Energoblok automatycznie wylacza prad 12v |
Autor |
Wiadomość |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-28, 08:49 Energoblok automatycznie wylacza prad 12v
|
|
|
Przeszukalem forum i nie znalazlem nic w tym temacie.
Prosze o pomoc, moj energoblok wylacza prad automatycznie po okolo 10 minutach, tym samym zamyka sie elektrozawor gazu i w tym momencie nie ma prawa dzialac lodowka oraz ogrzewanie, co jest powodem tego??
Zalaczam zdjecie panelu
Bez podpiecia 230volt zalaczam 12v przyciskiem do gory na ''EIN'' tym samym wlacza sie cala elektryka lecz juz po okolo 10 minutach slychac tylko jak przekaznik w energobloku sie wylacza i tym samym nie ma pradu. Dodam ze nie jest to wina slabego akumulatora poniewaz ten jest nowy i nawet jesli wykrece bezpiecznik od tego urzadzenia ktore pilnuje akumulator przed rozladowaniem elektryka w kamperze dziala.
Dlaczego prad sam sie wylacza??czy jest to moze wina przekaznika a moze cos innego?? |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2014-04-28, 10:13
|
|
|
Może jakieś urządzenie pobiera zbyt duży prąd i po upływie tych 10 minut energoblok wyłącza napięcie. Włącz może na próbę oświetlenie. Po podłączeniu 230V wszystko działa poprawnie ? |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-28, 10:21
|
|
|
miciurin napisał/a: | Może jakieś urządzenie pobiera zbyt duży prąd i po upływie tych 10 minut energoblok wyłącza napięcie. Włącz może na próbę oświetlenie. Po podłączeniu 230V wszystko działa poprawnie ? |
Tak po podlaczeniu 230v wszystko jest ok, wlaczylem teraz 12v sprawdzilem z oswietleniem ledowym jeden pasek pobiera okolo 8w i z zygarkiem na reku 20 minut i cyk nie ma pradu, moze byc tak ze przekaznik nie trzyma dluzej i sie sam wylacza?? tzn uszkodzony?? bo chyba nie jest to normalne aby prad sie sam wylaczal, rozumiem jak sie rozladowywuje akumulator ale ten jest nowka jeszcze dobrze nie urzyty a poza tym nawet po wylaczeniu sie pradu automatycznie miernik na aku pokazuje brak spadku pradu. |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2014-04-28, 10:40
|
|
|
Trzeba by poszukać jakąś DTR od tego energobloku pewnie gdzieś podany jest typ tego urządzenia, może uda się doczytać jaka przyczyna wyłączania. |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-28, 11:07
|
|
|
Jesli chodzi o energoblok to wyglada on tak jak ponizej, w srodku sa trzy przekazniki, jakis czas temu po przeladowaniu starego aku jeden przekaznik sie zwiesil i nie chcial zalaczyc 12v ale po kilku pstryknieciach pstryczkiem zalaczyl sie, potem jeszcze kilka razy sie zacial ale od pewnego czasu juz ani razu.
 |
|
|
|
 |
miciurin
weteran

Twój sprzęt: Fiat Ducato S.E.A A640
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sie 2011 Piwa: 17/83 Skąd: ja to wiem?
|
Wysłany: 2014-04-28, 11:09
|
|
|
Cytat: |
Jesli chodzi o energoblok to wyglada on tak jak ponizej |
Już znalazłem to zdjęcie w Twoim wątku o remoncie Iveco
Darcyk_2005 napisał/a: | w srodku sa trzy przekazniki, jakis czas temu po przeladowaniu starego aku jeden przekaznik sie zwiesil i nie chcial zalaczyc 12v ale po kilku pstryknieciach pstryczkiem zalaczyl sie, potem jeszcze kilka razy sie zacial ale od pewnego czasu juz ani razu.
|
Ja bym zaczął od wymiany tego przekaźnika |
_________________ Fiat Ducato 1,9 TD, 1989r, zabudowa Fendt 560 SK - był
Fiat Ducato 2,2 MultiJet, 2007r, zabudowa S.E.A A640 - był
Na pewno będzie kolejny kamper
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2014-04-28, 12:32
|
|
|
Nie ruszaj przekaźników. Sprawdź jakie napięcie przychodzi na zacisk numer 5 i czy do tego kabla po drodze z akumulatora zabudowy ktoś czegoś nie dołączył. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-28, 13:39
|
|
|
kaimar napisał/a: | Nie ruszaj przekaźników. Sprawdź jakie napięcie przychodzi na zacisk numer 5 i czy do tego kabla po drodze z akumulatora zabudowy ktoś czegoś nie dołączył. |
O jakich zaciskach mowa??
Rozebralem energoblok i widze taki dzinks ktory tym steruje, inaczej nie da sie zrobic zdjecia, ten czerwony guziczek opada po 20 minutach na dol wylaczajac prad 12v w calym kamperze, co to za ustrojstwo jest?? i po co to komu potrzebne?? brazowy kabel idzie od aku i nie ma nic po drodze podpiete, czarny kabel idze do przekaznika a pozostale sa podpiete w energobloku. widocznie to tak bylo zamontowane tylko teraz pytanie czy to tak ma zostac i jak to ustrojstwo wylaczyc zeby sie nie wylaczala albo wlaczyc?? juz sam nie wiem
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2014-04-28, 18:12
|
|
|
Zaciski to ta listwa z kabelkami zakończonymi konektorami.
Element z czerwonym hebelkiem to główny przekaźnik. Ponieważ jest to przekaźnik bistabilny sam raczej nie wyłączy się - musi dostać impuls. Impuls jest wystawiany przez elektronikę która ma za zadanie nie dopuścić do nadmiernego rozładowania akumulatora. I według mojej opini ta elektronika jest problemem o ile na zacisku 5 napięcie jest prawidłowe (jest to zacisk na którym elektronika mierzy napięcie akumulatora zabudowy.) |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-28, 19:09
|
|
|
A wiec tak, zmierzylem akumulator ma 12,22volt za to zacisk 5 liczac od prawej strony ma 11,45volt niestety nie moge sie dogrzebac do tych kabli i nie wiem gdzie ten kabel idzie. Czy to napiecie powinno byc takie same na zacisku i na akumulatorze?? |
|
|
|
 |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-28, 21:07
|
|
|
a wiec sprawdzam co i jak, ile volt itp, naladowany rozladowany aku itp. i dzis doszedlem do wniosku ze ten system sie wylacza dokladnie za kazdym razem po 24 minutach niezaleznie od tego ile jest volt, tzn on tak chyba jest ustawiony, nie wiem jak to przestawic, ostatecznie bede musial obejsc prad na elektrozawor od gazu. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2014-04-28, 23:06
|
|
|
Darcyk_2005 napisał/a: | Czy to napiecie powinno byc takie same na zacisku i na akumulatorze?? |
Powinno być takie samo. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-29, 08:33
|
|
|
Doszedlem po kablach i kabel z 5 wejscia idzie do tablicy ktora wstawilem na samym poczatku watku, wiec co mam teraz zrobic zeby prad tam byl taki sam jak na aku?? bo wyglada na to ze to w energobloku sie gdzies traci czesc pradu. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2014-04-29, 09:38
|
|
|
Wydaje mi się że w tym przypadku naprawianie elektryki/elektroniki na odległość doszło do momentu że powinien to jednak zobaczyć fachowiec. Obstawiam uszkodzenie elektroniki. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
DarKu
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford E450 Chateau Thor 31L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Mar 2013 Piwa: 9/10 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2014-04-29, 10:13
|
|
|
Czyli twoim zdaniem nie powinno sie samo to wylaczac dopiero po rozladowaniu akumulatora do 10,5v ??? Jutro w pracy bedzie kolega elektryk wiec poprosze go aby mi to sprawdzil choc nie wiem czy bedzie mial pojecie o tym. Dziwne natomiast jest to ze wylacza sie to zawsze po 24 minutach, nie wczesniej nie pozniej, nawet jak jest podpiete 230v tak jak teraz to ten wylacznik sie wylaczyl,lecz elektryka idzie dalej na 230v i w tym przypadku np. elektrozawor sie nie wylaczyl. |
|
|
|
 |
|