rampa na skuter lub motocykl |
Autor |
Wiadomość |
sławek w.
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-01-16, 18:13
|
|
|
Fux napisał/a: | sławek w.,
Piknie, jeżeli jeździsz max. 20-30km/h na dystansie ca. kilku-kilkunastu km... |
Fakt co maszyny rolniczej - dlatego przecież wyraźnie napisałem o moich wątpliwościach, co do widlaka to nie wiem, on sam waży kilkaset kg plus bierze na siebie następne kilkaset a więc układ jezdny przenosi potężne siły. W tym temacie nie chodzi o samo kółko bo wiadomo, że będzie pewnie od jakiegoś skutera (Koko już nawet kupił ) , chodzi o adaptację obrotnicy - od czego? - nie wiem i dlatego pytam a rzeczową (ze wskazaniem techniczną) odpowiedzią parę osób jest zainteresowanych. |
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2013-01-16, 22:47
|
|
|
podaj jaki wózek i jakie kółko napędowe czy podporowe podporowe w sztaplarce to badziew rurka a w niej dwa łożyska nabite na osi obrotu rurka zamocowana w ramie z możliwością regulacji wysokości wózka od podłoża
napędowe to już filozofia łączy silnik poprzez ramę wózka z przekładnią wysokośc obrotnicy to ok 2 cm srednica ok 30 cm
jak są zainteresowani to mogę wkleić fotkę |
|
|
|
|
YoYoYo - teraz spoko [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-01-17, 18:50
|
|
|
Ja sie nie znam ,,, a taka pista jak w samochodzie umieszczona w poziomie to by nie byla ?
piasty.JPG
|
|
Plik ściągnięto 85 raz(y) 80,7 KB |
|
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-01-17, 19:24
|
|
|
Ludzie!
Tutaj nie o piastę chodzi, gdyż to najmniejszy problem, tylko przeniesienie nacisku z amortyzacją na koło, z możliwością obrotu tegoż wokół własnej osi, z zachowaniem kąta pochylenia zwrotnicy.
Na taą chwilę nic sensownego nie przychodzi mi do głowy, co byłoby godne do zaadoptowania na ten cel.
Powyższe podpowiedzi deprecjonuje prędkość kampera.
Najprostszym rozwiązaniem jest przyczepa.
Jeżeli nie potraficie cofać, to już Wasz problem, nie mój...
Czego winniście się wstydzić... |
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-01-17, 20:11
|
|
|
RACJA koło w tym rozwiązaniu oś pozioma jest jest przesunięta do osi skrętu i już mamy ramię i moment gnący. gdzie amortyzacja, zobaczcie rozwiazania firmy Easy-Lifter |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
OMEGA
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lip 2007 Piwa: 40/52 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2013-01-17, 20:24
|
|
|
Konrad wierzę w ciebie ty z tym sobie poradzisz, zresztą to po twojej linii ,
wiem że cały rysunek tech. masz już w głowie . |
_________________ Marian
za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387 |
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-01-17, 20:33
|
|
|
Nie bardzo żeby działało, było bezpieczne i policja by się nie czepiała co to by było czy przyczepa (prędkość) czy rampa( DMC) na razie się w tym temacie ,,doktoryzuję"
na razie nic mi nie świta |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
IAAN
weteran
Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2013-01-17, 22:33
|
|
|
jakby ktoś potrzebował to wklejam jest to koło podporowe sztaplarki i obrotnica silnika jazdy
1.JPG
|
|
Plik ściągnięto 2384 raz(y) 50,6 KB |
1 obrotnica.JPG
|
|
Plik ściągnięto 2384 raz(y) 26,6 KB |
2 obrotnica.JPG
|
|
Plik ściągnięto 2384 raz(y) 18,8 KB |
2.JPG
|
|
Plik ściągnięto 61 raz(y) 79,81 KB |
3.JPG
|
|
Plik ściągnięto 65 raz(y) 73,08 KB |
|
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 329/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2013-01-17, 22:38
|
|
|
Panowie, po co wyważać otwarte drzwi??
Wystarczy wykorzystać gotową konstrukcję i ją zaadoptować :D
Przednie zawieszenie z Dniepra po drobnych modyfikacjach i gotowe |
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
YAN
weteran
Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 33/18 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-01-18, 13:03
|
|
|
koko napisał/a: | zobaczcie rozwiazania firmy Easy-Lifter |
Rozwiązanie ciekawe nie trafiłem do tej pory na nie, jest jedno ale -gdzie amortyzacja ?
Na tym pantografie ? |
_________________ Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537 |
|
|
|
|
sławek w.
stary wyga
Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Piwa: 10/1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2013-01-18, 18:24
|
|
|
Banan napisał/a: | Panowie, po co wyważać otwarte drzwi??
Wystarczy wykorzystać gotową konstrukcję i ją zaadoptować :D
Przednie zawieszenie z Dniepra po drobnych modyfikacjach i gotowe |
Ciekawe jak zmieścić tak wysoką kolumnę pod wózkiem - to pierwsza sprawa, druga - wahacz to najmniejszy problem do ogarnięcia przez większość wprawnych mechaników i majsterkowiczów kamperowych, po trzecie wahacz musi być wleczony nie pchany. Jak już pisałem problemem z którym nie możemy sobie (na razie ) poradzić to obrotnica. |
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-01-18, 18:48
|
|
|
A może warto rozważyć wleczoną oś od towarowej niewiadówki?
Pozostaje nie/zastosowanie dwóch haków.
Na krótkim dyszlu, a w zasadzie jego braku, będzie chocholi taniec i wężykowanie, chyba.
De facto ile te opony by się starły na zakrętach?
Tam są bardzo małe siły nacisku.
Zauważcie, że naczepy ciągników siodłowych, TRZY, nie są skrętne, a na zakrętach, rondach opony „rysują" aż niemiło.
No i najczęściej jedziemy do przodu!
|
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-01-18, 18:48
|
|
|
w rozwiązaniu angielskim cała rampa chodzi jak w przyczepie na kuli haka i tam można myśleć o amortyzacji bo stworzono tam rodzaj pantografu ja to widziałem w naturze w Marbelli jak tam dojechał to OK. Rozwiązanie motocyklowe było również w SHL 175 ccm |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
YAN
weteran
Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011 Piwa: 33/18 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2013-01-18, 19:56
|
|
|
Hak na kuli jest na sztywno tam na pewno nic nie pracuje.
IMG_3414.jpg
|
|
Plik ściągnięto 73 raz(y) 79,92 KB |
IMG_3415.jpg
|
|
Plik ściągnięto 82 raz(y) 107,16 KB |
|
_________________ Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537 |
|
|
|
|
Fux
Kombatant
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Sie 2007 Piwa: 29/96 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 2013-01-18, 19:59
|
|
|
A czego te foty dowodzą, bo nie czaję.... |
|
|
|
|
|