|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - podwozie mb sprinter kontra vw lt 35
IAAN - 2012-01-13, 19:53 Temat postu: podwozie mb sprinter kontra vw lt 35 przyszedł czas na zmianę
szukam fachowej opini od kogoś kto użytkuje takie auto
mam zamiar kupić busa w wersji maxi tylko nie wiem czy MB czy VW lt
chciałbym auto z miare prostym silnikiem dla którego osiągnięcie prędkości podróżnej 100 km /h nie było by problemem
zastanawiam się nad MB z silnikiem 2,9 l ale czy to dobry pomysł
proszę o opinie
Cykada - 2012-01-13, 20:26
witam
jeżeli chodzi o mb sprintera to silnik 2.9 tdi 122km jest bardzo dobry , mam takiego maxa i woże praktycznie co tydzień całego załadowanego do i z luxemburga. Jest to drugi taki sprinter którego użytkuję i w dwóch z poważniejszych napraw wymieniałem koło dwumasowe - komplet ze sprzęgłem to 2500zł. Rozrząd na łańcuchu w pierwszym wymieniłem po 500tys.km. Jak będziesz kupował to auto musi być zrywne jeśli będzie zamulony to motor padaczka. bierz model 312 .Jak coś więcej to pytaj.
Cykada - 2012-01-13, 22:19
jeszcze dwie uwagi:
co się dotyczy rdzy-miałem dwa sprintery sprowadzone z włoch. jeden 1999rok-zero rdzy i ten teraz 1996 rok i również zero rdzy.
po drugie primo szukaj sprintera z blokadą mostu bo są. Będzie łatwiej z błota wyjechać.
pozdrawiam
maszakow - 2012-01-13, 23:10
Jeżdżę na co dzień średniakiem LT 35 II z 2000 roku. Ciekawe - brak rdzy dotyczy chyba tylko włoskich aut bo moje sprowadzone z oryginalnie z Francji - gdzieniegdzie już nadgryzione, a przecież budy od tego samego dostawcy.
Samochód węższy od Ducato - znacznie bardziej czuły na wiatr, po trzech latach nadal mnie to trochę irytuje.
Silnik - tylko 2,5TDI - świetny, ma bardzo dobre opinie. i ja tez jestem z niego zadowolony... jak zadbasz to będzie ci równiutko służył przez długie lata. dotyczy zaróno MB jak i LT
W przypadku LT35 w żadnym wypadku nie brać 2,8TDI, system wtrysku spieprzony, drogie i częste naprawy.
SPrinter miał wersję benzynową 146KM warto jej chyba poszukać w obecnych czasach silnik wycofano po faceliftingu.
Mobili - co do mostu, ciekawe co mówisz bo nie znalazłem takowych - JAk zacząłem szukać to okazało się że z blokada są tylko i wyłącznie wersje na bliżniakach o podwyższonej ładowności.
ponadto
a) LT35 sa mniej popularne wśród złodziei samochodów
b) na jazdy próbne warto brać GPS - jak będa znaczne różnice między odczytem prędkości z gps i licznika to znaczy że grzebany był most albo zamieniany licznik - i nie robił tego fachowiec.
IAAN - 2012-01-14, 08:22
jak szeroki jest lt i mb jakieś 40 cm nad podłogą i jakieś 120 cm nad podłogą ale nie do blach tylko tak jak by był wybity tapicerką czyli do wzmocnień bocznych
jak wysoki jest w wersji maxi czy z tyłu da się zrobić łózko piętrowe właśnie na tych wysokościach
czy mb miał tez silnik 2,5tdi
Cykada - 2012-01-14, 18:30
[quote="maszakow"] Mobili - co do mostu, ciekawe co mówisz bo nie znalazłem takowych - JAk zacząłem szukać to okazało się że z blokada są tylko i wyłącznie wersje na bliżniakach o podwyższonej ładowności.
są z blokadą. w sprinterze z 1999roku miałem automatyczną a w tym teraz 1996 rok mogę ją włączać przyciskiem.
http://allegro.pl/most-me...2045591664.html
po lewej stronie jest taka jakby pompa i to jest mechanizm blokady.
Sprinter nie miał silników 2.5 TDI. Były w LT-kach.
wersje starsze 100km i nowsze chyba po 2000roku 109km i jeszcze silnik 2.5 SDI 75KM-tego nie szukaj nawet i 2.8tdi 128KM i 158 KM ale tych też nie bierz pod uwagę.
IAAN - 2012-01-14, 18:59
mobili napisał/a: | Sprinter nie miał silników 2.5 TDI. Były w LT-kach.
wersje starsze 100km i nowsze chyba po 2000roku 109km i jeszcze silnik 2.5 SDI 75KM-tego nie szukaj nawet i 2.8tdi 128KM i 158 KM ale tych też nie bierz pod uwagę. |
czyli jak mb to silnik 2,9 tdi a jak ma w papierach np 28coś coś cm 3
czy 29coś coś cm 3
powiem szczeże auto ma jechać bez problemu 100 km /h i więcej a nie dochodzić do tej prędkości przez kilometr czy dwa
jeżdziłem kiedś starym modelem iveco dmc 5oookg i szło bez problemu powyżej wskazań tachografu więcej niż 125 km/h i nie było to dla niego problemem takiego auta szukam ma być 3,5 tony i szybkie mój wybór padł na sprintera czyli w rocznikach do 2000 roku znajdę polecany silnik 2,9 tdi 122km
dlaczego nie brac pod uwagę tych modeli 2.8tdi 128KM i 158 KM
Cykada - 2012-01-14, 19:17
sprinter 312 2.9 TDI- max - ładowność 1400kg. waga 2100.
silniki w LT-kach 2.8 TDI są bardzo wadliwe.rozrząd to jakieś koła zębate które lubią mieć luz no i silnik do wymiany lub remontu. wtryskiwacze padają. Po prostu zapomnij.
jest taki silnik VM 2.5 TD też na kołach zębatych. Montowany w Jeepach , alfie , Chryslerach, nawet poszła seria do Lublina. Chyba najgorszy silnik diesla jaki kiedykolwiek wymyślono....taka ciekawostka
IAAN - 2012-01-14, 19:31
mobili napisał/a: | sprinter 312 2.9 TDI- max - ładowność 1400kg. waga 2100.
silniki w LT-kach 2.8 TDI są bardzo wadliwe.rozrząd to jakieś koła zębate które lubią mieć luz no i silnik do wymiany lub remontu. wtryskiwacze padają. Po prostu zapomnij.
jest taki silnik VM 2.5 TD też na kołach zębatych. Montowany w Jeepach , alfie , Chryslerach, nawet poszła seria do Lublina. Chyba najgorszy silnik diesla jaki kiedykolwiek wymyślono....taka ciekawostka |
ten silnik vm 2,5 td to chyba legenda jest strona w necie o naprawach tego silnika ciekawa lektura
a z kąd wiem bo mam chryslera kupilem z przebiegiem 185 000km dziś po 5 latach ma 226000 km i jakoś chodzi robiłem rozrząd bo pękł slizg ale szczęście przy zapalaniu więdz nie było szkód pompę bo ciekła na zewnątrz i osprzęt alternator rozrusznik jakieś lożysko na wałku pompy wspomagania
oraz raz wyszła szpilka mocująca dzwigienki popychaczy rozwierciłem na większy rozmiar i wstawiłem tulejkę jest 2 rok ok
jednak myslę też nad sprzedażą tego auta bo w tym roku odswieżam flotę na nowszą chciałbym również chryslera ale z silnikiem 2,8
maszakow - 2012-01-14, 23:41
Irek napisał/a: | jak szeroki jest lt i mb jakieś 40 cm nad podłogą i jakieś 120 cm nad podłogą ale nie do blach tylko tak jak by był wybity tapicerką czyli do wzmocnień bocznych |
Na wysokości 40 cm masz ok 173cm szerokości. Około - zależy jak rozwiązałeś tapicerkę
NA wysokości 120 cm masz bodajże 152 cm szerokości...
Nie żebym się chwalił ale juz tak kombinuję - http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=5873
Mam rysunki konstrukcyjne ze stron VW ściągnięte jak chcesz mogę ci podesłać.
W różnych formatach, ale najlepsze są DWG - najbardziej czytelne no i od razu pod projektowanie mogą się przydać
wyślij mi swojego maila na priv to spakuję i prześlę cały zestaw - ściągnąłem sobie na własne potrzeby...
Notker - 2012-01-25, 23:57
Ja tylko tyle dorzucę, że w zeszłym roku miałem ten sam dylemat co Irek- nie widziałem niestety żadnego Merca do 10 lat który by nie rdzewiał, czy włoski czy francuski.Chyba że kupić kilkuletniego i sprzedawać jak zaczyna brać ruda-jak niemcy:)\
Albo zainwestować w model sprzed 10 lat z prostokątnymi lampami-te nie rdzewieją i też dobrze będzie jezdzić.
Aha,jeszcze jedno ostrzeżenie silnik 2.4SDI w VW LT- czasami pęka wałek rozrządu.
Jak pisze Maszakow-tylko silnik 2,5TDi. Na prawie-pusto ma jak dla mnie rewelacyjne spalanie-7.5l/100, urlopowo-8.5l/100
Cykada - 2012-01-26, 17:11
Notker napisał/a: | Ja tylko tyle dorzucę, że w zeszłym roku miałem ten sam dylemat co Irek- nie widziałem niestety żadnego Merca do 10 lat który by nie rdzewiał, czy włoski czy francuski.Chyba że kupić kilkuletniego i sprzedawać jak zaczyna brać ruda-jak niemcy:)\
Albo zainwestować w model sprzed 10 lat z prostokątnymi lampami-te nie rdzewieją i też dobrze będzie jezdzić.
Aha,jeszcze jedno ostrzeżenie silnik 2.4SDI w VW LT- czasami pęka wałek rozrządu.
Jak pisze Maszakow-tylko silnik 2,5TDi. Na prawie-pusto ma jak dla mnie rewelacyjne spalanie-7.5l/100, urlopowo-8.5l/100 |
rozmawiamy o sprinterach do 2000roku czyli z kwadratowymi lampami.
nie 2.4sdi tylko 2.5sdi i ten typ wykluczyliśmy.
a co do rdzy to wszystkie mogą zardzewieć czy lt-ek czy sprinter...zależy od warunków w jakich pracują czy są garażowane itd.
mam passata z 1994 roku i zero rdzy , transita riviere z 1993 zero rdzy , santa fe 2004 rok i bierze cały tył.....
jak poszukiwania?
arrtur - 2012-01-26, 17:27
witam,
widze fachowca od sprinterow - tez tak zaczynam kombinowac choc u mnie to droga kilku miesiecy jeszcze
a czy kolega moze ma wyrobiona opinie dot automatu w sprinterku oraz opcji po postowej
odpowiada mi w nim ten kontener, s tym ze tam sa silniczki 80 Km i czesto z automatem
(ten most z blokada... bajka na moje potrzeby)
dzieki
Cykada - 2012-01-26, 17:39
co do automatu to nie jezdziłem ale te co są np. w okularach z silnikiem 2.9tdi takim jak w sprinterze to są porządne skrzynie.
a silnik 80km odpuść. Faktycznie łatwiej i taniej takiego kupić ale po co potem żałować?
papamila - 2012-01-26, 17:50
w okularach to jest pełen typowy automat
Zasadniczo "automatyczna" skrzynia w starszym sprinterze nie wystepuje.
Jest natomiast zwykła skrzynia z elektryczno-hydraulicznym wrzutnikiem biegów
i mozliwością ręcznej zmiany biegow
spisuje się doskonale, użytkuję już kilka lat i kilka setek na liczniku
- same superlatywy, a jaka wygoda
Raz padła pompa wysokiego cisnienia (ok 1400zł) ale nic nie jest wieczne
Cykada - 2012-01-26, 18:00
jest trochę sprinterów w automacie a w szczególności karetki.
http://suchen.mobile.de/f...=AUTOMATIC_GEAR
jest tam nawet ten czarny kontener do zaadoptowania.
IAAN - 2012-01-30, 11:17
a proszę podpowiedzcie mi co oznacza typ 308,311,313
ja raczej szukam z rocznika 1996 -2000
czy były też zwykłe 2,9 bez tdi
jeżeli nie 2,9 tdi to co po nim są jakieś 2300 i 2200 mówicie że w te lepiej się nie pchac
a poczekać jak coś pojawi się z 2,9 tdi
pawel-m - 2012-01-30, 12:47
pierwsza cyfra oznacza dmc tj.pow 3t w zaleznosci odkraju homologacji itp to moze byc zarowno 3,1 3,2 lub max 3,5t ostatnie 2 cyfry to moc i tu 8-to 80km 10 -to 100km 12-to 120km jesli to bedzie np sprinter 212 to moc 120km ,dmc 2,8t
papamila - 2012-01-30, 17:05
śmiało polecam 313 z silnikiem 2,2 w automacie
arrtur - 2012-01-31, 14:52
Cytat: |
śmiało polecam 313 z silnikiem 2,2 w automacie |
bardzo mi milo , czy mozesz napisac ile pali to auto tzn z jaka zabudowai ile pali po miescie i w trasie przy jakiejs okreslonej predkosci.
jak szukam opini w sieci i wpisow o spalaniu to sa bardzo rozne nie dajace pogladu.
Ja jezdze wolno 80-100 i bez obciazenia, prywatnie, z tym ze uzywalbym go na co dzien i dosc czesto w trasy na moja wioske - 1000 km w obie str.
Mysle o czyms srednio nowoczesniejszym niz moje dotychczasowe wynalazki zeby jechalo jako tako i palilo z sensem, a i na pare lat bylo bo nie lubie czesto zmieniac.
Padl taki wstepny wybor bo sredniak obskoczylby wszystkie moje potrzeby bez koniecznosci posiadania kilku sztuk - juz nei mam na to czasu.
dzieki
pozdr
Cykada - 2012-01-31, 17:45
313 sprinter może i dobry jak ma mało najechane tak do 200tys.km.
potem skarbonka. kilku moich znajomych ma 313 albo 311 i co chwile jakaś awaria.
Jak już chcesz CDI-ka to znajdz 316.
Podejdz do jakiegoś warsztatu w którym naprawiają busy i popytaj się jaki lepszy CDI czy TDI.
Jeżdże kupę lat busami i nikt mi nie powie że cdi jest mniej awaryjny od tdi .
papamila - 2012-01-31, 18:19
po kolei
sprinter 2x długi 1x wysoki
auto w kurierce, kierowca młody, czas to pieniądz.........10lON/100km
mobili napisał/a: | jak ma mało najechane tak do 200tys.km. |
ale które 200.000?
mój z orginału ma przebieg ponad 500.000km,
wymieniałem olej,klocki, tarcze i zamki
no raz poszła pompa w. ciśnienia przy skrzyni, raz resor
Cykada - 2012-01-31, 19:08
papamila napisał/a: | po kolei
sprinter 2x długi 1x wysoki
auto w kurierce, kierowca młody, czas to pieniądz.........10lON/100km
mobili napisał/a: | jak ma mało najechane tak do 200tys.km. |
ale które 200.000?
mój z orginału ma przebieg ponad 500.000km,
wymieniałem olej,klocki, tarcze i zamki
no raz poszła pompa w. ciśnienia przy skrzyni, raz resor |
no to masz wielkie szczeście że nie dopadła cię wymiana wtrysków , dwumasy , cięgien od biegów i wogóle problemy związane z elektryką auta.
Spalanie też malutkie bo norma w tych autach to 12l/100km.
wg mnie motor 2.2 jest za mały do auta które czesto wozi spore ładunki a sama waga auta to ponad 2tony.
jeszcze raz polecam sprintera 312 tdi jest to pewny silnik jeden z najlepszych produkcji mercedesa. Poczytajcie sobie na forach bo nie jest to moja opinia a tych wszystkich co mieli do czynienia z tym autem.
StasioiJola - 2012-01-31, 20:50
Popieram Kol. mobili jeśli chodzi o trwałość , dynamiczność i bezawaryjność Mercedesów Sprinterów z silnikami 2.9TD i 2.9TDi ponieważ sam mam obecnie 212 TDI. juz 3 lata i śmiga jak nówka bez żadnej awarii. Co prawda samochód ma dopiero najechane 210 tys km ale nigdy mnie nie zawiódł, ma odpowiednią dynamikę, przyspieszenia i spalanie!! Przy normalnej jeżdzie w granicach 90-100km ze śrenim obciążeniem/do1t/ nie przekracza 10litrów. znakomicie sprawdza się też do przyczepy, no ale i spalanie też wzrasta o 1 do2 litrów. O tej jednostce napędowej można pisać tylko same plusy, mankamentem w sprinterach jest trwałość blach co wiedzą wszyscy posiadacze tych aut, Również ceny nawet starych egzemplarzy z silnikiem 2.9l utrzymują sie na dośc wysokim poziomie i wcale nie jest łatwo coś wybrać!! Jeśli ktoś ma jakies szczegółowe pytania to prosze śmiało, wcześniej na przełomie lat 1997-2002 trochę tymi Mercedesami kilometrów przejechałem po Europie !!!
PS Aha - nie jest czuły na jakość paliwa i jest prawie bez żadnej elektroniki!!
IAAN - 2012-03-06, 21:02
powiedcie mi co to za mercedes wygląda trochę za duży jak na maxii
maszakow - 2012-03-07, 20:28
Irku... no co ty... to już nie mercedes tylko camper na bazie mercedesa -najprawdopodobniej serii 410-412 (bliźniaki z tyłu).
Z mercedesa tylko przód i układ jezdny został, nawet nie rama - bo na oko jest dłuższy przynajmniej o 1,5m. Najdłuższe sprintery tej generacji miały 6,5m, dopiero druga generacja jest dłuższa. Dość interesująca zabudowa, trąci trochę amerykańskim rozmachem...chociaż wątpliwe bo amerykanim miałby na masce chromy i barani łeb Dodge zamiast gwiazdy
IAAN - 2012-03-26, 22:29
decyzja pomału zapada ponieważ trudno trafić sprintera w przyzwoitym stanie za kasę którą mogę wyłożyć kierowany trochę pomysłem kolegi z forum zdecydowałem się na mastera w wersji maxi 3,6 m podłoga i 195 cm wysokości z silnikiem 2,8 dti
buda auta jest moim zdaniem bardziej pakowna niż scięty górą mercedes czy lt a drzwi boczne zaczynają się za słupkiem drzwi przednich a nie w połowie auta jak w ducato
przyjmę wszystkie krytyczne uwagi na temat takiego auta i silnika wstępnie auto ma być zakupione w tym tygodniu
o przebudowie na kampera blaszankę postaram się napisać w innym dziale
IAAN - 2012-04-01, 22:54
mogę się pochwalić dziś po 800 km jazdy kupiłem mastera maxi z 2001 roku z silnikiem 2,8 dti
auto ma elektryczne szyby centralny zamek ,elektryczne lusterka ,i klimę niestety nie działa
od nowości woziło kwiaty więdz raczej nie był przeładowany i trochę roboty odeszło bo jest wśrodku ocieplone i wybite płytą z laminatu cała podłoga łącznie z nadkolami wykończona w wersji szczelnej zywicą pozostaje tylko nakleic jakąs tapicerkę
w tygodniu pójdzie do wstawienia szyb bocznych i będzie przerejestrowane na 6 osób
a pózniej się zacznie ale o tym już w innym dziale
miciurin - 2012-04-01, 23:06
Cytat: |
mogę się pochwalić dziś po 800 km jazdy kupiłem mastera maxi z 2001 roku z silnikiem 2,8 dti |
Gratulacje
|
|