Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Rozstaw tylnych kół

darek 61 - 2020-10-06, 09:54
Temat postu: Rozstaw tylnych kół
W moim aucie rozstaw tylnych kół jest co prawda standardowy natomiast zabudowa zapewne przygotowana pod oś alko.Trochę to głupio wygląda i mnie drażni.Jest ponad dziesięć centymetrów luzu z każdej strony.Podejrzewam że i pięć centymetrów poprawiło by mi samopoczucie.Rozważam dwa warianty dystanse kół, lub ,,wkładkę" między belkę a czop tylnej osi.Skłaniam się za drugim wariantem,chyba pewniejsze,co o tym myślicie.
Chodzi o pięć centymetrów.A cha, wiem że nie wolno itd.
A tak to wygląda,wyraźnie widać na pierwszym zdjęciu.
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=26885

aviator - 2020-10-06, 12:24

To jak już ktoś pyta o tak istotne wizualnie rzeczy to ja dopytam jeszcze o przednia oś. Ostatnio widziałem na niemieckim YT jak montowali dystanse do integry pilota na przod - a tam musi być wpisane wszystko w brief - czyli niby można takie rzeczy robić... (chociaż u nich można podnieść tez DMC a u nas nie, także może to nic nie znaczy).
znalazłem już firmę produkująca na zamówienie dystanse na wymiar do sprintera, także można powalczyć o poprawę wizualna szerokiej budy i wąskich kol a także chyba poprawę właściwości jezdnych.... Tylko czy można i czy jest to przy naszych ciężkich autach bezpieczne????

Banan - 2020-10-06, 12:56

Też o tym rozmyślam :roll:
Może ktoś mądrzejszy ode mnie coś podpowie :mrgreen:

darek 61 - 2020-10-06, 13:07

aviator napisał/a:

To jak już ktoś pyta o tak istotne wizualnie rzeczy to ja dopytam jeszcze o przednia oś

Może być problem z powrotem kierownicy przy wyjściu z zakrętu,ale jak robią to może nie.
U mnie dlatego wolę wkładkę bo wydaje mi się pewniejsza.Dać najmocniejsze śruby,posmarować klejem i nikt tego nie ruszy.

Ahmed - 2020-10-06, 13:41

darek 61 napisał/a:
Podejrzewam że i pięć centymetrów poprawiło by mi samopoczucie.


5 cm , niby mało , niby dużo ale mnie także poprawiło by samopoczucie :haha:

darek 61 napisał/a:
Skłaniam się za drugim wariantem,chyba pewniejsze


Trzeba znaleźć inżyniera który to obliczy :bajer

darek 61 napisał/a:
wolę wkładkę bo wydaje mi się pewniejsza


Wkładka z pewnością pewniejsza niż prezerwatywa :mrgreen:

darek 61 - 2020-10-06, 14:01

Zaleciało erotyką :taniec
Znalazłem na forum taki temat,nawet sam coś tam napisałem,ale uleciało z pamieci.
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=25854
i tu
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=23691

Ahmed - 2020-10-06, 15:30

:spoko
Banan - 2020-10-06, 15:38

Ahmed napisał/a:
5 cm , niby mało , niby dużo ale mnie także poprawiło by samopoczucie

OK, Jarek w formie :ok :haha:

Teraz zdradź tajemnicę, co na to przepisy, pliiiisss ;)

darek 61 - 2020-10-06, 16:23

Banan napisał/a:

Teraz zdradź tajemnicę, co na to przepisy, pliiiisss

Należy tak zrobić by diagnosta nic nie zauważył.Na innych postach widać że są szersze belki dlatego myślę o wstawieniu w środek odpowiedniego kształtownika.W środek dodatkowo rura kwadratowa,no i przespawanie mocowań resorów i amortyzatorów.Ładnie pospawać ,ocynkować i nikt się nie połapie.Zapewne lepiej będzie kupić inną oś ,przerobić i potem tylko przełożyć na wypadek niespodziewanych trudności.I tu mam pytanie czy belka z nowszych modeli po 2006 jest taka sama.

Ahmed - 2020-10-06, 17:17

Banan napisał/a:
Teraz zdradź tajemnicę, co na to przepisy


darek 61 napisał/a:
wiem że nie wolno itd.


darek 61 napisał/a:
Należy tak zrobić by diagnosta nic nie zauważył.


Jeśli opony nie będą wystawały poza obrys pojazdu to pewnie nikt nic nie zauważy :bajer :spoko

darek 61 - 2020-10-06, 17:39

Ahmed napisał/a:

Jeśli opony nie będą wystawały poza obrys pojazdu to pewnie nikt nic nie zauważy :bajer

I nie będzie widać śladów spawania.Jestem przekonany że można to tak zrobić że będzie ona mocniejsza od fabrycznej.Co prawda dziesięć kilogramów cięższa.

MILUŚ - 2020-10-06, 18:07

darek 61 napisał/a:
Ahmed napisał/a:

Jeśli opony nie będą wystawały poza obrys pojazdu to pewnie nikt nic nie zauważy :bajer

I nie będzie widać śladów spawania.Jestem przekonany że można to tak zrobić że będzie ona mocniejsza od fabrycznej.Co prawda dziesięć kilogramów cięższa.


Od sześciu lat jeżdżąc na przegląd nigdy nie widziałem żeby diagnosta właził mi pod tylną oś kampera :shock:

Ahmed - 2020-10-06, 19:29

Bo dupa jakoś zazwyczaj daje sobie rady / też erotyczne /

Może kanał za krótki tam mają :bajer

Ps. Przyjedź do mnie to ci / kamperowi / dupę przetrzepam i jeszcze dam kamperkowi tęczową flagę w gratisie :spoko

Socale - 2020-10-06, 22:49

Wymiana osi tylnej na oryginalną homologowaną jak najbardziej.
Dystanse... 10-20mm max ujdą. Szersze zniszczą łożyska proporcjonalnie szybciej a nawet bardziej szybciej.

darek 61 - 2020-10-06, 23:26

Socale napisał/a:
Wymiana osi tylnej na oryginalną homologowaną jak najbardziej.
Dystanse... 10-20mm max ujdą. Szersze zniszczą łożyska proporcjonalnie szybciej a nawet bardziej szybciej.

Szeroka używana belka przynajmniej teraz nie do dostania,nowa zapewne za droga.Dlatego najłatwiej dosztukować inną.Tylko muszę być pewien czy belki do trójki są takie same jak mam ja.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group