 |
|
Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:30 |
Rozuch kampera(inst.elektryczna) |
Autor |
Wiadomość |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-09-30, 00:19 Rozuch kampera(inst.elektryczna)
|
|
|
chciałbym zadać parę pytań odnośnie mojego kampera a właściwie zachowania instalacji przed tym... jak zaczne coś tam grzebać ...
...przyciągnąłem wreszcie auto do domu ( jak w innym temacie pisałem-remont)...wieczorem znalazłem chwilę czasu by chociażby wejść do niego i trochę posiedzieć rozwinąłem kabel zasilający i podłączyłem w wiadome miejsce, wlazłem do środka, przełączyłem zabezpieczenie na "ON" i... ciemno;) oczywiście nie zrażony tym zaczęlem klikać wszystkimi wyłącznikami w kabinie- też nic...podniosłem siedzienie z tyłu gdzie znajduje się elektroblok czy coś w tym rodzaju, zobaczyłem, że działa ... nstępnie przypopmniałem sobie o takim przycisku po drugiej stronie, który rozłącza akumulator od instalacji... ciemno było nadal...(oprócz standardowych lampek mam w kamperze 6 halogeników 20W które ktoś kiedyś ... (najprawdopodobniej 20W ale już mi się nie chciało ich wyciągać)... rozebrałem orginalne lampy i okazało się, że źle zostały zamontowane żarówki 12V ...poruszałem i zaczęły świecić! :-D
...zaczęłem grzebać przy halogenach , udało się uruchomić jeden( okazało się, że każdy ma swój wyłączniczek) ... potem drugi, potem trzeci ,czwarty...pyk i zgasło wszystko i nie dało się uruchomić, dopiero po wyłączeniu bezpieczników następował tak jakby reset"systemu" :->
...po kilku takich próbach ,ciągle z tym samym skutkiem, wziąłem miernik i zaczęłem sprawdzać...okazało się, po włączeniu 4 halogenów , wszystko co na 12V siada...coś jakby następowało przeciążenie i elektroblok rozłączał wszystko...
...jutro jak znajdę czas wszystko porozłączam, poczyszcze styki, zobaczę napięcie ładowania na akumulatorze, i zobaczę przy jakim prądzie wyłącza nap.12V w kamperze...
czy ktoś się spotkał z czymś takim i może rzucić słowo? czy tego typu odłączenie napięcia może nastąpić podczas podłączenia urządzenia, które ma jakieś wewnętrzne zwarcie? |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
AUTOJUR
Kombatant

Twój sprzęt: TRANSIT-RIVIERA 1996
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Cze 2007 Piwa: 9/1 Skąd: Poznań okolica
|
Wysłany: 2008-09-30, 06:31
|
|
|
Chyba zwarcie |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-10-01, 00:06
|
|
|
próbowalem wszelkie możliwe sekwencje, oczywiście rozkręciłem wszystko, końcówki oblutowalem...kilka godzin siedziałem w naczepie :-> aż zainteresowala się mną moja małżonka
...chyba wiem w czym cały ambaras... kamper ma na wyposażeniu jakiś taki prostownik... czy tam elektrobloker ...
...urządzenie ładuje akumulator pod siedzeniem, i do tego zasila oświetlenie 12V standardowe jak i dodatkowe założone przez poprzedniego właściciela... gdy korzysta się z orginalnego oświetlenia wszystko gra, światełka świecą ... gdy korzysta się z dodatkowego ... można zapalić co najwyżej 4 halogeny , przy piątym następuje odłączenie zasilania po stronie 12V... jak zmniejszymy moc , wszystko wraca do normy...gdy chcemy korzytać z jednego i drugiego...naapewno będę spać po ciemku...
... urządzenie ma napisane 12V 6A i zapewne jeżeli po stronie niskonapięciowej prąd będzie większy niż owe 6A będzie klops ponieważ automatyczne wszystko się rozłączy...acha...aku w kamperze - na śmietnik - miał 0,00 Volta czyli nie żył... po godzinie miał 7,6V - napięcie ładowania to 14,4V...
oświetlenie kampera (stare orginalne oprawy po dwie żarówki)-
oświetlenie dodtakowe - 6 żarówek po 10W...
... myślę, czy przypadkiem nie przerobić tego dodatkowego oświetlenia tak by zapalało się tylko wtedy gdy auto będzie mieć 230V - zamontował bym dodatkowy transformator...
...pod koniec roboty prostownik dość mocno się nagrzał, nawet nie mogłem włączyć pompki od wody bo zaraz znikało napięcie ...
...elektroblok do wymiany czy do przeróbki?... jest dostosowany do orginalnego oświetlenia, a nie do halogenów...
...
...co rozłącza ten wyłącznik? ładowanie z alternatora?
 |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
dominik
stary wyga

Twój sprzęt: FIAT DUCATO 2,3 Burstner Nexxo T740
Nazwa załogi: dominiki
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Cze 2008 Piwa: 12/18 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2008-10-01, 21:53
|
|
|
twoje halogeny to tylko 5A, można użyć ledy, ja mam 4 halogeny po 10W i jest OK |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-10-01, 22:43
|
|
|
dominik napisał/a: | twoje halogeny to tylko 5A, można użyć ledy, ja mam 4 halogeny po 10W i jest OK |
niestety moje są też 10W - sprawdziłem... gdy świecą 4 szt też wszystko gra, gdy więcej to już lipa, ale jak piszę ... mam na wyjściu tylko 6A, gdy zaświeci 5 szt , do tego dochodzi ładowanie akumulatora , elektroblok odmawia posłuszeństwa... ...doraźnie rozwiąże ten problem świeżo zakupionym zasilaczem 12V/450W+ mała przeróbka instalacji by na kamperowisku jechać halogeny z zasilacza a w biegu z akumulatorów , elektroblok zostanie na pompkę wodną, orginalne oświetlenie i ładowanie akumulatora lub dwóch akumulatorów (chyba ładuje dwa akumulatory- jeszcze do tego nie doszedłem )... być może mój elektroblok trochę się już wyeksploatował i jest trochę "czuły"....
...[/list] |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-10-05, 15:04
|
|
|
Mam pytanie, ile na wyjściu mają wasze elektrobloki?...tzn.12V/...A ? |
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2008-10-05, 16:02
|
|
|
Energoblok Calira - lata 90.
EVS - dane.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 2979 raz(y) 39,85 KB |
|
|
|
|
 |
matro
weteran musi być twardy!Tylko co piąta noc na campingu:)

Twój sprzęt: Ducato II Rimor
Nazwa załogi: Robert, Kamila, Amelia, Hubert
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Piwa: 71/111 Skąd: Trzcianka/Piła/Wlkp
|
Wysłany: 2008-10-05, 20:59
|
|
|
dzięki ! , u mnie ma tylko 6A(superpoczątek lat 80tych), a tyle to mają prostowniki, więc nic dziwnego że nie chce mi pyknąć pompa od wody, gdyż potrzebuje min.7A, a do tego jak dojdzie światło to się robi ciemnogród ... zrobiłem eksperyment i wsadziłem naładowany akumulator, podpiełem, chyba elektroblok coś tam przełączył- woda sikła z kranów...chciałem jeszcze posiedzieć i coś tam zrobić ale wpadła połowica i argumentując że jest niedziela, kazała mi pozbierać zabawki
....jutro lub we wtorek powinien przyjść zasilacz komputerowy 450W z wyjściem na 12V/23,5A ... powinien uciągnąć...
|
_________________
...może i integra bardziej przypomina dom za to alkowa bardziej przypomina kamper... !
 |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|