Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z doładowaniem akumulatora
Autor Wiadomość
Jacek999 
zaawansowany


Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011
Piwa: 25/22
Skąd: Wieś podkrakowska
Wysłany: 2012-12-30, 17:40   Problem z doładowaniem akumulatora

Witam
Musze opisać całą sytuacje, W czwartek wybraliśmy się na narty do Donovaly na Słowacji.
Po około 24 godzinach rozładował się akumulator 100 Ah. Nie zmartwiłem się specjalnie bo w planach mieliśmy wyjazd do Turcianskich Teplic, a potem do Vratnej, na pewno się doładuje.
Zrobiliśmy trase w sumie, ok 120 km w 2,5 godziny. Piec wystartował i po minucie zgasł, sprawdzilem napięcie na aku 10,5 V, pomyślałem spoko mam agregat 1KW .
Odpalam agregat, jest dobrze, idę do pieca włączam to samo, wentylator nie ruszy, zaczynam się martwić, podłączam farelke, buczy, za mało mocy, czytam opis jasne 1800 W.
Przy uruchomionym silniku wszystko jest ok , ale nie uśmiecha mi się spanie przy załączonym silniku, podejrzewam padnięty akumulator
Decyzja wracamy do domu, coby nie zamarznąć. Po powrocie dystans 170 km aku ożł 13,5 V.
W czasie jazdy do Vratnej używałem lodówki i wentylatora 15 W, wdmuchuje cieple powietrze do części mieszkalnej, podpiętego do akumulatora zabudowy. Czy to był powód niedoładowania akumulatora, czy za krótki odcinek trasy?
Drugie problem, czy agregat ładuje najpierw akumulator i dopiero z niego brany jest prąd do pieca, jesli tak, to po osiągnięciu jakiego napięcia włączy się wentylator.
Proszę o odpowiedzenie na te nurtujące mnie pytania. Jutro nie poddaje się i jadę znowu, może do Białki ?
_________________
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2012-12-30, 19:00   

Jacek999
Cytat:
Czy to był powód niedoładowania akumulatora, czy za krótki odcinek trasy?

Wyjechałeś z pustym aku i za krótki odcinek trasy aby się naładował do pełna. Może być również padnięty aku. To do sprawdzenia ale nie korespondencyjnie.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jacek999 
zaawansowany


Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011
Piwa: 25/22
Skąd: Wieś podkrakowska
Wysłany: 2012-12-30, 19:18   

Akumulator sprawdzałem we wrześniu był ok, ma 1,5 roku
_________________
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1602/2334
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-12-30, 20:07   

Jacku, podejrzewam, że Twój problem nie jest z doładowaniem akumulatora tylko z jego rozładowywaniem na postoju. W ciągu 24 godzin postoju można akumulator rozładować do 10,5 V jeśli pobiera się odpowiednio dużo prądu.

10,5 V osiąga akumulator przekraczając już krytyczny poziom rozładowania, czyli jego połowę pojemności. Oznacza to, że aku 100 Ah rozładujesz biorąc z niego tylko 50 Ah.

Zatem prąd o wartości 2A pobierany w ciągu doby da taki właśnie efekt. Albo dołóż jeszcze jeden aku pokładowy, albo ogranicz pobór prądu na dłuższym postoju. :)

Pamiętaj, że radio samochodowe, laptop i telewizor pobierają dużo prądu.
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek999 
zaawansowany


Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011
Piwa: 25/22
Skąd: Wieś podkrakowska
Wysłany: 2012-12-30, 20:24   

Mam wyprowadzoną instalacje na drugi, lecz nie sądziłem, że tak szybko sie wyczerpie, prawdą jest, nie oszczędzałem. Liczyłem, że agregat załatwi sprawę. Wnioski nasuwają mi się dwa, agregat należy użyć jeszcze przed całkowitym rozładowaniem oraz mieć w rezerwie akumulator naładowany.
_________________
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-12-30, 21:06   

Podczas zimowych wyjazdów przydaje sie drugi akumulator zabudowy. Ale nie powinno łaczyć się tych akumulatorów równolegle - awaria jednego z akumulatorów i tak spowoduje że zostaniemy bez prądu. Doskonale sprawdza się taki selektor .
Automatycznie przełącza akumulatory, w momencie zwiększonego poboru łączy je równolegle.
Akumulatory mogą mieć różną pojemność.
Sprawdzone w warunkach zimowych - postój pod wyciągiem z ogrzewaniem webasto od piątku popołudnia do niedzieli popołudnia (2x100Ah). Na jednym akumulatorze 100Ah ogrzewanie wyłączało się nad ranem pierwszej nocy.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1602/2334
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-12-30, 21:10   

Mariuszu, tak właśnie należy traktowac Kolegów. Starać się pomóc dobrą radą lub nawet wskazać dokładne rozwiązania. :spoko

Ukłony. :kwiatek2
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu 
weteran

Twój sprzęt: Arca M699GLT Fiat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Piwa: 19/9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-12-30, 21:16   

Dobra sprawa taki selektor , gdzie to można kupić i ile kosztuje ?
_________________
ZBYSZEK I STASIA
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
makdrajwer 
weteran
Artur,Ola,Zosia,Zuzia


Twój sprzęt: Bezdomny
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 29 Maj 2011
Piwa: 50/75
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-12-30, 21:28   

Na allegro coś takiego było w okolicach stówki.
_________________
keep calm and dance
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek999 
zaawansowany


Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011
Piwa: 25/22
Skąd: Wieś podkrakowska
Wysłany: 2012-12-30, 21:29   

Dzięki, za informacje pewnie trzeba będzie się w taki selektor zaopatrzyć.
_________________
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eMKa 
Kombatant


Twój sprzęt: Ducato 2,3 09 CAMPERIA
Nazwa załogi: eMKa
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Piwa: 296/156
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-12-30, 21:30   

kaimar napisał/a:
Automatycznie przełącza akumulatory, w momencie zwiększonego poboru łączy je równolegle.


a w trakcie ładowania ?
_________________
Gosia & Krzysiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jacek999 
zaawansowany


Twój sprzęt: W budowie
Dołączył: 21 Paź 2011
Piwa: 25/22
Skąd: Wieś podkrakowska
Wysłany: 2012-12-30, 21:35   

Automatyczna bateria selektor
BATTERY DUO-SYSTEM to elektroniczne urządzenie, które może zarządzać dwa serwisowe baterii podczas fazy ładowania (z alternatora silnika, ładowarką i modułu fotowoltaicznego), jak również podczas fazy rozładowywania.
Urządzenie to pozwala na:

ładować dwa akumulatory, jeden po drugim do 100% ich mocy
rozładować dwa akumulatory, jeden po drugim
połączyć dwa akumulatory o różnej mocy i wieku
kontrolowania funkcjonowania baterii. W przypadku, gdy jeden z dwóch baterii jest uszkodzone urządzenia izoluje go. Żółta dioda LED na BDS-150 Informujemy, że akumulator jest uszkodzony.
oszczędzaj baterie: aby uniknąć trwałego uszkodzenia urządzenie odłączyć baterie, gdy poziom napięcia bezpieczeństwa zostanie osiągnięty
odłączyć dwie baterie usługi (w przypadku długich okresów bezczynności) przez przełącznik, który można również ustawić z dala od urządzenia
zarządzać dużych prądów napięcie (w fazach ładowania i rozładowania) do max 70A w szczycie 300A dla każdego akumulatora
łączenia użytkowników ze zużycia do max 140A
podłączenia panelu sterowania (MC-DUO), aby umożliwić wybór między automatycznym lub urządzenia obsługi działa.
_________________
Jacek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2012-12-30, 21:41   

eMKa napisał/a:
a w trakcie ładowania ?


ładuje po kolei a jak oba są naładowane to łączy równolegle (przy ładowaniu).
Prawdę mówiąc urządzenie cały czas pracuje aby jak najwięcej "wyciągnąć" z akumulatorów - sygnalizuje także uszkodzenie jednego z akumulatorów.

zbychu napisał/a:
gdzie to można kupić i ile kosztuje ?


Swego czasu było do kupienia w Movera itp. mam też u siebie. Cena netto 140 eu plus panel 40 eu.

Urządzeniem ma też funkcję odłączania akumulatorów i można to robić zdalnie.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbychu 
weteran

Twój sprzęt: Arca M699GLT Fiat
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Piwa: 19/9
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-12-31, 16:41   

Myślę , że na wiosnę zainwestuję w taki selektor , drugi akumulator dodatkowy już mam.
_________________
ZBYSZEK I STASIA
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2013-03-12, 00:46   

Niestety prądu zawsze brakuje i dobrym rozwiązaniem jest wymiana wszystkich odbiorników na "energooszczędne" wszystkie lampki na ledy. Wszystkie urządzenia mające Stand By na takie a wyłącznikami mechanicznymi. Nie zostawiać żadnych ładowarek w gniazdkach. Wszystko co trzeba naładować, komórki, baterie do aparatów, golarki ładować podczas jazdy. Gasić niepotrzebne oświetlenie. Przy zakupie np telewizora sprawdzać jaki prąd pobiera podobne telewizory potrafią pobierać 20 i 40 W. Na noc jeśli nie potrzeba wody wyłączać pompę. Zdarza się, że zawory pompy są minimalnie nieszczelne i pompa co jakiś czas dopompowuje wody. Wyłączać na noc bojler jeśli nie ogrzewa auta. Do laptopa używać przetwornicy 12/19V nie przetwornicy na 230 i oryginalnego laptopowego zasilacza.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***