Przesunięty przez: janusz 2009-10-05, 22:28 |
Dodatkowy duży akumulator pokładowy Pawcia |
Autor |
Wiadomość |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-02-04, 20:39
|
|
|
Cisza na planie. Dzisiaj spinam swojego ups'a z akumulatorem 180 Ah... jak wy...
to zapraszam na stypę . |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-03-10, 18:32
|
|
|
Dzisiaj jest 10, a akumulator ładuje się dalej... Może w akumulatorze jest dziura i ten prąd gdzieś wypływa ?
Ale nie widać żeby pod kamperem mokro było ... |
|
|
|
 |
bonusik
weteran

Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Piwa: 10/15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-03-10, 18:39
|
|
|
Może trza troszkę prądu w wiaderku przynieść |
_________________ Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym. |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-03-10, 20:37
|
|
|
a jaki miałeś poprzedni akumulator (kwasowy, żelowy) a jaki masz teraz ?
a jakie masz napięcie na zaciskach akumulatora- sprawdź miernikiem a nie kokpitem ? |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-03-10, 21:24
|
|
|
eler1 !
Kwasowy setka... A na zaciskach ma 13,6 w czasie ładowania. I ciągle diody latają... |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-03-10, 22:00
|
|
|
a prostownik powinien dać 14,7 zgodnie z opisem- podejrzewam że jest walnięty prostownik ale to może być wina akumulatora więc podłącz zwykły prostownik 10A na 18 godzin jak doładuje i panel wskaże ci full to masz padnięty układ prostownika lub jak nie pomoże oddaj ten akumulator.
ps. a może masz elektroblok ustawiony na akumulator żelowy i może jest w tym problem |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
KOCZOR
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Lis 2008 Piwa: 17/5
|
Wysłany: 2009-03-10, 22:07
|
|
|
Pawcio zobacz, czy nic nie stoi na przewodzie zasilającym, bo może prąd nie ma się jak przecisnąć...
jak nie pomoże - przepnij prostownik do innego gniazdka, bo w tym możesz mieć zbyt rzadki prąd...
Tyle z mojej znajomości zagadnień elekroniki i elektryki |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2009-03-11, 06:36
|
|
|
wloz inny akumulator....wczesniej juz miales jakies przygody z pradem...
moze zostal przeladowany..pogiely sie plyty..i moga byc takie objawy ze nie da sie go naladowac..
jesli wszytsko z akumulatporem jest ok, i nie masz gdzies ''lewego'' poboru pradu..13,7 spokojnie naladuje aku...
u mnie w zabudowie..tez jest taki prad ladowania..i nie mam problemow....akumulatory zawsze trzmaja napiecie..tez mam kwasowa setke...
zrob probe na innym akumulatorze..jakimkolwiek..nawet jakims malym..tylko..w 100% sprawnym.. |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-03-11, 09:00
|
|
|
eler1 napisał/a: | a jaki miałeś poprzedni akumulator (kwasowy, żelowy) a jaki masz teraz ?
|
Małe sprostowanie- była kwasowa setka, a teraz jest kwasowa 180- nówka sztuka nie latana.
Na prostowniku w zabudowie na tabliczce napisane jest 14,7V; 300 W. Czyli generalnie na zaciskach w czasie ładowania powinno być 14,7V.
Chyba napięcie, które jest faktycznie nie jest mniejsze przez to, że pojemność akumulatora się zwiększyła? Powinien co najwyżej dłużej ładować... Nie? |
|
|
|
 |
MirekM
weteran Piękny inaczej

Twój sprzęt: Bürstner Quadro IT674G
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lis 2007 Piwa: 17/9 Skąd: Stettin
|
Wysłany: 2009-03-11, 09:03
|
|
|
Pawcio,
A sprawdziłeś, czy akumulator nie jest na 24V? |
_________________ Mirek ze Szczecina
I znowu jeden post więcej
Nie kłóć się z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swego poziomu, a później pokona doświadczeniem.
www.shippol.pl www.uszczelki-cnc.pl
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-03-11, 18:16
|
|
|
MirekM napisał/a: | Pawcio,
A sprawdziłeś, czy akumulator nie jest na 24V? |
- 12 V . Inaczej na zaciskach było by chyba dużo więcej niż 13,6 V |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-03-11, 19:23
|
|
|
Pawcio napisał/a: | Powinien co najwyżej dłużej ładować... Nie? | TAK
Może być taka sytuacja że akumulator ma zwarcie na jednej celi i może to być wada fabryczna
Pawcio napisał/a: | czyli generalnie na zaciskach w czasie ładowania powinno być 14,7V. | nie do końca gdy masz rozładowany akumulator może być mniejsze ale jak będzie naładowany powinno być te 14,7V zgodnie z danymi prostownika |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2009-04-13, 17:23
|
|
|
Ciągnę dalej temat swojego ładowania, bo nic nie zdziałałem.
Po odłączeniu akumulatora 180Ah i pozostawieniu 60Ah napięcie ładowania wraca do normy czyli 14,7V. Zarówno z alternatora jak i wbudowanego prostownika.
Po ponownym podłączeniu akumulatorka 180Ah napięcie ładowania znów spada do poziomu 13,6V.
I tym sposobem niigdy nie mogę doładować akumulatorków na 'full' .
A w związu z tym, że jednak potrzebuję więcej prądu niż te standardowe 60Ah co muszę zrobić może mi ktoś podpowie? |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-04-13, 18:32
|
|
|
Ponieważ twoje auto jest nowe, (czytaj bardziej uelektronicznione) to i masz nowocześniejszy elektroblok niż przypuszczasz. Bardziej inteligentny.
Na mój gust są dwie możliwości:
Najprawdopodobniej mikroprocesor elektrobloku dołączenie dodatkowego akumulatora odbiera jako włączenie odbiornika prądu i obniża napięcie ładowania do bezpiecznego dla odbiorników. Należy pamiętać, że np 12 voltowe telewizory są na 12 V nie na 14V jak osprzęt samochodowy. Akumulator podłączony do źródła zasilania (prostownika) zachowuje się jak odbiornik prądu. Pobiera prąd do naładowania się i prąd który jest tracony np jako ciepło.
Druga możliwość bardziej prawdopodobna:
Polega na ograniczeniu prądu ładowania. Twój elektroblok najprawdopodobniej wyregulowany jest tak by ładował akumulator pokładowy prądem 20-cio godzinnym a więc 60 Ah akumulator prądem 3 A. Każdy większy pobór prądu automatyka odbiera jako przekroczenie maksymalnego ładowania i ogranicza napięcie ładowania. Aby ładować baterię akumulatorów 240Ah potrzeba prądu około 15A.
Widzę dwa rozwiązania. Ładować ten dodatkowy akumulator z osobnego odpowiednio dużego prostownika, lub te 180 Ah wymienić na 3 po 60 i podłączać do instalacji kolejno tak by w instalacji pracował jeden a reszta stanowiła zapas. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-04-13, 18:41
|
|
|
janusz ma rację masz badziewiasty elektroblok z pełną liczbą zabezpieczeń aby go nie przeciążyć tylko z drugiej strony byś wyjaśnił do czego Ci tyle prądu ?
ps. janusz podziel ten temat bo z przetwornicą nie ma nic wspólnego |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
|