Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Problem z zaworem DUOCONTROL TRUMA CS

remi - 2018-04-29, 19:55
Temat postu: Problem z zaworem DUOCONTROL TRUMA CS
Witam. Mam problem z odpaleniem gazu . Naciskam w zaworze ten drugi przecisk co się popuszcza przez 3 sekundy i jak go puszczę do końca to odcina gaz i kaszanka zimna ratujcie.
Johny_Walker - 2018-04-29, 20:42

Nie mam pojęcia o co Ci chodzi. Przyciskasz zawór na wężu, czy reset na Duocontrol?
remi - 2018-04-29, 20:55

Napisałem że ten drugi więc pewnie nazywa się reset jak piszesz
remi - 2018-04-29, 20:59

Z braku wiedzy poczyniłem klamrę z drutu i przycisnąłem go na stałe gaz leci ale czy będzie bum nie wiem
Johny_Walker - 2018-04-29, 21:25

Masz zawór zamontowany na sztywno i ustawiony pionowo prawda? Tam gdzie wciskasz to jest taka kulka która ma zatkać dopływ w razie udaru, ale prawdopodobnie zadziała też jeśli nie ma pionu lub są drgania.
Bronek - 2018-04-29, 21:29

? też nie kumam? Ten?

Z 5sek z otwartym gazem by kuleczka wróciła na swoje miejsce itd...

kaimar - 2018-04-30, 13:18

Masz prawdopodobnie starszy model zaworu jeszcze bez zaworu odcinającego z kulką.
Starszy model działał na zasadzie odcięcia przy zbyt dużym wypływie gazu na skutek przerwania instalacji.
Jeżeli masz sprawną instalację a urządzenie odcina gaz to niestety reduktor na złom. Problem może też stworzyć za duże ciśnienie w butli.

remi - 2018-04-30, 13:27

Witam . Noc bez wybuchu. Analizuję wasze porady.Zawór jest zamontowany pod kątem tzn . pokrętło od wyboru butli bliżej a dolna część zaworu cofnięta o jakieś 30 stopni . Z rysunku wynika że kulka powinna mieć łatwiej się cofnąć , ale nie cofa. Na trasie katowickiej tak nas wytelepało że kulka chyba dostała teleportacji i za pioruna nie rusza się z pozycji odcięcia .Myślę o naprawie młotkowej aby ją poruszyć, ale to już obok garażu,na razie gaz leci . Chyba jest to element bez opcji rozbierania .Rysunek dokładnie przedstawia przycisk od kulki który zablokowałem twardym drutem z płotu kempingu. Jeśli 5 sek ,10 sek ,czy 15 sek nic nie pomaga to chyba kulka się zawiesiła .
Bronek - 2018-04-30, 15:27

No to wzorem sposobu na TV marki Aladyn, trzeba... popukać
No chyba, że to ten przypadek Kaimara?

remi - 2018-04-30, 15:42

Kaimar mówi fachowo. Koło domu była jedna butla używana i było OK,przed wyjazdem założyłem drugą pełną może to efekt ciśnienia gazu , pierwszy wyjazd nowym autem odkrywa tajemnice skrywane przez sprzedawcę. Ale cena była dla mnie OK więc się nic nie skarżę . Pierwsze 600 km i prawie nic nie odpadło.
Johny_Walker - 2018-04-30, 21:47

remi napisał/a:
Zawór jest zamontowany pod kątem tzn . pokrętło od wyboru butli bliżej a dolna część zaworu cofnięta o jakieś 30 stopni . .

Najnowsze DuoControl CS nie dopuszczają montażu pod kątem 30°. Są dwie wersje: pionowa i pozioma. Obie należy montować wyłącznie zgodnie z instrukcją. Jeżeli się je zamontuje pod kątem, to kulka nie wróci na miejsce lub będzie wypadać z byle powodu.

remi - 2018-05-06, 19:03

Auto zostało zakupione z tak zamontowanym zaworem . Powoli wychodzą wszystkie bolączki , początek sezonu i tak udany . Dotarliśmy do domu bez awarii ,poznaliśmy słabe punkty i teraz wolne chwile spędzę w garażu aby jak to mówią dopieścić nowy zakup . Dzięki za porady.
Johny_Walker - 2018-05-07, 11:17

Zrób zdjęcie reduktora na forum.
remi - 2018-05-10, 18:42

Fotka reduktora
remi - 2018-05-10, 18:43

Reduktor
Skorpion - 2018-05-10, 19:42

Truma
Johny_Walker - 2018-05-11, 05:23

Pozycja środkowa jest celowa? Chodzi Ci o to żeby brał gaz z obu cylindrów na raz?

Reduktor z całą pewnością jest zamontowany nieprawidłowo. Instrukcja instalacji wyraźnie nakazuje aby system CS był zamontowany pionowo. Tutaj jest spora odchyłka. Kto to tak zrobił? Oryginalnie też był CS czy zwykły?

Rozwiązania są dwa.

Jeżeli lubisz ciągłe niebezpieczeństwo i rozwiązania prowizoryczne, to możesz odkręcić mocowanie rury miedzianej od ściany i zrobić na niej łagodny łuk już od dołu. Trzeba się przedtem upewnić że można rozsunąć butle tak żeby rura weszła pomiędzy nie i nie była podczas transportu dotykana. Brak mocowania spowoduje spadek sztywności, drgania, zmęczenie materiału i zwiększone ryzyko pęknięcia. Odginasz mocowanie reduktora tak żeby był pionowo i jest OK do czasu aż się coś stanie.

Żeby zrobić porządnie to należy przedłużyć rurę miedzianą mufą (dwuzłączka z dwiema uszczelkami klinowymi) i dodatkowym odcinkiem rury. jednocześnie robiąc na niej dwa łuki. Odgiąć po zdemontowaniu mocowanie reduktora w postaci kątownika do kąta rozwartego tak aby otrzymać idealnie pionowe ustawienie. Zamontować reduktor wyżej żeby zrobić sobie więcej miejsca.
W ten sposób bym to zrobił dla siebie.

Inne alternatywy to wymiana na reduktor bez CS i zakręcanie gazu w czasie jazdy. Zakup takiego samego z CS ale w wersji poziomej - też trzeba sprawdzić miejsce.

remi - 2018-05-13, 11:49

Auto zakupione od kolegi z forum ale czy to on montował czy takie kupił tego nie wiem .Pojazd jest z 2008 r. Nie wiem czy w tym okresie były już CS. Wygląda na świeży . Zrobię montaż pionowy, rurkę przedłużymy i mam nadzieję że kulka będzie sama wskakiwać i wyskakiwać jak należy. Dzięki za porady. Postawiłem piwko za instrukcje.
Socale - 2018-05-30, 23:18

remi napisał/a:
Auto zakupione od kolegi z forum ale czy to on montował czy takie kupił tego nie wiem .Pojazd jest z 2008 r. Nie wiem czy w tym okresie były już CS. Wygląda na świeży . Zrobię montaż pionowy, rurkę przedłużymy...

Wznawiam temat bo...
Uporałeś się czy coś niekontrolowanie yebło?
.
Taki reduktor a być może ten egzemplarz sprzedawałem koledze z forum. Zapewniam że był sprawny bo na nim mój kamper zaledwie 2, 3 może kilka butli opróżnił. Był jednak zamontowany bardzo poprawnie, ale zdemontowałem bo wstawiłem sobie zbiornik (tu foto CS) nawet numery grają :)
https://www.camperteam.pl...p=695753#695753
.
Proponuję odkręcić uchwyt reduktora, ukształtować (nagiąć jak drut, podda się bez większego oporu ale tylko dłońmi) miedźrurkę i przykręcić uchwyt na nowo odpowiednio niżej bez naprężeń.

remi - 2018-05-31, 08:51

Na razie zawór wisi po staremu . Czekam na parę klamotów do auta z firmy Klaja i tam chciałem domówić rurkę oraz złączkę ale mają jakieś turbulencje z wysyłką , a zawór jest w aucie od Genasa. z CT .
Socale - 2018-05-31, 10:26

To jednak z innych rąk. Nie ważne.
Nie czekaj na 2 cm rurki, nie ma sensu robić 2 złącza więcej dla 2 cm. Wygnij/naprostuj nic nie popsujesz.

moskit - 2018-06-01, 22:26

Witam
z tego co piszesz to masz uszkodzony nie reduktor tylko sam wężyk z zaworem bezpieczeństwa jak wciskasz zaworek to instalacja pracuje jak nie to 'kaszanka zimna"
Ze zdjęcia widzę że masz nie prawidłowo przykręconą końcówkę do butli
zaworki odcinające winny być w pozycji pionowej aby prawidłowo pracowały i zabezpieczyć je przed uszkodzeniem spowodowanymi wilgocią z gazu , sam przez przypadek to odkryłem w zeszłym roku pomimo zamontowanego dodatkowego filtra gazu . Zaworki te są bardzo delikatnej konstrukcji a gaz to mamy jaki mamy.
Z własnej praktyki mogę powiedzieć że jak wężyk nie jest podłączony do butli to nie powinien zwisać bo tam zbiera się woda i uszkadza zaworek , niestety producent nie przewidział że będzie zamontowana tylko jedna butla a drugi wężyk będzie niepodłączony. jeszcze jedna rada zaworki te są bardzo czułe na uderzenia , upadek może je całkowicie zablokować, taka ich rola
Zdecydowanie sprawdzanie zacznij od wężyków

remi - 2018-06-02, 09:03

Ten nowy tydzień przeznaczam na pracę przy aucie . Dodatkowe gniazda 230v,słaby ręczny,prawy wkład lusterka lata po dziurach jak gnój po polu.no i zawór. Spróbuję ustawić zawór do pionu i sprawdzić wężyki. Po naciśnięciu zaworków na wężach gas dochodzi do kulki,którą zablokowałem ale po zdjęciu blokady odcina.
koko - 2018-06-03, 09:15

W obecnej podróży załączył się crash i odpalał jak się trzymało wciśnięty palcem pomogło dopiero głębsze wciśnięcie śrubokrętem
zbyszekwoj - 2018-06-05, 09:01

koko napisał/a:
W obecnej podróży załączył się crash i odpalał jak się trzymało wciśnięty palcem pomogło dopiero głębsze wciśnięcie śrubokrętem


Mnie wyskoczył na Węgrzech w nocy, myslałem ze gazu zabrakło w butli. :gwm

Bronek - 2018-06-05, 09:50

:mrgreen: No wiesz podziwiam :mrgreen: :kwiatki:
Do tej pory myślałem ,ze tylko seks w alkowie powoduje takie historie a tu masz . Gratulacje. :kwiatki:

ja by to wywalił . I tak gazu nie używam w drodze .

nikita55 - 2018-10-17, 23:49

Ten numer z duokontrol jest na nich ten sam.
Są dwa rodzaje Duokontrol cs poziomy i pionowy.
Po pierwsze twój to wersja POZIOMA czyli montaż horyzontalny (najczęściej na suficie skrzynki gazowej). Nie będzie działać w tej pozycji poprawnie a raczej wogóle.

nikita55 - 2018-10-18, 00:02

Ten co ty masz może być zamontowany tylko na płasko. Do zamontowania pionowego jest zupełnie inny (ktoś wstawił już zdjęcia). W niektórych kamperach tak jak u ciebie problemem jest ściana tylna pod kątem.
nikita55 - 2018-10-18, 00:04

MOSKIT/piszesz że szkoda że producent nie przewidział używania Duokontrola cs tylko z jednej butli. Ależ PRZEWIDZIAŁ i w komplecie są specjalne ..korki..z uszczelką które wkręca się w miejsce nie używanego węża. (kilka leży gdzieś u mnie na warsztacie).
nikita55 - 2018-10-18, 00:06

MOSKIT/ten korek jest na zdjęciu u kolegi REMI.
MAWI - 2018-10-18, 08:52
Temat postu: Duokontrol
Cześć . Marcin a sprawdź swoim doświadczonym okiem co ja mam i jak powinno być zamontowane. Bo tej pory tą blacha montażowa z reduktorem była przykręcona do sufitu skrzynki a reszta czyli podgrzewacz, zawór i wskazniczek ,jak widać była w pionie.
nikita55 - 2018-10-18, 21:58

Monocontrol cs (czyli zawór reduktor)miałeś dobrze zamontowany bo on musi byś płasko pod sufitem skrzynki. Dalej masz kolanko 90 st. i duokomfort na dwie butle skierowany w dół. Tu raczej nie ma przeciwskazań w montażu aczkolwiek widziałem tylko w pionie lub płasko montowane,nie wiem czy w dół nie będzie jakiś syf z gazu spływał i się zbierał tam gdzie jest czujnik do led zmiany butli. Zamiast tej kombinacji lepsza by była od razu duocomfort cs do montażu na płasko wtedy gabarytowo masz tylko tyle prawie co teraz (monocontrol cs)i masz pewne długowieczną pracę najlepiej jeszcze z filtrami gazu.
MAWI - 2018-10-19, 07:18

Dzięki Ci. Czyli bez kolanka . Na wzrost. A jaki filtr tam zamontować . Może masz coś co by tam pasowało? :spoko
Bronek - 2018-10-19, 08:08

Tu masz odświeżony wątek. Tydzień temu m/w montowałem
https://www.camperteam.pl...er=asc&start=15

cd.
https://www.camperteam.pl...er=asc&start=30

Niektórzy kombinują taniej dając filtry np. do sztaplarek gazowych. itp
Np tu taniej niemal o połowę
https://allegro.pl/wstepny-filtr-gazu-lpg-wozek-widlowy-obudowa-filtr-i7522958741.html?

Są jeszcze tańsze ale na opaski
:!: Tylko sygnalizuję, bo nie wiem czy te filtry są do fazy lotnej :?: :!: Tu już trzeba poszukać. mi się niechcialo, kupiłem orginalne, po dwie stówki sztuka.

MAWI - 2018-10-19, 10:48

Na tym filterku od wózka jest lewy gwint. Darek daj namiary gdzie kupiłeś oryginalny. :spoko
Bronek - 2018-10-19, 12:39

Było w tamtym wątku i Amazon i Allegro
Ale czego się nie robi...
https://allegro.pl/filtr-truma-2-sztuki-do-butli-gazowej-przyczepy-i7448403608.html?reco_id=040dad55-d38b-11e8-935d-000af7f61f80

MAWI - 2018-10-19, 16:54

TRAFIONY -ZATOPIONY :szeroki_usmiech Dzięki :spoko
Bronek - 2018-10-19, 17:04

Masz już tego kampera? Czy na razie doposażasz wirtualnie i proroczo?
MAWI - 2018-10-19, 19:56

Na razie proroczo. Wirtualnie. Ale w nadchodzącym tygodniu..................... :shock:
Bronek - 2018-10-19, 20:08

No to poczekaj z tym kupowaniem "Na oko" też kupowałem i teraz wiele rzeczy leży. Np. podpory. Skończyłem na rapidowskim patencie, bo dla zwykłych normalnych akurat nie było możliwości montażu.
A niby to taką samą rama...
Wiesiu poczekaj, jak sobie pochodzisz i popstrzysz na żywca, niby wszystko wiemy itd ale to czasem jest złudne.

MAWI - 2018-10-19, 20:51

Dareczku, Ten " mój " stoi u mojego kolegi .I tylko dlatego żem staromodny . To zajedzie na moje podwórko dopiero po wszelkich procedurach ,ale jam go obejrzał i popróbował wielokrotnie . I wszystko pomierzone i przemyślane. Ale Nigdy nie mówię nigdy. Póki co Ja też mam już cztery podpory :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech . A ile innych kamperowych gadżetów w garaż .Które nigdy nie wyjadą :-/ Honda 2,0 była w podróż tylko raz :lol: Za to nie odpalana
Bronek - 2018-10-19, 21:00

To jak z żonami.... jak są u kolegi.. lub kolegi.. itd.. :lol:
A dopiero po dłuższym używaniu wychodzą ich wad...... zalety.. :mrgreen: przejęzyczyłem się :oops:

kaczor72 - 2019-05-18, 19:14

Poszukiwany reduktor mono control CS 30truma żywy (ten na fotce martwy) puszcza gaz zaworem bezpieczeństwa może ktoś jest w stanie naprawić.Lub gdzie można go kupić w rozsądnej cenie Prosze o kontakt 604580465
kaczor72 - 2019-05-18, 19:40

U mnie znowu gaz ulatnia się zaworem bezpieczeństwa (taki żółty na obudowie membrany)tylko wymiana go uratuje może ktoś miał podobny problem
marek230482 - 2021-06-03, 12:46

Witam! Pozwolę sobie odkopać. Niedawno kupiłem duocontrol. Szybki test czy przełącza i gaz leci. Teraz Jestem na wyjeździe i się okazuje że podaje za mało gazu.....lodówka chodzi, kuchenka też... Ale na jednym palniku. Odpalenie drugiego gasi oba. Piec w ogóle nie chce odpalić. Czy ja mogłem zrobić coś źle czy kupiłem uszkodzony? Kupiłem używany ale w zasadzie bez oznak użycia (brak śladów na gwincie, brak zapachu i śladów gazu).
zbyszekwoj - 2021-06-03, 19:37

marek230482 napisał/a:
Witam! Pozwolę sobie odkopać. Niedawno kupiłem duocontrol. Szybki test czy przełącza i gaz leci. Teraz Jestem na wyjeździe i się okazuje że podaje za mało gazu.....lodówka chodzi, kuchenka też... Ale na jednym palniku. Odpalenie drugiego gasi oba. Piec w ogóle nie chce odpalić. Czy ja mogłem zrobić coś źle czy kupiłem uszkodzony? Kupiłem używany ale w zasadzie bez oznak użycia (brak śladów na gwincie, brak zapachu i śladów gazu).

Duocontrol ma przydatnośc 10 lat, ale niezbyt czysty gas powoduje zanieczyszczenie. W duo nie wolno grzebac ale awaryjnie na wyjeździe coś tam mozna spróbować. :hide:

dziwaczek - 2021-06-06, 12:22

marek230482 napisał/a:
Witam! Pozwolę sobie odkopać. Niedawno kupiłem duocontrol. Szybki test czy przełącza i gaz leci. Teraz Jestem na wyjeździe i się okazuje że podaje za mało gazu.....lodówka chodzi, kuchenka też... Ale na jednym palniku. Odpalenie drugiego gasi oba. Piec w ogóle nie chce odpalić. Czy ja mogłem zrobić coś źle czy kupiłem uszkodzony? Kupiłem używany ale w zasadzie bez oznak użycia (brak śladów na gwincie, brak zapachu i śladów gazu).


A dobrałeś z właściwym ciśnieniem? - 30- 50mbar powinno być takie same jak na reduktorze co był pierwotnie :idea:
Jak ma więcej niż 10 lat to nie polecam.

marek230482 - 2021-06-07, 13:42

Instalacja jest 30mbar. Tu błędu nie ma.
Zawór był nieużywany (nie posiadał takowych oznak) a i tak ma mniej niż 10 lat (dokładnie 7). Po drugie doszedłem do wniosku, że jak większość jeździ z takimi 20-30 lat (chociażby mój dotychczasowy) i mają się dobrze to ja z tym będę miał tylko lepiej :D tak więc przekonywanie że dobre jest tylko nowe traktuję czasem z pewnym przymrużeniem oka. Nie mniej jednak wczoraj po powrocie postanowiłem zająć się tematem bo mi nie dawał spokoju. Po podpięciu domowego 37mbar okazało się, że nie żadnej poprawy. Tak więc zacząłem rozkręcać całą instalację po kolei przedmuchując rurki. W ten oto sposób dotarłem do sprawcy zatoru. Fotkę wrzucam w załączniku. Ponoć to jakiś zawór regulująco odcinający. Chyba tylko we francuskich instalacjach. U mnie działał tak, że jak skończył się gaz (lub go zakręciłem) to zawór się blokował nie podając gazu nawet jak ten się pojawił. Trzeba było go wyłączyć i włączyć ponownie żeby podawał gaz do instalacji.
Po jego usunięciu kuchenka działa wzorowo :) a na duo nawet lepiej (przy reduktorze 37mbar płomienie były ciut mniejsze i niestabilne). Pieca jeszcze nie sprawdzałem bo tam tego zaworu na razie nie mam jeszcze jak ominąć - pracuję nad tym.
Nie mniej jednak zastanawiające jest to dlaczego padły te zawory oba na raz i to jeszcze w dodatku po wymianie reduktora. Może one jakoś były połączone ciśnieniami? Wstępne i ostatecznie regulowane przez nie? A teraz mają za małe? Nie wiem.
Wydaje się, że teraz one mi są niepotrzebne. Przynajmniej ja na razie nie doszukałem się sensu.

marek230482 - 2021-06-09, 00:37

Dzisiaj ostatecznie potwierdziłem, że duocontrol działa poprawnie. Wywaliłem też ten dziwny zawororegulator przed piecem i teraz wszystko hula aż miło. Najwyraźniej (taką mam hipotezę) moja instalacja była dwustopniowa. Reduktor w bakiście zbijał wstępnie ciśnienie, a te zawory regulowały ostatecznie 37mbar. We wszystkich schematach i instrukcjach dla tego zaworu jest pokazane że działają w komplecie z reduktorem przy butli. Jak wywaliłem fabryczny reduktor i dałem na początku od razu 37mbar to te miały za małe ciśnienie żeby zadziałać (odcinały dopływ jakby gaz się kończył co w przypadku braku gazu jest prawidłowym ich działaniem). Czyli są dobre, ale w takim połączeniu z nowym reduktorem one nie działają. Rozebrałem jeden dzisiaj i w środku jest mała dysza a do tego kombinacja dwóch wahadełek zamykająca tą dyszę. Wygląda tak jakby odkręcenie zaworu powodowało dopływ gazu a tym samym podtrzymanie kowadełka w pozycji otwartej. Brak gazu (lub jak widać za małe ciśnienie) powodowało automatyczne zamknięcie kowadełka pomimo odkręconego zaworu i "zatkanie" przepływu. To kowadełko po prostu było inicjowane przez pokrętło ale miało możliwość mimo to powrotu do pozycji zamkniętej.
Nie jestem do końca pewien tej teorii ale nie zmienia to postaci rzeczy, że bez tego wszystko działa prawidłowo.

Banan - 2021-06-09, 00:54

marek230482 napisał/a:
Wywaliłem też ten dziwny zawororegulator przed piecem

Dokładnie to samo zrobił mi Darek Ł. z Alpo, jak kilka dni temu montował mi Duocontrol CS :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group