Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - VW LT 35

michałp - 2012-03-01, 22:53
Temat postu: VW LT 35
Szukałem obrotnicy do fotela kierowcy i pasażera koszt około 900zł, ostatnio pojawiły się nowe typy obrotnic http://www.reimo.com/pl/D...I-obrotnice_vw/
i teraz pytanie, jeśli rozstaw prowadnic Vito jest taki sam jak w Sprinterze i LT-ku to czym się różnią poza ceną??

jarekzpolski - 2012-03-02, 09:10

myślę że zmyślny ślusarz zrobi Ci to za max 200 PLN od sztuki, wykorzystując ten fotel i prowadnice które masz, dorabiając jakąś blokadę i wzmacniając nieco to co jako inspirację wklejam, bo to co wklejam może nieco za wiotkie być, ale pokazuje realny koszt:

http://allegro.pl/obrotni...2166852865.html

na allegro jest też mnóstwo używek. Musisz mieć nowe ? (ale oczywiście możesz, bo "kto bogatemu zabroni ?" :wyszczerzony: )

O cenach zabawek do kampera było juz wielokrotnie. Oczami marketingowca (szczególnie niemieckiego) - jako jego posiadacz - klasyfikujesz sie do grupy targetowej "ma pieniądze to nich płaci". Bo przecież kamper to nie auto dla studenta i nie musi byc tanie...

vIrek - 2012-03-02, 09:49

W swoim Vito przerobiłem siedzenia obrotowe od Sharana, które można nabyć za niewielkie pieniądze.
http://moto.ropczyce.eu/i...unc=view&aid=34
Koszt przeróbki to ok. 150 zł/sztuka + 1 roboczodzień.

YAN - 2012-03-02, 13:26

Ja użyłem tego o czym pisał @ jarekzpolski i działa
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537

jarekzpolski - 2012-03-02, 14:22

jednak bowiem aczkolwiek:
przy uderzeniu z 50km/h w nieruchoma przeszkodę przeciażenie osiąga 20-30g.
Fotel z pasażerem zaważą na chwilę 3 tony. Nie odlecą bo zawisną na pasach (opcji bez pasów nie będę opisywał, bo byłaby zbyt krwawa...), niemniej żartów nie ma. Wykonanie ma być solidne. Wzmocniłbym to (tą z allegro) trochę (wymieniłbym tą ośkę z gównolitu, na solidną tuleję fi 25 z dużymi kołnierzami). Mocowania do podłogi śruby klasy co najmniej 8.8 z dużymi podkładkami w orginalnych punktach mocowania.

Jakakolwiek przeróbka i modyfikacja musi byc robiona z głową jak mamy tym jeżdzic po drogach publicznych. Amen.

YAN - 2012-03-02, 15:40

Zapomniałes o poduszkach. :spoko
jarekzpolski - 2012-03-02, 15:44

poduszki w moim bolidzie są tylko na łóżku ( i kilka jaśków) :mrgreen:
maszakow - 2012-03-02, 22:43

jarekzpolski napisał/a:
poduszki w moim bolidzie są tylko na łóżku ( i kilka jaśków) :mrgreen:

...i przy uderzeniu zamienią sie w pociski :)

Michałp, poszukaj na forum, tu jest przynajmniej kilka opisów przeróbek różnych kolegów.
kojarzę na pewno 2 na bazie sharana/galaxy jako tanie rozwiązanie. jedno było na jakimś amerykańskim patencie...

michałp - 2012-03-03, 06:53

Tak szczerze to trochę obawiam się przeróbek przy fotelu, w razie wypadku nie chcę by decydował o moim życiu jeden spaw więcej. dlatego pytam czy obrotnica od Vito bedzie pasować do LT-ka?
gino - 2012-03-03, 08:17

michałp napisał/a:
obawiam się przeróbek przy fotelu

słusznie...
michałp napisał/a:
w razie wypadku nie chcę by decydował o moim życiu jeden spaw więcej

słusznie...
Cytat:
dlatego pytam czy obrotnica od Vito bedzie pasować do LT-ka?


skoro j/w
to kup obrotnice do LT a nie Vito
:spoko

przecież pewnikiem jest, że jesli nie jest napisane że pasuje i do vito i do lt..
to trzeba będzie cos tam przerabiac, czymś się muszą różnić..
a jak rozumiem z Twojego posta...przeróbek nie chcesz :-P


ale...poważnie podchodząc do tematu..ja, przeróbek się nie obawiam..
i przypuszczam że obrotnicę od VITO dałoby sie zamontowac....przewiercając jedynie otwory montazowe..a dla pewności..mozna dołożyc ich więcej aby konstrukcja była jeszcze lepiej związana z podstawa fotela..

patrząć na podstawe fotela Vito i LT
wydaje mi sie , że konstrukcyjnie fotel jest montowany IDENTYCZNIE
może byc jedynie róznica w rozstawie srub..

dlatego uważam, że powinieneś zapytac sprzedawcę, jaki jest rozstaw srub w tej obrotnicy, i jej szerokość, porównaj te dane ze swoja podstawąi..i problem masz rozwiązany :spoko

dla orientacji wklejam fotki ''poglądowe'' podstaw foteli z VITO i LT

michałp - 2012-03-03, 09:25

Rozstaw otworów jest taki sam, zmierzyłem to, i fotele też pasują. Nie raz jest tak że części są takie same pasują do różnych modeli a cena jest różna np. Mercedes kontra VW. Dzięki za zdjęcia bo najbardziej ciekawi mnie czy ta przednia część w Vito nie ma jakiegoś znaczenia??? różnica jest spora w cenie ok 200zł sztuka. Pytałem sprzedawców ale oni tylko zamawiają i sprzedają a wiedzy co do czego nie mają LIPA.
michałp - 2012-03-05, 17:48

Może uda mi się coś zrobić samemu? płyty są z blachy o grubości 4mm wszystko po skręceniu jest bardzo stabilne i płynie działa blokada obrotu.
jarekzpolski - 2012-03-06, 08:19

no i bardzo ładnie. A jaka satysfakcja że sam wyrzeźbiłeś !
Podaj koszt (bo tam coś wspominałeś o 9 stówkach od sztuki). Porównamy :wyszczerzony:

michałp - 2012-03-06, 21:21

jarekzpolski napisał/a:
no i bardzo ładnie. A jaka satysfakcja że sam wyrzeźbiłeś !
Podaj koszt (bo tam coś wspominałeś o 9 stówkach od sztuki). Porównamy :wyszczerzony:



Koszt 0zł bo mam dobrego szefa i wszystko robię w pracy, nie 900zł a 149 euro w przypadku obrotnicy do LT i 103 euro w przypadku obrotnicy do Vito!!! jutro druga sztuka dla kierowcy.

michałp - 2013-05-03, 07:57

niestety mój patent okazał się totalną lipą i ze względu na bezpieczeństwo zdemontowałem obrotnice. w Firmie Duni mają obrotnice do Lteka w cenie 499zł szt i raczej zaufam producentowi niż własnym kombinacją. Obrotnice pasażera i kierowcy różnią się kierunkiem obrotu ale co z ręcznym przy fotelu kierowcy nawet jeśli jest spuszczony do dalej jest za wysoko i obrotnica chyba nie przejdzie nad nim?
michałp - 2013-06-25, 20:18

kupiłem w końcu te obrotnice, pasażera zamontowana, ale kierowcy nie bo jest problem z ręcznym jest za wysoko, czy da się jakoś obniżyć hamulec? czy obrotnice zamocować na jakimś podwyższeniu np profil 60x30mm?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group