|
|
Swap 2.4d na 2.4 dtic [ FOTORELACJA ] POMOC?! |
Autor |
Wiadomość |
david111
trochę już popisał
Twój sprzęt: vw lt28
Dołączył: 09 Lut 2011 Piwa: 1/1 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 2016-04-10, 18:52 Swap 2.4d na 2.4 dtic [ FOTORELACJA ] POMOC?!
|
|
|
witam koledzy
po strzale rozrzadu postanowilem zrobic swapa z mojego 2.4d na 2.4 tdic z volvo 940. nabylem caly samochod volvo z tym silnikiem. z mojego eltka stary silnik juz wyciagniety, nowy juz siedzi w kamperze. i teraz same problemu.
- miska olejowa. postanowilem zostawic ta z vovla. miesci sie miedzy belke o nic nie haczy. problemem moze byc smok. czy ktos ma z tym doswiadczenie. zerknalem przez spust oleju i widac smok w polozeniu takim ze powinien byc caly zanurzony w oleju. kolejnym powodem pozostawienia miski volvo jest krociec spustu olejowego z turbo.
- skrzynia biegow. krociec wody do nagrzewnicy ktory jest w 2.4d jest w glowicy tutaj w bloku. to maly problem. przekladamy krociec z mojego silnika wybijajac zaslepke w glowicy volvo a w blogu dziure zaslepiamy brokiem 27mm. problemem jest montaz skrzyni do bloku w dolnej czesci. niestety nie pasuja sruby. miska olejowa z eltka ma inne otwory montarzowe dla skrzyni biegow ktore pasuja a juz z volvo nie pasuja. skrzynia teraz wisi na kilku srubach u gory, brakuje 4 mniejszych na dole.
- kolektor wydechowy. w volvo byl egr ktory zostal zaslepiony, domyslam sie ze kolektor wydechowy przez to wyjscie egr jest ciut dluzszy niz oryginalny z turbo.
- filtr oleju. kolejny problem, z volvo jest za nisko i chaczy o drazek kierwoniczy. temat do ogarniecia na pozniej.
i teraz najgorsze!!
- turbo. z powodu tego ze tdic to 122 konie to turbo pewnie jest wieksze niz w 2.4td. przez co ma malo miejsca. turbinie przeszkadza mocowanie poduszki umieszczone na wozku silnika. na zdjeciu silnik jest podwieszony i daletego ma troszke miejsca miedzy mocowaniem poduszki z turbina.
i teraz jeszcze gorsze!!
- lapa silnika. ciezko znalezc w necie jakiekolwiek fotki silnika od strony turbo. kazdy cyka fotki od strony pompy bo latwiej bo tak sie silnik uklada :P a ja nie mam pojecia jak wyglada oryginalna lapa od silnika turbo. jak jest wyprofilowana i gdzie jest jej poduszka.
prosba!!
koledzy, prosze czy ktos moglby sie poswiecic polozyc pod autem i cyknac tyle fotek ile sie da obrazujacych mocowanie silnika od strony turbo, lape silnika, same turbo, kolektor wydechowy, miske olejowa ze spustem olejowym z turbo, mocowanie filtra oleju.
z gory dziekuje a na dole wrzucam fotki tego co by mnie interesowalo i jak to wyglada u mnie.
pozdrawiam
|
|
|
|
|
Idaho
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Home Made Ducato
Dołączył: 20 Kwi 2016 Skąd: Luzino
|
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-05-05, 17:33
|
|
|
inny przydatny link, mechanior naprawdę ma rękę do rozwiązywania tego typu problemów naprawdę z pompą:
http://www.brick-yard.co....topic60315.html
a co to tego, na ile potrafię coś podpowiedzieć:
1) miskę albo przerzeźbisz oryginał z 24d, albo szukaj oryginału eLTekowego 2.4td, tak czy siak, za jednym zamachem rozwiązujesz problem łączenia ze skrzynią. smok do przełożenia razem z miską.
2) jak wyżej, alternatywnie można rzeźbić adapter jakiś... zostałbym przy misce z LT
3) może rozejrzeć się za kolektorem od eLTeka td?
4) a filtr oleju z LT?
5) coś kojarzę, że mimo wszystko turbina volvo była mniejsza... tylko inny może być kolektor (pod inne ustawienie silnika- kąt położenia?). patrz pkt. 3)
6) to żadna tragedia. możemy zrobić nie pamiętam, gdzie masz łapę u siebie, ale od silnika turbo powinna łączyć się z poduszką leżacą na sankach (na przyspawanym do nich profilu, tu więcej: http://www.brick-yard.co....978_page2.html)
Podsumowując- przydałoby się namierzyć na jakimś szrocie najlepiej komplet tych kilku gratów z LT td. są takie miejsca.
Wybaczcie mi proszę ewentualne drobne nieścisłości, skrobałem to na szybko w trakcie pracy.... |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
david111
trochę już popisał
Twój sprzęt: vw lt28
Dołączył: 09 Lut 2011 Piwa: 1/1 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 2016-05-05, 21:22
|
|
|
m3tal,
temat wymiany silnika ogarniety kamper powoli zaczyna jezdzic, juz pierwsze ruchy byly
zdobylem lapy silnika od turbo i od wersji z zawieszeniem na sprezynach taka jak moja i lape od wersji z resorem. W weekend bedzie monatrz wiem juz jak powinno to wszystko wygladac. Miska olejowa zostala od volvo. Pasuje do wozka silnika wprawdzie nie pasuja 4 sruby na dole ale to male imbusy a od gory zostaly te najwieksze sruby, chyba z 8 ich jest wiec wystarczy. Trafi sie kiedys miska olejowa to wymienie, poki co klej do gwintow i nic sie nie urwie
dla splywu turbo zrobilem piekna dziure w wozku wiec jest ok. Filtr olejowy po malych nodyfikacjach pasuje jak ulal z mojego starego silnika niemoglby byc gdyz tutaj mamy chlodnjce oleju.
Tak wiec w sobote walcze dalej i mysle ze w niedziele beda testy drogowe :-D |
|
|
|
|
m3tal
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013 Piwa: 6/2 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2016-05-11, 22:44
|
|
|
david111, opowiadaj, były te testy?
Musisz wpaść do nas na wielki Kack |
_________________ http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154
VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|