|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Panel słoneczny w kamperze
kompnet - 2015-11-02, 18:59 Temat postu: Panel słoneczny w kamperze Witajcie
Tworzę biznes plan odnośnie otrzymania funduszy na rozpoczęcie działalności gospodarczej w branży Truck Food czyli mobilne gastro w kamperze. Niestety ze względu iż jestem laikiem z fizyki, potrzebuję pomocy odnośnie zapotrzebowania na energię dla mojego kamperka.
Od razu odrzuciłem możliwość umieszczenia w samochodzie agregatu prądotwórczego, ze względu na hałas. Wpadłem na pomysł bowiem widziałem już kiedyś pojazd z Solarami Słonecznymi na dachu.
I tutaj jest pytanie ile potrzebuję solarów, aby dobrze wszystko funkcjonowało, przypuśćmy że znalazłem aukcję za 1000 zł oferującą PANEL SOLARNY + STEROWNIK bez akumulatora http://allegro.pl/panel-s...714652253.html, dajmy na to lodówka którą będę chciał umieścić w samochodzie pobiera na godzinę 0,55 tyle że czego ;D Czy jeden taki panel da radę "zaspokoić" powyższą lodóweczkę ?
Johny_Walker - 2015-11-02, 19:07
Potrzebujesz solar minimum 100W, a jeszcze lepiej 200W. O lodówce zapomnij w tym budżecie.
kompnet - 2015-11-02, 19:23
Znaczy wyżej dałem przykład Solara który produkuje 100W ponoć, a o lodówce to niby jedną z tańszych ale najbardziej ekonomicznych jest http://allegro.pl/lodowka...747646047.html.
mrsulki - 2015-11-02, 19:42
kompnet napisał/a: | o lodówce to niby jedną z tańszych ale najbardziej ekonomicznych jest |
Tylko trochę mylisz pojęcia z racji napięcia
Solar daje 12V a lodówka jest na 230V
Socale - 2015-11-02, 20:06
Zaraz, zaraz...
Ma to być kamper/pojazd gastronomiczny, czyli robisz objazdowo kebaby - przyjmijmy.
Produkty przechowujesz w lodówce/zamrażarce tak?
Czy jak?
Socale - 2015-11-02, 20:20 Temat postu: Re: Panel słoneczny w kamperze Poprawiam linki (linków nie kończymy kropkami ani przecinkami tylko spacją):
Solar: http://allegro.pl/panel-s...5714652253.html