|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
VW - VW LT 35
michałp - 2012-03-01, 22:53 Temat postu: VW LT 35 Szukałem obrotnicy do fotela kierowcy i pasażera koszt około 900zł, ostatnio pojawiły się nowe typy obrotnic http://www.reimo.com/pl/D...I-obrotnice_vw/
i teraz pytanie, jeśli rozstaw prowadnic Vito jest taki sam jak w Sprinterze i LT-ku to czym się różnią poza ceną??
jarekzpolski - 2012-03-02, 09:10
myślę że zmyślny ślusarz zrobi Ci to za max 200 PLN od sztuki, wykorzystując ten fotel i prowadnice które masz, dorabiając jakąś blokadę i wzmacniając nieco to co jako inspirację wklejam, bo to co wklejam może nieco za wiotkie być, ale pokazuje realny koszt:
http://allegro.pl/obrotni...2166852865.html
na allegro jest też mnóstwo używek. Musisz mieć nowe ? (ale oczywiście możesz, bo "kto bogatemu zabroni ?" )
O cenach zabawek do kampera było juz wielokrotnie. Oczami marketingowca (szczególnie niemieckiego) - jako jego posiadacz - klasyfikujesz sie do grupy targetowej "ma pieniądze to nich płaci". Bo przecież kamper to nie auto dla studenta i nie musi byc tanie...
vIrek - 2012-03-02, 09:49
W swoim Vito przerobiłem siedzenia obrotowe od Sharana, które można nabyć za niewielkie pieniądze.
http://moto.ropczyce.eu/i...unc=view&aid=34
Koszt przeróbki to ok. 150 zł/sztuka + 1 roboczodzień.
YAN - 2012-03-02, 13:26
Ja użyłem tego o czym pisał @ jarekzpolski i działa
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11537
jarekzpolski - 2012-03-02, 14:22
jednak bowiem aczkolwiek:
przy uderzeniu z 50km/h w nieruchoma przeszkodę przeciażenie osiąga 20-30g.
Fotel z pasażerem zaważą na chwilę 3 tony. Nie odlecą bo zawisną na pasach (opcji bez pasów nie będę opisywał, bo byłaby zbyt krwawa...), niemniej żartów nie ma. Wykonanie ma być solidne. Wzmocniłbym to (tą z allegro) trochę (wymieniłbym tą ośkę z gównolitu, na solidną tuleję fi 25 z dużymi kołnierzami). Mocowania do podłogi śruby klasy co najmniej 8.8 z dużymi podkładkami w orginalnych punktach mocowania.
Jakakolwiek przeróbka i modyfikacja musi byc robiona z głową jak mamy tym jeżdzic po drogach publicznych. Amen.
YAN - 2012-03-02, 15:40
Zapomniałes o poduszkach.
jarekzpolski - 2012-03-02, 15:44
poduszki w moim bolidzie są tylko na łóżku ( i kilka jaśków)
maszakow - 2012-03-02, 22:43
jarekzpolski napisał/a: | poduszki w moim bolidzie są tylko na łóżku ( i kilka jaśków) |
...i przy uderzeniu zamienią sie w pociski
Michałp, poszukaj na forum, tu jest przynajmniej kilka opisów przeróbek różnych kolegów.
kojarzę na pewno 2 na bazie sharana/galaxy jako tanie rozwiązanie. jedno było na jakimś amerykańskim patencie...
michałp - 2012-03-03, 06:53
Tak szczerze to trochę obawiam się przeróbek przy fotelu, w razie wypadku nie chcę by decydował o moim życiu jeden spaw więcej. dlatego pytam czy obrotnica od Vito bedzie pasować do LT-ka?
gino - 2012-03-03, 08:17
michałp napisał/a: | obawiam się przeróbek przy fotelu |
słusznie...
michałp napisał/a: | w razie wypadku nie chcę by decydował o moim życiu jeden spaw więcej |
słusznie...
Cytat: | dlatego pytam czy obrotnica od Vito bedzie pasować do LT-ka? |
skoro j/w
to kup obrotnice do LT a nie Vito
przecież pewnikiem jest, że jesli nie jest napisane że pasuje i do vito i do lt..
to trzeba będzie cos tam przerabiac, czymś się muszą różnić..
a jak rozumiem z Twojego posta...przeróbek nie chcesz
ale...poważnie podchodząc do tematu..ja, przeróbek się nie obawiam..
i przypuszczam że obrotnicę od VITO dałoby sie zamontowac....przewiercając jedynie otwory montazowe..a dla pewności..mozna dołożyc ich więcej aby konstrukcja była jeszcze lepiej związana z podstawa fotela..
patrząć na podstawe fotela Vito i LT
wydaje mi sie , że konstrukcyjnie fotel jest montowany IDENTYCZNIE
może byc jedynie róznica w rozstawie srub..
dlatego uważam, że powinieneś zapytac sprzedawcę, jaki jest rozstaw srub w tej obrotnicy, i jej szerokość, porównaj te dane ze swoja podstawąi..i problem masz rozwiązany
dla orientacji wklejam fotki ''poglądowe'' podstaw foteli z VITO i LT
michałp - 2012-03-03, 09:25
Rozstaw otworów jest taki sam, zmierzyłem to, i fotele też pasują. Nie raz jest tak że części są takie same pasują do różnych modeli a cena jest różna np. Mercedes kontra VW. Dzięki za zdjęcia bo najbardziej ciekawi mnie czy ta przednia część w Vito nie ma jakiegoś znaczenia??? różnica jest spora w cenie ok 200zł sztuka. Pytałem sprzedawców ale oni tylko zamawiają i sprzedają a wiedzy co do czego nie mają LIPA.
michałp - 2012-03-05, 17:48
Może uda mi się coś zrobić samemu? płyty są z blachy o grubości 4mm wszystko po skręceniu jest bardzo stabilne i płynie działa blokada obrotu.
jarekzpolski - 2012-03-06, 08:19
no i bardzo ładnie. A jaka satysfakcja że sam wyrzeźbiłeś !
Podaj koszt (bo tam coś wspominałeś o 9 stówkach od sztuki). Porównamy
michałp - 2012-03-06, 21:21
jarekzpolski napisał/a: | no i bardzo ładnie. A jaka satysfakcja że sam wyrzeźbiłeś !
Podaj koszt (bo tam coś wspominałeś o 9 stówkach od sztuki). Porównamy |
Koszt 0zł bo mam dobrego szefa i wszystko robię w pracy, nie 900zł a 149 euro w przypadku obrotnicy do LT i 103 euro w przypadku obrotnicy do Vito!!! jutro druga sztuka dla kierowcy.
michałp - 2013-05-03, 07:57
niestety mój patent okazał się totalną lipą i ze względu na bezpieczeństwo zdemontowałem obrotnice. w Firmie Duni mają obrotnice do Lteka w cenie 499zł szt i raczej zaufam producentowi niż własnym kombinacją. Obrotnice pasażera i kierowcy różnią się kierunkiem obrotu ale co z ręcznym przy fotelu kierowcy nawet jeśli jest spuszczony do dalej jest za wysoko i obrotnica chyba nie przejdzie nad nim?
michałp - 2013-06-25, 20:18
kupiłem w końcu te obrotnice, pasażera zamontowana, ale kierowcy nie bo jest problem z ręcznym jest za wysoko, czy da się jakoś obniżyć hamulec? czy obrotnice zamocować na jakimś podwyższeniu np profil 60x30mm?
|
|