Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rampa na skuter lub motocykl
Autor Wiadomość
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-16, 18:13   

Fux napisał/a:
sławek w.,
Piknie, jeżeli jeździsz max. 20-30km/h na dystansie ca. kilku-kilkunastu km... 8-)


Fakt co maszyny rolniczej - dlatego przecież wyraźnie napisałem o moich wątpliwościach, co do widlaka to nie wiem, on sam waży kilkaset kg plus bierze na siebie następne kilkaset a więc układ jezdny przenosi potężne siły. W tym temacie nie chodzi o samo kółko bo wiadomo, że będzie pewnie od jakiegoś skutera (Koko już nawet kupił :mrgreen: ) , chodzi o adaptację obrotnicy - od czego? - nie wiem i dlatego pytam a rzeczową (ze wskazaniem techniczną) odpowiedzią parę osób jest :spoko zainteresowanych. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2013-01-16, 22:47   

podaj jaki wózek i jakie kółko napędowe czy podporowe podporowe w sztaplarce to badziew rurka a w niej dwa łożyska nabite na osi obrotu rurka zamocowana w ramie z możliwością regulacji wysokości wózka od podłoża
napędowe to już filozofia łączy silnik poprzez ramę wózka z przekładnią wysokośc obrotnicy to ok 2 cm srednica ok 30 cm
jak są zainteresowani to mogę wkleić fotkę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
YoYoYo - teraz spoko
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-17, 18:50   

Ja sie nie znam ,,, a taka pista jak w samochodzie umieszczona w poziomie to by nie byla ?

piasty.JPG
Plik ściągnięto 85 raz(y) 80,7 KB

 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2013-01-17, 19:24   

Ludzie!
Tutaj nie o piastę chodzi, gdyż to najmniejszy problem, tylko przeniesienie nacisku z amortyzacją na koło, z możliwością obrotu tegoż wokół własnej osi, z zachowaniem kąta pochylenia zwrotnicy.
Na taą chwilę nic sensownego nie przychodzi mi do głowy, co byłoby godne do zaadoptowania na ten cel.
Powyższe podpowiedzi deprecjonuje prędkość kampera.
Najprostszym rozwiązaniem jest przyczepa.
Jeżeli nie potraficie cofać, to już Wasz problem, nie mój...
Czego winniście się wstydzić... :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-17, 20:11   

RACJA koło w tym rozwiązaniu oś pozioma jest jest przesunięta do osi skrętu i już mamy ramię i moment gnący. gdzie amortyzacja, zobaczcie rozwiazania firmy Easy-Lifter
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINIE 4,9
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2013-01-17, 20:24   

Konrad wierzę w ciebie ty z tym sobie poradzisz, zresztą to po twojej linii ,
wiem że cały rysunek tech. masz już w głowie . :spoko
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-17, 20:33   

Nie bardzo żeby działało, było bezpieczne i policja by się nie czepiała co to by było czy przyczepa (prędkość) czy rampa( DMC) na razie się w tym temacie ,,doktoryzuję"
na razie nic mi nie świta
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
IAAN 
weteran


Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Lis 2008
Piwa: 31/9
Skąd: poznań okolica
Wysłany: 2013-01-17, 22:33   

jakby ktoś potrzebował to wklejam jest to koło podporowe sztaplarki i obrotnica silnika jazdy

1.JPG
Plik ściągnięto 2384 raz(y) 50,6 KB

1 obrotnica.JPG
Plik ściągnięto 2384 raz(y) 26,6 KB

2 obrotnica.JPG
Plik ściągnięto 2384 raz(y) 18,8 KB

2.JPG
Plik ściągnięto 61 raz(y) 79,81 KB

3.JPG
Plik ściągnięto 65 raz(y) 73,08 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Banan 
Administrator
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE


Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 09 Lis 2010
Piwa: 329/457
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2013-01-17, 22:38   

Panowie, po co wyważać otwarte drzwi??
Wystarczy wykorzystać gotową konstrukcję i ją zaadoptować :D
Przednie zawieszenie z Dniepra po drobnych modyfikacjach i gotowe :bigok
_________________
Pozdrawiam - Darek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
YAN 
weteran


Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011
Piwa: 33/18
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-01-18, 13:03   

koko napisał/a:
zobaczcie rozwiazania firmy Easy-Lifter

Rozwiązanie ciekawe nie trafiłem do tej pory na nie, jest jedno ale -gdzie amortyzacja ?
Na tym pantografie ?
_________________
Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
sławek w. 
stary wyga


Twój sprzęt: Fiat Ducato III
Nazwa załogi: Sławek W
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Piwa: 10/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-18, 18:24   

Banan napisał/a:
Panowie, po co wyważać otwarte drzwi??
Wystarczy wykorzystać gotową konstrukcję i ją zaadoptować :D
Przednie zawieszenie z Dniepra po drobnych modyfikacjach i gotowe :bigok


Ciekawe jak zmieścić tak wysoką kolumnę pod wózkiem - to pierwsza sprawa, druga - wahacz to najmniejszy problem do ogarnięcia przez większość wprawnych mechaników i majsterkowiczów kamperowych, po trzecie wahacz musi być wleczony nie pchany. Jak już pisałem problemem z którym nie możemy sobie (na razie ) poradzić to obrotnica.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2013-01-18, 18:48   

:idea:
A może warto rozważyć wleczoną oś od towarowej niewiadówki?
Pozostaje nie/zastosowanie dwóch haków.
Na krótkim dyszlu, a w zasadzie jego braku, będzie chocholi taniec i wężykowanie, chyba.

De facto ile te opony by się starły na zakrętach?
Tam są bardzo małe siły nacisku.
Zauważcie, że naczepy ciągników siodłowych, TRZY, nie są skrętne, a na zakrętach, rondach opony „rysują" aż niemiło.
No i najczęściej jedziemy do przodu!
:bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 70/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-18, 18:48   

w rozwiązaniu angielskim cała rampa chodzi jak w przyczepie na kuli haka i tam można myśleć o amortyzacji bo stworzono tam rodzaj pantografu ja to widziałem w naturze w Marbelli jak tam dojechał to OK. Rozwiązanie motocyklowe było również w SHL 175 ccm
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
YAN 
weteran


Twój sprzęt: Trafic 2,0 115 dci 2007
Dołączył: 23 Wrz 2011
Piwa: 33/18
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2013-01-18, 19:56   

Hak na kuli jest na sztywno tam na pewno nic nie pracuje.

IMG_3414.jpg
Plik ściągnięto 73 raz(y) 79,92 KB

IMG_3415.jpg
Plik ściągnięto 82 raz(y) 107,16 KB

_________________
Yan
Mam swój mały świat hen za morzem smutków, za górami marzeń tam.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Fux 
Kombatant

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Sie 2007
Piwa: 29/96
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2013-01-18, 19:59   

A czego te foty dowodzą, bo nie czaję.... :oops:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***