Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: janusz
2009-01-19, 11:42
Tuning silnika
Autor Wiadomość
pabloo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Bez przydziału :(
Nazwa załogi: Pabloo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Mar 2007
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-03, 18:52   Tuning silnika

Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce :szeroki_usmiech
Pozdrówka
Pabloo z Octavią :szeroki_usmiech



______________________________________________
Temat wydzielony z dyskusji o bagażniku w skodzie. Janusz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martes 
weteran
"Miła Karawana"

Twój sprzęt: baz campera
Dołączył: 28 Mar 2007
Piwa: 7/4
Skąd: z Warki/Warszawki
Wysłany: 2007-07-03, 19:13   

Pabloo jest taki koleś nazywa się Robert Sm... jakoś tam to dawny a może i obecny mechanik od rajdówek , to się jedzie jak na Wólkę jak coś to Cię zaprowadze . Jest mistrzem w podkręcaniu autek za rozsądne i nie... pieniądze. mogę zdobyć telefon ..
_________________
MARTESIK...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
paf 
Administrator

Twój sprzęt: Rimor Katamarano 8 czasami :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 37/20
Skąd: Pajęczno
Wysłany: 2007-07-03, 19:13   

pabloo napisał/a:
Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce :szeroki_usmiech

no i tu jest straszna kiszka - niedoładowane silniki mają bardzo małe możliwości

ale poczytaj tutaj
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10588
tam jest parę pomysłów :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pp 
weteran


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2007
Piwa: 4/20
Skąd: wadowice
Wysłany: 2007-07-03, 19:16   

może wymiana silnika? :diabelski_usmiech
_________________
zawsze jest szerszy kontekst
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2007-07-04, 12:30   

pabloo napisał/a:
Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce

pabloo, o 20 KM zapomnij...
Aby zwiększyć moc, należy dać więcej pokarmu... czyli mieszanki.
Paliwa można programowo dodać, ile dusza zapragnie. Aby jednak zachować stechiometryczny (faktor Lambda = 1.0) skład mieszanki, należy odpowiednio do ilości paliwa dodać powietrza - bez turbiny/kompresora - nie da się...
W silniku wolnossącym, zwiększy nieco moc (kosztem trwałości) wprowadzenie:
- zmiany faz rozrządu - (zmiana wałków, lub jeśli jest VANOS a najlepiej dwa - to programowo)
- zmiany mapy kąta wyprzedzenia zapłonu - programowo
- podniesienie obrotów maksymalnych - programowo
Czasami w celu polepszenia dopływu powietrza do komór spalania, w silnikach wolnossących stosuje się wygładzanie ostrych krawędzi i polerowanie wewnętrznych powierzchni kolektora ssącego, ale to jest zabieg przynoszący stosunkowo niewielkie korzyści, podobnie jak stosowanie stożkowych (niskooporowych ale i słabooczyszczących) filtrów powietrza.
Niektórzy eksperymentują również ze zmniejszeniem objętości komory spalania, jednak jest to działanie bardzo ryzykowne.

Jak widać, najważniejszą czynnością związaną ze zwiększeniem mocy, jest... przeprowadzenie dogłębnej analizy wartości.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pp 
weteran


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2007
Piwa: 4/20
Skąd: wadowice
Wysłany: 2007-07-04, 16:38   

Kerc a co powiesz o lexusie rx 300?
3l 6 cyl benzyna ze sprężarką! ma chyba ok 220 koników ale przydałoby sie więcej.
_________________
zawsze jest szerszy kontekst
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2007-07-04, 18:22   

A może ktoś się orientuje jak to jest z silnikiem Ducato JTD 2,2. W takim nowym samochodzie. Czy ten silnik da się podkręcić. Bo 100 koników to trochę skąpo a auto z mocniejszym motorkiem jest sporo droższe. Jakieś 10 tyś złotych. Nawet gdyby takie podkręcenie miało zmniejszyć żywotność silnika to i tak w prywatnych rękach kamper zrobi 100 tyś kilometrów pewnie przez 20 lat.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
paf 
Administrator

Twój sprzęt: Rimor Katamarano 8 czasami :)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 37/20
Skąd: Pajęczno
Wysłany: 2007-07-04, 18:28   

magicy od silników turbodoładowanych - najwyższej klasy specjaliści w Polsce to m.in.
zadzwonicie - dowiecie się itp :bigok

Masters TUNING MAREK STASZEWSKI
al.Jerozolimskie 228
Warszawa
tel. 0-22 867 82 34
kom. 601 211 832

Masters TUNING oddział Katowice
Wojciech Gołąbek - vel Aligator, Ali (on czarował moją czeszke)
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44

CompSport
Ul. Cieszyńska 45
43-300 Bielsko-Biała
e-mail: info@compsport.pl
Patryk: +48 696 030 910
Szymon: +48 696 030 909

TUNE-UP, Robert
ul. J. Uphagena 15 Gdansk Wrzeszcz
e-mail: info@tune-up.pl
tel : 058 341 84 42
kom: 508 112 402
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Jerzy 
weteran

Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2007
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2007-07-05, 11:26   

janusz napisał/a:
A może ktoś się orientuje jak to jest z silnikiem Ducato JTD 2,2. W takim nowym samochodzie. Czy ten silnik da się podkręcić.

Elektronika systemów CDI, JDT oraz innych chodzących na common rail'u jest podatna na działania tuningowe.
Mogą jednak wystąpić pewne ograniczenia konstrukcujne układu mechanicznego, jak wydajność turbiny/kompresora, wydajność (w funkcji ciśnienia) pompy wysokiego ciśnienia, niedostateczność schładzania powietrza dolotowego (intercooler), brak możliwości zintensyfikowania chłodzenia silnika.
Powyższe ograniczenia mogą być przyczyną kłopotów podczas dłuższej eksploatacji. Pamiętajmy, że podzespoły docelowo obliczane są dla określonych warunków pracy, i jeżeli posiadają pewien zakres tolerancji, to w miarę postępującego zużycia, ich parametry mogą okazać się niewystarczające dla zwiększonych wymagań tuningowych.
Oczywiście, powyższe niedogodności nie są dotkliwe w przypadku zachowania umiaru w doborze wielkości tuningowego przyrostu mocy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbigniew Mazur 
trochę już popisał

Twój sprzęt: HYMER EXSIS 512
Nazwa załogi: ZBIMAZ
Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 2021-01-29, 09:43   Skacze przy ruszaniu

Zniknęło mi sprzęgło - czyli wpadło i koniec . Podnosiłem ręcznie do góry , ale to nic nie dało . Pojechałem do fachowca - diagnoza docisk sprzęgła . Wymiana .
Po wymianie sprzęgło działa , ale w trakcie ruszania auto lekko skacze ( przed naprawą też lekko skakał ) . Na wyższych biegach wszystko ok. Jeżeli dam więcej gazu to rusza normalnie .

Moje pytanie - czy tak powinno być. Auto Fiat Dukato 2,3 przebieg 100 000 km
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 136/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2021-01-29, 10:16   

Jerzy napisał/a:
...wygładzanie ostrych krawędzi i polerowanie wewnętrznych powierzchni kolektora ssącego... zmniejszeniem objętości komory spalania, jednak jest to działanie bardzo ryzykowne...


Takie rzeczy robiłem 50 lat temu z motorowerem Komar. Niektóre WSK-i wyprzedzałem z dziką radością, ale pierścienie, tłoki, sworznie... to się wymieniało co miesiąc.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 266/109
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2021-01-29, 23:08   

[quote="krzlac"]
Jerzy napisał/a:
ale pierścienie, tłoki, sworznie... to się wymieniało co miesiąc.


oj..pamiętam :-P :bajer + wałek zdawczy po zrywach ;) ;) ;)
_________________
Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZbigStan 
Kombatant


Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Gru 2013
Piwa: 1003/305
Skąd: Opole
Wysłany: 2021-01-30, 09:19   

Reanimacja tematu z przed 14 lat. Początek czyta się jak historie. Pozdrawiam.
_________________
Grecja 2019
Normandia 2019
Czechy 2019
Narty, Włochy 2020
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***