Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - VW T5 - przeróbka

hubson - 2012-02-20, 20:26
Temat postu: VW T5 - przeróbka
Witam wszystkich serdecznie.

To mój pierwszy post na tym forum, więc być może było. Wtedy proszę o wyrozumiałość.

Planuję kupno campera. Ze względu na charakter planowanych podróży (postój w miejscach nie przeznaczonych dla camperów oraz używanie auta również na co dzień) wybrałem małego Volkswagena Californię.

Biorąc pod uwagę wysokie ceny tych aut, wybrałem T4, którą chciałem sprowadzić z Zachodu.
Ostatnio zastanawiam się nad kupnem nowszego auta: Vw Transportera T5 i przerobienia go na Californię. Wydaje mi sie, że to bardziej sie opłaca. W szczególności zależy mi na dachu przerobionym na sypialnię (otwieranym, jak w oryginalnej Californi) i ogrzewaniu postojowym.

Co o tym sądzicie?
Czy znacie firmy godne polecenia w kraju lub za granicą?

Dziękuję za pomoc.

Luc

MAWI - 2012-02-20, 22:31

Również Cię gorąco witamy na forum.
YAN - 2012-02-20, 23:09

Dach zrobią w http://www.elcamp.pl/pl/d...abudowy%20Reimo .
Za sam dach z montazem w 20000.- się chyba nie zmieścisz o ile dobrze pamiętam.

WINNICZKI - 2012-02-23, 00:20

Kiedyś jak wychodziłem ze sklepu od nich to widziałem taki dach za 13 000 , potem za jakiś miesąiąc ,jak wpadłem po coś to dach staniał już do 9000. Jak dla mnie to i tak chora cena bo szkutnik wylaminuje taki dach za pół ceny i jeszcze będzie sie kłaniał w pas przez rok :lol: . Taki dach jak widziałem jest zrobiony na kopycie z maty i laminatu ,więc nie widzę przeszkód aby pokusić się o wykonanie go przez szkutnika. A reszte pieniążków przeznaczyć na doposażenie wnętrza :bigok
Bajaga - 2012-02-23, 09:55
Temat postu: Re: VW T5 - przeróbka
hubson napisał/a:

Planuję kupno campera. Ze względu na charakter planowanych podróży (postój w miejscach nie przeznaczonych dla camperów oraz używanie auta również na co dzień) wybrałem małego Volkswagena Californię.



Pamiętaj tylko, że jeżeli auto ma być kamperem powinno mieć jakąś łazienkę, a na pewno umywalkę, wc i prysznic zewnętrzny. Ciężko zrobić łazienkę w VW o niskim dachu. Podnoszony dach to tylko rozwiązanie pozwalające na spanie na pięterku i możliwość wyprostowania się przy gotowaniu. No i zakładam że myślisz o aucie na 2 osoby ?
Wiem, że kuszące jest posiadanie kampera o wysokości poniżej 200 cm - ale... na zachodzie i tak coraz częściej na parkingach np. przed marketami i w innych miejscach gdzie nie chcą kamperowców jest ograniczenie wysokości do ok. 180cm (i wisi belka) także nic nie da posiadanie auta o wys. 195 :wyszczerzony: Myśląc o kompaktowym aucie dla 2 osób możliwym do w miarę normalnego wykorzystywania na codzień zdecydowanie wybrałbym:
1. Ducato (aktualny model, także jako Boxer, Jumper)) krótki i podwyższony, długość jest w granicach 500cm, wysokość wewnątrz 193 i szerokość wnętrza 187cm (a w miejscu łóżka w okolicach 195cm). I można mieć wygodne 2 osobowe łóżko z tyłu, normalną kamperową kuchnię i łazienkę. A że wysokość auta to 252cm ? A w czym to przeszkadza ? Wystarczy unikać garaży podziemnych :mrgreen:
2. Renault Trafic/Opel Vivaro krótki, wysoki - powody jak powyżej, z tym że nieco mniejsza szerokość wnętrza - ale to już zależnie od gustu i wzrostu. Takie coś można wyrzeźbić http://neo-traveller.eu/active.htm
3. ewentualnie nowy Transporter długi i podwyższany dach, ale to wg mnie za małe i za drogie auto na kampera. Transporter z podnoszonym dachem to tylko autko do drzemki, 1 nocy między hotelami lub kempingami na których trzeba obok postawić spory namiot.

YAN - 2012-02-23, 10:36
Temat postu: Re: VW T5 - przeróbka
[quote="Bajaga"]
2. Renault Trafic/Opel Vivaro krótki, wysoki - powody jak powyżej, z tym że nieco mniejsza szerokość wnętrza - ale to już zależnie od gustu i wzrostu. Takie coś można wyrzeźbić http://neo-traveller.eu/active.htm


Tej firmie ładnie to wyszło tylko zwróć uwagę że jeszcze dodatkowo podwyższyli autko ponad to co fabryka oferuje.

Bajaga - 2012-02-23, 10:45
Temat postu: Re: VW T5 - przeróbka
[quote="jans"]
Bajaga napisał/a:

2. Renault Trafic/Opel Vivaro krótki, wysoki - powody jak powyżej, z tym że nieco mniejsza szerokość wnętrza - ale to już zależnie od gustu i wzrostu. Takie coś można wyrzeźbić http://neo-traveller.eu/active.htm


Tej firmie ładnie to wyszło tylko zwróć uwagę że jeszcze dodatkowo podwyższyli autko ponad to co fabryka oferuje.


Wiem, że podwyższyli - ale dlatego że to Trafic 4 osobowy, trzeba było iść w górę :wyszczerzony: Przy 2 osobach (a do tego on się bardziej nadaje) fabryczne podwyższenie starczy. Tak czy siak jest to już kamper, mały bo mały - ale nie wyrób "kamperopodobny" :)

YAN - 2012-02-23, 12:01

Właśnie taki staram sie zabudować :spoko

http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537

Bajaga - 2012-02-23, 14:08

jans napisał/a:
Właśnie taki staram sie zabudować :spoko

http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537


Ja "ciut" większą blaszanką będę powoził - Boxer L4H3 :wyszczerzony:

YAN - 2012-02-23, 14:38

Eeeee to już mamut.
Bajaga - 2012-02-24, 08:44

jans napisał/a:
Eeeee to już mamut.


Słonik :wyszczerzony: Musi pomieścić więcej niż 2 osoby wygodnie i śmigać 150km/h autostradą :lol:

Notker - 2012-02-25, 23:20

Warunki podane spełnia Sprinter z nadbiegiem, spalanie masz w nim minimalnie większe niż w T5. Możesz zapomnieć o wygodnym nocowaniu w warunkach kamuflażu w T4 lub T5.
michałp - 2012-02-26, 05:50

Ponieważ mam LT średniego i nie przeszkadzają mi jego gabaryt do codziennego użytkowania a mieszkam w centrum Krakowa postawiłbym na LT 2,5 TDI
Notker - 2012-02-26, 10:48

Ja też mam LT średniego, ale kolega chciałby śmigać 150/h przelotowo - LT da się jechać komfortowo i w miarę ekonomicznie góra 130/h, a nie słyszałem o wersji z 6stym nadbiegiem.

Potwierdzam, że średni LT jest jeszcze ok do manewrowania i parkowania w warunkach miejskich i wchodzi w obrys miejsc parkingowych dla osobówek w przeciwieństwie do wersji "lang"

Też miałem taki dylemat - czy LT czy T4/5 i uważam że popełnił bym błąd kupując T4/5 z powodów taktycznych.

Tu jest dyskusja n/t LT vs Sprinter:

http://www.camperteam.pl/...d0018c1e#269020

IAAN - 2012-02-26, 11:23

jans napisał/a:
Dach zrobią w http://www.elcamp.pl/pl/d...abudowy%20Reimo .
Za sam dach z montazem w 20000.- się chyba nie zmieścisz o ile dobrze pamiętam.

a tu masz tanio dach
http://otomoto.pl/westfal...a-T2801265.html

miciurin - 2012-03-01, 20:11

hubson napisał/a:
W szczególności zależy mi na dachu przerobionym na sypialnię (otwieranym, jak w oryginalnej Californi) i ogrzewaniu postojowym.

Zrób coś takiego :mrgreen:




http://acidcow.com/cars/2...els-7-pics.html

karas83 - 2012-03-01, 20:37

witam
może ktoś mi pokazać zdjęcia albo plany zawiasów mocowania dachu californi??

sam zamierzam zrobić formę i dach dla siebie t4

jak będzie forma to można dachy robić ;)

majsterus - 2012-03-01, 20:59

T5 jest ładna z zewnątrz, ale w środku niepraktyczna... poczytaj bus-forum.pl
tam jest post i różnice między t4 i t5.

przeróbka tych aut za droga, sam zakup jest wydatkiem, a doposażanie....części do tych modeli VW są drogie. niekończąca się opowieść

do swojego T4 chciałem dokupić tv lcd podwieszany i takie tam...kiedyś...
skończyło się na zasłonkach...które w oryginale kosztują już sporo.

tak wyżej = T4, T5 max na 1-2 noce. :D

krimar - 2012-03-04, 00:04

karas83 napisał/a:
witam
może ktoś mi pokazać zdjęcia albo plany zawiasów mocowania dachu californi??

sam zamierzam zrobić formę i dach dla siebie t4

jak będzie forma to można dachy robić ;)


tu możesz trochę podejrzeć http://westfaliat4.info/V...nia_SSP_136.pdf (na stronie westfaliat4.info jest wiele ciekawych informacji)

woojtek - 2012-03-09, 07:08

Ja mam LT maxi ale nowszego jest bardzo duzo miejsca kibelek moge zrobic dluszy w ogole mam duzo miejsca

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group