Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
T5 vs. Trafic/Vivaro
Autor Wiadomość
Myszoor 
początkujący forumowicz


Dołączył: 28 Paź 2014
Skąd: DWL
Wysłany: 2016-04-03, 15:37   T5 vs. Trafic/Vivaro

witam : )

i o poradę zapytam. Od jakiegoś czasu chodzi za mną temat campervan'a i ostatecznie stanąłem przed wyborem: Volkswagen T5 vs. Renault Trafic/Opel Vivaro. Za T5-ką przemawia to, że jest to "standard przemysłowy" wszędzie tego dużo, więc jeżeli coś padnie w trasie (EU) to z częściami będą raczej małe problemy. Za Renią/Oplem przemawia głównie cena. Rocznikowo ma być max. 8-latek.

Który z nich i z jakim silnikiem polecacie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bajaga 
Kombatant

Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lut 2012
Piwa: 108/7
Wysłany: 2016-04-03, 16:34   Re: T5 vs. Trafic/Vivaro

Myszoor napisał/a:
witam : )

i o poradę zapytam. Od jakiegoś czasu chodzi za mną temat campervan'a i ostatecznie stanąłem przed wyborem: Volkswagen T5 vs. Renault Trafic/Opel Vivaro. Za T5-ką przemawia to, że jest to "standard przemysłowy" wszędzie tego dużo, więc jeżeli coś padnie w trasie (EU) to z częściami będą raczej małe problemy. Za Renią/Oplem przemawia głównie cena. Rocznikowo ma być max. 8-latek.

Który z nich i z jakim silnikiem polecacie?

Jak kasa nie jest kluczowa to VW 2.5tdi 174km. Jak jest jednak ważna to Trafic (Vivaro) 2.5 cdti.
Ale ogólnie to są to małe auta w środku. Wolałbym Ducato, nawet w wersji niskiej. I w Ducato po 2006r. można spać w poprzek co ułatwia aranżację wnętrza. Przemyśl to.
_________________
Pozdrawiam,

Bajaga&Instruktori
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Moulder 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato l3h2 2016 rok
Dołączył: 30 Mar 2015
Piwa: 8/18
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-04-03, 16:39   dylemat

Miałem ten sam dylemat, odpuściłem sobie jednak małe busy. Nie ma szans na wygodną pozycję, żona czy dziewczyna również nie będzie z Ciebie zadowolona, jak będzie miała cokolwiek upitrasić w pozycji pół stojącej - pół kucającej. Pomyśl o trojaczkach Ducato Boxer Jumper l2h2 wszystko inne da się, ale to kompromis.
Łatwiej i taniej uczyć się na cudzych błędach :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Myszoor 
początkujący forumowicz


Dołączył: 28 Paź 2014
Skąd: DWL
Wysłany: 2016-04-03, 18:04   Re: dylemat

Bajaga napisał/a:
Jak kasa nie jest kluczowa to VW 2.5tdi 174km. Jak jest jednak ważna to Trafic (Vivaro) 2.5 cdti.

OK, dzięki - proszę o kolejne głosy : )

Bajaga napisał/a:
Ale ogólnie to są to małe auta w środku. Wolałbym Ducato, nawet w wersji niskiej. I w Ducato po 2006r. można spać w poprzek co ułatwia aranżację wnętrza. Przemyśl to.

wiem, że są małe, ale ... komfort to mam w domu ; ) A już na serio - ma być mały bo:
- jeżdżąc dość dużo po EU mam jedną podstawową obserwację: w miejscach bardziej cywilizowanych (IT, AT, CH) camperów - poza miejscami dla nich na noc przeznaczonymi i oczywiście płatnymi - nie lubią (na parkingach zakazy parkowania dla kamperów lub bramki ograniczające wysokość). Wniosek: to jedździdełko ma być takim sprytnym noclegowiskiem - ma nie rzucać się w oczy i dawać podstawowy komfort czyli suchość (kwestia wysuszenia sprzętu i temperatury na +ie w środku pod kątem wypadów na wspinanie/skitury w zimie) i możliwość zawinięcia się do spania w dowolnym miejscu po drodze do celu. Bo jak już z niego wysiądziemy to w lecie z żonką czas raczej spędzamy w kanu a w zimie z kumplami na turach / z czekanem.

- na dachu często będzie albo jedna duża kanadyjka (to coś ma 5m dł.) albo dwie mniejsze - trzeba je tam jakoś załadowywać i rozładowywać. Zimą dojdzie dachbox na narty.

Moulder napisał/a:
Miałem ten sam dylemat, odpuściłem sobie jednak małe busy. Nie ma szans na wygodną pozycję, żona czy dziewczyna również nie będzie z Ciebie zadowolona, jak będzie miała cokolwiek upitrasić w pozycji pół stojącej - pół kucającej.

: ) z mojego punktu widzenia to błędne założenie - w środku nie będzie żadnego gotowania - ani w zimie ani tym bardziej w lecie. Przez lata wojaży wypracowaliśmy sobie to i owo z gotowaniem na ogniskach włącznie. Serio:



Generalnie j.w.

Moulder napisał/a:
Pomyśl o trojaczkach Ducato Boxer Jumper l2h2 wszystko inne da się, ale to kompromis.

Myślałem o innych opcjach ale obserwacje z ostatniego roku już ściśle pod kątem zakupu wymuszają skupienie się na tytułowych opcjach. O Dukatach myślałem (bardzo chwalone silniki) ale odpadły za słabe blachy : \

Moulder napisał/a:
Łatwiej i taniej uczyć się na cudzych błędach :)

wiem i dlatego pytam : )

Ale na dziś bardziej o stronę techniczno - motoryzacyjną. Szczególnie, że mam dużą zagwozdke z silnikami, bo wiem na przykład, że T4 ma jeden motorek słynący z tego, że jest nie do za@#^@%ia. W T5 i Trafic/Vivaro w tym względzie jest już gorzej, ale trudno.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-04-03, 19:25   

Sprawy są dwie , jedna to marka a druga to gabaryty .

T5 porównawczo z T/V wychodzi lepiej pomijając elektronikę która jak ma paść to padnie tu i tam :lol:

cena decyduje , kupujący płaci .

gabaryty trojaczków i "szaraczków " faktycznie inne i tu nie ma kompromisów , jeśli szaraczek to tylko z wysokim dachem , jeśli nie to szkoda czasu na całą zabawę ... jeśli ktos stosuje argumenty, że niskim wjedzie do parkingu podziemnego a wysokim już nie to szkoda z nim gadać , lepiej czasem z nim wypić i zmienić temat na neutralny :haha: coś o tym wiem i pozdrawiam ekipę księżycowego koloru .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Myszoor 
początkujący forumowicz


Dołączył: 28 Paź 2014
Skąd: DWL
Wysłany: 2016-04-04, 18:57   

BIORCA napisał/a:
Sprawy są dwie , jedna to marka a druga to gabaryty .

T5 porównawczo z T/V wychodzi lepiej pomijając elektronikę która jak ma paść to padnie tu i tam :lol:

OK : )

BIORCA napisał/a:
gabaryty trojaczków i "szaraczków " faktycznie inne i tu nie ma kompromisów , jeśli szaraczek to tylko z wysokim dachem , jeśli nie to szkoda czasu na całą zabawę ... jeśli ktos stosuje argumenty, że niskim wjedzie do parkingu podziemnego a wysokim już nie to szkoda z nim gadać ,

akurat nie pisałem o podziemnych - te nie nie interesują - nie wiem skąd idea. Za to na Włoskiej i Francuskiej riwierze to w pytę jest takich blisko morza z barierkami na 2.1o bodaj na wjeździe. Idealnych by przycupnąć w nocy i rano polecieć _dalej_ albo zaparkować, odpiąć rowery, pobrykać po okolicy i znów pomknąć _dalej_ : ) I jeszcze odnośnie wysokości: jak kiedyś będziesz pakować na dach wysokiego dostawczaka coś takiego:



to zrozumiesz, że nie tylko spalanie z kosmosu to problem ;) Cała reszta to kwestia filozofii w której dla jednych spanie w aucie na wyjeździe do środek a dla innych cel. Każdemu wedle potrzeb - prawda? : )
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-04-04, 21:52   

Nie musisz pakować tego na dach, mając podwyższonego blaszaka. Można zrobić rozwiązanie pakowania od tyłu na zawiesiach pod dachem. Na postoju po wyładunku jest przestrzeń do normalnego poruszania się wewnątrz.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
RoWeRs 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: T6 california
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Kwi 2015
Piwa: 12/4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-04-04, 22:13   

Prawda. Sam wożę namiot w kajaku i na rowerze. Należę do mniejszości na tym forum bo śpię w jeszcze mniejszym samochodzie i uważam, że to był dobry wybór. Gdybym miał dalej drążyć temat wyboru między busem a wysokim dostawczakiem, to zapytałbym: kupować tak wielki samochód żeby w nim stanąć? ;) Dobra koniec dyskusji.
Oba modele (VW - Opel/Renia) są tak samo popularne zatem ta kwestia schodzi na drugi plan. Chyba, że już je oglądałeś i któryś Ci się bardziej podoba.
Uważam, że w Twoim przypadku potrzebna jest zaufana osoba, która bez emocji podejdzie do tematu. Oceni stan techniczny a po zakupie sprawdzi i przygotuje samochód do wyprawy. Grubsze naprawy silnika są nie opłacalne.
Co do wyboru silnika nie pomogę ale mocniejsza jednostka lepiej poradzi sobie z tym co będzie na dachu ;)
_________________
VW T6 CALI | VW CADDY
Wycieczki rowerowe
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2016-04-04, 22:14   

tototo chyba za długie do wewnątrz :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
YAN 
weteran


Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011
Piwa: 35/22
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-04-04, 23:09   

A chcialem juz polecić podwyzszonego trafika. Motor 2,0 w tych autach jest zupelnie wystarczający.
_________________
Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-04-05, 09:33   

BIORCA napisał/a:
tototo chyba za długie do wewnątrz :)

Widziałem w ten sposób pakowany ponton przez przednie okno w przyczepie kempingowej.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
michal_olk 
zaawansowany


Twój sprzęt: sprzedałem i szukam
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Mar 2015
Piwa: 9/1
Skąd: Gliwice / Warszawa
Wysłany: 2016-04-05, 14:01   

Miałem Vivaro Westfalia z silnikiem 1.9DTi z chyba 2003 roku. Sprzedałem i płakałem ze szczęścia jak odjechał.
Po kupnie było niby ok ale w ciągu roku wpakowałem w niego 15 tys i napraw nie było końca. Codziennie zastanawiałem się, "co dzisiaj?".
Co musiałem naprawić:
1. całe przednie zawieszenie - całe.
2. maglownica, pompa - a dalej nie działało to jak trzeba
3. wtryskiwacze
4. skrzynia biegów - regeneracja (często padają)
5. sprzęgło, docisk, wysprzęglik
6. łożyska kół
7. koło pasowe

poza tym oczywiście rozrząd, hamulce, filtry, akumulator, nabicie klimy, zepsuty przełącznik szyb, kontrolki popalone i tego typu pierdoły.
Do kompletu padło webasto - pompa.

Sprzedałem go bo mu nie ufałem i mnie denerwował chociaż prawie wszystko w nim zrobiłem.

Może miałem pecha ale drążyłem temat i wiele osób potwierdzało moje spostrzeżenia. Auto fajne jako nowe. jak zaczyna się sypać to wszystko na raz a nie jest to ulubione auto przez mechaników i trudno znaleźć prawdziwych specjalistów od traffica - jest np. jeden w Dębicy a ja w Warszawie.

Odradzam to auto, szczególnie z tą skrzynią i tym silnikiem.
Dodatkowo jest małe - jedyna zaleta to wysokość i koszt zakupu. jak już ma być do 2m wysokości (zapomnij wtedy o bagażniku na dachu) to wybrałbym vw t4/t5 wersję long blaszaka. Jak msz zamiar wozić coś na dachu to kupuj ducato bo wtedy i tak nie wjedziesz do parkingu podziemnego a zyskasz bardzo dużo miejsca. Ducato to na dodatek sprawdzona, dobra konstrukcja i można kupić w dobrej cenie - dużo niższej od mniejszego VW.

Jeszcze w kwestii wysokości - najniższe ducato ma tylko 20cm więcej niż Vivaro czy VW t4/t5 ale za to większa szerokość i długość (zależy od wersji) i lepszą cenę.

ja tez miałem podobne założenia a życie to zweryfikowało i tak:
1. vivaro na campingach traktowany był jak camper
2. we Włoszech na parkingach - jak był zakaz wjazdu dla camperów to nas też przeganiano
3. założyłem box dachowy i skończyły się jakiekolwiek przywileje z parkowaniem i wjazdem (wysokość)
4. spanie na dzikusa na parkingu zrodziło problem z kiblem - żona nie chciała skakać między auta w środku nocy w centrum miasta a i mi się niezbyt chciało.

Rozumiem wasze rozterki ale weźcie pod uwagę że najmniejsze ducato będzie lepszym rozwiązaniem, ewentualnie blaszak t4 long (tylko nie pakujcie się w westfalie/multivany)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ferguson 
zaawansowany


Twój sprzęt: Nissan Urvan 4x4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2014
Piwa: 5/1
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-04-05, 16:56   

michal_olk napisał/a:
najniższe ducato ma tylko 20cm więcej niż Vivaro czy VW t4/t5 ale za to większa szerokość i długość (zależy od wersji)

I to jest argument.
Mnie też chodzi po głowie zakup traffica, ale w benzynie 2l i w wersji długiej, podwyższonej. Ma uszkodzoną skrzynię i tu widzę problem.
_________________
Pozdrawia Krzysztof
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jawi13 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Kamper z wielkiej promocji:GoMarket FR67112
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Piwa: 3/9
Skąd: okolice Radomska
Wysłany: 2016-04-06, 22:54   

Cytat:
tylko nie pakujcie się w westfalie/multivany
A co w tych multivanach i westfaliach jest takiego paskudnego żeby się w nie nie pakować ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
vanlife na pełny etat www.toscaner.com


Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 241/267
Skąd: Honolulu, Prypeć
Wysłany: 2016-04-07, 01:21   

Adam wysokość auta to chyba zależy od preferencji co do długości wakacji. Jak na weekend to brałbym coś, co wjedzie wszędzie, czyli i te 1,9. bo 2,1 se ktoś policzy, a tu dupa, bo we Francji wiele miejsc przy oceanie ma 1,9m belkę. :spoko
Czyli dobrze sprawdzić czy ten niski to mniej niż te 1,9.
W angolowie VW to rekordy popularności. No ale oni właśnie dłużej niż na weekend tym nigdy nie jeżdżą. Nawet ogrzewanie to rarytas, bo kilka koców i dają radę. Czyli wszystko się da.

No ale jeśli na dłużej niż weekend to nie widzę opcji kąpania się czy gotowania w kuckach. Ale niektórzy stopem po świecie jeżdżą i śpią gdzie popadnie, więc taki niski to nadal jak mariot przy tym. Każdy i tak sobie wedle uznania. :bigok
_________________
Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***