Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:41
Podpory trzypunktowe
Autor Wiadomość
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 144/44
Skąd: Opoczno

Wysłany: 2007-11-08, 12:12   Podpory trzypunktowe

Czytam na forach że niektórzy z Was mają zainstalowane trzypunktowe podpory samochodu.Czy ktoś mógłby mi przybliżyć ten temat?Jak to zrobić, ew.foto.

Dodano (Kamperfan): temat "Poziomowanie " omawiany jest tu:
http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Ostatnio zmieniony przez Kamperfan 2009-02-10, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-08, 22:25   

Jeśli masz na myśli podpory mechaniczne (są też pneumatyczne) do poziomowania kampera to opisałem je tu:
Cytat:
Poziomowanie rozwiązałem za pomocą dwóch typowych podpór składanych "AL-KO" zamontowanych za zakolami z tyłu i podnośnika śrubowego z przodu kampera. Uzyskałem w ten sposób regulowane podparcie w trzech punktach, co jak wiadomo najlepiej opisuje płaszczyznę - w tym wypadku podwozie kampera. Podpory podnoszone są ręcznie za pomocą korby - jak w przyczepach. Znam rozwiązanie mechanicznego podnoszenia za pomocą silniczków od wycieraczek zdalnie sterowanych pilotem, ale uważam to za przerost formy nad treścią. Natomiast w katalogach sklepów internetowych można znaleźć korbę z napędem działającą jak wkrętarka 12V. Na razie jednak poprzestanę na wynalazku który mam i jestem z niego zadowolony. Używam podpór do poziomowania kampera dla komfortu spania i potrzeb TV-sat. (postój na nierównym terenie na działce lub na kempingach),w czasie noclegów na trasie oraz do podnoszenia kampera podczas długiego postoju zimowego. Powodzenia!

Dalsze szczegóły tego rozwiązania mogę przedstawić po sprecyzowaniu ewentualnych pytań :?: .
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Ostatnio zmieniony przez eler1 2007-11-09, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tomekk 
początkujący forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Skąd: k/Łęczycy
Wysłany: 2007-11-09, 07:14   

Witam !

Temat interesujący, mam tylko takie pytania (może śmieszne) :

- czy poziomując auto, koła będą "odrywały" się od podłoża,
- czy mając za tylnymi nadkolami podparcie w 2 miejscach, a z przodu w 1, to przód nie będzie się kiwał ?

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-09, 11:34   

Podpory działają podobnie jak w przyczepach - unoszą pojazd do góry, ale odciążone 4 koła nadal opierają się na podłożu i nie ma możliwości "kiwania" nawet przy obciążeniu, np. "masą" wsiadającą do kabiny czy siedzącą na jednym z przednich siedzeń :-). Dla niesymetrycznego obciążenia, rozstaw kół w kamperach jest korzystniejszy niż w przyczepach i można w nich stosować podparcie trzypunktowe...
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2007-11-19, 22:01   

Podpory mają też inne przeznaczenie.... :haha:
Spełniają (to nie tylko mój "patent") funkcję anty-kradzieżową :bajer
Ilekroć mam obawy o to, czy kamper pozostanie dokładnie w tym samym miejscu, w którym go zostawiłem tylekroć wyciągam korbę i....widuję tył kampera na tyle, by koła swobodnie obracały się nad "ziemią" (tylny napęd, podpory mam takie jak w przyczepach).
Korbę zabieram do plecaka i pogwizdując radośnie...

Pomysł ten podpatrzyłem i przerobiłem na korbę u przypadkowego turysty w Tatrach, który dżwigał na Rysy przytroczoną do plecaka kierownicę swojego Mercedesa :-D
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ML 
zaawansowany


Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 5/3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-11-19, 22:09   

Kazek Kluska napisał/a:
Podpory mają też inne przeznaczenie.... :haha:
Spełniają (to nie tylko mój "patent") funkcję anty-kradzieżową :bajer
Ilekroć mam obawy o to, czy kamper pozostanie dokładnie w tym samym miejscu, w którym go zostawiłem tylekroć wyciągam korbę i....widuję tył kampera na tyle, by koła swobodnie obracały się nad "ziemią" (tylny napęd, podpory mam takie jak w przyczepach).
Korbę zabieram do plecaka i pogwizdując radośnie...

Pomysł fajny, tylko trzeba uważać, bo jak masz przód podniesiony poprzez najazd na kliny, to podpory z tyłu mogą nie wytrzymać i się wyłamać od ciężaru.
_________________
To tylko MATRIX ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kazbar 
weteran


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 36/4
Wysłany: 2007-11-19, 22:30   

ML napisał/a:
Pomysł fajny, tylko trzeba uważać, bo jak masz przód podniesiony poprzez najazd na kliny, to podpory z tyłu mogą nie wytrzymać i się wyłamać od ciężaru.


Wiem, wiem....!
Ja tylne podpory stosuję tylko wtedy, gdy idziemy coś pozwiedzać, na obiadek wstapić, zakupy zrobić czy pobyczyć się parę godzin będąc "w trasie" z dala od kampera.

Klinów używam zresztą bardzo żadko. Nigdy na noc nie zostawiam pod czy na kamperze czegoś, co utrudniałoby mi ewentualną ewakuację (przećwiczyłem to w Rumunii uciekając z kempingu w środku nocy przed pijanymi sąsiadami.)
Gdybym miał wtedy poustawiane pod kołami te wszystkie bajery czyli kliny, podpory i inne badziewia...kto wie, czy obdarzał bym Was teraz swą radosną twórczością?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Borys1003 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Fiat Ducato TURBO
Nazwa załogi: Katarzyna Tomasz Aleksandra Oskar
Dołączył: 08 Maj 2010
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Mrzezyno
Wysłany: 2012-07-15, 09:44   Podpory

mam Ducato i tylne podpory z korbką w zestawie są na tyle malo skuteczne,ze coprawda moge unieruchomic tylną oś aby auto bylo stabilne niestety wykorbienie jest na tyle male,że auta nie da się podniesc jak na lewarku. Gdy wziąłem klucz i wieksze ramie podpory zaczely sie giąć poziomo tam gdzie jest ta dluga sruba z gwintem. Wygladają na solidne oryginalne. A jak jest u Was?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2012-07-15, 09:52   

Borys1003, podpory nie służą do podnoszenia samochodu tylko do usztywnienia zawieszenia i ewentualnego wypoziomowania. Chodzi o to by samochód nie kołysał się na postoju, na przykład przy piciu gorącej kawki, gdy toczy się w nim normalne życie.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***