaga nie należy przeginać - na przykład założenie przekładni 3,11 która chyba była montowana fabrycznie w Sprinterach busikach z silnikiem benzynowym 150 KM do samochodu o masie własnej 2500kg i silnikiem 90 KM na pewno nie polepszy jego osiągów, a wręcz przeciwnie, z konika zrobi osiołka, nawet nie muła....
KOnsekwencją takiej zmiany jest przeprogramowanie licznika - trzeba o tym pamiętać

no i pare innych rzeczy poważnych i mniej poważnych
6. Zmiana przełożeń skrzyni biegów - możliwe to ?
7. Chiptuning - tu bardzo dużo można zyskać na mocy pytanie czy tyle samo na ekonomii - zdania sa podzielone.
8. Zmiana średnicy kół - teoretycznie niemożliwe, w przeciwieństwie do trojaczków z Sevel dla LT/SPrinterów robili tylko 15 cali, ale ... nowe Craftery mają już 16 calowe koła ... czy jest możliwe przeniesienie całych podzespołów napędu ? Ja osobiście wolałem 16" w moim Jumperku.
9. Podtlenek azotu - jak kto woli nitro :)
10. Polerowanie cylindrów i tłoków.

NA razie tyle pomysłów ode mnie - coś jeszcze ?

Karmann Colorado.jpg
wzór :)
Plik ściągnięto 10707 raz(y) 38,13 KB

_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-12-03, 03:19   

maszakow napisał/a:
NA razie tyle pomysłów ode mnie - coś jeszcze ?


Jakiś nieduży silnik rakietowy na dachu?
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-12-03, 07:07   

a kiedy w końcu zaczniesz......budowac kamperka :-P

:spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-12-03, 08:54   

maszakow napisał/a:
4. Hamulce - przerabiam własnie temat tylnej osi. Są dwa typy zacisków i 2 rozmiary tarcz dostępne dla LT, przy czym chya najczęściej spotykane jest 258 mm. Jeśli macie wrażenie że wasze autko dośc mułowato reaguje na hamulce - to z dostępnych mi danych wnioskuję że można zmienić zaciski i tarcze na wieksze (272mm) przez co poprawimy reakcję na pedał hamulca.


ten temat mnie bardzo interesuje bo nie jestem zadowolony z działania moich hamulców i jeśli Maciek będziesz miał jakieś konkretne potwierdzone info to chłonę wszystko jak gąbka :ok

maszakow napisał/a:
7. Chiptuning - tu bardzo dużo można zyskać na mocy pytanie czy tyle samo na ekonomii - zdania sa podzielone.


Jestem w trakcie orientowania się i zbierania informacji...jak coś złozy mi się logicznego do kupy pod kątem LT to napiszę. Na chwilę obecną po chiptuningu moc jak się dowiedziałem przyrost 25koni i 50Nm

maszakow napisał/a:
9. Podtlenek azotu - jak kto woli nitro


Szybcy i wściekli w kamperze :haha:
_________________
Darek

Relacje z naszych skandynawskich podróży
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=8431. Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11145 Skandynawia
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11150 Skandynawia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-03, 22:34   

gino napisał/a:
a kiedy w końcu zaczniesz......budowac kamperka :-P

Jak wygram w totka ? Jak zmienię pracę ? a może jak dzieci dorosną... na budowę mam inny wątek- w każdym bądź razie zrobię go bo parę osób mi zaufało i nie mogę ich zawieść. TU powiem tylko że czas i finanse - lub finanse i czas - w tej kolejności raczej - to główne blokery. Jak się ma pomysł na życie i robi na swoim jest inaczej niż kiedy trzeba zasuwać dla zachodnich mocarstw w Polsce... bo za granicą znika pierwszy bloker :-P

Ten temat jest niezależny od tematu mojego kamperka - i nie ukrywam że licze na wypowiedzi fachowców praktyków.

Darboch - co do hamulców - wyłożyłem wszystko poza numerami części oraz cenami.
NA tylnej osi dostępne sa 2 typy zacisków - ATE oraz BOSCH. Ja mam Boscha i mam małe tarcze 258 mm. Jeśłi masz to samo i chcesz zmienić - Do rozpoznania pozostaje sprawa czy zaciski ATE są na większe klocki i większe tarcze - czyli na 272 mm, względnie jaka inna firma robi zaciski na ten rozmiar i mocowanie pod LT. No a potem...kwestia wymiany. Tarcze 300 PLN, (można kupić taniej) klocki 100 PLN ( można kupić drożej), zaciski - cena nieznana. Robocizna za wszystko w warsztacie - SZACUJĘ ok 300-500 PLN.

Aha- wersja snobistyczno minimalistyczna - dla LT/Sprintera są dostępne wentylowane tarcze Brembo - już taka sama tarcza z nazwy skraca drogę hamowania :)

Kimtop - a pewnie - Zamiast paneli solarnych... ale pewnie nie chciałbyś wtedy za mną stać.
KOlejna propozycja chyba teoretyczna bo aut takich będzie zapewne baaardzo mało...
11. Modyfikacje układu wydechowego, strumienica - Tylko i wyłącznie dla silnika AGX ( 2,5l/75KM) lub benzynowej wersji 2,3l/143KM, a ten ostatni to rzadkość. NIE STOSOWAĆ do TDI...
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2011-12-03, 23:32   

kolego ze strumienica to nic nie zrobisz bez zmiany nastawow czy to komputera czy pompy . przyspieszenie wyplywu gazow spalinowych spowoduje odsysanie jak gdyby paliwka do wydechu w fazie przeplukiwania cylindrow no i wzrost spalania . wlasnie dlatego wrc pluja ogniem :haha:
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Notker 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: VW LT35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Piwa: 13/2
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2011-12-04, 12:04   

Mi się zdaje że rasowanie pojazdu to jest brnięcie w ślepą uliczkę. Jeśli wykańczają nas ceny paliw, pozostają nam takie wyjścia które są chyba ekonomiczniejsze i mniej czasochłonne niż pakowanie kasy w w/w pomysły:

-zmienić pracę, ewentualnie założyć sobie dochodowy biznes pozwalający na zakup odpowiedniej ilości paliwa
-zmienić kraj zamieszkania na taki gdzie na godzinę w przeliczeniu na litry paliwa zarobimy więcej
-czekać i ewentualnie wspomagać upadek rządu który nas rabuje akcyzą w wysokości 50% ceny paliwa


Jednak oddaję szacun za pomysł podrasowania hamulców w LT. Hamowanie jest istotne niezależnie od cen paliwa:)


pozdrówka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-12-06, 15:57   

Drążę temat chiptuningu i klaruje mi się coraz jaśniejszy obraz tej modyfikacji, że chyba się zdecyduję

Wklejam Wam poniżej wiadomość jaką otrzymałem wsród wielu jakie dostałem.Ta była najbardziej profesjonalnie przygotowana :ok

"Standardowy koszt modyfikacji 1000PLN, Świąteczna promocja -20% co daje 800PLN
Czas trwania promocji 1.12.2011 - 31.12.2011

W skład usługi wchodzą:

- pomiar mocy na hamowni inercyjnej z seryjnym oprogramowaniem auta
- wymontowanie sterownika
- wylutowanie kości i odczytanie seryjnego programu
- wgranie zmodyfikowanego programu i wlutawanie kości do steownika
- zamontowanie sterownika
- pomiar mocy na hamowni inercyjnej ze zmodyfikowanym oprogramowaniem auta
- jeśli to niezbędne, dodatkowe dostrajanie chipa i ponowne pomiary na hamowni
- wydanie auta wraz z wykresem przedstawiającym przebieg mocy i momentu obrotowego przed i po modyfikacji

Orientacyjny przyrost mocy to ok 20-25KM i 50Nm wszytko zależy od stanu silnika (określi to pomiar na seryjnym programie)

Co do obniżenia spalania to jest to tak naprawdę skutek uboczny większej elastyczności silnika i
przy zachowaniu dotychczsowego stylu jazdy powinno spaść.
Zauważyłem pewną prawidłwość - im cięższe auto tym większa różnica w spalnaniu po chipie
osobówki ok 1l/100km
busy 1,5-2l/100km
ciężarówki 3-5l/100km

W razie pytań proszę o kontakt

zapraszam"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-12-20, 13:15   

No i jestem już po akcji chipVW :mrgreen: Generalnie jestem bardzo zadowolony bo po pierwsze auto fabrycznie powinno mieć 102KM a po sprawdzeniu na hamowni miało prawie 109KM a więc silnik jeszcze sporo powalczy :ok
Po chipie moc KM wzrosła o ok 12 a moment o blisko 30Nm. Najważniejsze, że auto poprawiło swoją dynamikę a więc na wyższych biegach przy stałej prędkości zbiera się szybciej a na tempomacie przy pokonywaniu wzniesień nie traci zadanej prędkości a tego własnie oczekiwałem po tej modyfikacji :bigok
Przy okazji miałem znowu szczęście poznać fajnych ludzi z GG POWER CAR w Będzinie i z tego miejsca pozdrawiam Konrada który miał sporooo pracy z naszym kamperem :-P
Wklejam poniżej wykres z hamowni i jak coś służe informacją

WYKRES.jpg
Plik ściągnięto 395 raz(y) 204,85 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2011-12-20, 22:37   

napisz co to za hamownia że kamper się zmieścił. kiedyś szukałem w warszawie i poległem , alkowa była za wysoka
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-12-21, 10:24   

eler firma jest z Będzina GG CAR POWER przed przyjazdem zapytałem jak wysoki jest wjazd...3,5m :-P zmieściłem się :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cirrustravel 
weteran
CB RADIO - 26


Twój sprzęt: Chausson S697 GA
Nazwa załogi: NICKT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2010
Piwa: 82/76
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-12-21, 16:05   

A jednak się zdecydowałeś :) gratulacje :) zastanawia mnie tylko, czemu moc tylko o 12KM a moment o 30Nm? Nawet w info wcześniejszym miałeś podane więcej: 20-25KM i 50Nm i to rozumiem, bo zwykle przy tego typu operacji jest ok. +25%
_________________
Mariusz

www.cirrus-travel.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darboch 
Kombatant
KMW_SILESIA


Twój sprzęt: Rimor Super Brig 648
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Piwa: 68/48
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2011-12-21, 16:10   

Dokładnie tylko, że miał na to wpływ przebieg silnika i to, że to auto jednak inne niż wszystkie...innymi słowy...można było podnieść moc i moment ale nie pozostało by to obojętne dla auta i i spalanie by wzrosło dość znacznie. Jestem zadowolony i widzę różnicę a to najważniejsze :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
cirrustravel 
weteran
CB RADIO - 26


Twój sprzęt: Chausson S697 GA
Nazwa załogi: NICKT
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2010
Piwa: 82/76
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 2011-12-21, 20:21   

No to super, że jesteś zadowolony i to jest najważniejsze.
Pozdrawiam
_________________
Mariusz

www.cirrus-travel.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maszakow 
Kombatant
JAFO? No way ...


Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Piwa: 78/63
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-26, 15:00   

Darboch a jak to zrobili - wstawili ci nową pamięć oddając starą z programem czy nadpisali program w oryginalnym scalaku ?Część firm robi tak ze oddaje oryginalny scalak. w przypadku braku satysfakcji lub osiągnietych założeń bardzo prosto jest powrócić do fabrycznych ustawień wymieniając scalak. Najczęściej jest montowany w podstawce, rzadziej lutowany do płytki, w tym przypadku wymiana samego chipa to 2 minuty.
_________________
Pozdrawiam, maszakow
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***