Mocowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2010-05-19, 08:25
|
|
|
Ja kiedyś miałem akumulator pod siedzeniem pasażera.Przymocowałem go paskiem z samozaciskową klamrą do podłogi.Można również do boków skrzynki.Zamiast paska może być rzep. |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
krzysztofCz
weteran
Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Wrz 2009 Piwa: 47/52 Skąd: z nad morza
|
Wysłany: 2010-05-19, 11:29
|
|
|
Jeżeli miałby wycieki - to nie masz go co trzymać. Jednak można dać podkładkę celem amortyzacji - może być choćby styropian, jest też taka samoprzylepna mikroguma stosowana na przykład do wygłuszania i izolacji kanałów klimatyzacji. Jeżeli jednak jest padnięty to czy jest sens zwiększać obciążenie ? Sprawdź jak długo trzyma jakieś tam napięcie użyteczne. |
_________________ I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/ |
|
|
|
|
pirat666
weteran
Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-05-19, 13:35
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Na razie objawy byly takie ze po 2 tyg postoju - nie chcial odpalic (dwa razy tak mialem). |
Sprawdź jeszcze ile prądu pobiera Ci autko na postoju bo może to jest problem rozładowywania aku |
_________________ |
|
|
|
|
chris
zaawansowany
Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Gru 2008 Piwa: 3/1 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2010-05-19, 13:56
|
|
|
U mnie akumulator rozładowywał panel od radia. |
|
|
|
|
Andi466
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Mitsubishi L 300 Eura mobil 470
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Wrz 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 2010-05-19, 18:48
|
|
|
Wyjęcie panelu może nic nie zmienić z rozładowaniem akumulatora dopiero odłączenie przewodu podtrzymującego pamięć odcina pobór prądu. Niektóre radia mają bardzo duży pobór prądu i rozładowują akumulator w ciągu kilku dni tylko w stanie czuwania. |
_________________
|
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-19, 19:00
|
|
|
Prosta sprawa, bierzesz miernik ustawiasz na pomiar prądu A , zakres na największy ( w prostych miernikach będzie to max 20A) odłączasz klemę (przy po włączanych odbiornikach jak zwykle to robisz) i dotykasz jedna końcówką przyrządu do klemy a drugą do odłączonego przewodu, to co się wyświetli to będzie prąd jaki pobiera auto.
Przykładowo przy 1A po trzech dniach aku 70Ah jest rozładowany.
Jakby co to mogę wziąć miernik na zlot , to się sprawdzi.
|
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-19, 19:07
|
|
|
Tylko przypadkiem rozrusznika nie włączaj podczas pomiaru |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
pirat666
weteran
Twój sprzęt: Ducato 1.9D Dethleffs
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Kwi 2009 Piwa: 9/17 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2010-05-20, 12:25
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Po dwu godzinach napiecie na aku spadlo z 12,09 do 11,87V |
Czyli jeszcze 2h i po aku
nie znam się ale przy tym obciążeniu to chyba działa ok |
_________________ |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-20, 12:37
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Stary aku juz pracuje z przetwornica. Podlaczylem stara zarowke 60W. Z moich wyliczen (mam nadzieje ze dobrych ) wynika ze pobierany jest prad rzedu 0,26A |
a skąd ci to wyszło , podłączyłeś żarówkę pod przetwornicę, tak ?
Stąd taki wynik, ale niestety niema tak dobrze , po drugiej stronie przetwornicy żeby zasada zachowania energii nie dała nam kopa , ponieważ napięcie jest niższe to natężenie musi być większe bo moc żarówki się nie zmienia czyli 60 dzielone przez 12 daje nam 5A dodaj do tego straty na przetwornicy to będzie ok 6A.
A teraz możesz to zmierzyć tak samo jak w aucie odłączając klemę, i sprawdzic czy mam rację. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
antwad
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sty 2007 Piwa: 17/63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-20, 12:43
|
|
|
Ted69 napisał/a: | - prad 0,09A wiec minimalny. |
Taki bardzo minimalny to on nie jest. 90 mA - to po 24 godzinach "ubywa" Ci 2,16 Ah z akumulatora.
Dwa tygodnie - i już robi się z tego 30 Ah. Są to proste przemnożenia bez uwzględnienia innych czynników.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym co te 90 mA pobiera (radio, sterownik centralnego zamka, alarm?) |
_________________ "Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-20, 12:45
|
|
|
Ted69 napisał/a: | chyba powinien plynac taki sam |
Stosując to myślenie, to na aku powinieneś mieć 230V , skoro prąd ten sam to dlaczego napięcie ma być 12V a nie 230V ? |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-20, 12:52
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Z tego wynika ze jakbym podlaczym maksimum tego co moge (przetwornica 500/1000W), czyli 500W to prad mialbym rzedu 42A i wtedy nowy akumulator 70Ah starczylyby na ok 1,5 godziny TYLKO. |
Niestety tak
Żeby to miało sens (w przypadku tak dużego poboru prądu) to musiałbyś mieć przynajmniej kilka akumulatorów połączonych równolegle.
Ale do chwilowych obciążeń, jest jak najbardziej OK |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
antwad
stary wyga
Twój sprzęt: Dethleffs Advantage T5801
Pomógł: 5 razy Dołączył: 22 Sty 2007 Piwa: 17/63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-05-20, 12:57
|
|
|
Ted69 napisał/a: | Alarm i centralny zamek byl wylaczony |
Wyłączony czy odłączony? Bo np to, że alarm nie jest w stanie czuwania nie oznacza, że nie pobiera prądu. Pobiera, czasem nawet jest tak że w stanie nieuzbrojenia może pobierać więcej niż w stanie czuwania. |
_________________ "Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania, że muszę coś powiedzieć na każdy temat przy każdej okazji" - św. Tomasz z Akwinu |
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-05-20, 14:19
|
|
|
Ted69 napisał/a: | OK - instalacji (drutów) nie ruszałem, wiec -żeby być precyzyjnym - wyłączony |
W tym stanie jak teraz na co najmniej dwa tygodnie prądu starczy, a jak to problem to możesz dołożyć tzw hebel na kabel z akumulatora i odłączać na okres dłuższych postojów, lub poszukać co ten prąd bierze i indywidualne je podłączyć tak aby nie dostawały prądu po wyłączeniu stacyjki. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
jedrek49
weteran badz zawsze usmiechniety
Twój sprzęt: sprinter CDI 2,7 316
Nazwa załogi: jedrek49
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Piwa: 52/3 Skąd: Rzeszow
|
Wysłany: 2010-05-20, 16:49
|
|
|
Witam
Ted 69 czytam twoj post i dowiaduje sie ,ze kupiles przetwornice ,prosze podziel sie wiadomosciami o tej przetwornicy ,jaka mam moc ,czy dziala wszystko dobrze na niej ,gdzie ja kupiles i jaka cena
mam zamiar kupic przetwornice i szukam sprawdzonego modelu
Pozdrawiam
jedrek49z Sanoka |
|
|
|
|
|