Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:41
Przy szybkości 70 na godz zaczynją drżeć opony
Autor Wiadomość
Jedrek29 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter B
Dołączył: 12 Kwi 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-01-04, 13:52   Przy szybkości 70 na godz zaczynją drżeć opony

czy ktoś z kolegów miał taki przypadek mam hymera na podwoziu fiata dukato 89 przy szybkości 70 na godz zaczyna drżyć opony wywarzałem 3 razy przeguby nie slychać niewiem po mieście jest okej najgorzej na prostej drodze czy ktoś sie spodkał z podobną sytuacją
Ostatnio zmieniony przez janusz 2008-01-05, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2008-01-04, 15:09   

sprawdz tarcze hamulcowe- mogą być krzywe i to powodowałoby bicie,
druga rzecz na jaką powinieneś zwrócić uwagę to półosie z przegubami- luz na przegubie lub krzywa półoś skutkuje również wibracją
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-04, 15:15   

papamila napisał/a:
krzywa półoś skutkuje również wibracją


Moim zdaniem jest to bardzo trafna diagnoza. Znajomy mechanik ( doskonały!) potwierdził. :-?
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-01-04, 15:15   

W moim poprzednim samochodzie, też Fiacie działo się tak że wysuwała się ze skrzyni biegów lewa półośka. Efekt był taki że słychać (czuć) drżenie było w prawym przednim kole. Przyczyną była słaba sprężynka na czopie przegubu wewnętrznego lewej półosi.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-04, 15:53   

janusz napisał/a:
wysuwała się ze skrzyni biegów lewa półośka


No, proszę. Co to znaczy fachowiec. Januszu, o takiej możliwości znajomy mechanik też mi powiedział. Ja o tym nie wspomniałem, bo wydawało mi się to mało prawdopodobne. :roll: Biję się w piersi. :gwm
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2008-01-04, 17:18   

Za mało danych!
Jakie są uwarunkowania tego zjawiska?
Czy występuje lub zanika przy toczeniu się pojazdu na biegu jałowym, czy przy przyśpieszaniu, czy podczas hamowania hamulcem czy silnikiem? Po przekroczeniu jakiej prędkości zanika, czy w ogóle zanika. Jaka jest przybliżona częstotliwość tych drgań? Piszesz o oponach - skąd ta pewność co do opon - drgania odczuwasz na kierownicy, czy na dźwigni biegów...
Za mało danych!

Jedrek29, aby otrzymać jakąś dokładniejszą diagnozę - musisz dać więcej informacji...
Ostatnio zmieniony przez Jerzy 2008-01-04, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekM 
weteran
Piękny inaczej


Twój sprzęt: Bürstner Quadro IT674G
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2007
Piwa: 17/9
Skąd: Stettin
Wysłany: 2008-01-04, 17:45   

Kiedyś miałem podobny przypadek w osobówce. Wyważałem, sprawdzałem, oglądałem, chuchałem, dmuchałem i nic. Niby wszystko w porządku, a jednak coś było. W końcu wyważyłem koło bez zdejmowania (nie wiem, jak się fachowo nazywa), razem z tarczami i innymi elementami ruchomymi. I po ptokach. Tylko trzeba poszukać takiej wyważarki. Prawdopodobnie to były zjechane tarcze hamulcowe. W przypadku tarcz wentylowanych koła trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym, a nie "na chama", bo mogą się wygiąć lub stracić wyważenie. Ale mogę się oczywiście mylić. W każdym razie powyższa metoda wyważania może pomóc. Warto spróbować.
_________________
Mirek ze Szczecina
I znowu jeden post więcej
Nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swego poziomu, a później pokona doświadczeniem.
www.shippol.pl www.uszczelki-cnc.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 240/601
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2008-01-04, 18:33   

MirekM napisał/a:
W przypadku tarcz wentylowanych koła trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym, a nie "na chama", bo mogą się wygiąć lub stracić wyważenie.


Bez przesady. Tarcze wentylowane w miejscu styku z felgą i piastą nie różnią się od tarcz niewentylowanych. :shock:
_________________
Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekM 
weteran
Piękny inaczej


Twój sprzęt: Bürstner Quadro IT674G
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lis 2007
Piwa: 17/9
Skąd: Stettin
Wysłany: 2008-01-04, 18:56   

Sławek Dehler napisał/a:
Bez przesady.


W takim razie robili mnie w trąbę
_________________
Mirek ze Szczecina
I znowu jeden post więcej
Nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swego poziomu, a później pokona doświadczeniem.
www.shippol.pl www.uszczelki-cnc.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-01-04, 18:59   

Cytat:
W takim razie robili mnie w trąbę

E tam zaraz w trąbę :haha: mieli klienta na Twoje tarcze. :bigok
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jedrek29 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter B
Dołączył: 12 Kwi 2007
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2008-01-05, 12:30   

dzieki za te informacje przy 70 ce drży i nie przestaje na luzie jest super pod górke tak jaby mijały drgania ale wiem czego szukać jeszcze raz dzięki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
arek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: J5 pilote
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2007
Piwa: 4/10
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2008-01-08, 16:37   

Cześć w sprawie drżenia miałem podobną sytuację sprawdż końcówki drążków kierowniczych sworznie a także gumy drążka stabilizacyjnego które są w wachaczach bardzo częstą przyczyną mogą być same opony mimo wyważenia /jeżeli są zużyte lub kiepskiej firmy/ to przypewnych szybkościach mogą być drobne drżenia radziłbym również obejrzeć felgi, gdyż nałożenie się kilku tych wad, które mogą się wydawać niewielkie może powodować w/w efekt.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1595/2326
Skąd: Otwock
Wysłany: 2008-01-08, 16:57   

Muszę opowiedzieć o moim niezwykłym przypadku, bo może się to zdarzyć każdemu. Przed laty w czasie pętania się po Tatrach i jazd moim Fordem Sierra po gliniastych błotach Podhala, w pewnej chwili, gdzieś koło Czarnego Dunajca, gdy przyśpieszyłem na szosie wystąpiło zjawisko drgań kół, odczuwalne także na kierownicy. Obejrzałem koła, sprawdziłem, czy napewno dobrze dokręcone i... dalej to samo. Ciężarki wyważające są na swoim miejscu, nic nie zmieniło się w aucie, kół tez nie zmieniałem. Co za licho. Przyszło to nagle i całkiem bez powodu. Można zgłupieć? Pewnie że można, tym bardziej, że nie było naszego forum i nie miałem komu się poskarżyć. Jechałem zatem wolniej i mocno zmartwiony. Wreszcie na jakimś parkingu poszerzyłem zakres oględzin kładąc się na matce ziemi i zaglądając kołom od d..y strony. I odkryłem przyczynę. Na jednym z kół od środka przykleił się puc gliny i nie miał zamiaru odpaść. Spowodował swym ciężarem zakłócenie wyważenia tegoż koła i to tak skutecznie, że popsuł mi część podróży. :haha:
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Jacek M 
weteran


Twój sprzęt: Dethleffs na J5 2,5D '89 - ciągle jeździ :)
Dołączył: 20 Sty 2007
Piwa: 15/46
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2008-01-08, 23:53   

To i ja 3 grosze: wyważanie kół redukuje bicie boczne, nie bicie promieniowe, bo nie zależy ono od wyważenia tylko od "okrągłości" koła. Przy starych felgach blaszanych niewiadomego pochodzenia mogą zdarzyc się rożne "cuda". Wiem, bo miałem :) Z ciekawostek: w jednym z kupionych na giełdzie aut miałem łatę ze starej opony włożona pomiędzy oponę a sic! dętkę w miejscu pokaźnej śliwy - oczywiście od wewnątrz(!). A w kamperku zleżała opona rozlazła się na 2-gi rok po zakupie - warto sprawdzić datę produkcji opon - jak ona biła! dobrze, że nikogo nie za-biła... w każdym razie po zdjęciu z tylnich kół omal nie padłem z wrażenia - przejechalem z drutami na wierzchu jakieś 1000 km, m.in. po drodze bijąc rekordy prędkości (123 z górki z wiatrem). I przeszliśmy na tych oponach 3 bardzo dokładne badania techniczne...
Pozdrawiam
Jacek M
_________________
"Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę.
Bierzesz sobie winko, siadasz nad Wisłą, rozpinasz kołnierzyk.
Najlepsze są amerykańskie koszule w kratę"
M. Piwowski vel A. Krost
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sasquatch 
weteran
CamperPark.pl


Twój sprzęt: Riva Mobil City540 Ducato 1,9td
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2007
Piwa: 5/1
Skąd: Przedzeń
Wysłany: 2008-01-09, 00:03   

I jak zwykle prawdy masz dwie - wybierz sobie właściwą :-D
_________________
"Jeśli chcesz - szukasz sposobów. Jeśli nie chcesz - szukasz powodów"
www.CamperPark.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***