|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - budowa nowszego kampera
tom-cio - 2016-10-29, 16:32 Temat postu: budowa nowszego kampera zima idzie ,wiec..Przy szklaneczce whisky doszlismy z zona do wniosku,ze przydalo by sie cos wiekszego.Nasz blaszaczek ok,ale mlody rosnie,apetyt w miare jedzenia tez..W dwa lata policzylem,kamperowo,glownie w weekendy walnalem okolo 40tysiecy km,reszta to dojazd na moje budowy.Zabudowa z meblowki ma sie jak najlepiej,ale miejsca troche malo.No i jak z tego nic nie wyjdzie to dalej bede nim smigal roczek czy dwa,ale moze.....Budzet ,no nie wiem ale na poczatek zbyt wielkiego bym nie zakladal.Za 40 tysi to se ducato2 kupie z 96 roku ze starociami na pokladzie.Za cos co sie nam podoba to ponizej 100 kola nie ma co szukac.Ale,ale,przeciez mam dwie prawe rece
Wiec tak
z zalozenia budowalbym na czyms takim:
http://allegro.pl/citroen...6569362914.html
nie chodzi o ten konkretny model,chodzi o koncepcje.
i teraz pytania.Bude chcialbym zrobic z materialu plyty warstwowej w technologi pur.Tylko jak zaczalem szukac to te panele male,a ja potrzebowalbym taki 5 x 3 m,co najmniej trzy sztuki,na boki ,sciane i dach.Skleic to potrafie pewnie,z wnetrzem tez se poradze.Wie ktos ,gdzie te plyty zdobyc?
co do srodka to juz nie problem ,z anglii sciagne se jakas nowsza przyczepke po crashu,wybebesze wszystkie rzeczy razem z oknami.Skoro polski niewiadow zbudowal romera na czesciach z przyczep to ja tez moge.I jak pierwsza budowa ,ta tez ma byc w wersji budzet.Co do zmiany na spec kamp to bede sie martwil potem,zyjemy w kraju ,gdzie sie da zalatwic wszystko,wiec jakos sie ogarnie.
Chodzi tez mi po glowie wariant drugi,chyba Iaan o tym tu pisal,kupno blaszaka i obciecie budy i budowa na tym.Jakis stelaz aluminiowy i zabudowa plyta warstwowa.
No i trzeci pomysl jak bym plyt nie znalazl.dibond na stelazu chocby drewnianym,te plyty maja ponad 3 m,obustronnie a do wewnatrz piana pur zalewana,jak wiecie budowlancem jestem,mam kumpla pianowacza i podrzucil mi ostatnio probke pianki zalewowej.Miesza sie dwa komponenty,wlewa a ta pieknie rosnie.tylko ze musialy by te dwa dibondy buc jakos usztywnione,zeby nie rozparlo.
Zakup gotowego nie wchodzi w gre.Po prostu mnie na takiego jak bym chcial nie stac,a takiego jakiego mogbym kupic za te 40,50 kafli to podziekuje,wole swoja blaszke.Zalozenie-szybkie,nawet bardzo,te 140 jak moja blaszka musi bez oporow trzymac na autostradzie.Zabudowa w wersji cos ala polintegra,glownie chodzi o to jak wykonac pake 4,5 x 2,1 w miare prostokącie .No i traktujmy temat jako rozwojowy lub nie ,bo u mnie to bywa tak ,ze po prostu ktoregos dnia kupie ,potne a potem dumac bede co dalej.albo nie kupie. Ale raczej kupie,wiec pytanie pierwsze,najwazniejsze-
skad zdobyc plyte warstwowa na sciany
wlodo - 2016-10-29, 19:49
Z przyjemnością pokibicuję...
Mamy tu opis takiej budowy z płyt-Istvan budował
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=20134
dulare - 2016-10-29, 21:29
Pogadaj z Frólikiem, on budował dokładnie tak jak Ty chcesz - na ramie i zdobył skądś też płyty warstwowe w odpowiednim rozmiarze.
Jego budowa: http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=19766
beloryb - 2016-10-29, 21:36
Witam
Może zastosować coś gotowego to jest przykład nie koniecznie z tym silnikiem ale nadwozie aluminiowe wykończenie wnętrza w własnym zakresie
http://allegro.pl/iveco-d...44.html#thumb/7
kynios1 - 2016-10-29, 22:45
Zarejestrować jako kempingowy pewnie zarejestrujesz ale co z miejscami siedzącymi dla pasażerów , drugiego rzędu nie dołożysz , nie załatwisz tego , chyba żaden diagnosta nie zaryzykuje utratą uprawnień i stratą pracy ,zostają tylko miejsca fabryczne . Trzymam kciuki za realizację .
tom-cio - 2016-10-30, 00:07
Hehe ,wytrzeźwiałem.
Wiem że Istvan budował,Frólik też.ale Frólik buduje komercyjnie,więc ze mnie marny klient,na razie chce sie w cenach tych płyt zorientowac.Tak na spokojnie to na widelcu niby prosciej ale wysoko,byc moze zaczne powaznie myslec o obcieciu jakiegoś blaszaka.
Kynios,wiem ze niby nie zmienie teraz,mój pod tym sie tez nie podpisze,jak wiesz jednego kamperka juz zbudowałem ,więc wiele dróg mam jakoś przetarte.I mam nadzieje,ze dobrą zmianę szlak trafi to i przepisy do starego wróca.a jak nie wrócą ,to se go wyemigruje do czech,tam zrobie 5 lub 6 miejsc i wróce do polszy.U Honzików za młodego 5 lat mieszkałem,język ogarniam,to se jakioś poradze.
W sumie pierwsze co to sie by trza do Istvana odezwać na PW i popytać o te płyty.a teraz wyjawie czemu myslałem o ramówce.Otóż jak wiecie w innych tematach poruszliśmy 4x4.I to juz by był pełen wypas,taki kontener na 4x4 ,tylko kłóci sie mi to z jednym.Jak napisałem w pierwszym poście,najczesciej robie wypad gdzieś w piątek popołudniu i wracam w niedziele,poniedziałek rano.I potrafie w taki weekend zaliczyc np Prahe,albo Wiedeń ,albo np.czeski raj, albo Bratysławe itp.Nierzadko walne 1200 km w weekend.I moja blaszka do tego idealna,mieszkam przy A! ,czyli wyjazd,piątka ,140 na budziku i w Brnie np jestem w 2i poł godziny.Wszystkie kampery na orginałach raczej wyprzedzam i zostawiam za sobą.A 4x4 na jakimkolwiek iveco -no po prostu nie ma szans na szybsza jazde.Tych dwóch rzeczy nie da sie pogodzić
Ale Moja truje.Mamy 3 letniego synka i ta nasza blaszanka już zbyt ciasna.I dlatego stanęło na tym ,ze buduje.Jutro jeszcze sie wybierzemy gdzieś fabryczne blaszanki pooglądac,może oni więcej przestrzeni wygospodarowali,ale wątpię.bo jak mają luźniej w srodku niż ja to pomyśle nad kolejna blaszką.Ale korci mnie sobie fajnego kwadraciaka zbudowac.Wiadomo,ze na wage trza bedzie uwazac,wiec tym razem wiórówka ale 10mm .choc mam nadzieje ,że te sciany beda wazyc niewiele.No i oczywiście wzorem poprzedniej budowy podawać ceny bede na bieżąco.
co do rozwiązań srodka to napewno truma gazowa z rozprowadzeniem,napewno lodówka kompresorowa(to od Toscanera zgapie)jako drugie ogrzewanie to podłogówka i webasto mokre.Duża przetwornica,mały bojler elektryczny(teraz mam i boska sprawa,10 minut i woda wrzaca na kąpiel) i na pewno agregat zabudowany.Solary mam w poważaniu.Ja więcej jeżdze jak stoje,zatrzymuje sie ,zwiedzm zamek,jade dalej,znowu cos zwiedzam,dochodzi wieczór,szukam miejsca i idziemy spac.jak jade ,to altek ładuje.I teraz tak,jak pójdzie na widelec to zbiorniki wszytkie bokiem koło ramy i zamaskowane scianami.Tylko boje sie jak to wysokie wyjdzie na widelcu.a znowu obcięcie blaszanki no to juz jest pełen hardkor i z tego co wiem byłbym tu pierwszy
No i wogóle marzy mi sie toto
https://www.youtube.com/watch?v=JiMiiQViyRc
pogodziło by to wszystko ze soba,opnki A/T i moge pomykac 140 po autostradach(wtedy 4x4 nie działa) i po wertepie też se poradze.Na przodek jakas malutka wyciągarka Ale w używce u nas znależć się nie da ,na alledrogo 1 sztuka
Dobra doradzajcie,wylewajcie kubły zimnej wody na głowe itp.A ..i jeszcze jedno na baze moge wydać max 25tysięcy
uaz555 - 2016-10-30, 06:43
Ducato z Dangelem 4x4 też bez problemu latałem po 140-150 jak jeszcze kamperem nie był, potem już sie bałem ale najbardziej denerwował mnie brak raduktora ale 1 w 2,8 jtd z II generacji była strasznie długa. Teraz mam Ducato z 2,3 i skrzynia 6 i jedynka jest znacznie krótsza wiec ten brak reduktora by mniej doskwierał
MS - 2016-10-30, 06:48
Gdzie leży
wlodo - 2016-10-30, 10:19
Tu gościu kontener sobie zbudował
http://caravaningworld.pl...per-zrob-to-sam
A gdyby jeszcze taki daszek dołożyc ,to i spanie na pięterku by wyszło
http://www.camperteam.pl/...ic.php?p=586652
toscaner - 2016-10-30, 11:06
Buduj, buduj. Będę obserwował temat.
Jeśli mogę polecić z przetestowanych rozwiązań, to oczywiście lodówka, podłogówka, ale jeśli chcesz ją zrobić, to obstawiam, że jak ja wodną, a nie powietrzną jak mają niektóre "zimowe" firmowe kampery. Jeśli wodna, to znaczy jakieś Webasto itp. 5kW.
Z takim piecykiem nie widzę sensu montowania klamota w postaci pieca gazowego. Webasto da wystarczającą ilość ciepła. Sprawdziło się nawet zimując w Szkocji. Szkoda miejsca na jeszcze gazowy.
Następna sprawa izolacja. Z tego co pamiętam masz tylko alufox. Możliwe, że z samym alufoxem jeden piecyk to za mało i dlatego myślisz o użyciu dwóch. Ja bym poszedł w lepszą izolację i został z jednym. Ale te gotowe ściany już są raczej lepszą izolacją niż pojedynczy alufox.
Co jeszcze mogę polecić. Jeśli planujesz prysznic, to osobną kabinę z wyciągiem. Bajka. Zero wycierania + automatyczne suszenie. No i zero wody naokoło łazienki.
Planujesz większego kampera, to będzie gdzie zmieścić. 70 albo 80. Ja w kolejnym większym dam 80-tkę.
Generalnie jakbyś pozbył się lodówki na gaz, ogrzewanie tylko Webasto, to zostaje tylko kuchenka na LPG. Jeśli wiele nie gotujesz, to polecam moje rozwiązanie na kartuszach. Jeden starcza na ok. 3- 5 dni codziennego gotowania. Sporadycznego na pewno dłużej. Zysk miejsca i wagi. Ostatecznie butlę pod auto. Ale gazu starczy na kilka lat gotowania wtedy.
Z panelami masz rację. Wszystko zależy od trybu kamperowania i miejsca. Ja miałem dokupywać 3-ci 140W, ale nie ma to sensu, bo w Szkocji czy 2 czy 3 bez znaczenia. I tak prunda zimą ze słońca nie ma. Zima idzie.
Za koszt 3-go panela (180£) kupię agregat. Ale i z niego chyba zrezygnuję już do Z1. Nie mam po prostu miejsca gdzie go wbudować. Tak by było najlepiej.
W kolejnym na etapie projektowania bym go zabudował i wyciszył. I to ma sens. Wynoszenie na zewnątrz żeby odpalać i podładować aku wg mnie bez sensu. Co jak będzie lało? W Szkocji często leje. Jak pojadę do Hiszpanii, to nawet zimą słońce da prunda i agregat niepotrzebny. Zobaczy się.
W każdym razie buduj i dawaj relację. Będziemy dopingować
Sam bym też coś po budował, ale poszedłem w inne tematy chwilowo. Trochę mniej kamperowe
toscaner - 2016-10-30, 11:32
Fajniusi kamperek. Można poszaleć.
Sam się zastanawiałem jak tu kontener upchać na auto ale do 3,5T.
Nad takim czymś myślałem, ale przeraziła mnie waga. Pusty 2800kg
Nie wiem co tam tyle waży, ale nie zostaje wiele na zabudowę i graty.
Zabudowa musiałaby być naprawdę super lekka. Szkielety z aluminium (spawarkę kupić) a ściany z poliwęglanu komorowego. Lub jakiegoś papieru. Aku litowe, panele elastyczne. Może do ogarnięcia. A może nie gdy wsiądą jeszcze osoby.
A może jednak dałoby się ogarnąć jakoś kontener na taki widelec w mniejszej wadze. Gdyby chociaż do 2400 kg, to już są szanse ogarnąć lekką zabudowę. I wtedy bez stresu. Przy wyjściowych 2800 kg lipa.
Coś takiego, co spotkałem niedawno, tyle, że wnętrze to u nich masakra , ale fotki zrobiłem
No i ja bym zrobił przejście z kabiny. Bez niego to jak mieć przyczepę.
IAAN - 2016-10-30, 11:35
Zaczynam obserwować temat .
Co do odcięcia blaszanki aby uzyskać podwozie pod budę myślałem jednak po ostatnich zmianach przepisów nie przeskoczysz dodatkowego 4 miejsca nie mówiąc już o 6 ,a my jeździmy w 4 na razie się mieścimy ale nie wiem jak długo .
Myślę że realnym rozwiązaniem na teraz było by przerobienie ambulansu niektóre są z 5 miejscami siedzącymi i nadwoziem kontenerowym .
Albo druga możliwość kupić blaszaka z 6 miejscami fabrycznymi i wtedy budować np taką dokę
Albo obciąć to co już jest czyli mojego mastera zarejestrowanego jako kamper i na nim postawienie budy .w tym wypadku nic się nie zmienia tylko inny kształt nadwozia
tom-cio - 2016-10-30, 12:01
Iaan,to byłoby rozwiazanie.Ale czy sie i do tego diagnosta nie dowali to nie wiadomo,mi jak zmieniał iliośc miejsc do dane szły razem ze zdjęciami do cepiku i dla nich chyba są dostępne.w kazdym razie mam teraz w blaszance 5 miejsc a na codzień 4 jeżdza.Zmiana była robiona z ławką orginalnaz przodu.Im na tej stacji ,u tego diagnosty,bywam kilka razy w roku tym autem,ot jakies sprawdzenie zawieszenia itp.I wtedy 4 miejsc nie widzi.Natomiast na przegląd w grudniu musze wykrecac przedni obrotowy i wstawiać ławkę,bo inaczej powiedział,że by musiał zmieniać na 4 ,co jak wiemy teraz zakończyło by się smiercią blaszanki.
Toscaner,pewnie że wodne i to na pex-ie.Do tego webasto na rope.Ale gazówka piec zakładałbym również,bo on może sobie jesienia i wiosną chodzic całkiem bez prądu i jest ciepluteńko.A po co ma mi coś wyc jak nie musi
Iaan,co do miejsc -ja na codzien jeżdze w 3 osoby(ja ,zona i trzyletni syn),ale bardzo czesto zabieramy babcie a czasem i dziadka I wtedy już jest naprawde hardcor.Tzn.teraz w blaszce mam z tyłu dwa łóżka ,jedno na dole 185x130 i drugie górne rozkładane 180x130.Ale wtedy trochę klaustrofobicznie.bo od sufitu 60 cm i miedzy dolnym i górnym 70.da się nas luzie wyspac w stylu dwie osoby na dole dorosłe i dorosła z dzieckiem na górze.Natomiast na prZednich fotelach to się juz wyspac nie da,wtedy sie kamperowanie w koczowanie zmienia
I tak mi chodzi po łbie to sklejenie budy.Może jak Iaan pisze ,najlepiej by kupic cos ala autobus z 5 mimiejscami.i obcinac bude.Bo w sumie n ie o długość chodzi a o szerokość.No i w nowobudowanym z przodu na pewno bedzie opuszczane górne z kawałkiem szoferki,takie łamane jak jamesach cookach.
A tak wogóle to kiedys miałem pomysł nie z tej ziemii,ale do tego to trzeba by np.Włoda zatrudnic. Rozciąc blaszaka wzdłuz dachu ,odciąć pod szoferki ,dwa cięcia koło ramy i rozszerzyć go o 30 cm.Po 15 na strone.I wtedy jest bosko,tyle miejsca było by aż nadto.Drzi tylne wywalić ,pełna sciana i slide jak nowa Adria,co Bronek wstawiał zdjęcia ,że łóżko ma 80 cm a rozjezdza się w tył na kolejne 70 .Ale czy takiego ulepa ktokolwiek przez przegląd by przepuscił
To co Tosca wstawił w ostatnim poscie to odpada w pełni.Normalnie razi moje poczucie gustu i estetyki.Wzorem pierwszy Frólikowoz chyba bedzie,ale na moje tam ma za mało miejsca do spania,ja układ zostawiałbym taki jak w blaszce mam ,tylko to łóżko z gory spuszczne bym dorzucił
wlodo - 2016-10-30, 13:09
Tu na 5 stronie masz pokazany jak zrobić w twoim obecnym dodatkowy pokój do zabawy dla twojego smyka
http://www.camperteam.pl/...0&postorder=asc
toscaner - 2016-10-30, 13:15
Wiadomo, że kontener dupy wyglądem nie urywa i jak fabryczny kamper nie wygląda. Nie ma znaczenia czy to do 3,5T czy ponad. Ale fotki poszły, bo je zrobiłem kiedyś. Ludzie robią takie przeróbki.
Oczywiście widuję te nowe meblówki z nadbudówką nad kabiną, które do złudzenia przypominają kampera. Nierzadko na drodze się z daleka pomyliłem, a z bliska dopiero widać, że bez naklejek i ściany inne.
Ja pewnie pójdę w L4H3 bo nie chce mi się ze ścianami bawić, ale pomysł fajny.
Jedno ale co do webasto i jego "wyje". U mnie nic nie wyje
Podrzuciłem pomysła, bo wyleciałby Ci klamot pół metrowy na gaz. Zawsze to ekstra miejsce. Ale to przecież Twój kamper będzie.
tom-cio - 2016-10-30, 13:20
Włodo,o którym piszesz,chyba nie o tym slajdzie na masterze?tego nie ogarne
wlodo - 2016-10-30, 16:01
Tak ,o Masterze,rozwiązanie o tyle ciekawe,że jest na zewnątrz.
Miejsca wewnątrz o wiele więcej niż w slajdziku wewnętrznym.
Mając np.składane łózko na tylnej ściance wysuwasz/rozkładasz spanie dla jednej bądź dwóch osób,wg.potrzeb i możliwości wysunięcia do tyłu.
To wbrew pozorom nie takie trudne rozwiązanie,wystarczy wziąć cały tył nadwozia z jakiegoś rozbitego przodem.
Tniesz dach wzdłuż i wstawiasz to co brakuje+prowadnice,rolki i jeździ.
Podłoga np. na zawiasie,w stanie złożonym-jest tylną ścianą,po rozsunięciu-kładziesz jako podłogę.
Ot takie niedzielne wymyślanie...
wlodo - 2016-10-30, 16:58
Cytat: | z anglii sciagne se jakas nowsza przyczepke po crashu |
Gdybyś miał fajną przyczepkę to może takie coś by wyszło..
http://www.ebay.de/itm/Wo...7coAAOSwo4pYDIP
dulare - 2016-10-30, 17:10
tom-cio napisał/a: |
Wiem że Istvan budował,Frólik też.ale Frólik buduje komercyjnie,więc ze mnie marny klient,na razie chce sie w cenach tych płyt zorientowac.Tak na spokojnie to na widelcu niby prosciej ale wysoko,byc moze zaczne powaznie myslec o obcieciu jakiegoś blaszaka.
[...] |
Nie chodziło mi o to żeby Frólik Ci budował, ale żebyś pogadał skąd brał płyty i za ile.
tom-cio - 2016-10-30, 21:17
Spoko,za wszystkie rady i pomysly dzieki.Jak przyczepke to raczej bardziej stluczona,kumpel sciaga i handluje dobrymi z anglik ,ale dla mnie wyszuka cos rozbitego w dobrej cenie.To co Wlodo podrzucil fajnie wyglada,ale dalej zostaje przy pomysle zlozenia samemu.
tom-cio - 2016-11-01, 17:38
dobra ,drazymy temat dalej,tu na filmie zabudowa na sprinterze i okazume sie ,ze moze,moze polaczyl bym dwa pomysly 4x4 i jazde w okolicach 140 po autostradzie.
https://www.youtube.com/w...3pUpDnY9y8gYn2Q
do tego widelec,moze byc np cos takiego
http://otomoto.pl/oferta/...a-ID6yqccl.html
oczywiscie nie ten konkretny,ale....Wiem ,ze kilka sprinterkow 4x4 sie przez forum przewinelo,jeden nawet jako zmota na mostach patrola,ale moze ktos doradzi jak ta gwiazda an afabrycznym 4x4 zachowuje sie w lekkim terenie i jak sie moze prowadzic po drodze z takim kontenerem na ramie,tyl robilbym pod skosem,aby kat natarcia byl bardziej ok i zeby jeszcze kilka cm w srodku uzyskac.
Fanatyk - 2016-11-01, 19:30
Mam gwiazde 4x4 starszą, gdybym nie miał kagańca na 100km/h to bym Ci sprawdził ile idzie na trasie, stówke się jedzie lajtowo
W terenie testy wyszły elegancko jak na tak ciężką maszyne tyle ze ja mam bliźniaka więc idzie to jak czołg np. jechałem w głębokich koleinach w błocie (czasem bokiem szedł) albo zaraz po deszczu po gliniastej terenowej drodze gdzie crossy nie wyjeżdżały haha ich zdziwienie było piękne bo mówli ze nie wyjade tym haha nie mam nalepek 4x4 to ludzie myślą że zwykły stary zardzewiały bus :D Ogólnie wniosek mam taki że blokada na bliźniaku daje więcej niż 4x4. To tylko taki dodatek niczym sałatka do schabowego. Jeżdżę też nim z lawetą w polnych warunkach z ładunkiem 2,3t na haku i nikt mnie nie musiał wyciągać nigdy
P.S.: A ten sprinter żółty co podlinkowałeś to jest fake
tom-cio - 2016-11-01, 20:42
Fanatyk ,dzieki za odpowiedz, holibka nigdy dostawcza gwiazda nie jezdzilem.Coraz bardziej zaczyna mi sie to podobac.Nawet znalazlem cos ,co mozna by fajnie skopiowac,buda do wykonania niezbyt ciezka
http://www.bimobil.com/modell/bimobil-ex-366/
jeszcze jakby ja tak zrobic jak Swistak autonomiczna i zdejmowana...
Czemu piszesz ze fake?Widac ze odpicowany do sprzedazy.Mi bardziej chodzilo o model a nie ten konkretny.a ten:
http://otomoto.pl/oferta/...4-ID6yCShz.html
szkoda tylko ze benzyna,ale to by sie zas fajnie na lpg ogarnelo.I tak jak mowie ,na mercach slabo sie znam,na flocie taksowkarskiej mam jedna c-klasse c200 w202 i zrobilo mi to w dwa lata 140 tysiecy,a jezdzi pracownik ,co nie dba kompletnie.I zawiecha sie sypie ale reszta na razie ok,te 140 tysi ostatnie na lpg.Poprzednią c klase zajezdzil
I widac,ze tego 4x4 twz nie zawiele na aukcjach....
tom-cio - 2016-11-01, 20:54
No i Panowie chyba znalazlem material na zabudowe.Przeciez jak kupie taka chlodnie i dotne do wymiarow jakie mi potrzeba to pewnie jeszcze materialu zostanie
http://otomoto.pl/oferta/...html#3aedff216c
co Wy na to?Ja juz widze miny sasiadow,jak to zrzucam na ogrodzie i zabieram sie z piłami
CORONAVIRUS - 2016-11-01, 21:05
kup sobie takie coś ... kosztuje to koło 2500 PLN , ściana 15 mm , sklejka z zewnętrznym i wewnętrznym laminatem przyklejonym idealnie , najwyżej lakierka po złożeniu - drobiazg ...jak dobrze kupisz to masz wszystkie ściany , dach i...podłogę a do tego sporo na ściany np łazienki krojonej na miarę . Od wewnątrz styropian z płyta i masz 3 cm ścianę jak w kamperze , wycinasz otwory gdzie chcesz bo ściany zrobione z jednego kawałka sklejki nawet jeśli ma 6 metrów długości . Metoda sprawdzona . Jak się jeszcze mocniej postarasz to masz listwy kantowe tak boczne jak i dachu ... no za mała kasę masz gotowe auto z zewnątrz ... przemyśl
tom-cio - 2016-11-01, 21:43
No i powiedz Adam jak i tu piwa nie postawic A jako mechanik wyplwiesz sie cokolwiek o sprinterze I 4x4?
no i jak juz tak podrzuciles zdjecie ,to powiedz jak tego szukac gdzies na allegro?Lakierke pewnie ze ogarne,bardziej sklanialem sie ku chlodni,bo chodzilo mi o te 8 cm piany pur,ale to tez nieglupie
CORONAVIRUS - 2016-11-01, 22:49
niestety o 4x4 w dostawczakach nic nie wiem, nie dotykałem, podejrzewam ,że są wolniejsze ale to przypuszczenie .
po co 8 cm ściany ? same kłopoty z osprzętem w przyszłości , tylko okna dachowe mają redukcje do takich grubości a drzwi , okna boczne itp już będą miały kłopot no i jeśli zrobisz typowa szerokość zewnętrzną to wewnątrz na szerokości masz mniej 10 cm , to za wiele by nie było zauważonym w funkcjonalności , do tego ściany puste , bez wzmocnień , kłopoty z podwieszaniem szafek ... chyba nie o to chodzi by sobie utrudniać
Świstak - 2016-11-01, 22:58
Adam, czyżbyś też budowę rozpoczął - toż to Twoje podwórko!
CORONAVIRUS - 2016-11-01, 23:28
Świstak napisał/a: | Adam, czyżbyś też budowę rozpoczął - toż to Twoje podwórko! |
nic o tym nie wiem
garaż taki na grabie , taczkę , kawałek kampera ...
Bajaga - 2016-11-01, 23:36
tom-cio napisał/a: | dobra ,drazymy temat dalej,tu na filmie zabudowa na sprinterze i okazume sie ,ze moze,moze polaczyl bym dwa pomysly 4x4 i jazde w okolicach 140 . |
Fajne to wszystko jest w temacie budowy.... ale.... jeżeli jest tak jak mówi Arek - Świstak, że finansowo to się wszytko średnio opłaca , to jest to zabawa dla upartych i zdeklarowanych majsterkowiczów.
Teraz UE podpisuje CETA z Kanadą i będzie można kupić sobie z tamtąd kampera bez cła. To ja nie wiem po co się samemu z tym pi....ić.
Notabene i bez CETy mmożna zakupić fajnego kampera w GB (Jeszcze bez ceł ) i go mieć.
No chyba, że priorytetem jest hand made to ok, taka filozofia (różne w końcu są ).
CORONAVIRUS - 2016-11-01, 23:43
Bajaga napisał/a: |
Teraz UE podpisuje CETA z Kanadą i będzie można kupić sobie z tamtąd kampera bez cła.. |
ale z zaj... akcyzą
Bajaga - 2016-11-02, 00:09
BIORCA napisał/a: | Bajaga napisał/a: |
Teraz UE podpisuje CETA z Kanadą i będzie można kupić sobie z tamtąd kampera bez cła.. |
ale z zaj... akcyzą |
Hmmm... no wiadomo, że akcyza zależy od wysokości faktury....
Ale tak czy siak rozumiem twórców rzeźbiących na dawcy za powiedzmy 20 tys z budżetem na przeróbkę max 20 tys (oczywiście pod warunkiem, że produkt końcowy będzie kamperem a nie blaszakiem z materacem).
Natomiast przy ciut większych budżetach (i to naprawdę ciut) chyba warto popatrzyć na "gotowce".
Kilka mies temu widziałem na brytyjskim ebayu Super Hymera S700 w super stanie i wyposażeniu (oczywiście z kierownicą z naszej strony) za 10 tys GBP, pewnie do negocjacji. Da się to sensownie kupić i potem ew. da się to sensownie sprzedać...
CORONAVIRUS - 2016-11-02, 00:11
chyba nie znasz planowanych zmian w akcyzie , jest temat na CT.
Bajaga - 2016-11-02, 00:15
BIORCA napisał/a: | chyba nie znasz planowanych zmian w akcyzie , jest temat na CT. |
Ja nie
A konkretnie, jak będzie? Co nam ludowa ojczyzna sprawi ? I od kiedy?
tom-cio - 2016-11-02, 14:07
Bajaga,ale ja koniecznie chce sie w 40kpln zmiescic .Znowu caly garaz materialow budowlanych,blach ryflowanych,i dobra wszelakiego.A tak naprawde nieprawda ze gotowego sie da.Za ta cene to na ducato 1 ,bo na 2 to same padaki.A tak bede mial znowu nowke.I jak wiesz jednego zbudowalem,90 tysiecy km od momentu zbudowania zrobil.i jest ok,ale za maly.
Adam,masz w sumie racje,postawie na to pudlo co pokazales,tylko napisz mi jak tego szukac.uloze wszystko i prysne piana pur i z glowy.I teraz pytanie,wie ktos ile jest od ramy w sprinterze do wysokosci szoferki?Bo plan juz zatwierdzony,buduje plagiat tego
tom-cio - 2016-11-02, 14:11
No i jeszcze jedno.Tak jak Swistak napisal,to sztuka dla sztuki.Po prostu mam ochote budowac,bo zima idzie,ludzie na wynajmie u dewlopera,a mnie sadla przybywa i nosi mnie po kątach.A tak se kamperka machne,a co!
SlawekEwa - 2016-11-02, 14:12
Jakie masz warunki na zimowe budowanie?
Darek Szczecin - 2016-11-02, 15:39
tom-cio napisał/a: | Bajaga,ale ja koniecznie chce sie w 40kpln zmiescic .Znowu caly garaz materialow budowlanych,blach ryflowanych,i dobra wszelakiego.A tak naprawde nieprawda ze gotowego sie da.Za ta cene to na ducato 1 ,bo na 2 to same padaki.A tak bede mial znowu nowke.I jak wiesz jednego zbudowalem,90 tysiecy km od momentu zbudowania zrobil.i jest ok,ale za maly.
Adam,masz w sumie racje,postawie na to pudlo co pokazales,tylko napisz mi jak tego szukac.uloze wszystko i prysne piana pur i z glowy.I teraz pytanie,wie ktos ile jest od ramy w sprinterze do wysokosci szoferki?Bo plan juz zatwierdzony,buduje plagiat tego |
Kurde strasznie podoba mi się twoja koncepcja i fotka przykładowa.
Obiecywałem sobie że już nigdy nie pomyśle o budowaniu kolejnego kampera, bo to ile wydałem na budowę Panzerkampera to absurd jakiś (naprawdę wstyd mi się przyznać bo i tak nikt nie uwierzy )
Ale chyba padłem ofiarą nałogu
I kurde myślę po przeczytaniu tego co już napisałeś
na plus liczę:
- zostało mi z budowy od groma materiału,
- zdobyłem doświadczenie
- wyposażyłem się w kupę narzędzi przydatnych do budowy
- uniknę błędów które popełniłem i musiałem poprawiać
- nie dam sobie wciskać drogich elementów wyposażenia z napisem for camper
- budowa na kontenerze będzie o niebo łatwiejsza niż w przypadku blaszaka
- forum się rozwija i co raz fajniejsze pomysły można podpatrzeć
- mam wizję jak stylistycznie upodobnić takiego kontenerowca do Panzera ( taka parka by była)
- mam ogromniasty garaż ogrzewany pod domem
minusów na tą chwilę nie znalazłem ale usilnie szukam
nie no w sumie mam dwa minusy
jak zrobić przejście z szoferki do kontenera?
ideał 4 miejsca do jazdy ( nowe przepisy mogą utrudniać) jak będzie musiało zostać 3 jakoś to przeżyję
Na tą chwilę ustaliłem posiłkując się kolegami mechanikami
Idealna baza to sprinter 4x4 z silnikiem 2,7 160 KM wersje 2,2 CDI 130 mało mocy do 4x4, no i trochę w wersji 4x4 wolniejszy (prędkość podróżna około 100 km/h)
To tylko opinia innych nie moja, ja nie mam doświadczenia ze sprinterem 4x4
tom-cio podkręcaj, podkręcaj a na tą chwilę
tom-cio - 2016-11-02, 17:55
Daro ,poszukaj sobie filmu o bimobil ex 366,to wlasnie ten ze zdjecia,ma wycieta dziure z kabiny,normalne przejscie.No i fajne lozkomz tylu ,normalnie 80 cm a rozciaga sie na 140chyba.
steona bimobila
http://www.bimobil.com/modell/bimobil-ex-366/
Darku,zmierzylbys wysokosc od ramy do gory szoferki u Ciebie?Bo na tych zdjeciachnsuper wyglada,na filmie tez ,ale zastanawiam sie ,czy on wyzej nie wyskoczy,kontener znaczy sie.No i jeszxze jeden fajny a ten nawet do wykonania chyba prostszy
tom-cio - 2016-11-02, 18:02
SlawekEwa,warunki?Ano kiepskie ,bo w moim garazu to juz dziada i baby tylko brakuje.Ale to slask,kupe starych magazynow,jak juz baze ogarne to se cos podnajme na kilka miesiecy.Mam nawet piekne miejsce na oku,kolo mojego mechanika,garaz z brama 3m wysoka i 4 szeroka.Tylko ze i tak jest problem,bo wjazd w oficyne brama,co ma 2,20 szerokosci.I po zbudowaniu tez bedzie musial tamtedy jezdzic,bo to wjazd na podworko do mojego mechanika.Tak ze szerokosc zabudowy to max 2,08m,tak zeby 1,96 minimum na szerokosc bulo w srodku
Co do projektu to tak-nie pali sie,baza bedzie sprinter 1,i abudowa musi byc sciagana.Zeby w przyszlosci wymienic tylko podwozie.W wypadku tego pierwszego zdjecia zaden problem,ten drugi bardziej problematyczny
SlawekEwa - 2016-11-02, 18:07
tom-cio napisał/a: | Adam,masz w sumie racje,postawie na to pudlo co pokazales, |
A to pudło przejdzie?
bart.ek - 2016-11-02, 18:30
Aktualny Sprinter ma 165cm od ramy do krawędzi kabiny, kontener stoi jakieś 15-20cm nad ramą.
tom-cio - 2016-11-02, 18:39
I tak jak Darek pisze,ja tez juz po przejsciach,wiem co chce miec i napewno niczego made in camper nie kupie.okna normalne domowe ramy i skrzydla,jak na drugim obrazku,kumpel jest technologiem w firmie robiacej okna ,to mi wykona,szyby poliweglan i ramka ze szklanych,beda tak samo lekkie i 10 razy tansze.Kuchnia dwupalnikowa Amica,pomysl Toscanera.Brodzik 80x80 castorama.oklejenie scianw lazience dibond.Sklejka-Elmo sie reklamuje ze ma od zatrzesienia z rozbiorek nlwych kamperow,kupie z 20m2 i bede rzezbil.Bojler bezcisnoeniowy elektryczny ariston 5 l,na jedna kapiel wystarcza taka z taplaniem sie,grzeje sie z agregatu 8 minut do chyba z 80stopni.2 pompy cisnieniowe z juli,kazda po 150 zl,jedna wytwarza cisnienie zimnej na stale a ciepla jest zasysana za bojlerem i tamjest cisnienie a bojler podciaga se zimnej ze zbiornika podcisnieniem,,zbiorniki bialej z baniek 30l ,tak jak mam teraz,banki po 10zl na kazdej pralni chemicznej .Szara tylko poza autonomia zabudowy,bo 20 litrowe stalowe karnistry wzdluz ramy po bokach,tam gdzie ten fartuchnz ryflowanego alu(zolto szary kamper bimobil).Woda pex po calym aucie zaprasowywana,caly garaz pexa sie wala.Co prawda na poczatku myslalem o kupowaniu plyty warsywowej,ale jak mi Istvan podal cene na PW,za jaka kupowal,to odpuszczam.Za 3 kola kupie duza chlodnie z ciezarowki i potne,albo to co Adam podrzucil.Jedyne co to gabki na materace trzeba kupic nowe i kibelek obracany.Piec trumy uzywka,eber 2kw nadmuchowe juz lezy.Ta trume piecyk chce,bo tak jak pisalem wczesniej,bez pradu tez nagrzeje.Do tego caly czas sie ta podlogowka namyslam,jak zabudowa na tym co Biorca podrzucil to zrobie jak na budzie chlodni to zlewam,na te 1,5m2 podlogi wkleje maty na podczerwien,tez w garazu leza.Pily,wyzynarki,wkretarki,agregaty i wsio potrzebne z narzedzi mam,malnąć tez malne sam Z kamperowych rzeczy to tylko zamki pusch lock,bo poza kampeerowymi nie znalazlem.Markizy nie robie na razie,Dobra przetwornica wolta idzie w garaz,tak jak agregat,oblozony 15 styropianem dookola jest nieslyszalny No i zabudowa tak zrobiona,zeby fartuchy alluminiowe mozna bylo odkrecic i przerobic pod inna baze i inny rozstaw kol
To tyle z zalozen,a co wyjdzie?
tom-cio - 2016-11-02, 18:49
Bart.ek super,dzieki.Kontener u mnie pojdzie na kratownice z profila zamknietego 30x30 mm,wyspawanego wkratownice a to bezposrednio na rame,bez tej dodatkowej.I nie uzyje standardowego kontenera z dostawczaka,tylko kupie jakis z ciezarowki z chlodni z demobilu albo to pudlo jak Adam i potne w wymiary jakie mi beda potrzebne
wysokosc w srodku 190-195max,czyli po zewnetrznej na wysokosc doliczajac 3cm profila i chocby 16 cm scian(gdyby z chlodni to scianka 8cm,jak kontener to pewnie z 5,ale dojdzie podlogowka..),czyli na gotowo mamy max 213 cm od ramy glownej sprintera.
Czyli 45 cm nad szoferke,ok,do przezycia,powinie wyjsc jak bimobil,moze troszeczke wyzszy.
Bartek,jakbys jeszcze od ziemii do gory ramy zasadniczej mogl zmierzyc to bylbym super wdzieczny.Bo wiem z katalogu ,ze orginalna wysokosc bimobila to 2,95m,znajac wysokosc do ramy od ziemii i monego kontenera planowanego to m/w bede juz wiedzial czy wyjde podobnoe
Darku,dzieki za piwko,podkrecac bede ale w zawody nie ide .Szkoda ze mowisz ze to tylko 100 w podroznej,mi bardzo zalezy na tych 140 licznikowych.Bartek,moze Ty cos podrzucisz o predkosciach sprinterkow,bo domyslam sie ,ze kilka na bazie masz
bart.ek - 2016-11-02, 19:17
wychodzi ~71cm
Darek Szczecin - 2016-11-02, 19:18
tom-cio napisał/a: | Daro ,poszukaj sobie filmu o bimobil ex 366,to wlasnie ten ze zdjecia,ma wycieta dziure z kabiny,normalne przejscie.No i fajne lozkomz tylu ,normalnie 80 cm a rozciaga sie na 140chyba.
steona bimobila
http://www.bimobil.com/modell/bimobil-ex-366/
Darku,zmierzylbys wysokosc od ramy do gory szoferki u Ciebie?Bo na tych zdjeciachnsuper wyglada,na filmie tez ,ale zastanawiam sie ,czy on wyzej nie wyskoczy,kontener znaczy sie.No i jeszxze jeden fajny a ten nawet do wykonania chyba prostszy |
Pomiary auta będę mógł wykonać w piątek, auto stoi u klimatyzatora i sprawdzają szczelność klimatyzacji zmontowanej przez mą osobę. Tylko że ja mam blaszankę 2H a widelce to najczęściej 1H.
Filmik bimobila znalazłem, przejście do szoferki to strasznie dziwne jakieś, drzwi malutkie zamontowali. Popis sprawności fizycznej trzeba odstawiać.
Dlatego też zastanawiam się czy nie szukać też bazy 4X4 na zwykłym blaszaku 2H.
Po ciachnięciu za samą szoferką, wywalamy budę na złom i mamy dzięki temu więcej miejsca na głowami w szoferce oraz wygodniejsze i wyższe przejście kontener-szoferka. Sprinter I i II nie mają tak zwanej gilotyny znanej z PSA.
Ciągle mnie tylko nurtuje jak połączyć szoferkę z kontenerem żeby było szczelnie.
Prędkość mojego na trasie to tak na spokojnie 120km/h, max140km/h. Wersje 4x4 mają prawdopodobnie wolniejsze mosty i dlatego prędkość niższa. Ale to jak mówię opinia mechaniorów nie moja. tutaj trzeba podpytać użytkowników
tom-cio - 2016-11-02, 19:38
heheh,z tym ciach to ja ja tez myslalem ,ale bardziej o wersji doka mi chodzilo bo tam 7 miejsc.Wymiary juz Bartek podal,z grubsza sie zgadzaja.Nie wiem jak z ciachnieciem blaszanki by bylo,bo tam chyba troche inna rama,zreszta nie wiem bo ja do teraz w ducaciaku sie bawilem,z merolem nic do czynienia nie mialem
W bimobilu przynajmniej to przejscie jest,ja mam zamiar jakis fartuch gumowy zastosowac.Zauwaz,ze oni tez na niskiej kabinie robia,wiec wyzsze byc nie moze,bo u nich dach niewyciety.Ale my mozemy wypruc a co
Darek Szczecin - 2016-11-02, 19:53
tom-cio napisał/a: | heheh,z tym ciach to ja ja tez myslalem ,ale bardziej o wersji doka mi chodzilo bo tam 7 miejsc.Wymiary juz Bartek podal,z grubsza sie zgadzaja.Nie wiem jak z ciachnieciem blaszanki by bylo,bo tam chyba troche inna rama,zreszta nie wiem bo ja do teraz w ducaciaku sie bawilem,z merolem nic do czynienia nie mialem
W bimobilu przynajmniej to przejscie jest,ja mam zamiar jakis fartuch gumowy zastosowac.Zauwaz,ze oni tez na niskiej kabinie robia,wiec wyzsze byc nie moze,bo u nich dach niewyciety.Ale my mozemy wypruc a co |
Rama jest ta sama, sprinter to naprawdę prosty pojazd. Jak się ciachnie blaszankę to wg. mnie luz nic tam się nie poskłada. dzięki ciachnięciu balszanki H2 mamy super duże przejście kontener-szoferka jak w normalnym firmowym kamperze, a nawet lepiej bo bez półko-gilotyny jak ktoś to nazwał, chyba Toscaner. Takie otwarcie szoferki daje dużą przestrzeń i można normalnie zamontować obracane fotele, część dzienną za fotelem kierowcy, łazienkę w normalnym miejscu, a nie za fotelem kierowcy.
Zresztą w sprinterze ze ścianą grodziową było mi bardzo niewygodnie, bardzo możliwości cofnięcia fotela.
Fanatyk - 2016-11-02, 20:08
tom-cio ten sprinter gdyby był w takiej cenie to już dawno by poszedł a stoi od roku, jest podany zły nr tel., pełno oszustów jest co pisza tylko mailowo i chcą żeby wpłacac zaliczke. Aż się zdziwiłem jak tego dużo ..
norka wywnioskował z mojej tabliczki że mam przełożenie mostu = 4,375
W ramach zimnego kubełka: nie przerażają Was crash testy takich skrzynek na mięso?
np. https://www.youtube.com/watch?v=Bp0pWLozXsM
Darek Szczecin - 2016-11-02, 20:24
w MB sprinter I są montowane różne mosty o różnym przełożeniu.
38-11 najszybszy na 5 biegu 2000 rpm 110km/h
41-11
37-9
35-8
34-7 najwolniejszy
Ja mam 35-8 tak na tabliczce stoi
co do Crash Testu to każdy kamper nie blaszanka tak się rozleci,
KACPERKI 2 - 2016-11-02, 20:36
37/9 to w mojej ocenie bardzo dobry kompromis miedzy prędkością a przyspieszeniem ( osiągami ). Miałem tak jak Darek 35/8 a teraz mam ten 37/9. Fajna różnica.
Obecnie przyjemna prędkość autostradowa to między 120 a 130 a to już moim zdaniem w zupełności wystarcza. Momentami przegoniłem go do prawie 150 ale obawa o solar i okna dachowe szybko mnie na ziemię sprowadziła.
Darek Szczecin - 2016-11-02, 20:40
Agat napisał/a: | 37/9 to w mojej ocenie bardzo dobry kompromis miedzy prędkością a przyspieszeniem ( osiągami ). Miałem tak jak Darek 35/8 a teraz mam ten 37/9. Fajna różnica.
Obecnie przyjemna prędkość autostradowa to między 120 a 130 a to już moim zdaniem w zupełności wystarcza. Momentami przegoniłem go do prawie 150 ale obawa o solar i okna dachowe szybko mnie na ziemię sprowadziła. |
Jest tak jak Agat Pisze
przegadaliśmy temat telefonicznie
KACPERKI 2 - 2016-11-02, 20:45
Ja tylko jeszcze dołożę swoje ziarno dziekciu do tej beczki miodku...
Nie jestem pewny ale wydaje mi się w wersji 4x4 nie można sobie żonglować przełożeniem mostu. Oczywiście piszę to tylko z przeczucia bo nie znam budowy całego napędu w 4x4 ale czy można bezkarnie zmieniać stosunek napędu tylnej do przedniej osi?
Darek Szczecin - 2016-11-02, 20:56
Agat napisał/a: | Ja tylko jeszcze dołożę swoje ziarno dziekciu do tej beczki miodku...
Nie jestem pewny ale wydaje mi się w wersji 4x4 nie można sobie żonglować przełożeniem mostu. Oczywiście piszę to tylko z przeczucia bo nie znam budowy całego napędu w 4x4 ale czy można bezkarnie zmieniać stosunek napędu tylnej do przedniej osi? |
Nie, no nie da rady
dlatego wydaje mi się że sprinter 4x4 będzie miał mniej prędkie przełożenia
i to co mi mechanior klarował czyli 100km/h to będzie chyba max przelotowa
ale coś za coś
Pomysł mi się podoba.
Jeszcze nie wiem po co mi kamper 4x4, ale to chyba jak z motocyklami bardziej lubię budować niż jeździć
I nieraz coś takiego zbuduje że boję się jeździć
tom-cio - 2016-11-02, 21:02
stosunku przelozenia tylnej do przedniej napewno nie bedzie mozna.Jesli 130licznikowo poleci,czyli 120gps da przezyc jeszcze.Mi akurat ten uklad w kontenerze bimobila sie podoba.O gilotynie w ducato pisalem pierwszy ja a chyba Toscaner podchwycil.A pisalem dlatwgo,ze przy pierwszej budowie jak walnalem lbem po zmontowaniu szafki gornej i wstawaniu z fotela kierowcy,to sie chyba wstrzasnienia mozgu dorobilem,normalnie rzygalem.
Ja mam teraz zabudowe standardowa,z dwoma fotelami i obracanymi z szoferki.Do kitu i tak niewygodne,miejsca malo,to tylko na reklamowych zdjeciach tak fajnie wyglada,bo obiektywem typu rybie oko robione.A tak miejsca malo.A w tym bimobilku,przez to ze lozko ma tylne po szerokosci 90cm,kibel z prysznicem 86x86,czyli jak dodamy to mamy 176 cm a calosc ma 366,czyli na stolik dzienny i dwie kanapy zostaje 190cm,nareszczie sie posiedziec bedzie dalo
tom-cio - 2016-11-02, 21:06
musze tak pisac post pod postem,bo jak naklepie w jednym za duzo to sie mi tablet zawiesza i musze klepac od nowa
A jak przelotowa tylko 100 to ja odpuszcze,wtedy wolalbym iveco.Trudno trzeba sie po forach porozgladac i dowiedziec o ta przelotowa.Zawsze zostaje wieksze opony zalozyc(przeciez i tak A/T trzeba bedzie wrzucic)i predkosc wzrosnie.I czy to czasem nie jest tak,ze przod na szose jest odlaczany?Bo watpje ze to caly czas 4x4 mechanicznie idzie ,przeciez to nie haldex tylko sztywna mechanika
tom-cio - 2016-11-02, 21:11
A i szczeze to praktycznie w pierwszej budzie to 4x4 na portalach prawie nie ma,Fanatyk a ten drugi,zielony,tez fake?
http://otomoto.pl/oferta/...4-ID6yCShz.html
Co do ilosci miejsc w szoferce to mam zamiar to rozwiazac tak.Dwa pojedyncze fotele z obrotnica kierowcy,np ford windstar(Socalowy watek,bardzo mi do gustu przypadly).I jakis stelaz na zamykanych wzmocnionych drzwiach zabudowy i do tego fotel z karetki skladany plasko siedzisko w gore(mam takowy w garazu )i zeby byla do tego mozliwosc montowania fotelika dzieciecego.Moj mlody ma 3 latka,na czas jazdy w kabinie sie pomiescimy a jak trza bedzie i to na tym karetkowym ktos se moze pojechac.A jak tesciow zabiore to niech siedza na pace
CORONAVIRUS - 2016-11-02, 21:12
jak nie masz zacięcia ściśle terenowego to odpuść 4x4 ... szkoda kłopotów i kosztów. Tylny napęd wybroni się sam z opresji jak będzie dociążony
Darek Szczecin - 2016-11-02, 21:14
co do prędkości to Fanatyk i Norka niech się wypowiedzą
Druga sprawa, wzrost oporów powietrza w stosunku do blaszanki też coś wpłynie na osiągi.
Ten kontener trochę będzie wystawał poza obrys szoferki. No i siorbać powyżej 100km/h to takie 4x4 i kontener będzie jak nic koło 14-15 litrów
Darek Szczecin - 2016-11-02, 21:23
BIORCA napisał/a: | jak nie masz zacięcia ściśle terenowego to odpuść 4x4 ... szkoda kłopotów i kosztów. Tylny napęd wybroni się sam z opresji jak będzie dociążony |
To też fakt, Fanatyk potwierdza jak go bliźniaki wyciągają.
ja jako jedynego Kampera 4x4 bym nie chciał, jako drugi to tak
wlodo - 2016-11-02, 21:24
Powyżej 100-ki to hałas od terenowych opon może być uciążliwy na dłuższej trasie
tom-cio - 2016-11-02, 21:25
Adam,czy nie mam....Typowym 4x4 nie latalem po bajorach,ale crossem sporo,nawet bardzo sporo,az mialem wypadek,pol roku w gipsie i obietnica malzonce,ze na motor juz nie wsiade...i cholera 7 lat minelo a ta dalej pamieta.
Cisnienie 4x4.....Ducato po asfalcie zapyla,ale dojechanie gdzies po blotku,trawie,traktory trza wolac,jakies koparki i to juz nie raz i nie dwa mnie targaly.Przeciez ja go nie zbuduje i nie postawie pod domem,ja nim codziennie bede na budowy dojezdzal.A tam mi by sie 4x4 bardzo przydal.Teraz np mialem budowe pod taka gore ,ze za cholere wjechac nie dawalo rady.Wiec w sumie jak merol to 4x4 by sie przydalo...
tom-cio - 2016-11-02, 21:30
Wlodo,w innym temacie ktos wrzucal opini zaciagnalem na innychh forach,ponoc nie sa takie zle,zreszta zobacz na opinie w necie
http://www.oponeo.pl/mode...CFaUV0woduowNYQ
Zreszta wiadomo,wyciszyc calego bedzie trzeba.Ducato tyle wyklejalem i od srodka(wyjety silnik)i od wewnatrz(na podlodze mam np.Pape termozgrzewalna ),ze przy 140 da sie normalnym glosem rozmawiac z osoba siedzaca obok,do tylu trzeba troche podniesc glos.Wiec i tu pewnie da sie to ogarnac
Darek Szczecin - 2016-11-02, 21:40
No to bazy trza szukać, widelec lub blaszanka,
faktycznie 4x4 to jak kot napłakał
w niemcowni też bieda,
trzeba przetrzepać portale górzystych krain
tom-cio - 2016-11-02, 21:46
Daro ,Ty pewnie nowszej budy bedziesz szukal,jak przy szukaniu po gorzystych krainach by Ci sie jaki sprinter 1 nawinal to linka podrzuc
I dlatego chce autonomiczny ten kontener.Bo jak sie znudzi to podwozie to do zyda a bude na cos nowego.
I tez druga inszosc.Jak postawie na 100% na merola,to moge budowe autonomicznej bez auta zaczynac,podjade po,prostu do kogos,wymiary posciagam i na kobylkach zbuduje a jak sie baza trafi to wrzuce juz gotowa lub w pol gotowa.
Darek Szczecin - 2016-11-02, 22:03
tom-cio napisał/a: | Daro ,Ty pewnie nowszej budy bedziesz szukal,jak przy szukaniu po gorzystych krainach by Ci sie jaki sprinter 1 nawinal to linka podrzuc
I dlatego chce autonomiczny ten kontener.Bo jak sie znudzi to podwozie to do zyda a bude na cos nowego.
I tez druga inszosc.Jak postawie na 100% na merola,to moge budowe autonomicznej bez auta zaczynac,podjade po,prostu do kogos,wymiary posciagam i na kobylkach zbuduje a jak sie baza trafi to wrzuce juz gotowa lub w pol gotowa. |
Nie koniecznie nowszego, Panzer jest I i super jest, brak klimy tylko mnie denerwował, ale już se poradziłem.
kontener też bym motał na glebie bo coś czuje że w całości to do garażu mi nie wlezie mam 2,8 m, a potem chyc widlakiem i dalej
komu coś 4x4 się nawinie to niech wrzuca linki
marcinPK - 2016-11-02, 22:36
tom-cio napisał/a: | Wlodo,w innym temacie ktos wrzucal opini zaciagnalem na innychh forach,ponoc nie sa takie zle,zreszta zobacz na opinie w necie
http://www.oponeo.pl/mode...CFaUV0woduowNYQ
Zreszta wiadomo,wyciszyc calego bedzie trzeba.Ducato tyle wyklejalem i od srodka(wyjety silnik)i od wewnatrz(na podlodze mam np.Pape termozgrzewalna ),ze przy 140 da sie normalnym glosem rozmawiac z osoba siedzaca obok,do tylu trzeba troche podniesc glos.Wiec i tu pewnie da sie to ogarnac |
jak już kiedyś pisałem... oponka idealna...w wersji M+S
Darek Szczecin - 2016-11-03, 00:45
Tak trochę popatrzyłem na sprintery 4x4 i chyba trzeba będzie robić nadkola w kontenerze żeby za wysoko go nie podnośić w stosunku do ramy.
Rambler - 2016-11-03, 10:24
Ja bym się zastanowił jak hardkorowo bym korzystał z 4x4. Czy nie lepszą opcją byłaby tylko blokada tylnego mostu + bliźniaki + ew. wyciągarka z przodu
Fanatyk - 2016-11-03, 10:38
Zadzwoń i sie dowiesz, nie było go jeszcze jak ja szukałem ale w takiej cenie nie da się kupić sprintera 4x4 do jazdy. Generalnie oprócz chajsu na zakup proponował bym chajs na odszczurzenie co troche Ci może nabić koszty. zależy też co się trafi ale przeważnie ludzi nie stać na oszczędzanie..
Darek Szczecin - 2016-11-03, 10:46
Fanatyk napisał/a: |
Zadzwoń i sie dowiesz, nie było go jeszcze jak ja szukałem ale w takiej cenie nie da się kupić sprintera 4x4 do jazdy. Generalnie oprócz chajsu na zakup proponował bym chajs na odszczurzenie co troche Ci może nabić koszty. zależy też co się trafi ale przeważnie ludzi nie stać na oszczędzanie.. |
Jakie są napędy w sprinterach? bo chyba są dwa rodzaje coś na I i coś na O i który jest lepszy.
Benzynowy napęd jest ok? Bo chyba bardzo mało było sprinterów z benzyniakiem.
Jeśli chodzi o odszczurzanie to przy widelcu mało tego, tylko szoferka no i rama żeby zdrowa była.
bart.ek - 2016-11-03, 16:26
Darek Szczecin napisał/a: | Jakie są napędy w sprinterach? bo chyba są dwa rodzaje coś na I i coś na O i który jest lepszy. |
Iglhaut i Oberaigner
Darek Szczecin - 2016-11-03, 16:29
bart.ek napisał/a: | Darek Szczecin napisał/a: | Jakie są napędy w sprinterach? bo chyba są dwa rodzaje coś na I i coś na O i który jest lepszy. |
Iglhaut i Oberaigner |
a który fajnieszy?
bart.ek - 2016-11-03, 16:53
To pytanie mnie przerasta
Darek Szczecin - 2016-11-03, 17:14
a ten na fotce jest 4x4 ale jakiś chyba długi. W sumie jak taki rozstaw osi to fajniej do zabudowy. długość skrzyni 4,3 m, szer 2,15m
link https://www.olx.pl/oferta...html#d819dc79f2 cena straszna
i z takim kontenerem było by chyba fajnie
http://allegro.pl/kontene...8.html#imglayer
wagowo chyba mało zostanie na zabudowę
tom-cio - 2016-11-03, 17:58
Ten na fotce niefajny.A wcinki na kola nie robie,wole podniesc rwsor i tak przeciez jakas wyzsza troszeczke oponke sie zalozy,AT.no i tak chyba wejdzie.Nie chcialbym nic w dole budy wycinac,zeby w przyszlosci moc wrzucic na nowsze podwozie.kurde ,dzisiaj caly dzien na drodze sprintery ogladalem i na komisie bylem,gdzie dostawczaki stoja.Ale zadnego tam 4x4 nie bylo
wlodo - 2016-11-03, 17:58
Albo takie wrażenie albo wina zdjęć,ale jak by miał ramę zagiętą z kabina
A kontener super.
tom-cio - 2016-11-03, 18:05
Kontener ekstra ,ale chyba jednak wole sam zrobic typowo na wzor bimobila.po prostu bakcyla zalapalem i koniec,marzy mi sie budowa.I teraz nie lece na czas jak z poprzednim,choc jak znam siebie to tez go w kilka weekendow walne,po prostu taki jestem jak leze to leze,a jak mnie cos wkreci to do bólu....
znalazlem producenta warstwowek od siebie niedaleczko,jutro mam zamiar podjechac
Darek Szczecin - 2016-11-03, 18:07
tom-cio napisał/a: | Ten na fotce niefajny.A wcinki na kola nie robie,wole podniesc rwsor i tak przeciez jakas wyzsza troszeczke oponke sie zalozy,AT.no i tak chyba wejdzie.Nie chcialbym nic w dole budy wycinac,zeby w przyszlosci moc wrzucic na nowsze podwozie.kurde ,dzisiaj caly dzien na drodze sprintery ogladalem i na komisie bylem,gdzie dostawczaki stoja.Ale zadnego tam 4x4 nie bylo |
Kurde bieda z tymi 4x4 ten z fotki, link też zapodałem biednie wygląda i cena 36000 pln, nawet ja by za 30000 dało by sie go zabrać, wywalic skrzynię z plandeką, sprzedać tak żeby za uzyskane PLN kupić kontener to i tak na oko 10000 trzeba by włożyć żeby przywrócić sprawność i wygląd i mamy 40000 jak Bóg da i co dalej
Darek Szczecin - 2016-11-03, 18:09
wlodo napisał/a: | Albo takie wrażenie albo wina zdjęć,ale jak by miał ramę zagiętą z kabina
A kontener super. |
ciężko powiedzieć czy go wygło czy nie, w sumie stoi 18km od mej chaty, cena zabija toż to złomek,
ciekawe ile taki kontener waży?
fajny bo to laminat niezniszczalne
tom-cio - 2016-11-03, 18:49
Wage masz podana w przesylce-350kg wraz z opakowaniem
mialem napisac ze sporo,ale 1m2 plyty waestwowej to okolo 10 kg,czyli 40m2 wyjdzie okolo 400kg.Czyli jak widelec wazy chyba 1800(poprawcie jak sie myle)to po kontenerze zostaje 1300 na zabudowe?Calkiem sporo,to i na meblowce sie zmieszcze
bart.ek - 2016-11-03, 20:10
Widelec może ważyć 1.8t, ale pod warunkiem że ma pojedyncze koła i napęd 4x2. Leciutki kontener z laminatu to min. 400-450kg, izotermy ważą już bliżej 600-700kg (mowa o zabudowach ~4m długości).
Fanatyk - 2016-11-03, 20:23
4x4 musi kosztować i nawet stare trzymają ceny, a ja po dzisiejszym off roadzie i trasie sprintkiem myślę czy tuż przed budową nie zmienić bazy na bliźniak+blokada zamiast 4WD wtedy mam możliwość zmiany mostu na szybszy/wolniejszy. I coś mi się wydaje że moja maszyna powyżej 100km/h spokojnie poleci jak zdejmę blokadę ale spalanie również poleci...
toscaner - 2016-11-03, 21:28
tom-cio napisał/a: | O gilotynie w ducato pisalem pierwszy ja a chyba Toscaner podchwycil.A pisalem dlatwgo,ze przy pierwszej budowie jak walnalem lbem po zmontowaniu szafki gornej i wstawaniu z fotela kierowcy,to sie chyba wstrzasnienia mozgu dorobilem,normalnie rzygalem.
|
E chyba jednak się później w tą głowę walnąłeś
Jak my rozprawiali o gilotynie, to Ty jeszcze nawet nie zacząłeś budowy:
http://www.camperteam.pl/...p=409198#409198
Tomek, jedna rada. Jak się rozpędzisz z podłogówką, to nie zapomnij ominąć kibelka. Ja ominąłem. Wolałem nie grzać g...
Polecam też dać pod brodzikiem prysznica i generalnie wszędzie. Nawet w bagażniku/garażu.
Zawsze to nie wieje lodownią w zimnym okresie. Chyba, że zimą bagażnik miałby za lodówkę robić. Oszczędność na prundzie czy tam gazie wtedy. Ja w kolejnym nawet piwnicę planuję zrobić.
AdamH - 2016-11-03, 21:45
Panowie widzę już kto poza mną nabija codziennie oglądalność w portalach aukcyjnych w ogłoszeniach ze sprinterami 4x4
Po bliższym przyglądnięciu się blaszakom, teraz walczę dokładnie z tą samą wizją co Wy - podwozie sprinter doka 4x4 + kontener mieszkalny z przejściem do kabiny.
Ze względu na to, że po zakupie pewnie będzie trzeba wymienić pół samochodu, żeby był sprawny i pewny na wyjazdy szukam Sprintera I, a resztę kasy wsadzę w remont i budowę/modernizację używanego kontenera, więc w Sprinterach II i III nie będę Wam robił konkurencji.
Przez myśl przeszło mi jeszcze zamówienie izotermy z modyfikacjami na wymiar, ale muszę wybrać się do Bytomia żeby wybadać koszty mojej fantazji. Przypuszczam, że wielokrotnie przekroczą one koszt zakupu nawet dwóch używanych kontenerów i pocięcia ich na części
Widziałem, że zastanawialiście się na oponami. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że w Discovery jeździmy na oponach typu All Terrain, bo są najbardziej uniwersalne na asfalt i w przystępny teren.
BFG AT 255/70R16
Po zmianie z szosówek na AT przez chwilę szumi i hałasuje. Po przejechaniu 1tys km nie zauważam różnicy. Może trochę głośniej słuchamy radia Przy prędkości 120 ze skrzyniami na dachu i tak wszystko hałasuje, więc da się z tym żyć. Kwestia przyzwyczajenia.
Będę kibicował Waszym poczynaniom szukając odpowiedniej bazy do budowy.
Tom-Cio widzę, że jesteś z okolicy. Nie mam jeszcze samochodu, ale szukam już lokum do budowy, bo mój garaż z bramą 2,05 nie da komfortu w zimie. Gdybyś miał jakąś halę na dwa stanowiska do budowy z opcją wynajmu na kilka miesięcy, to daj znać. Chcę w zimie zacząć. Sam chwilowo namierzyłem garaż na dwa ciężarowe w okolicy i wyciągam księgi wieczyste, żeby właściciela znaleźć
tom-cio - 2016-11-03, 21:48
Rob ,dzieki za rade.Jak to bedzie na izotermie to podlogowki nie dam.jak bede podloge budowal sam to dam.Kibelek omine,za gilotyne przepraszam,moze to faktycznie ty sie walnales pierwszy .Zreszta musze kiedys zadzwonic,to spokojnie to obgadamy.
A generalnie to po prostu omine kilka wad,ktore na szybkosci popelnilem na pierwszym.Izolacja,izolacja ,izolacja.Alufox na lato super ok,ale na zime lekko za slabo.Wiec caly czas mi ta plytz warstwowa chodzi.No i wnetrze jak bimobil ex 366,ten zolty.pasuje mi rozklad,duzej kuchni nie potrzebuje,lozka sa ogromne po rozlozeniu,posiedziec twz bedzie lepiej jak w blaszance.Po prostu te 20 cm na szerokosci robi robote.I kwadratowe sciany.
Co do garazu to caly bedzie ryflowana blacha obity ale oddzielenie od zabudowy plyra warstwowa.Wiesz,ze u mnie czasem lopaty,a czasem agregat a czasem niwelatory musza jezdzic.Bo nie buduje po to zeby stal pod domem,tylko zeby jak teraz miec biuro ze soba.
Na pewno wiecej aku.I na pewno kwasiaki,bo mam tani dostep .Dwa koparkowe po 170Ah powiny wwystarczyc I agregat w garazu obudowany styropianem na stale.Jak na budowie mojego Impaxa 15 cm plytami styropianu oblozylem to go wogole slychac nie bylo,tylko musze przedluzke na tlumik dorobic,bo na wlasnych spalinach chodzic nie chcial
Na ta bude sie napalilem,ze ja zrobie,nie chce juz budowac drugiego na blaszance.To doawiadczenie mam za soba,zreszta jak zbuduje to obecnego za kilka groszy wystawie,niech se ktos jeszcze pojezdzi ,bo na budowe chlopakom szkoda dac,zarżną w miesiac Ale to daleka droga
tom-cio - 2016-11-03, 21:57
AdamH ,witam,no z Bytomia jestem i powiedz mi Ty ,kto to u mnie w miescie izotermy produkuje?Podrzuc jakis namiar z ulica,sam podjade Jak tylko znajde cos duzego w rozsadnych pieniadzach to dam znac.No bo ja w razie co mam alternatywe,mam zbudowany teraz dom z ogromnym garazem(klientowi oczywiscie) i teraz tam leca tynki,wylewki ,w kazdym razie do wiosny nim dysponuje.jak nic nie znajde to se tam bude zbuduje,brama 5 na 2,30 wiec tak jak Darek pisal,widlak przed garaz na auto juz zbudowana.Moj pod domem ma brame wysoka na 1,8 odpada...
Generalnie mysle jeszcze nad tym garazem w oficynie kolo Adama mechanika mojego.Tylko z ogrzaniem moze byc problem,bo to wrota drewniane,zero ocieplenia itp.
toscaner - 2016-11-03, 22:20
tom-cio napisał/a: | Rob ,dzieki za rade.Jak to bedzie na izotermie to podlogowki nie dam.jak bede podloge budowal sam to dam.Kibelek omine,za gilotyne przepraszam,moze to faktycznie ty sie walnales pierwszy .Zreszta musze kiedys zadzwonic,to spokojnie to obgadamy.
|
Eee ja ani raz. Ale nie będę pisał, kto kampera łbem chciał rozwalić parę razy i też gwiazdy oglądał.
Ja bym drugiego na budowy do wożenia cementu nie polecał. Jak wsadzisz 10x więcej kesza w 2-ke, to pierwszego bym właśnie zostawił. Jak zarżną to po kieszeni albo z buta będą napier..lać, to się nauczą.
Swoją drogą nie mogę zrozumieć polityki, że pracownik może rozje..ć wszystko, bo nie jego. K..wa na zachodach pracownik przychodzi ze swoimi narzędziami wtedy zarabia, jak nie ma narzędzi, tyło łapy, to nosi worki, albo deski za najniższą krajową. I po problemie.
A jak coś zniszczy to płaci z kieszeni, chyba, że ma własne ubezpieczenie, którym pokryje ewentualne szkody.
I każdy zadowolony.
Dzwoń kiedy chcesz, teraz głównie na hangu albo whatsupie, polskiego to zapominam nawet włączyć.
tom-cio - 2016-11-04, 07:05
Rob,workow z cementem juz nie woze od dawna ,do tego maja swoje zlomy.Ale czesto musze cos pomniejszego przerzucic,wladowac gdzies brudne buty itp.Oc chocby stojak z niwelatora,a on nieraz po pomiarach ublocony.Nomimzdarza sie ,aby np kierowcy nie gonic to wezne jakiego chlopa z miotla i lopata.I dlatego ten bagaznik musi byc tzw.brudny.Blacha ryflowana i na szczelnie sikaflex,zeby w razie co weza i wyplukac ,jakas kratka sciekowo wentylacyjna od dolu.
Bo jakbym mial na budowy jaezdzic dalej starym to po kiego mi to nowe auto?Wychodze z domu ot za chwile,pewnie jak kawe dopije,kilka kinut po siodmej.A wroce...?Kolo 19tej?Na 16 mam dzisiaj np betonowanie,wiec do 17,30 sie zejdzie.I tak co dnia,ja w tym samochodzie pol zycia spedzam.Wiec po to buduje nowy i 4x4 zeby mi wszedzi dojechal.Wiesz ,chlopakow niestety trzeba w Polsce pilnowac,kazdy na wlasnym biznesie to wie.Jak cie nie ma to robota idzie,ale o polowe wolniej ,wiec...
bart.ek - 2016-11-04, 09:49
tom-cio napisał/a: | AdamH ,witam,no z Bytomia jestem i powiedz mi Ty ,kto to u mnie w miescie izotermy produkuje? |
http://www.izotermy.com.pl/
toscaner - 2016-11-04, 10:11
A to taki bagażnik to i na quada by był dobry.
Darek Szczecin - 2016-11-04, 11:16
zrobiłem małe podliczenia wagowe.
widelec sprinter 4x4 waga około 2000 kg (z silnikiem benzynowym będzie trochę lżej)
kontener waga około 500 kg
zabudowa - mi w Panzer wyszło około 600 kg, przy projekcie na kontenerze rozmach większy więc zakładam 700kg
w sumie mamy 3100 kg no max 3200kg w sumie jest dobrze i nie dobrze (zaloga 3 os nasza waga 170kg )
tak to wygląda
Problem zdobycie fajnej bazy 4x4, jak coś mi się trafi dobrego to pójdę tą drogą, ale na siłę nie będę napierał. Ściąganie bazy z zagranicy od nowego roku będzie słabo wyglądało (auto rocznikowo 1998-2003)
tom-cio - 2016-11-04, 12:17
no z zagranicy po nowym roku przy tych stawkach odpada.Ja za tydzien lece na wyspy na kilka dni do kumpla,wiec tam sie rozgladne,przekladka dostawczaka to zaden problem(tak se sadze)
Bartek,na Lagiewnikach izotermy robia,dzieki nie wiedzialem.A masz tam moze jakie znajomosci ?Podjade,pogadam.dzieki za namiary
tom-cio - 2016-11-04, 12:21
Mi zabudowa w dukaciaku wyszla na meblowkach,a duzo ich nawsadzalem i na wadze z woda 2850 ,przed zabudowa okolo2100.wiec tu tez w tych 700 postaram sie zmiescic.Na fronty szafek uzyje 10 nie 18,jak bedzie plagiat bimobila,to scianke podlozkowa wykonam z warstwowej,a reszta to tam wiele szafek nie ma,szafa przy wejsciu i kibloprysznic.wiec pewnie sie zmieszcze
bart.ek - 2016-11-04, 12:24
tom-cio napisał/a: | Bartek,na Lagiewnikach izotermy robia,dzieki nie wiedzialem.A masz tam moze jakie znajomosci ?Podjade,pogadam.dzieki za namiary |
Byłem u nich parę razy, ale znajomości za bardzo nie mam. Jakbyś się wybierał to jest to sam koniec ul. Krzyżowej (jadąc od Łagiewnickiej), przejeżdżasz pod Chorzowską i po paruset metrach po prawej stronie.
tom-cio - 2016-11-04, 12:35
Aaa na starej bazie,spoko to juz wiem gdzie,dzieki Bartek
wlodo - 2016-11-04, 13:36
Cytat: | w sumie mamy 3100 kg no max 3200kg w sumie jest dobrze i nie dobrze |
Raczej b.niedobrze-pasażerowie woda i już mamy dmc,a gdzie rowery i cały majdan ?
Zdecydowanie gdzieś należy szukać oszczędności na starcie
tom-cio - 2016-11-04, 13:42
Wlodo,po prostu trzeba Austie olac,ja tak robie od dawna.Przymierzajac sie do kampera 4x4 trzeba sie chyba liczyc ,ze dmc poleci.W 3 osoby moze jakos oblece,na balkany latam przez wegry,na wlochy wybiore 100 km dalej wegry ,slowenie.I tyle.Raczej realnie z 4 doroslymi w 3,5T nie ma szans
jak pusty bez wody bede mial 3100 to bede ucieszony
AdamH - 2016-11-04, 19:25
tom-cio napisał/a: | no z zagranicy po nowym roku przy tych stawkach odpada.Ja za tydzien lece na wyspy na kilka dni do kumpla,wiec tam sie rozgladne,przekladka dostawczaka to zaden problem(tak se sadze)
Bartek,na Lagiewnikach izotermy robia,dzieki nie wiedzialem.A masz tam moze jakie znajomosci ?Podjade,pogadam.dzieki za namiary |
Dokładnie o tą firmę na krzyżowej mi chodziło
Daj znać jak ich odwiedzisz, bo ja dojadę tam najwcześniej za tydzień jak będę na miejscu
tom-cio - 2016-11-05, 21:49
Tak siedze i dalej neta przeglada w poszukiwaniu inspiracji i trafilem na toto.Od bimobila ciekawsze,ze lozko wysuwane w tyl,nie w przod
Darek Szczecin - 2016-11-06, 12:51
fajny pomysł z tą szufladą
Ja czeszę net pod kątem bazy
http://otomoto.pl/oferta/...r-ID6ymvGD.html
wygląda zdrowo , kiper pewnie da się opchnąć za 6 tysi
tu jakaś dziwna aukcja
http://allegro.pl/sprinte...6581656146.html gość wystawia mnóstwo szpei do 4x4
tom-cio - 2016-11-06, 17:58
Ten gosciu od szpei4x4 od Ciebie ze Szczecina,nawet chwole myslalem czy to nie Ty .Dorwalem gdzies w tekscie,ze ten co pokazujesz wola kolo 37 tysi.Dla mnie cena zaczyna byc zapora.
I zaczynam myslec o jednym.Adam pisal,ze tak naprawde do wyciagniecia sie zblota wystarczy tyl plus blokada.Tych z blokada jak na lekarstwo.Ale np ten konkretny
https://www.olx.pl/i2/ofe...tml#:e7b95cc9b4
I skoro ja zakladam,ze zabudowa MUSI byc autonomiczna,to moze by tak kupic,zbudowac cala zabudowe,odpalic,zalozyc A/T,dorzucic blokade mostu i zobaczyc jak to bedzie hulalo,wciagareczka na przod i se jezdzic i wypatrywac na allegro moze jakiegos rozbitka,albo moze sie kiedy jaka baza pojawi,wtedy hyc i wymianka podwozia
Pytanie do mechanikow,bo w necie posucha.Da sie bezproblemowo doloztc blokade mostu lub wymienic most na ten z blokada?Bo o dolozeniu 4x4 to wiem,ze kosmos bedzie
Fanatyk - 2016-11-06, 18:15
Wymienić się da, możesz żąglowac niemal dowolnie co w przypadku 4x4 jest niemożliwe. Przeróbka na cztery to troche karkołomne zadanie.
Darek Szczecin - 2016-11-06, 18:23
A te aukcje niby ze Szczecina ale chyba niekoniecznie, zero tel . Jak by to był Szczecin to bym podjechał i pogadał co i jak z tym 4x4
bart.ek - 2016-11-06, 19:00
208 - słaby, z niskim DMC, w dodatku oberżnięty blaszak
tom-cio - 2016-11-06, 19:34
Bartek,dzieki,twoje rady sa bardzo cenne,w takim razie z niego juz rezygnuje.A moze Ty bedziesz w najblizszej przyszlosci wymienial cos ze swojej bazy?
A z innej beczki,jak sie domyslam,z jednego miasta jestesmy,moze kiedy jaka flaszka i troche bys mnie w sprintery wprowadzil ?
Darek Szczecin - 2016-11-08, 12:28
złomek trochę ale rocznikowo ok, ma klimę do ciachnięcia fleksem cena niska dość
http://otomoto.pl/oferta/...r-ID6yDKGd.html
tom-cio - 2016-11-08, 13:53
Darku,rocznik ok,ale balbym sie ,ze jesli auto w takim stanie,to i napedy moga byc np.na oleju jeszcze z fabryki.Ale w sumie pewnie machajac plikiem banknotow za 18-19 by go wyrwal,
Z innej beczki,jak w sprinterze podluznice?gnija jak w ducatach?Bo ja np w swoim mam cale odbudowane od nowa,w sumie nie jest to az taki problem,natomiast przy ogladaniu chcialbym wiedziec na co sie nastawic
Darek Szczecin - 2016-11-08, 14:36
tom-cio napisał/a: | Darku,rocznik ok,ale balbym sie ,ze jesli auto w takim stanie,to i napedy moga byc np.na oleju jeszcze z fabryki.Ale w sumie pewnie machajac plikiem banknotow za 18-19 by go wyrwal,
Z innej beczki,jak w sprinterze podluznice?gnija jak w ducatach?Bo ja np w swoim mam cale odbudowane od nowa,w sumie nie jest to az taki problem,natomiast przy ogladaniu chcialbym wiedziec na co sie nastawic |
Przynajmniej nie picowany na sprzedaż
zero plaka innego szajsu
jak śmigał jako karetka to przeglądy robili tak jak należy.
Jak mu się przyglądam to nie jest źle, rdza jest tam gdzie powinna być
kokpit trochę zmasakrowany
ale zobacz po lewej stronie kiery jest taki jakiś suwak od temperatury, normalnie tego tam nie ma, możliwe że to rozbudowany system ogrzewania (dodatkowa nagrzewnica)
fotki zupełnie nie marketingowe
Co do podłużnic to w moim 98 rok zdrowe, ale pewnie różnie może być, sprinter ma solidniejszą ramę od PSA więc ruda ma więcej do roboty
Darek Szczecin - 2016-11-08, 14:43
dobra fałszywy alarm, pogadałem z kolesiem od tego sprintera, przebieg nie 80k a 800k tak mu się pomyliło, import z Łotwy, czyli wszystkie sztuczki i rzeźby już były wykonane
tom-cio - 2016-11-08, 15:05
no wlasnie po srodku bylo widac,ze nie 80.Srawialem na 1 mln 80 tysi.No to w sumie 200 tysi mniej
Darek Szczecin - 2016-11-08, 15:13
Dzisiaj też dodzwoniłem się do gościa który ma sporo dziwnych aukcji z częściami do 4x4 i parę sprinterów 4x4, ale nie chciał ze mną rozmawiać, ponieważ skoro się nie znam to szkoda mu czasu on rozmawia tylko z fachowcami . Na pytanie w jakim przedziale ma sprintery 4WD odpowiedział że od 60k do 400k Ot i tyle się dowiedziałem, się wzioł i rozłączył. Aukcje wystawione na Szczecin, auta i części są w Warszawie
tom-cio - 2016-11-08, 15:17
Widocznie jestesmy dla niego zbyt wielkimi szaraczkami.Nie lubie takich ludzi,ale nic to ,wiemy gdzie NIE szukac
Darek Szczecin - 2016-11-08, 17:04
No szkoda, a tak mi się ten na foto podoba
tom-cio - 2016-11-08, 18:28
Kolor wpadl Ci w oko
Darek Szczecin - 2016-11-08, 21:15
Kolor, no co mam powiedzieć ? Fajny . Do poprawek oczywiście, a najlepiej prysnąć całość poliuretanem RAPTOR w podobnym odcieniu . I chyba wymyśliłem jak połączyć kontener z szoferką. Może by się sprawdziło takie elastyczne połączenie coś na zasadzie pompowanego elastycznego węża umieszczonego jak uszczelka między szoferką a kontenerem dookoła otworu umożliwiającego komunikację . Taki tylko koncept
Fanatyk - 2016-11-08, 21:28
Panowie jakbyście trafili w poszukiwaniach na fajnego sprintka najlepiej na bliźniaku i z blokadą to podrzućcie. Jakby mi się trafił taki 6-osobowy furgon z tempomatem, klimą i innymi bajerami to w ostatniej chwili bym zmienił baze i w przyszłości sobie wrzucił most z blokadą i gumy AT. Mój 4x4 jest świetny, na tyle świetny że coraz bardziej mi go szkoda na kampera
Darek Twoja max długa paka nie przeszkadza Ci zbytnio w przemieszczaniu się po miescie itd? Ile ważysz z zabudową?
Darek Szczecin - 2016-11-08, 21:42
Fanatyk napisał/a: | Panowie jakbyście trafili w poszukiwaniach na fajnego sprintka najlepiej na bliźniaku i z blokadą to podrzućcie. Jakby mi się trafił taki 6-osobowy furgon z tempomatem, klimą i innymi bajerami to w ostatniej chwili bym zmienił baze i w przyszłości sobie wrzucił most z blokadą i gumy AT. Mój 4x4 jest świetny, na tyle świetny że coraz bardziej mi go szkoda na kampera
Darek Twoja max długa paka nie przeszkadza Ci zbytnio w przemieszczaniu się po miescie itd? Ile ważysz z zabudową? |
Cwaniaczek który już ma 4x4 , prawda taka że ciężko coś fajnego z 4wd wyłapać.
Co do długości i manewrów , to wiadomo MAX w mieście nie jest baletnicą, mi jakoś mocno nie przeszkadza od 8 lat nie mam osobówki same busy i jak wsiadam do osobówki bo ktoś mnie zmusi to ginę, nic nie widzę i mam wrażenie że wszyscy chcą mnie przejechać. Z MAXEM to problem tylko z parkowaniem, ale z kamerką do ogarnięcia. Waga wyszła mi końcowa 2860kg ale jeszcze z 50 kg dojdzie
Fanatyk - 2016-11-13, 13:33
A co z DMC? Te 70cm na długości są kuszace ale wagowo to idzie polecieć chyba..
Przeglądam portale dosyć intensywnie i w szwablandii by coś 4x4 wyrwał.. kilka mi się podoba ale mój target jest inny. I wcale nie prostszy jak by się wydawało..
tom-cio - 2016-11-23, 17:31
dzisiaj na drodze ustrzelilem,obciac pod katem tyl i na kampera jak znalazl.Az zdjecie zrobilem
tom-cio - 2016-11-23, 17:35
W srodku 1,9m ,konstrukcja taka jak Adam Biorca pokazywal,kontenerek.No i wiem juz jak by go malnąć- Raptorem (
Fanatyk - 2016-11-24, 01:06
albo jeszcze lepiej, poliuretanem! Ale to droższa zabawa
AdamH - 2016-11-28, 20:55
tom-cio napisał/a: | dzisiaj na drodze ustrzelilem,obciac pod katem tyl i na kampera jak znalazl.Az zdjecie zrobilem |
Widziałem ostatnio podobne ducato na drodze
Jest tego trochę na allegro http://allegro.pl/listing...-5-aut-1-2-1025
Tylko to nie 4x4
Darek Szczecin - 2016-11-29, 10:38
Fanatyk napisał/a: | albo jeszcze lepiej, poliuretanem! Ale to droższa zabawa |
Raptor łatwy w nakładaniu i daje radę. Ja kuż gdzieś pisałem jestem jego fanem. Nie mogąc dopasować pasującego brodzika, namalowałem sobie go Raptorem 3 warstwy i jest ok
tom-cio - 2017-07-09, 21:06
Dobra Panowie,temat wraca na tapete i to calkiem powaznie
Zona wczoraj na komisie kamperowym w Przyszowicach weszla do nieschman -bischopa z 1998 roku za 85 patykow i stwierdzila ze go chce.dzieki bogu ma on rejestracje na tylko 4 miejsca wiec odpada w przedbiegach,ale po dlugich negocjacjach doszlismy do wniosku ze zacYnam budowe drugiego.Ma docelowo wygladac jak te z pierwszych stron tego watku albo tak jak ten co go wrzuce na zdjeciu.Nawet ten ostatni jest blizszy zbudowania,bo alkowa dobra zecz by byla.
Wiec jako ze na ducato zeby juz prawie zjadlem a zmerola zielony jestem to potrzebuje kilku rad
Pierwsza-czy kupujac wersje doka mozna jej bezkarnie obciac kabine za siedeniami 1 rzedu?Czy toto ma rame pod caloscia?
Druga-celuje w auto 1996-2005 juz nie 4x4 ,bo,chyba za drogie,ale naped tyl ,Opony AT,wciagarka przod,wskazana blokada mostu.Jakie oznaczenie to najsilniejsza wersja(auto MUSI umiec chwilowo rozpedzic sie do 150gps i utrzymac bez trudu predkosc 125-135 na autostradzie przez klika godzin)
No i tym razem to juz nie gdybanie,to powazne pytanie o baze ,naprawde mam zamiar zaczac budowe osiola nr 2.Pierwszy idzie potem w dobre rece a moze w niedobre,zalezy kto sie trafi A i nadmieniam doniesc ,ze od wymiany silnika 2 tygodnie temu dzisiaj mam juz nalatane 2100km ,wiec nowy tez latwo miec nie bedzie
AdamH - 2017-07-11, 23:17
Polecam silnik 2,9 .Mam integrę na bazie blaszanki Sprintera z 98 i śmiga aż miło. Właśnie nawinęliśmy nim 5,5tys km w Norwegii.
O prędkości przelotowej którą podajesz w wersji 4x4 możesz raczej zapomnieć, bo układ napędowy nie jest do tego przystosowany.
Skontaktuj się z Norką. On jest specem w Sprinterach 4x4.
|
|