Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:42 |
Tuning silnika |
Autor |
Wiadomość |
pabloo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Bez przydziału :(
Nazwa załogi: Pabloo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Mar 2007 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-07-03, 18:52 Tuning silnika
|
|
|
Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce
Pozdrówka
Pabloo z Octavią
______________________________________________
Temat wydzielony z dyskusji o bagażniku w skodzie. Janusz |
|
|
|
 |
martes
weteran "Miła Karawana"
Twój sprzęt: baz campera
Dołączył: 28 Mar 2007 Piwa: 7/4 Skąd: z Warki/Warszawki
|
Wysłany: 2007-07-03, 19:13
|
|
|
Pabloo jest taki koleś nazywa się Robert Sm... jakoś tam to dawny a może i obecny mechanik od rajdówek , to się jedzie jak na Wólkę jak coś to Cię zaprowadze . Jest mistrzem w podkręcaniu autek za rozsądne i nie... pieniądze. mogę zdobyć telefon .. |
_________________ MARTESIK...
 |
|
|
|
 |
paf
Administrator
Twój sprzęt: Rimor Katamarano 8 czasami :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 37/20 Skąd: Pajęczno
|
Wysłany: 2007-07-03, 19:13
|
|
|
pabloo napisał/a: | Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce |
no i tu jest straszna kiszka - niedoładowane silniki mają bardzo małe możliwości
ale poczytaj tutaj
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=10588
tam jest parę pomysłów |
|
|
|
 |
pp
weteran

Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2007 Piwa: 4/20 Skąd: wadowice
|
Wysłany: 2007-07-03, 19:16
|
|
|
może wymiana silnika? |
_________________ zawsze jest szerszy kontekst
 |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2007-07-04, 12:30
|
|
|
pabloo napisał/a: | Wy mi lepiej powiedzcie jak "podkręcić" moją skodzinę 1,6 i w benzynce |
pabloo, o 20 KM zapomnij...
Aby zwiększyć moc, należy dać więcej pokarmu... czyli mieszanki.
Paliwa można programowo dodać, ile dusza zapragnie. Aby jednak zachować stechiometryczny (faktor Lambda = 1.0) skład mieszanki, należy odpowiednio do ilości paliwa dodać powietrza - bez turbiny/kompresora - nie da się...
W silniku wolnossącym, zwiększy nieco moc (kosztem trwałości) wprowadzenie:
- zmiany faz rozrządu - (zmiana wałków, lub jeśli jest VANOS a najlepiej dwa - to programowo)
- zmiany mapy kąta wyprzedzenia zapłonu - programowo
- podniesienie obrotów maksymalnych - programowo
Czasami w celu polepszenia dopływu powietrza do komór spalania, w silnikach wolnossących stosuje się wygładzanie ostrych krawędzi i polerowanie wewnętrznych powierzchni kolektora ssącego, ale to jest zabieg przynoszący stosunkowo niewielkie korzyści, podobnie jak stosowanie stożkowych (niskooporowych ale i słabooczyszczących) filtrów powietrza.
Niektórzy eksperymentują również ze zmniejszeniem objętości komory spalania, jednak jest to działanie bardzo ryzykowne.
Jak widać, najważniejszą czynnością związaną ze zwiększeniem mocy, jest... przeprowadzenie dogłębnej analizy wartości. |
|
|
|
 |
pp
weteran

Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2007 Piwa: 4/20 Skąd: wadowice
|
Wysłany: 2007-07-04, 16:38
|
|
|
Kerc a co powiesz o lexusie rx 300?
3l 6 cyl benzyna ze sprężarką! ma chyba ok 220 koników ale przydałoby sie więcej. |
_________________ zawsze jest szerszy kontekst
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-07-04, 18:22
|
|
|
A może ktoś się orientuje jak to jest z silnikiem Ducato JTD 2,2. W takim nowym samochodzie. Czy ten silnik da się podkręcić. Bo 100 koników to trochę skąpo a auto z mocniejszym motorkiem jest sporo droższe. Jakieś 10 tyś złotych. Nawet gdyby takie podkręcenie miało zmniejszyć żywotność silnika to i tak w prywatnych rękach kamper zrobi 100 tyś kilometrów pewnie przez 20 lat. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
paf
Administrator
Twój sprzęt: Rimor Katamarano 8 czasami :)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 37/20 Skąd: Pajęczno
|
Wysłany: 2007-07-04, 18:28
|
|
|
magicy od silników turbodoładowanych - najwyższej klasy specjaliści w Polsce to m.in.
zadzwonicie - dowiecie się itp
Masters TUNING MAREK STASZEWSKI
al.Jerozolimskie 228
Warszawa
tel. 0-22 867 82 34
kom. 601 211 832
Masters TUNING oddział Katowice
Wojciech Gołąbek - vel Aligator, Ali (on czarował moją czeszke)
Katowice ul. Gromadzka 36L
kom. 606 34 11 44
CompSport
Ul. Cieszyńska 45
43-300 Bielsko-Biała
e-mail: info@compsport.pl
Patryk: +48 696 030 910
Szymon: +48 696 030 909
TUNE-UP, Robert
ul. J. Uphagena 15 Gdansk Wrzeszcz
e-mail: info@tune-up.pl
tel : 058 341 84 42
kom: 508 112 402 |
|
|
|
 |
Jerzy
weteran
Twój sprzęt: Adria Sun Living
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2007 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2007-07-05, 11:26
|
|
|
janusz napisał/a: | A może ktoś się orientuje jak to jest z silnikiem Ducato JTD 2,2. W takim nowym samochodzie. Czy ten silnik da się podkręcić. |
Elektronika systemów CDI, JDT oraz innych chodzących na common rail'u jest podatna na działania tuningowe.
Mogą jednak wystąpić pewne ograniczenia konstrukcujne układu mechanicznego, jak wydajność turbiny/kompresora, wydajność (w funkcji ciśnienia) pompy wysokiego ciśnienia, niedostateczność schładzania powietrza dolotowego (intercooler), brak możliwości zintensyfikowania chłodzenia silnika.
Powyższe ograniczenia mogą być przyczyną kłopotów podczas dłuższej eksploatacji. Pamiętajmy, że podzespoły docelowo obliczane są dla określonych warunków pracy, i jeżeli posiadają pewien zakres tolerancji, to w miarę postępującego zużycia, ich parametry mogą okazać się niewystarczające dla zwiększonych wymagań tuningowych.
Oczywiście, powyższe niedogodności nie są dotkliwe w przypadku zachowania umiaru w doborze wielkości tuningowego przyrostu mocy. |
|
|
|
 |
Zbigniew Mazur
trochę już popisał
Twój sprzęt: HYMER EXSIS 512
Nazwa załogi: ZBIMAZ
Dołączył: 04 Mar 2012 Skąd: SOSNOWIEC
|
Wysłany: 2021-01-29, 09:43 Skacze przy ruszaniu
|
|
|
Zniknęło mi sprzęgło - czyli wpadło i koniec . Podnosiłem ręcznie do góry , ale to nic nie dało . Pojechałem do fachowca - diagnoza docisk sprzęgła . Wymiana .
Po wymianie sprzęgło działa , ale w trakcie ruszania auto lekko skacze ( przed naprawą też lekko skakał ) . Na wyższych biegach wszystko ok. Jeżeli dam więcej gazu to rusza normalnie .
Moje pytanie - czy tak powinno być. Auto Fiat Dukato 2,3 przebieg 100 000 km |
|
|
|
 |
krzlac
Kombatant

Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 136/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2021-01-29, 10:16
|
|
|
Jerzy napisał/a: | ...wygładzanie ostrych krawędzi i polerowanie wewnętrznych powierzchni kolektora ssącego... zmniejszeniem objętości komory spalania, jednak jest to działanie bardzo ryzykowne... |
Takie rzeczy robiłem 50 lat temu z motorowerem Komar. Niektóre WSK-i wyprzedzałem z dziką radością, ale pierścienie, tłoki, sworznie... to się wymieniało co miesiąc. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
 |
|
|
|
|
 |
yamah
weteran

Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 266/109 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2021-01-29, 23:08
|
|
|
[quote="krzlac"] Jerzy napisał/a: | ale pierścienie, tłoki, sworznie... to się wymieniało co miesiąc. |
oj..pamiętam + wałek zdawczy po zrywach |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
 |
|
|
|
 |
ZbigStan
Kombatant

Twój sprzęt: Frankia I 65 SD
Nazwa załogi: Taborygenii, fani Frani.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Gru 2013 Piwa: 1003/305 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
|