Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
rozmiar felg
Autor Wiadomość
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-22, 15:14   

Wyluzuj., papamila...
Musisz szukać zaczepki gdy nie ma po temu powodów?
Jestem tu by na luziku podyskutować o interesujacych mnie sprawach a nie by się handryczyć.
papamila napisał/a:
(...)jeśli użytkownik radzi o "wygłuszeniu" to przyjmij to do wiadomosci bo jak sam prosiłeś o uwagi od praktyków, często wielokrotnych, a nie atakuj czy miał taki samochód- miał.

Wydaje mi się, że trzeba duuuuużo złej woli by tak odczytać moją odpowiedź na rozsądne i rzeczowe wypowiedzi Kolegów:
[quote="Marek_Kacz w odpowiedzi na wpisy Kolegów"Dzięki wszystkim za solidną porcję rozsadnych rad.
Z pewnością wiosną jak się zabiorę do zaplanowanych modyfikacji to wykorzystam znakomitą większość z nich.

Jak zaznaczyłem - bedę wyjmował silnik (szumi łożysko na sprzęgle, montaż wspomagania...) i wtedy chcę też od strony silnika wygłuszyć ścianę i może podłogę pod kabiną.
Może ktoś już to robił?
Jakich materiałów użyć?
Są jakieś specjalne maty czy pozostaje gruba warstwa pasty głuszacej?
Może coś głuszącego a na wierzch mata z włókna szklanego i żywica?[/quote]
A że pogłębiam temat i poddaję pod rozwagę swój pomysł o wygłuszeniu także od strony silnika?
A nie wolno?

papamila napisał/a:
A tego solara to chcesz mieć do pracy czy do mania? Może atrapę kup- będzie taniej pokazujesz 130W - ale nie zwracasz uwagi że to polikryształ o dużo mniejszej sprawności.

No to - w razie gdyby nawet (w co watpię, bo różnica w sprawności takich urządzeń jest jednak niewielka sprawność 12- 15% dla monokrystalicznego i 10- 14% dla polikrystalicznego) zapotrzebowanie na prąd było wieksze niż ta przykładowo pokazana bateria byłaby w stanie zaspokoić - zamontuję większą np. 160W albo skompletuję zestaw z dwu po 100W i będę miał tyle pradu, że z pewnością wystarczy.
Nawet Tobie jak będzie trzeba będę mógł podać"lejce" jakbyś nie miał z czego odpalić...
I z pewnością nie zapłacę kilka tysiaków za zestaw mający porównywalne albo i nawet gorsze parametry tylko dlatego by się chwalić znajomym jego ceną, marką i metką "CAMPING"...

papamila napisał/a:
Zmienisz koła i nie ruszysz bez przypalenia sprzęgła, złapiesz kapcia i zanim dojedziesz do stacji to mech różnicowy się rozleci- naprawdę chcesz to sprwdzać na własnej skórze?

Dlatego właśnie - jak pewnie nie doczytałeś - proszę o poradę tych co to WYPRAKTYKOWALI a nie tych co to TEORETYCZNIE WSZYSTKO WIEDZĄ NAJLEPIEJ by doradzili jakiej wielkości kapcie optymalnie podniosą przy tym motorku szybkość nie wpływając w mocno negatywny sposób na pozostałe parametry zmieniające się siłą rzeczy po takiej modyfikacji.
Może tego nie wiesz, ale mechanizm różnicowy nie jest aż taki delikatny, bo pracuje na wszystkich zakrętach przez setki tysiecy kilometrów a poza tym - jeśli odległość do przejechania byłaby znaczna albo różnice w obwodzie kół duże - można w takim przypadku (jeśli ma się większego pecha i kapeć jest na kołach napędzanych) raz na kilka lat pofatygować się i zapas wrzucić - w przypadku J5 na tył -, kółko z tyłu na przód i ...heja do stacji.
Pewnie przechył na tyle też będzie Ci przeszkadzał...

papamila napisał/a:
Wyśmiewasz wagę foteli

Chyba nadinterpretacja i czepianie się...
A przecież zamieściłem "uśmieszka".
A że foteli zamochodowych nie nosi sie na plecach...
Chyba przyznasz, że to twierdzenie jest prawdziwe.

papamila napisał/a:
(...) a w następnym zdaniu wyłazi szydło z worka
Marek_Kacz napisał/a:
masa własna to 2565 a DMC to tylko 2810.
jest zarejestrowany na 6 osób.

I tu jest Twój największy problem -RÓŻNICA =245kg
ile ważysz? ...bo ja grubo ubrany połowę tego :chytry

Nareszcie trafiłeś na coś, co Cię ucieszyło...
Prawie jak ten zawsze ponury zięć, co to zaśmiał się tylko raz w życiu...
Jak teściowa w pralce Frani wkręciła sobie cycka w wyżymaczke. Lewego cycka...
Fakt - jest to problem z którym nie borykają się właściciele wielkich samochodów.
Jednak dla mnie nie będzie on zbyt uciążliwy - planuję dłuższe wyjazdy dwuosobowe a na kilkuosobowe wędkarskie wyprawy z łódką na haku nie zabiera się masy sprzętu.

papamila napisał/a:
(...)może bieglejsi koledzy podrzucą linki do tematów co Cię interesują
albo przeleć forum w poszukiwaniu odpowiedzi bo dyskusji i faktów było na forum mnóstwo i na każdy z wskazanych tematów

Najbardziej to zawsze lubiłem i nadal lubię zasiadających na wszystkich forach "starych bywalców" odsyłających wszystkich pytających - zamiast po ludzku odpowiedzieć lub się nie wtrącać - do archiwów :spoko ...
Zauważ, że na tym forum w dziale omawiajacym sprawy techniczne Peugeota J5 Takie tematy jak te które poruszyłem albo nie istniały albo nie poruszano zagadnień o które pytam.
Potrzebuję konkretnych informacji o konkretnych problemach występujących w konkretnej marce auta i dlatego szukam ich w dziale "Peugeot" (bo takie auto nabyłem) a nie tam gdzie ludzie dyskutują o podobnych problemach ale wystęoujących w zupełnie innych pojazdach.
Chyba - tak na dobry poczatek :wyszczerzony: - jasno się wyraziłem.

Mimo wszystko ciepło pozdrawiam :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-12-22, 15:35   

Marek_Kacz napisał/a:
Najbardziej to zawsze lubiłem i nadal lubię zasiadających na wszystkich forach "starych bywalców" odsyłających wszystkich pytających - zamiast po ludzku odpowiedzieć lub się nie wtrącać - do archiwów :spoko ...

chyba słusznie prawią tacy ''starzy bywalcy''
więc po co ''fochy'' :-P
pamiętaj ze j5 poza silnikiem..to także ducato I i citroen C25...

koła
http://www.camperteam.pl/...?t=3479&start=0
wyciszenie
http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=514
solary
http://www.camperteam.pl/...highlight=solar
obrotnica samoróbka
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537

co do foteli, nic nie wklejam, bo to dość indywidualna sprawa
podpowiem tylko, że fotele z A8 sa b.duże
i jeśli masz za swoim foelem ścianę lub chociaż jej fragment, uniemożliwiający przesuniecię fotela do tyłu będziesz siedział brzuchem w kierownicy
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-22, 15:50   

Dzięki, gino :wyszczerzony: !
Akurat do Ciebie te moje uwagi w żaden sposób nie sa adresowane.
Na podstawie dotychgczasowej lektury forum Ciebie akurat uważam za kompetentnego fachowca-praktyka.
No i się nie przeliczyłem - włączając się do dyskusji wrzucasz odpowiedź konkretną, kompetentną i bez rozpowszechnionej a nie podpartej często rzetelną wiedza ironii.
Pozdrawiam :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2201
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-12-22, 16:22   

Na poniższych dwu stronach masz spis zagadnień, a przy każdym z nich dziesiątki linków do stron naszego forum. Kopalnia wiedzy. :ok
Marku, życzę miłej lektury. :spoko

http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=262

http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=265
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2012-12-22, 16:41   

Marek_Kacz napisał/a:
duuuuużo złej woli

Jak poznasz osobiście kolegów wcześniej wymienianych ,np. Papamila czy No name.To uwierzysz ,że To super koledzy i doświadczeni fachowcy .Można się od nich wiele nauczyć.Warunek ,że chcesz się nauczyć ,a nie z góry zakładać ,że się ktoś czepia.NO NAME (Adaś ) zawodowo montuje takie poduch o które pytałeś ,To się od niego ucz ,(zapraszał Cię na PW)a nie kombinuj po swojemu. Jak powiedział by nasz forumowy przyjaciel ARKADARKA ,że przeróbki są do du..ki.Nie szukaj w mojej wypowiedzi( jak również w wypowiedziach kolegów )zbędnego jadu bo go tam nie ma .Jak ich poznasz to uwierzysz ,że mam racje. :spoko :spoko :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-22, 19:58   

Nie mam powodu, by wątpić, że tak nie jest.
Jak to się mawia: pożyjemy-poznamy się blizej-zobaczymy :wyszczerzony: .

Może i jestem trochę nadwrażliwy, ale zawsze wolałem na zadane rzeczowe pytanie udzielać i otrzymywać równie rzeczową odpowiedź i to tonem normalnym a nie takim bardziej protekcjonalnym.
O samochodach tak w ogóle to cokolwiek wiem - ten kamper jest moim już chyba 16 samochodem w życiu.
W tym trzy dostawcze: Żuk, LT 28 i MB 207.
Z mechaniką i blacharka bawiłem się - co prawda tak bardziej amatorsko - jeszcze w czsach, gdy kleiło się palnikiem acetylenowym rdzę a szpachlowało takie cuda wieloma warstwami szpachlu nitrowego. Albo i cyną.
W latach 80-tych do Wołgi samodzielnie wstawiałem sobie starawy silnik Merca 200D a więc trochę drażni mnie taka ironiczna wszechwiedza...

Nic to - nadmiernie drobiazgowy i obrażalski to ja nie jestem.
Ponoć każde docieranie jest trochę zgrzytliwe... :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-12-22, 20:09   

no to witamy nowego z pasją do...starego :ok
to fajna pasja :)
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-12-22, 23:29   

Marek_Kacz napisał/a:
wolałem na zadane rzeczowe pytanie otrzymywać równie rzeczową odpowiedź i to tonem normalnym a nie takim bardziej protekcjonalnym.

Marek_Kacz napisał/a:
ten kamper jest moim już chyba 16 samochodem w życiu.

a którym kamperem?
miałem 56 samochodów w tym 9 kamperów (dostawczych z 15)
Marek_Kacz napisał/a:
Z mechaniką i blacharka bawiłem się

a ja tym sie zawodowo parałem
Marek_Kacz napisał/a:
więc trochę drażni mnie taka ironiczna wszechwiedza...

trudno ,
chciałem ci oszczędzić rozczarowań a pośrednio czasu i pieniażków
Marek_Kacz napisał/a:

Najbardziej lubię zasiadających na wszystkich forach "starych bywalców" odsyłających wszystkich pytających

czy potrafisz zrozumieć że nie każdy "stary bywalec" jest biegły w wyszukiwaniu archiwalnych tematów z forum (stad prośba do kolegów, co też niezwłocznie uczynili)

z mojej kamperowej praktyki:
solar poli 260W dawał dużo mniej pradu niz 100W mono

ale wolnoć tomku w swoim domku
Wesosłych Świat dla Ciebie i rodzinki :mikolaj
i powodzenia w modernizacjach
:spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tröy Deströy 
trochę już popisał

Twój sprzęt: GMC Vandura '85
Nazwa załogi: OldCamper
Dołączył: 19 Wrz 2011
Piwa: 1/9
Skąd: Daleka Północ :)
Wysłany: 2012-12-23, 05:35   

Marek_Kacz napisał/a:
...

Nic to - nadmiernie drobiazgowy i obrażalski to ja nie jestem.
Ponoć każde docieranie jest trochę zgrzytliwe... :spoko


Hehe :ok .
Bywam na wielu forach i uwierz jest to nieliczne forum gdzie ,,starzy wyjadacze,, pomagają ,dzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą :ok
Wesołych :mikolaj :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-23, 08:28   

papamila napisał/a:
(...)a którym kamperem?
miałem 56 samochodów w tym 9 kamperów (dostawczych z 15)

Kamperem to pierwszym.
I dlatego pytam, bo jakbym miał doświadczenie w eksploatacji takich pojazdów to ja bym był tym co udziela konkretnych odpowiedzi pytającym nowicjuszom.
Flota pojazdów imponująca ;) . No i nie mam podstaw by Ci nie wierzyć.
Jednak jeśli wszystkie je eksploatowałeś to czy masz jeszcze czas pomieszkać tak normalnie, w mieszkaniu ;) ?

papamila napisał/a:
z mojej kamperowej praktyki:
solar poli 260W dawał dużo mniej pradu niż 100W mono

Tu to chyba cokolwiek zalewasz...
Przyznaj, że dla podbudowania swoich racji "troszeczkę" poszedłeś po bandzie :wyszczerzony: ...
Jeśli sprawność ogniw mono jest podawana (takie dane wypluł mi Wujek Google) jako 12 - 15% a poli 10 - 14% to taka różnica w sprawności mogłaby skutkować względną porównywalnością panelu mono 100W do poli nie większego niż 110-120W.
Chociaż mogę się mylić, bo matematyka nigdy nie była moją najmocniejszą stroną.


Również Wesołych Świat Ci życzę :mikolaj

Tröy Deströy napisał/a:
Bywam na wielu forach i uwierz jest to nieliczne forum gdzie ,,starzy wyjadacze,, pomagają ,dzielą się swoim doświadczeniem i wiedzą :ok
Wesołych :mikolaj :spoko

No to mamy szczęście, że akurat tu zakotwiczyliśmy.
Jeśli wszędzie jest tylko gorzej to brrrr... ciarki mi po plecach chodzą na myśl co by było gdybym tam trafił ;) .

Pozdrawiam i Wasołych Świąt życzę :mikolaj !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2012-12-23, 11:00   

Marek_Kacz napisał/a:
papamila napisał/a:
z mojej kamperowej praktyki:
solar poli 260W dawał dużo mniej pradu niż 100W mono


przeczytałeś dokładnie co ja napisałem a Ty zacytowałeś?- dla ułatwienia wytłusciłem
to jeszcze raz ale łopatą:
miałem solar poli 260W (2x130) i baterie 200Ah(4x50) i nie dawał rady nawet przy długim dniu doładować wszystkiego do pełna,
obecne moje zestawy to 130W +80Ah i 180W + 120Ah i nigdy nie brakło pradu
ładuje nawet pod lampą- tyle z praktyki
a Ty mi tu z madrością wujka googla wyjeżdzasz.
Ty naprawdę odporny jesteś na wiedzę,
z uporem maniaka swoje,
a po drodze jeszcze wyszydzasz
Marek_Kacz napisał/a:
czy masz jeszcze czas pomieszkać tak normalnie, w mieszkaniu ;)

tu trafiłeś mnie bezbłednie :zastrzelic
spędzamy w kamperze mnóstwo czasu, dużo wiecej niż mógłbyś sobie wyobrazic

ale co tam,
umówmy sie ( dobra whisky bedzie akuratna?)
zdaj relację co zrobiłeś z zamierzonych
1. zrób to wyciszenie
2. załóż te fotele od audi
3. zmień koła
4. załóż poduszki
5. popraw to DMC
......a na koniec napiszesz jak sie to skończyło? praktycznie bo koszty to twoja sprawa

bo ja ci mogę to już (z własnej praktyki) napisać:
ad 1. efekt mizerny w stosunku do kosztów
ad2. wygląd będzie super, wygody dalej nie będzie (np:brak podłokietników albo nie da się obrócić)
ad3. auto sprawnie nie pojedzie- brak mocy - wyjaśniałem
ad4. jak resory masz do d. to żadne poduszki nie pomogą
ad.5 nic z tym nie zrobisz i zawsze będziesz winien

sorry ze tak szarpnąłem z innego Twojego postu
Marek_Kacz napisał/a:
sam ośmiela się planować samodzielnie wykonać roboty za najwyżej pół ceny i nie chce przez to dać się walnąć po rogach


na koniec świateczne pytanie:
klientów też wozisz po kosztach paliwa? :haha:

:mikolaj
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-23, 13:26   

papamila napisał/a:
przeczytałeś dokładnie co ja napisałem a Ty zacytowałeś?- dla ułatwienia wytłusciłem
to jeszcze raz ale łopatą:
miałem solar poli 260W (2x130) i baterie 200Ah(4x50) i nie dawał rady nawet przy długim dniu doładować wszystkiego do pełna,
obecne moje zestawy to 130W +80Ah i 180W + 120Ah i nigdy nie brakło pradu
ładuje nawet pod lampą- tyle z praktyki
a Ty mi tu z madrością wujka googla wyjeżdzasz.
Ty naprawdę odporny jesteś na wiedzę,

Może i masz rację z tą odpornością więc może jeszcze raz wytłumacz bo nadal nie chwytam dowcipu...
No bo z tego co ja umiem policzyć, to poprzednio miałeś solary 260W i nie bardzo wystarczały na doładowywanie 200Ah baterii.
Obecnie masz solary w sumie 310W i już potrafią doładować te same w sumie 200Ah baterie.
I tu się z Tobą zgadzam, że solary o większej mocy lepiej spełnią zakładane zadanie.
Ale Ty ten wywód przedstawiasz jako dowód na znaczącą wyższość mono nad poli!!!
Gdyby było odwrotnie, że najpierw miałeś 310 poli i Ci nie starczało a teraz masz 260 mono i teraz jest już ok. to by było coś a tak?
Teraz może jeszcze udowodnij tak z rozpędu wyższość świąt Wielkiej Nocy nad świętami Bożego Narodzenia...

papamila napisał/a:
a po drodze jeszcze wyszydzasz (...) tu trafiłeś mnie bezbłednie :zastrzelic

Jeśli również boleśnie to przepraszam i oświadczam, że niezamierzenie oraz niechcący :kwiatki:


papamila napisał/a:
umówmy sie ( dobra whisky bedzie akuratna?)
zdaj relację co zrobiłeś z zamierzonych......a na koniec napiszesz jak sie to skończyło? praktycznie bo koszty to twoja sprawa
bo ja ci mogę to już (z własnej praktyki) napisać:
ad 1. efekt mizerny w stosunku do kosztów
ad2. wygląd będzie super, wygody dalej nie będzie (np:brak podłokietników albo nie da się obrócić)
ad3. auto sprawnie nie pojedzie- brak mocy - wyjaśniałem
ad4. jak resory masz do d. to żadne poduszki nie pomogą
ad.5 nic z tym nie zrobisz i zawsze będziesz winien

Dobra whisky nigdy nie jest zła :wyszczerzony:
I to dwie butelki, bo jak jako strona przegrana postawisz to przecież nie obieszkam dostawić do niej drugą :wyszczerzony:

Co do pozostałych moich zamierzeń i oczekiwanych rezultatów:

ad.1. Nie spodziewam się wyciszenia na poziomie osobowego benzyniaka z wyższej półki, ale jesli zmniejszę jazgot nawet tylko o 50 -60% w stosunku do tego co teraz jest to i tak będę zadowolony. Wiem, że wyżej tyłka się nie podskoczy, ale jesli choć trochę można poprawić komfort to czemu nie.

ad.2. Na wyglądzie to aż tak mi nie zależy choć nie będzie źle jeśli się poprawi. Wiem dokładnie, że nowy złoty ząbek charakteru zdartej panience lekkich obyczajów charakteru nie zmieni więc przez analogię i tu nie oczekuję spektakularnej odmiany... Natomiast co do wygody przesuwania tyłka po śliskiej skórze, pełnej regulacji we wszystkich możliwych poziomach, wygody siedzenia i nie odparzania tyłka na orginalnej skórze to się przez ostatnie kilka lat do takich foteli przekonałem i chcę tak mieć i w kamperze. Obrotu i podłokietników i tak teraz nie mam a więc jeśli nie uda się obrotu wymyśleć to tylko podłokietniki przymocuję sobie choćby do drzwi a i tak poprawię sobie komfort.

ad.3. Już się zdecydowałem, że nie będę zmieniał felg a tylko "przezuję" (i tak trzeba wymienić kapcie) z obecnych 185/80 na 195/80, 205/80 lub 215/80. Jakoś nie otrzymałem żadnej stanowczej odpowiedzi który z tych wyborów jest słuszny więc dokonam go sam metodą prób bezpośrednich. Zestaw który mi się sprawdzi w kilkukilometrowych próbach zastosuję i musi być pod moja miarę. Jakby się okazało, że jedynie na fabrycznycm zestawie jest do przyjęcia to dopiero wtedy pokajam się i publicznie to tu (jeśli do tego czasu jeszcze nie zostanę zbanowany, co subtelnie zasugerował majsterek...) oświadczę.

ad.4. Jak resory okażą się (jeszcze ich nie obmacywałem) do d to w zależności co im będzie dolegać podklepię, wymienię złamane pióro, dołożę dodatkowe pióra, wymienię strzemiączka i tuleje(niepotrzebne skreslić) i wtedy wraz z poduchami zmontuję tak odswieżony zestaw.

ad.4. Wiem, że najprawdopodobniej taka operacja się nie uda, jednak spytać i spróbować zawsze można, koszty postawienia jakiejś tam flachy - choćby nawet nic c tego nie wyszło - nie będą nie do udźwignięcia (tym bardziej że w opróżnianiu będę pomagał ;) ) a więc co mi zależy. A jak się nie uda to przecież samobójstwa z rozpaczy nie popełnię...

papamila napisał/a:
na koniec świateczne pytanie:
klientów też wozisz po kosztach paliwa? :haha:

Dla ścisłości - woziłem bo od dwu lat jestem dowolnie dysponującym swoim czasem emerytem.
A woziłem za stawki obejmujące koszty eksploatacji i zysk.
Z tym że ten zysk był zawsze godziwy a nigdy nie paskarski.
Tak nie chwaląc się to w Olecku od 2000r wprowadziłem takniskie choć oczywiście opłacalne dla taksówkarzy stawki, że tu nikt z mieszkańców nie boi się dzwonić po taksówkę a przyjezdni otwierają oczy z pozytywnego zdziwienia.
Dzięki temu, że taksówkarze w Olecku czerpią małą łyżeczką to nikt z pasażerów pod nogi im nie pluje a już samo to, że w 17-tysięcznym miasteczku (cała gmina to 24 tysiące) z tej działalności utrzymuje się (dzięki częstym zjazdom przy niskich I UCZCIWIE STOSOWANYCH stawkach) aż ponad 50 taksówek świadczy chyba o słuszności takiego podejścia do pasażera...
Nadal myślisz, że Twoje :haha: jest na miejscu w kontekście usług taksówkatskich w Olecku?

:mikolaj
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2012-12-23, 13:55   

Marek_Kacz napisał/a:
No bo z tego co ja umiem policzyć, to poprzednio miałeś solary 260W i nie bardzo wystarczały na doładowywanie 200Ah baterii. Obecnie masz solary w sumie 310W i już potrafią doładować te same w sumie 200Ah baterie.

potrafią, bo są to dwa zestawy w dwóch różnych kamperkach ,lub dwa zestawy, osobno łądujące dwa różne akumulatory, tak to zrozumiałem..

przy wyborze solarów, bardziej zwracaj uwagę ile dają amperów..a nie ile wat
aby aku zabudowy faktycznie ładować,a nie tylko lekko podładowywać, powinny dawać minimum 8amper
i mniej więćej tyle daja solary 130watowe

absolutne minimum..to ok 4amper, ale to ma sens stosowania, tylko wtedy, gdy mało używasz akumulator zabudowy.. lub jest to aku 50Ah :-P


zalecany przelicznik prądu ładowania/pojemność akuakumulatora{Ah} to 1/10
czyli 100Ah aku, powinien być ładowany 10amperkami
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Marek_Kacz 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Poczciwy, "pełnoletni" J5 Pilote
Nazwa załogi: Latający Potwór
Dołączył: 13 Paź 2012
Skąd: Olecko
Wysłany: 2012-12-23, 14:24   

Na łódce wmontowałem sobie w pokład solarny szyberdach od Audi 40W ale teraz nie powiem ile amper.
Ładuje mi akumulator 140Ah wg instrukcji przystosowany do ładowania małymi prądami..
Po wyładowaniu kiedyś większym pływaniem akumulatora do ok 10,5 V na pełne doładowanie przy mocnym nasłonecznieniu potrzebował 3 dni.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2201
Skąd: Otwock
Wysłany: 2012-12-23, 14:31   

Marek_Kacz napisał/a:
Na łódce wmontowałem sobie w pokład solarny szyberdach od Audi 40W ale teraz nie powiem ile amper.


Nie musisz nam mówić ile amper.

Moc jest iloczynem napięcia i natężenia, zatem 40W / 12V = 3,3A :) :spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***