Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Proszę o RADĘ co gzie i za ile ???

Dempsey - 2014-05-20, 08:41
Temat postu: Proszę o RADĘ co gzie i za ile ???
Witam serdecznie,
Szukam kampera dla rodzinki 2+1 doradźcie coś bo kompletnie się na tym nie znam :)
Mieszkam w Otwocku k/Warszawy czy są w okolicy jakieś komisy z takim sprzętem czy zostaje tylko Allegro ?
Z góry dziękuje.

Comsio - 2014-05-20, 08:55

Witaj w okolicy mały wybór :( na forum są oferty , może coś wybierzesz.
I daj więcej info , za jaką kasiorę ,łóżka piętrowe, łazienka z oddzielnym prysnicem, salonka , alkowa,pułitegral,marka, typ,itd. ;)

Dempsey - 2014-05-20, 12:12

Dzięki bardzo za szybką reakcję. Szału z forsą nie ma myślałem o czymś w okolicach 50/60

tyś. oczywiście z pewnym marginesem moim marzeniem byłby Hymer ale bez strasznego

parcia. Najważniejszy stan w jakim się znajduje dane cacko - trochę czyściochy jesteśmy :)

Jak pisałem wcześniej 2+ 12letni nygus.

dulare - 2014-05-20, 13:50

Dempsey, czy zastanawialiście się już mniej więcej jaki rodzaj kampera Wam pasuje? Na trzy osoby to można spokojnie nawet blaszaka szukać, a jeśli nie blaszaka to wybór jest między głównymi trzema rodzajami - integralnym, półintegralnym i alkową. Znasz to rozróżnienie czy potrzebujesz bliższego wyjaśnienia bo nie chcę się rozpisywać jeśli to niepotrzebne?

My przed kupnem naszego kampera oglądaliśmy trochę modeli w Holandii, z zewnątrz podobały nam się integralne ale po obejrzeniu wnętrz i mechanizmów podnoszenia przedniego łóżka zrezygnowaliśmy z integry na rzecz alkowy. Plusem alkowy (i półintegrala) jest między innymi to że szoferka (i przednia szyba) są standardowe - nie ma problemów z częściami. Plusem integrala jest większa opływowość.

My jeździmy obecnie w cztery osoby (dwie dorosłe i dwójka dzieci) i bardzo chwalimy sobie zabudowę z łóżkami piętrowymi - tyle że ona konkretnie trafia w nasze potrzeby - w alkowie jest sypialnia rodziców a na piętrusach śpią dzieci. Dodatkowo mamy możliwość przewiezienia i przenocowania jeszcze dwóch osób (rejestracja na 6 osób, możliwość rozłożenia spania tam gdzie jest stolik). Nasz kamper jest też stosunkowo krótki co pomaga mi manewrować i parkować na miejscach dla osobówek - ale mamy mało miejsca na rzeczy (mieścimy się jak narazie, ale miejsca nigdy nie za wiele).

50-60 tysięcy to suma za którą powinniście znaleźć sensowny samochód. Nasz kosztował lekko poniżej 50 tysięcy, rocznik 2001, dość wyeksploatowany ale sprawny i gotowy do jazdy.

krzysieks - 2014-05-20, 13:57

Fajnego odnowionego campera ma do sprzedania Tosiek159. Możesz go znaleźć w dziale-sprzedam.Camper stoi w serwisie ArcaDarca pod Warszawą. :spoko :spoko
dulare - 2014-05-20, 14:06

Yhym, krzysieks dobrze pisze, lekko powyżej budżetu ale faktycznie ciekawy:

http://allegro.pl/kamper-...4246288119.html

Dempsey - 2014-05-20, 16:23

Dzięki za pierwsze lekcje przyznam że mam blade pojęcie o różnicach między różnymi modelami stąd kierowany dobrą radą znajomego zalogowałem się na tym portalu z czego jestem już zadowolony. Kamper do którego daliście mi link wygląda rzeczywiście na zadbany zastanawiam się tylko czy nie jest trochę za duży dla nas jesteśmy nie duże ludzie,po za tym nie jeździłem niczym poza osobówką.
Rozumiem że alkowa to ta wypuszczona sypialnia nad kabinę ?
Dzięki bardzo przyjmę każdą pomoc aż do udanego zakupu.

dulare - 2014-05-20, 22:06

Alkowa to właśnie łóżko / sypialnia nad kabiną. Dla nas było ważne żeby główne spania były dostępne cały czas - żeby nie trzeba było składać stolika i mieszać poduchami żeby pójść spać w drodze. To udało nam się osiągnąć przez alkowę z piętrowymi łóżkami z tyłu.

Skoro masz małe pojęcie o rodzajach zabudowy i nie sprecyzowałeś jeszcze Waszych potrzeb, myślę że warto by było wybrać się np do Arcadarka i zobaczyć to co jest u niego na placu. Zobaczyli byście w rzeczywistości co to znaczy przestrzeń w kamperze i było by Wam łatwiej zastanawiać się nad tym jaka wielkość jest dla Was wystarczająca lub potrzebna.

To że nie jeździłeś nigdy większym autem nie powinno przesądzać o wielkości kupowanego kampera. Długość kampera wpływa na:
- opłaty na promach i w niektórych innych miejscach gdzie liczy się długość;
- manewrowanie (im dłuższy tym trudniej, ale bez przesady);
- ilość miejsca w środku (dłuższe zazwyczaj mają więcej schowków i przestrzeni wewnątrz);
- wagę (dłuższe są zazwyczaj cięższe, mogą mieć w związku z tym mniejszą ładowność żeby się zmieścić w 3500kg DMC);

My kiedy kupowaliśmy naszego kampera zwracaliśmy głównie uwagę na to jak się czujemy w środku - wydawał nam się wystarczająco przestrzenny i było w nim wystarczająco dużo schowków i miejsca na nasze rzeczy. Oboje z żoną jesteśmy jednak przyzwyczajeni do ciasnych środków transportu - pływamy też na jachtach. Nie wydawało nam się jednak żeby nasz kamper był krótki czy mały. Dopiero na kempingu na Węgrzech zobaczyliśmy o ile jest krótszy od innych które stały obok nas - o około metr, a od niektórych nawet więcej. Dzięki jednak jego "krótkości" mogliśm zaparkować na parkingu dla osobówek między innymi samochodami stojącymi po skosie :) Jak widać to też jest kwestią wyboru między wieloma opcjami, plusami i minusami.

Poniżej kilka kamperów które znalazłem na allegro - NIE POLECAM Ci żadnego z nich - są po prostu ilustracją do tego co piszę:

http://allegro.pl/kamper-...4222196582.html

To jest alkowa na 6 osób ze spaniem dla dwóch osób w alkowie, dwóch na piętrusie z tyłu, dwóch na łóżku które robi się ze stolika. Jeśli jeździcie we trzy osoby, dodatkowe łóżko będzie nie używane ale na pewno przyda się na postoju jako dodatkowa półka na rzeczy.

http://allegro.pl/kamper-...4233463230.html

To jest stosunkowo długi półintegral - nie ma spania nad kabiną, jest za to duże spanie z tyłu i drugie robione tam gdzie na zdjęciach widać stolik. Duże spanie z tyłu prawdopodobnie też ma stolik ukryty pod poduchami. Przynajmniej jedno spanie będzie trzeba składać na czas jazdy. Jest tutaj dużo miejsca na rzeczy i dużo przestrzeni mieszkalnej.

http://allegro.pl/kamper-...4240965112.html

To jest pełny klasyczny integralny kamper ze składanym w górę spaniem nad siedzeniami w kabinie. Spanie na noc opuszcza się w dół na specjalnym mechaniźmie. Jest stosunkowo krótki. Drugie spanie robi się ze stolika i poduch siedzeń umieszczonych za siedzeniem pasażera.

http://allegro.pl/fiat-du...4227193765.html

Tu jeszcze jeden ciekawy model z alkową, zabudowa jak dla piętrowych łóżek, ale z jednym łóżkiem na dole, dwa spania w alkowie, pewnie dwa dodatkowe można zrobić skłądając stolik. Krótki kamper :)

http://allegro.pl/fiat-du...4243028705.html

Ten jest dla odmiany długi i z dużą ilością miejsca w środku. Kanapy za kabiną pozwalają zrobić prawdziwe przyjęcie :)

http://allegro.pl/fiat-du...4219751913.html

To jeszcze dla ilustracji - blaszanka czyli zabudowa zrobiona na bazie dostawczaka, tutaj z dużym spaniem z tyłu ale pewnie nie da się jechać w trzy osoby - nie ma siedzeń z pasami dla trzeciej osoby.

Jak pisałem wyżej - te przykłady są dla ilustracji. Nie przyglądałem się im bardzo wnikliwie, chciałem bardziej pokazać co można spotkać i jakie są możliwości...

Comsio - 2014-05-20, 22:21

Duży jest wygodny, w podróży nie zawsze świeci słonko, :wyszczerzony:
Gabarytowo to ok 1,5m dłuższy od osobówki, co do jazdy ,to wolniej przyspiesza , i wczesniej trza hamować.
Fajne cacko te Ducato :ok

dulare - 2014-05-21, 06:21

COMSIO, ciekawi mnie które Ducato miałeś na myśli, chyba że piszesz tak ogólnie o marce :D
Comsio - 2014-05-21, 07:22

dulare napisał/a:
COMSIO, ciekawi mnie które Ducato miałeś na myśli, chyba że piszesz tak ogólnie o marce :D



Tośkowego Ducaciaka, na początek taki jest :ok bez problemowy , zwykły bez elektroniki.
A już ma wszystko do szczęscia potrzebne. nawet zimówki, :-/

dulare - 2014-05-21, 07:27

No racja, dopasiony, zadbany, wsiadać i jechać :)
Dempsey - 2014-05-21, 08:59

Dzięki dulare za obszerne wyjaśnienia wyczuwam że camperowa rodzina to życzliwe ludzie a tak na marginesie czy to co jest w sprzedaży na stronie można brać jak w dym czy wierzyć trochę Pani Mari ?
Ps.Oglądałem też z zainteresowaniem inne autko (Ducato 2001 na cztery osoby) umieszczone w supermarkecie na stronie trochę mniejsze może coś o nim wiecie również ?

dulare - 2014-05-21, 09:05

Dempsey, niektóre ogłoszenia na stronie (pewnie masz na myśli dział "sprzedam" tego forum) są dawane przez ludzi którzy zarejestrowali się tylko w tym celu. Jeśli chcesz kupić któryś konkretny samochód, możesz dać do działu "Kupujemy kampera" zapytanie z linkiem - co ludzie wiedzą o tym konkretnym samochodzie. Można też poprosić kogoś z forum żeby pojechał z Tobą obejrzeć auto.

W kamperach kwestia jest taka że istotna jest szczelność zabudowy - jeśli gdzieś coś cieknie i ściany są nasiąknięte wodą to wróży to kłopoty w przyszłości. Im starszy kamper tym trudniej o szczelność. To czy działają wszystkie urządzenia też jest ważne, ale łatwiej np. naprawić bojler niż ścianę :) wiele zależy od tego ile jesteś w stanie sam zrobić i co jest dla Ciebie dyskwalifikujące lub nie.

Branie czegokolwiek "w ciemno" może się nie udać. Jeśli nie masz pewności to pytaj :)

Fux - 2014-05-21, 09:23

Nowy spojrzenie na Ducato.
http://motoryzacja.interi...tive_1_position

Dempsey - 2014-05-22, 11:54

Dzięki bardzo jeszcze raz.
Odwiedziłem wczoraj ArkaDarkę gdzie dostałem od przemiłej Gosi praktyczną lekcję co jest co i czym to się różni od siebie teraz sobie to wszystko poukładam zrobię jeszcze jazdę próbną i pewnie będę gotów podjąć decyzje co chcemy i za ile pieniędzy.
Mam pytanie do kogoś kto jeździł samochodem z lub bez alkowy jakie są plusu i minusy tych rozwiązań czy widok przez wielką przednią szybę jest wart grzechu ?

dulare - 2014-05-22, 13:23

Myślę że istotą rzeczy nie jest widok przez większą lub mniejszą przednią szybę :) Wielka szyba w integrałce to zazwyczaj nietypowa szyba czyli większy problem w razie pęknięcia.

Alkowa to gorsza aerodynamika i zazwyczaj większe spalanie ale z drugiej strony - masz podwójne łóżko zawsze gotowe do użycia (a możesz tam też wrzucić coś gabarytowego co nie zmieściło się gdzie indziej). Ja zwracałem uwagę na układ wnętrza i jego funkcjonalność, nie na rozmiar szyby.

Bronek - 2014-05-22, 13:41

Dla mnie :
1Prysznic i kibelek w miarę oddzielne.
2Garaż
3. Długość ok 6mm by był mobilny i łatwy do parkowania w różnych szczególnie zurbanizowanych miejscach.
4. młody wiekiem

. To sie udało

Co nie wyszło

a. silnik -chciałem 3 litry mam dwa
b. automatyczna skrzynia , ale mam tempomat i całkiem jest OK.
c. regulowane wyrko nad garażem.

To tak jak znaleźć najlepszy telewizor lub komputer, o zonie nie wspomnę..................Takich nie ma i nie robią.
Kompromisy nieuniknione.

krzysieks - 2014-05-22, 14:01

Kolego jeżeli jeszcze nie wiesz czego chcesz to zapraszam na sobotni zlot do Bałtowa. Będzie ok 150 camperów. Pooglądasz , porozmawiasz z ludzmi ,nabierzesz przekonania czego naprawdę chcesz. Ja w takiej konfiguracji rodzinnej wybrał bym alkowę , ale decyzja należy do Ciebie. Mówiłeś ,że szukasz samochodu zadbanego. Chyba taki zobaczyłeś , jeszcze z gwarancją na szczelność. Pogadaj z Tośkiem ,ustal dobrą cenę ,no i w drogę... Pozdrawiam Krzysiek. :spoko :spoko
Fux - 2014-05-22, 17:30

Bronek, a gdzie Ty masz garaż?

http://www.mclouis.com/20...rofile/van-1/21

Bronek - 2014-05-22, 18:08

Fux napisał/a:
Bronek, a gdzie Ty masz garaż?

http://www.mclouis.com/20...rofile/van-1/21


:ok
to taki tylko z 2012r https://www.youtube.com/w...e&v=jCL-dY6tdPo

Nomenklarura sie chyba zmieniła .

Zmienili nazwy typy i w ogóle. Van1 to nie McVan1 . A zresztą wiem co mam i co kupilem jak zwał tak zwał ale garaż i to całkiem spory jest :ok

Fux - 2014-05-22, 18:12

Wszystko jasne.
joko - 2014-05-24, 23:12

Ale numer , dzisiaj do kolegi u którego prawie byłem , podjechał sąsiad zza południowej granicy identycznym biało-niebieskim kamperkiem , jak ten na fotce powyżej.
Pierwsze co się nam rzuciło w oczy jak tylko wjechał na plac to szeroko rozstawione względem zabudowy tylne koła , prawie równo ze sporej grubości dostawkami nadkoli . Widok o tyle rzadki , że zazwyczaj kamperki mają odwrotnie :szeroki_usmiech
Wyglądało to tak jakby miał tuleje dystansowe. Zaglądnęliśmy pod spód a tam standardowe zawieszenie a nie poszerzona tylna oś AL-KO jakiej się spodziewaliśmy.
Dopiero po chwili wszystko okazało się jasne, zabudowa jest wąska i tylko minimalnie wystaje poza szerokość kabiny, dlatego tylne koła wydają się być mocno odstawione.
Dodatkowo miał felgi aluminiowe z wiekszym ET co jeszcze dodało mu trochę szerokości.
Wyglądał na prawdę zgrabnie i proporcjonalnie jak .... nie-kamper :szeroki_usmiech
Takie proporcje zabudowy dają super efekt wizualny i ułatwiają manewrowanie , jednak dosyć dużym kosztem ograniczenia przestrzeni w środku. Szerokość zabudowy jest taka jak w blaszakach co dla mnie dyskwalifikuje takie rozwiązanie, ale z drugiej strony na pewno łatwiej taki pojazd prowadzić i znaleźć dla niego miejsce parkingowe . Tak jak piszesz Bronku, kompromisy nieuniknione i trzeba wybrać dla siebie takie rozwiązanie , które ma więcej zalet jak wad (oczywiście zgodnie z preferencjami właściciela, co nie zawsze i nie dla każdego oznacza to samo).

Cytat:
ale garaż i to całkiem spory jest


No właśnie Bronku to idealny przykład , dla Ciebie spory , a dla mnie odwrotnie, bo u mnie jest dokładnie trzy razy większy :spoko , ale sam kamper z kolei 1,5m dłuższy . Ty wjedziesz na normalne miejsce parkingowe , ja muszę mieć dwa wzdłuż , albo wystawiać dupkę poza krawężnik jak się da :gwm

bart.ek - 2014-05-25, 09:48

joko napisał/a:
Dodatkowo miał felgi aluminiowe z wiekszym ET co jeszcze dodało mu trochę szerokości.


z mniejszym ET ;)

silny - 2014-05-25, 13:28

garaze w tych nowinkach sa superasne , kto byl na targach poznanskich to wie .

zagladalem do praktycznie kazdego ale jeden , nie pomne ktory poprostu zbil mnie z nog bo mial garaz na doslownie dwa pelnowymiarowe motocykle albo z 5 luzno postawionych rowerowale najlepsze bylo to ze wszedlem do srodka a tam kolejne drzwiczki i po otwarciu pokazala sie nastepna przestrzen z pod tylnego lozka wielka jak nie wiem co.

piekna sprawa

Fux - 2014-05-25, 15:39

A jak z ładownością?
:szeroki_usmiech

Bronek - 2014-05-25, 17:30

Kompromisy , preferencje, przypadek , szczęście itp.
Każdy ma plusy dodatnie i ,minusy ujemne , czy odwrotnie.

Ale ta szeroka tylna oś to extra. Świetnie sie prowadzi , nie zauważam bujania . Chciałem stabilizować jak się tu i tam naczytałem i n ie widzę powodu.

Szerokość zabudowy jest jednak normalna . poszerza się

Na dwie osoby z klima , zbiornikiem transportowym na 40 l wody , agregatem , krzesłami stołem , Torba narzędzi , Klinami podnośnikami elektrycznymi , kablami ........... i jeszcze wiele dupereli . 2x buta (1 x BP 1x stalowa) , 110 l wody, pełna lodówka z paliwem , markiza, Antena sat solar ( antena 6 kg solar tez z 5 kg - elastyczny . ). Ważę 3187 kg. W papierach 2800 kg własna i 3300 DMC.
Czyli mogę jeszcze dopakować .

Ps . Wracając to szerokiej tylnej osi . Parę tygodni temu przez przypadek spotkałem Hymerka integre na podnośniku - wymieniał opony na letnie . Ja po nim miałem dwie dziury w oponie . Przy wjeździe prowadzony przez pracownika , o mały włos bym nie spadł z w/w podnośnika . Gość nie brał poprawki na tył . Rozstaw tylny o niemal 1/2 opony szerszy od standardowego najazdu.

Gdzie on waski ???

Fux - 2014-05-25, 17:56

Bagażnik dla mnie kicha.
Skuter h=~130 cm

Bronek - 2014-05-25, 18:38

I tak wysoki metr. wyżej to i wyrko wyżej . Łatwiej skuter przerobić . . Pewnie najwyższa jest kierownica . To jaki problem . ???
:spoko

Szersze spotkałem fakt , ale 130 cm wysoki??? . Chyba trudno w wzgl krótkich zabudowach do 7 mm i wagi do 3,5 DMC.
Nie chce mi się drążyć tematu , ale gdy będę zmieniał .... to warto zwrócić uwagę.

Wracając do skutera .... skoro w motocyklach nie takie rzeczy sie robiło to jakiż to problem , zastosować kierownicę , niższą , łamaną , składaną lub wyjmowaną. ????.
Bo jeśli to lusterka lub szyba ????? To wybacz...........

Fux - 2014-05-25, 19:03

„Moduł" kierownicy jest dość mocno zintegrowany :szeroki_usmiech . Demontaż lusterek to raptem około 10 cm
Absolutne minimum to 120 cm z kombinacjami. Piaggio Energy.
Nawet demontaż koła niewiele daje, gdyż tarcza hamulcowa jest znaczna.
To i tak duży mankament z takimi zabiegami co chwilę.
Sporo skuterów patrząc po necie, ma taką wysokość.
O sprzęcie 125-250 ccm nawet nie wspominam.

Bronek - 2014-05-25, 20:23

Tak ... w skuterach niestety kąt główki ramy jest jaki jest. Trzeba by pruć cały osprzęt . Do samego łożyska. Jeśli ta odległość wystarczając to można , ale czy warto ???? Tym bardziej ,że to nie chińczyk. Miałem z trzy skutery , od Peugeota poprzez chińczyki .
Nigdy wiecej !!!!!!!! Nie ma to jak motorower.. Lub zwykły rower z silnikiem .

Pozycja .................jak na WC z zatwardzeniem , szczególnie gdy przekracza się 60 km/h i widać napięcie od wielkiego pędu na twarzy ridera.... . Dzięki..... :diabelski_usmiech :ok :spoko

joko - 2014-05-25, 21:02

Cytat:
Szersze spotkałem fakt , ale 130 cm wysoki??? .


Aż poleciałem pomierzyć i wychodzi mi szer. 229cm, dł. 151cm, wys.132cm (czyli jakieś 4,5m3 - nie całe bo trochę przestrzeni zabierają boczne schodki do łóżka )
Fakt, że kamper ma trochę więcej jak 7m (7,65m) , ale nawet jak na to, to garaż jest przepadlisty :diabelski_usmiech
Na to aby pomieścić w nim wszystko nie jest potrzebny aż taki duży, ale dzięki temu nie ma problemu z załadunkiem i rozładunkiem (można po nim swobodnie chodzić) i co dla mnie bardzo istotne mogę do niego wejść i zabrać co potrzebuję, ze środka kampera bez potrzeby wychodzenia i otwierania zewnętrznych drzwi .
Do w pełni zapakowanego garażu mogę wsadzić trzy rowery i jeszcze będę miał swobodę :ok
A wszystkie te wymiary przy masie własnej 2690kg i DMC 3500kg . Z trzy osobową załogą , pełnymi zbiornikami i wszystkim co udało mi się do niego wsadzić (pozostał jeszcze agregat ok.30kg) mam jeszcze nadal ok,250kg zapasu (i skończyła mi się już koncepcja czym jeszcze mogę go dociążyć :mrgreen: )
W rozpędzie wyposażania założyłem duże poduchy na tylną oś i teraz dochodzi do tego , że jak jadę sam z nie kompletnym ekwipunkiem, to jest zwyczajnie za twardy, bo poduchy muszę mieć napompowane przynajmniej na 1at.
Ostatnio jak wiozłem nim z ogrodniczego 25 worków kory to dopiero poczułem co znaczy komfortowe tylne zawieszenie :haha:

Fux - 2014-05-25, 21:08

joko napisał/a:
Cytat:
Szersze spotkałem fakt , ale 130 cm wysoki??? .


Aż poleciałem pomierzyć i wychodzi mi szer. 229cm, dł. 151cm, wys.132cm (czyli jakieś 4,5m3 - nie całe bo trochę przestrzeni zabierają boczne schodki do łóżka )


Popraw zapis wymiarów. Pomyliłeś długość z szerokością, chyba że patrzyłeś wspak.

Bronek - 2014-05-25, 21:27

UUUU . Też wyskoczyłem do ogrodu... ma wys 115cm. No tak nie ma co sie licytować, inny podgatunek pojazdu .

Ja jestem zadowolony z konfiguracji . Lepsza chyba widziałem w PLA.. Tam było sprytne środkowe wyrko opuszczane elektrycznie tak ,że nie zaburzało komunikacji . Ale nie przewiduję wożenia wnuków dzieci , znajomych i innych z natury oddzielnych bytów.

Mam w okrojonej wersji czyli do 6 m to co chciałem i gdyby mnie tak dopuścili do projektowania to jeszcze można by było bardziej zoptymalizować.
Lecz to już bardziej indywidualizacja.
Bo po co komu łazienka jak kapie sia raz na tydzień w domu . To w kamperze nie musi , a jak zaśmierdnie to ma jezioro lub prysznic kempingowy .
Itd.
Sprawa rowerów . Można składaki , lub na bagażnik . Lecz gdybym przewidywał rowerowe jazdy to bym kupił takiego jak Ty z 7 mm z dużym bagażnikiem . Bo wszystko jedno czy samochód długi jako taki czy przedłużony o bagażnik.
Mi zależało na mobilnośći , aby traktować go niemal jak osobowy .... no van .... multi van. ..itd

joko - 2014-05-25, 21:28

Fux napisał/a:
joko napisał/a:
Cytat:
Szersze spotkałem fakt , ale 130 cm wysoki??? .


Aż poleciałem pomierzyć i wychodzi mi szer. 229cm, dł. 151cm, wys.132cm (czyli jakieś 4,5m3 - nie całe bo trochę przestrzeni zabierają boczne schodki do łóżka )


Popraw zapis wymiarów. Pomyliłeś długość z szerokością, chyba że patrzyłeś wspak.


A co nie tak ?

Szerokość 229cm czyli tyle ile szerokość całej zabudowy, długość 151cm, czyli tyle ile szerokość łóżka bo garaż jest pod całym łóżkiem, a wysokość 132cm.
Samo łózko ma 200cm długości bo z boku są schodki (3 stopnie), które wchodzą trochę w przestrzeń garażu ,ale pod nimi jest fajna wnęka (widać ją na zdjęciu powyżej za tym białym workiem )

Cytat:
No tak nie ma co sie licytować, inny podgatunek pojazdu .


Bronku , oczywiście że nie chodzi o to aby się licytować :spoko
Podałem wymiary jedynie jako konkretny przykład na to że takie garaże są wykonalne.
Jasne że różnica w przestrzeni wynika z większej długości i szerokości mojej zabudowy, a nie jakiś wad w projekcie Twojej.
Jak napisałem wcześniej widziałem takiego kamperka jak Twój i bez sprzecznie bardziej mobilny od mojego.
Ja im dłużej jeżdżę swoim tym częściej zapominam że to kamper i potem się sam sobie dziwię gdzie wjechałem i jak udało mi się potem wyjechać ( jak zapominam że jest duży to zapominam również że może to być problem) :haha: :haha:

Bronek - 2014-05-25, 21:33

Szerokość samochodu jest długościa garażu i tyle . Ot.... spór .. by sobie pogadać kazdy wie co kaman
Fux - 2014-05-26, 06:09

joko, ok.
Kwestia spojrzenia.
;)

moskit - 2014-05-26, 06:44

Do Bronka

"Na dwie osoby z klima , zbiornikiem transportowym na 40 l wody , agregatem , krzesłami stołem , Torba narzędzi , Klinami podnośnikami elektrycznymi , kablami ........... i jeszcze wiele dupereli . 2x buta (1 x BP 1x stalowa) , 110 l wody, pełna lodówka z paliwem , markiza, Antena sat solar ( antena 6 kg solar tez z 5 kg - elastyczny . ). Ważę 3187 kg. W papierach 2800 kg własna i 3300 DMC.
Czyli mogę jeszcze dopakować . "

Bronku jeżeli moja matematyka jest OK to przy dwóch osobach masz 37 kg powyżej DMC Jeżeli kamperek jest zarejestrowany na większą ilość niż 2 to każda osoba powiększa nadwagę o 75 kg czyli 3187 + kierowca i pasażer = 3337
Każda następna zarejestrowana to 75 kg. Czyli jeżeli zarejestrowany jest na 4 osoby
to twoja masa pojazdu gotowego do jazdy ( w Polsce bez kierowcy ) tj. DMC 3300 - 4 x 75 kg = 3000 kg a masz 3187 czyli jazda po krzakach .
Taka jest brutalna prawda

Pozdrawiam
Andrzej

Johny_Walker - 2014-05-26, 07:30

Fux napisał/a:
Bagażnik dla mnie kicha.
Skuter h=~130 cm

Odkręć lusterka. U mnie będzie się mieścić bez lusterek. Szukam jakiegoś patentu na lusterka przegubowe, przekręcane lub wyginane żeby nie bawić się kluczami.

Fux - 2014-05-26, 08:12

Johny_Walker, pisałem. 10 cm różnicy.

http://www.camperteam.pl/...p=427249#427249

Bronek - 2014-05-26, 09:10

Ad DMC .
CHYBA MYLISZ POJĘCIA . Masa własna gotowego do jazdy.... , a DMC to dwie różne kategorie określające pojazd..
DMC to dopuszczalna masa samochodu lub zestawu , realna określana w papierach . I co byś nie kombinował na wadze, ma wyjść mniej w kg niz owe DMC .
DMC w papierach ma znaczenie przy określaniu zestawu pojazdów i uprawnieniń do kierowania w/w . Tyle razy to wałkowałem ,że mi się już nie chce.
Jako stary przyczepowicz z samochodami o dużym DMC miałem problemy i jestem w temacie.
W Camperach ważna jest waga , i ile maja DMC w DR + Twoje prawko . I czy masz przyczepkę czy nie., lub rampę . Hak i ile masz w papierach by móc ciągnąc przyczepę bez hamulca najazdowego a ile z hamulcem . Do tego masa przyczepy nie może przekraczając ..................itd
Jeszcze raz DMC 3300kg - to waga dopuszczalna - całego ustrojstwa zapakowanego po dach z psem kotem \żoną - ma być u mnie do 3300kg i tyle ( do czterech osób ) realnych nie teoretycznych


Byłem zdziwiony
.
Gdzies już tu pisałem ,że z woda i paliwem z jedna osobą z gratami w bagażniku ważył tyle ile miał w papierach masy własnej .

Waga sprawdzona . I specjalnie drugi raz byłem w pełni zapakowany . Jest dobrze nie przekraczam 3300DMC

Matematyka matematyką , ale liczy się waga realna i ten mój to chyba w technologi kosmicznej , kevlar i aluminium ???? Lub waga polecana przez stacje diagnostyczna walnięta .
2800 w papierach i ma mnie niż producent podaje . czyli 500 kg w zapasie teoretycznie. Licz: 85 kg ja 60 zona, 110 woda 100 paliwo , klima solar tv 30 kg lodówka itd....Nie ma bata nie ma pół tony >>



Praktycznie wygląda to tak . Nie możesz więcej wazyć niż owe DMC. 2 i nie możesz więcej mieć osób w środku niz masz w papierach . Teoria obliczania osób nie ma nic do rzeczy. Nie można Ci dodawać wirtualnych osób do DMC . !!!!

Ad skuter . Stelaż i po skosie "dziada wstawić" Zresztą można kupić mniejszy .... Lub zmieci Camper ?/ !!

moskit - 2014-05-26, 10:07

To PIĘKNIE . Czyli pełen luz i wypoczynek

Andrzej

joko - 2014-05-26, 10:16

Bronku nie bądź ździwiony :ok
Nowe konstrukcje są dużo, dużo lżejsze jak te stare kamperki z którymi był problem z wagą.
Sama konstrukcja zabudowy bez drewna waży już sporo mniej.
Też nie wierzyłem i sprawdzałem wagę w sumie w trzech miejscach i wszędzie wychodzi to samo. Jak wszystko zapakuję , zatankuję i wsadzę załogę to mam jeszcze 250kg do 3,5t. Chyba wsadzę jeszcze jeden zbiornik 120l na wodę bo tej nigdy za dużo , a będę miał lepszy docisk na tylną oś :-P

Bronek - 2014-05-26, 10:38

joko napisał/a:
wsadzę jeszcze jeden zbiornik 120l na wodę bo tej nigdy za dużo , a będę miał lepszy docisk na tylną oś :-P


Też o tym myślę.
Docisku brakuje mi na przodzie. Ten silniczek 2l z turbo Fiata jest fajny i odp. dla tego samochodu . Ale krótka jedynka powoduje ,że zrywam . Z dwójki , można ale zdechnąć może a to przy immobilajzerze , alarmie , powoduje czasem niezłą zadymę na skrzyżowaniu . zanim odklikasz to już jesteś wrogiem publicznym .


Za cholerę nie potrafię się przyzwyczaić . Jak jeździsz normalnymi samochodami z normalnym silnikiem i nie picowanym momentem obrotowym to ... Zrywam i koniec. Ale to chyba nie tylko moja cecha . Bo oponki z przodu zjechane. Czyli przez rok niecały moi poprzednicy tez tak mieli .

Ad H2O . Niezależność , lub jej poczucie to podstawa. bez jedzenia wytrzymasz 40 dni ( np na pustyni) . Bez wody trzy. :diabelski_usmiech

Jeszcze mi chodzi po głowie dodatkowa kaseta kiblowa , lub "szambo" przewoźne . Ale to juz na koniec jak nic mi nie wpadnie do głowy co by tu jeszcze???.....

gabosz - 2014-06-06, 09:46

Dempsey kupiony?? :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group