Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Potrzebna mi pomoc elektryka...
Autor Wiadomość
Frowyz 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 78/43
Skąd: Podbeskidzie ;)
Wysłany: 2010-08-26, 06:34   Potrzebna mi pomoc elektryka...

Czy jest na sali jakiś elektryk? :diabelski_usmiech Montowałem w swoim domku standardowe gniazdo 12V (udało się). Przy okazji wyszła mi taka sprawa - okazało się, że mój alternator ładuje dwa akumulatory :shock: Prąd do rozruchu jest brany tylko z jednego (tego pod maską). Pomyślałem - super... Ale potem jeszcze pobawiłem się miernikiem i wyszło mi, że ładowanie na obu akumulatorach jest 13,2 - 13,5 V... I tu pytanie do wzywanego elektryka - czy to nie za mało? Wedle mojej pobieżnej wiedzy powinno być 14V z małym haczkiem... Oglądałem alternator i wygląda też na fabryczny - jak on ciągnie ładowanie dwóch aku to nie wiem :roll:
_________________
Poczochrani pod beretem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
chris 
zaawansowany


Twój sprzęt: aktualnie namiot
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Gru 2008
Piwa: 3/1
Skąd: Otwock
Wysłany: 2010-08-26, 07:30   

Napięcie ładowania powinno być pomiędzy 14 a 14,4 V.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-08-26, 07:54   

elektrykiem nie jestem...
ale..

odlacz jeden z aku..i wtedy sprawdz prad ladowania...

ladujac dwa naraz...moze byc spadek do 13-13,5v...
i skoro nic do tej pory sie zlego nie dzialo..to znaczy ze JEST OK..
gdy oba sie w pelni naladuja..wtedy prad ladowania pewnie wzrast do prawidlowych 14v
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2010-08-26, 08:54   

Frowyz napisał/a:
Oglądałem alternator i wygląda też na fabryczny - jak on ciągnie ładowanie dwóch aku to nie wiem :roll:


Normalnie ciągnie tylko jest spadek napięcia i ładuje dłużej ..... prawdopodobnie alternator jest oryginalny ale od podwozia ...... samochody zamawiane pod zabudowy spacjalizowane mają zawsze o klasę wyższe alternatory więc jest im "łatwiej" .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Frowyz 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 78/43
Skąd: Podbeskidzie ;)
Wysłany: 2010-08-26, 08:57   

gino napisał/a:
elektrykiem nie jestem...
ale..

odlacz jeden z aku..i wtedy sprawdz prad ladowania...

ladujac dwa naraz...moze byc spadek do 13-13,5v...
i skoro nic do tej pory sie zlego nie dzialo..to znaczy ze JEST OK..
gdy oba sie w pelni naladuja..wtedy prad ladowania pewnie wzrast do prawidlowych 14v


Widzisz :evil: Na najprostsze rozwiązania najtrudniej wpaść... :diabelski_usmiech Odłączymy i popatrzymy, a następnie zdamy relację ;)

A tak przy okazji - czy wy też macie w swoich budkach ładowanie dwóch akumulatorów z jednego alternatora?
_________________
Poczochrani pod beretem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2010-08-26, 09:01   

Frowyz napisał/a:
czy wy też macie w swoich budkach ładowanie dwóch akumulatorów z jednego alternatora?


Oczywiście.
W moim poprzednim kamperze alternator 50A ładował 2x100Ah i nie miał zadyszki.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-08-26, 10:26   

Generalnie to alternator ładuje dopóki napięcie przez niego podawane (mierzone na zaciskach aku) jest wyższe od napięcia aku samodzielnego, inna sprawą jest jak długo będzie ładował do pełna.Tak jak pisał Gino.
Od strony teorii elektryki wygląda to w ten sposób; akumulator można traktować (w pewnym sensie) jak opornik (właściwie rezystor) i gdy połączymy dwa aku równolegle to wypadkowa oporność obu aku jest zawsze mniejsza niż pojedynczego.
Skutkuje to większym poborem prądu i większym spadkiem napięcia (wynika to z prawa Ohma)
Oczywiście :diabelski_usmiech nie jest to do końca takie proste bo należałoby wziąć pod uwagę również wydajność prądową (moc) alternatora, ale w tym przypadku tak to będzie wyglądało.

:spoko
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Frowyz 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 78/43
Skąd: Podbeskidzie ;)
Wysłany: 2010-08-26, 14:37   

KOGUT napisał/a:
weźcie też pod uwagę , że alternator nie jest nowy i będzie ładował z wiekiem coraz mniej ... :aniolek


Eeejjjjjjj... Co znaczy z wiekiem? :evil: 29 lat to prawie nówka :mrgreen: Jak ja miałem 29 lat to się czułem bardzo młodo... i nie przypominam sobie żebym miał jakies problemy z ładowaniem :box
_________________
Poczochrani pod beretem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
radecki1972 
zaawansowany
Klub Budujących Powoli

Twój sprzęt: Bezdomny
Dołączył: 02 Cze 2009
Piwa: 31/8
Skąd: Warszawa Wawer
Wysłany: 2010-08-26, 18:24   

Frowyz napisał/a:
Ale potem jeszcze pobawiłem się miernikiem i wyszło mi, że ładowanie na obu akumulatorach jest 13,2 - 13,5 V...


Napięcie 14,4V to jest KOŃCOWE napęcie ładowania. Może podczas Twojego pomiaru akumulatory nie były jeszcze w pełni naładowane :?:
_________________
HOLOWNIK: Daewoo Lanos '98
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jury 
zaawansowany


Twój sprzęt: N-126 za Lancia Ypsilon
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Piwa: 3/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-26, 18:32   

gino napisał/a:
elektrykiem nie jestem...
ale..

odlacz jeden z aku..i wtedy sprawdz prad ladowania...

ladujac dwa naraz... moze byc spadek do 13-13,5v...
i skoro nic do tej pory sie zlego nie dzialo..to znaczy ze JEST OK..
gdy oba sie w pelni naladuja..wtedy prad ladowania pewnie wzrast do prawidlowych 14v


Gino ja tu nie chcę Ciebie poprawiać ale sie chyba przejęzyczyłeś, myślałeś o napięciu ładowania, popraw bo inni czytają co nie wiedzą i będą za Tobą powtarzali.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2010-08-26, 18:58   

hehe...Jury..pewnie ze masz racje...
ale wlasnie dlatego ze
gino napisał/a:
elektrykiem nie jestem

to dla mnie wszystko jedno. :haha:
.jak biore przyrzad do pomiaru i mierze 14v pradu..czy tam 14 v napiecia
to dla mnie najwazniejsze..ile VOLTOW pokaze na wskazniku..a czego...to mi juz wszytsko jedno.. :bigok

a herbatka to bywa z pradem czy...napieciem... ?? :haha: :haha: :haha:
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jury 
zaawansowany


Twój sprzęt: N-126 za Lancia Ypsilon
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lis 2009
Piwa: 3/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-26, 20:06   

gino napisał/a:

a herbatka to bywa z pradem czy...napieciem... ?? :haha: :haha: :haha:


A po kilo fazy poślesz z wiaderkiem ? :haha: :haha: :haha:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Frowyz 
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter L A 531
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2009
Piwa: 78/43
Skąd: Podbeskidzie ;)
  Wysłany: 2010-08-27, 06:21   

No moi drodzy ... Zrobiłem tak jak radził Gino czyli odłączyłem akumulator w zabudowie... I... Przestał się ładować akumulator pod maską :shock: :shock: :shock: Podłączyłem z powrotem i ładują się oba (napięcie 13,5 V) Nic z tego nie rozumiem :gwm :gwm
_________________
Poczochrani pod beretem
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
krynia i stan 
weteran


Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008
Piwa: 3/6
Skąd: okolice Szczecina
Wysłany: 2010-09-01, 18:36   

Frowyz napisał/a:
  Wysłany: 2010-08-27, 06:21     
No moi drodzy ... Zrobiłem tak jak radził Gino czyli odłączyłem akumulator w zabudowie... I... Przestał się ładować akumulator pod maską Podłączyłem z powrotem i ładują się oba (napięcie 13,5 V) Nic z tego nie rozumiem


Jakie wieści, coś się wyjaśniło ?
To co opisujesz wydaje mi się niemożliwe chyba że masz instalację 24V i aku spięte szeregowo.
_________________
jak coś wymyślę to tu napiszę .....
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzysztofCz 
weteran

Twój sprzęt: Frankia 460A Fiat Talento 1,9D 1992
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Wrz 2009
Piwa: 47/52
Skąd: z nad morza
Wysłany: 2010-09-01, 18:50   

Frowyz napisał/a:
No moi drodzy ... Zrobiłem tak jak radził Gino czyli odłączyłem akumulator w zabudowie... I... Przestał się ładować akumulator pod maską :shock: :shock: :shock: Podłączyłem z powrotem i ładują się oba (napięcie 13,5 V) Nic z tego nie rozumiem :gwm :gwm

Sprawdź masę akumulatora rozruchowego, może być słaba i rozruchowy łączy się z masą przez masę kabinowego. Alternator jako priorytet ma ładować rozruchowy a kabinowy przy okazji - to teoria - w praktyce ładuje obydwa. W normalnych warunkach odłączenie kabinowego powinno przekierować całą energię z alternatora na rozruchowy. Tylko, że u nas przeważnie tych normalnych warunków nie mamy :wyszczerzony: :wyszczerzony: :wyszczerzony:
_________________
I NIE ŻAL NIC...
I ŻAL TAK WIELE...
/NIEMEN/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***