Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Budowa na Ducato L4H3 - Nosorożec.

Gardobond - 2021-01-15, 17:39
Temat postu: Budowa na Ducato L4H3 - Nosorożec.
Witam,

Wreszcie udało się kupić Ducato L4H3 z 2012r. 3.0 180km. Szczęśliwie 6 osobowy choć tylko jedna mała szyba z tyłu (się wstawi 2 duże).
Auto dla 2 + 2 na szybkie zwiedzanie.
Co się da napędzane prądem i z rynku cywilnego nie kamperowego.

Pomimo studiowania forum i notatek kilka pytań;

Ocieplenie planuję twardy styropian ew styrodur (podłoga styrodur oczywiście) wklejany na pianę. Toscaner pisał, że styropian zły bo słabo tłumi. Pytanie czy wklejony grubo na pianę też słabo tłumi?

Podłoga jak na styrodurze 6cm to potrzebna kratownica z drewna? Wykorzystam obecną sklejkę 10mm.

Fotele? Z przodu i tyłu po dwa w klasycznym układzie. Chcę żeby z tyłu były max wygodne oddzielenie składane koziołki. Z czego w rozsądnej cenie i wygodne? Byłem dzisiaj obejrzeć z Vito i przy szybkiej przymiarce to nie było to super wygodne, fajne bo składane, można przesunąć i wyjąć.

Instalacja 12V warto dawać kabel z minusem czy po prostu masa?

Woda.
Czy w kanalizacji potrzebne są syfony?
Czy warto kupować dedykowany zbiornik do Ducato (taki on skomplikowany).
Czy czystą wodę dawać pod auto czy w dedykowanym zbiorniku za nadkole?
Czy odpływ ze zlewu ciągnąć pod autem czy w podłodze?

Drewno.
Szprosy i sklejkę impregnować/lakierować? Sklejka busowa więc chyba wodoodporna.

To dopiero początek:)

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Z racji pogody i auta pod chmurką na razie tylko zakupy i planowanie.

decumanus - 2021-01-15, 18:32

To nie nosorozec tylko jednorozec... bialy kruk... H3L4 brygadowka...

Styrodur ma znaczne lepsze wlasciwosci termiczna, a najlepsze ma plyta PUR/PIR oklejona aluminium. I to mozesz wkleic na piane.

W zasadzie na strodur wystarczy plyta ale rozne rzeczy trzeba mocowac do podlogi zasadniczej. Jakies drewno sie pod sklejka chyba pojawi.

Syfony potrzebne i nie zapominaj o korkach.
Zbiornik jest ulatwieniem. Zalezy jaki masz budzet.

A nie myslales zeby schowac oba zbiorniki w srodku? W h3 sie zmiesci... Pelna mrozoodpornosc bez zbednych komplikacji.

Jak dobrze rozmierzysz to masz szanse zrobic odplyw bezposrednio do zbiornika...


W fotelach mozesz przebierac, bo masz juz 6 miejsc...
R
Zazdrosny.

darek 61 - 2021-01-15, 19:51

Gardobond napisał/a:
Czy czystą wodę dawać pod auto czy w dedykowanym zbiorniku za nadkole?
Czy odpływ ze zlewu ciągnąć pod autem czy w podłodze?

A będziesz jeździł zimą czy nie.

Gardobond - 2021-01-15, 21:49

Faktycznie z silnikiem 3.0 brygadówka L4h3 była jedyna w kraju:)

Styropian czy styrodur? Pytanie dotyczyło izolacji akustycznej. Termicznie styrodur trochę lepszy ale nie jakoś istotnie.
W hurtowni powiedzieli, że do budowlaniki (ocieplenie fundamentów i podłogi) wszyscy biorą jakiś twardy styropian zamiast styroduru. Jest połowę tańszy.

Trochę szkoda miejsca na zbiorniki w środku a i środek ciężkości lepszy jak pod podłogą. Jak przyjdzie potrzeba to się ociepli i podgrzeje:) prąd podciągnę zawczasu.

Zima tak ale w duże mrozy nie planuję się pchać.

Pytam o ta wodę bo widzę że prawie wszyscy szara pod spodem a czysta w środku. A zamarzają tak samo:)

darek 61 - 2021-01-15, 23:42

Gardobond napisał/a:

Pytam o ta wodę bo widzę że prawie wszyscy szara pod spodem a czysta w środku. A zamarzają tak samo:)

Nie do końca bo to już nie jest czysta woda.Po za tym można mieć odkręcony zawór i szarą wlewać do worka.

krystian186 - 2021-01-16, 10:37

Zbiornik zaplanuj gdzie Ci wygodnie. Nie sugeruje się dedykowanymi bo ich cena powala. Ja zamawiam właśnie zbiornik robiony na wymiar.
Gardobond - 2021-01-16, 22:43

Krystian186, Komercyjnie ktoś robi te zbiorniki? Z czego one?
rakro1 - 2021-01-17, 00:01

Na szarą jest drogi i za duży. Zdarza się, że na szarą nie montują wcale i starają stawać nad trawnikiem. Ze 20 litrów, jakikolwiek zbiornik wystarczy. Za to czystej wody planuj jak najwięcej. Ja izolowałem pianą i nie wyobrażam sobie styropianu, jakiegokolwiek. Zdecydowanie podwójna podłoga a w niej schowki, instalacja i zbiorniki. Ale pod podłogą szara woda i butla LPG. Opisywaliśmy wyprowadzenie linki hamulca ręcznego do boku aby obejść zbiorniki. To na szybko. C.D.N.
andi at - 2021-01-17, 05:24

Ja myślę że teraz to wywal ścianę grodziową i przemelduj na osobowy .
Wszędzie dać listwy i dopiero mierzenie od listew do ściany ile cm. No i wklejanie na szałm odpowiedniego grubego styropianu .Zbiornik na szarą 50 l starczy bo wode gdzie się da to uzupełniasz i szarą sie pozbywasz .Stary plastikowy zbiornik po ropie czy benzynie z auta (złomowisko )Przy okazji masz pływak w środku .Lodówka na 12 .Zbiornik na czystą to kanistry co ci pasuje 100 - 150 litrów. Do picia tak masz oddzielnie 10 -20 l Ogrzewanie webasto suche 3 -4 KW. Natrysk z sklejki 5 i mata +żywica .Lóżko z tyłu podniesione na 120 cm .Ewentualnie miejsce na skuter albo rowery jak drogie .
https://specnarzedzia.pl/urzadzenia-rozruchowe-boostery/12279-ideal-ultrastarter-1600-starter-ultrakondensat.html
Tak ja będę budować może za roczek
Aku lifepo4 haha :bukiet:

Podaj nr .telefonu bo lepiej wytłumaczyć niż pisać

krystian186 - 2021-01-17, 10:24

Gardobond napisał/a:
Krystian186, Komercyjnie ktoś robi te zbiorniki? Z czego one?

Tak. Jakieś tworzywo. W środku dają też przegrodę żeby niwelować ruchy pojazdu.

reaven22 - 2021-01-17, 21:03

Gardobond napisał/a:
wszyscy biorą jakiś twardy styropian zamiast styroduru. Jest połowę tańszy.


Stosowałem 6cm styropian EPS-100, klejony na klej a'la piana poliuretanowa, bez stelaży drewnianych, na tym leży twarda sklejka 6mm. Podłoga zachowuje się normalnie, nie ugina się i nie trzeszczy.
Elementy które trzeba było na sztywno przymocować to mocowałem na wylot przez obie podłogi śrubami z przedziału M5 do M8 w zależności od masy mocowanego detalu.
Łby śrub w miarę możliwości oklejone kawałkiem armaflexu aby nie wykraplała się na nich woda. Ale nie jest to niezbędne. Nic spektakularnego nie dzieje się z takim mocowaniem.

Gardobond napisał/a:
Trochę szkoda miejsca na zbiorniki w środku a i środek ciężkości lepszy jak pod podłogą. Jak przyjdzie potrzeba to się ociepli i podgrzeje:) prąd podciągnę zawczasu.


Również zastanawiałem się czy warto wydać 6stów na dedykowany zbiornik szarej, po przeanalizowaniu czasochłonności/prostoty montażu zbiornika dedykowanego do każdego innego wygrał zbiornik dedykowany. Montujesz na 4 śruby i zapominasz o tym temacie.
Pojemność 90l wystarcza nam aby 3dni stać w centrum miasta i nie przejmować się tym co zrobić z szarą.

Gardobond napisał/a:
Instalacja 12V warto dawać kabel z minusem czy po prostu masa?


Wygodniej przewodami 2 żyłowymi, ale to co kto lubi. Działać będzie i tak i tak .

Gardobond napisał/a:
Czy w kanalizacji potrzebne są syfony?

Są potrzebne, są również potrzebne korki zakładane na czas jazdy z pełnym zbiornikiem :)

Gardobond napisał/a:
Czy odpływ ze zlewu ciągnąć pod autem czy w podłodze?

Prowadzisz w podłodze, dzięki temu nie zamarznie.

Gardobond - 2021-01-17, 21:31

Dziękować Wszystkim za informacje.

Chyba jednak będę szedł w kierunki dedykowanego zbiornika szarej. Niby drogo ale jak później się policzy godziny i materiały na samoróbkę to często wychodzi taniej.

Krystian 186 - Możesz napisać kilka słów o zbiorniku, który zamawiasz? Pojemność, cena?

Raven22 - Te 600zł za zbiornik to obecna cena? Jak tak to daj namiara bo najtaniej znalazłem za 730zł.

Pytanie o fotele a raczej elektrykę. Mam upatrzone śliczne fotele z Reno Espace V i mają sterowanie elektryczne. Może ktoś wie czy to jest tylko kwestia podpięcia odpowiednio prądu do nich żeby działały? Czy korzystają z kompa albo innych modułów samochodu i samodzielnie nie zadziałają?

krystian186 - 2021-01-18, 08:23

Gardobond napisał/a:
Dziękować Wszystkim za informacje.


Krystian 186 - Możesz napisać kilka słów o zbiorniku, który zamawiasz? Pojemność, cena?



Pojemność akurat w moim przypadku to ok 85 litrów netto. Zbiornik o wymiarach 60x40x41. Waga pustego 11 kg. Ale jaki będziesz chciał to taki zrobią. Grubości ścianek 8 mm, wzmocnienia, uchwyty montażowe, gródź działowa w środku, otwór serwisowy, króćce. Mój został wyceniony na 430 zł + przesyłka. Ustalam ostatnie szczegóły techniczne.

skrzychu - 2021-01-18, 09:25

Gardobond napisał/a:


Pytanie o fotele a raczej elektrykę. Mam upatrzone śliczne fotele z Reno Espace V i mają sterowanie elektryczne. Może ktoś wie czy to jest tylko kwestia podpięcia odpowiednio prądu do nich żeby działały? Czy korzystają z kompa albo innych modułów samochodu i samodzielnie nie zadziałają?


Montowałem z Vel Satisa i teraz mam z Espace 4, do uruchomienia wystarczy + i - w odpowiednim miejscu na kostce. Ogrzewanie też potrzebuje tylko prądu. Ja mam problem z pamięcią ustawień - nie wiem czy to nie wymaga już komputera z Renault.

smok_wawelski - 2021-01-18, 09:34

Też rozważałem podobny zbiornik - chodziło mi o to żeby wszedł w pole ograniczone belkami poprzecznymi bo dedyk do Jumpera I (Ducato II) to koszt ok 700-800zł i idzie mocno z tyłu co uważam za niekorzystne - jednak na razie wstrzymałem się z realizacją - pojemność, konstrukcja i wycena podobna była jak u kol. krystian186
Przykładowy zbiornik 100L - wykonanie spawane dwustronnie z HDPE300 , z przegrodami co 350mm masa ok 16kg, gwarancja 2 lata - cena 385zł brutto + wysyłka - u mnie była to f-ma http://fraxinus.biz.pl a rozmawiałem w maju 2020

krystian186 - 2021-01-18, 10:33

smok_wawelski napisał/a:
- u mnie była to f-ma http://fraxinus.biz.pl a rozmawiałem w maju 2020


Dokładnie ta sama

Gardobond - 2021-01-18, 11:06

To fotele będą z Espace na 90% tylko jeszcze muszę potwierdzić jak z pasami bezpieczeństwa, bo pewnikiem też trzeba od Reno wziąć.

Cena robionego zbiornika spoko i to że można dowolny zapanować. Dowiem się czy wiedzą jak zrobić pod Ducato III, czy trzeba im podać wszystkie wymiary i rysunek.

raven22 - a ten dedykowany zbiornik nie koliduje jakoś z drutem od ręcznego?` nie trzeba tego przerabiać.

Dzięki Wam wszytskim za info:)

rviru - 2021-01-18, 12:24

Dedykowany jest specjalnie profilowany i nic z ręcznym nie trzeba robić. Oczywiście liczba kombinacji jest ograniczona przez te przetłoczenia. Ale masz L4 wiec nad tylną ośką bezproblemowo wchodzi bez modyfikacji jak u reavena22. U mnie w L3 też wchodzi w to miejsce, ale musiałem wywalić koło zapasowe.
Gdzieś widziałem jak ktoś ten zbiornik montował bliżej przodu, ale tutaj możliwe że jakaś ingerencja w linkę hamulca była wymagana. Ale tego nie próbowałem więc szczegółów nie znam

wlodo - 2021-01-18, 17:26

Linkę od ręcznego wymieniasz na dłuższą, a podparcie końca linki przenosisz na poprzeczkę nad tylną osią. Dzięki takiej małej operacji masz trzy całkowicie puste pola pod autem (405,410,330x1100).
Gardobond - 2021-01-18, 19:18

Dzięki za info.
Te trzy czyste pola po przeniesieniu linki kuszą mnie żeby zrobić pod wymiar (zamówić) zbiornik na szarą i białą. Przy 20 cm wysokości wyszło by po niespełna 90 litrów. Proste, łatwe do ocieplenia i montażu maty grzewczej. Z możliwością wprowadzenia kanalizacji z dwu stron auta (zlew / prysznic).

Rozmawiałem z wytwórcą, którego podał smok_wawelski i i krystian186, gotowych rozwiązań nie ma, trzeba pomierzyć i precyzyjnie zamówić. Czas oczekiwania około 3 tygodni. O cenę nie pytałem ale zakładam, że zbliżona jak koledzy podawali.

Muszę wejść pod auto żeby rozeznać się.

Na razie zamówione:
okno dachowe 40X40 Vision z uszczelką, podwójna szyba, bez wentylacji wymuszonej.
szyba boczna busowa na całe drzwi suwane. Poszukuję jeszcze takiej tylko z okienkiem uchylanym do montażu na przeciw,
Fotele z Renault Espace.

Gardobond - 2021-01-20, 23:18

Czy wywalenie belki nad głowa kierowcy (chyba zwanej gilotyną) ma w praktyce jakieś konsekwencje?
decumanus - 2021-01-21, 09:42

Gardobond napisał/a:
Czy wywalenie belki nad głowa kierowcy (chyba zwanej gilotyną) ma w praktyce jakieś konsekwencje?

zadnych. https://www.camperteam.pl...p=759556#759556

a w kwestii pasów do foteli - prawo zabrania montowania używanych pasów jak i również używanych foteli ze zintegrowanymi pasami. Nie wiem jak na to będą patrzeć przy zmianie przeznaczenia na kampingowy, ale może na wszelki wypadek nie zaprzątaj sobie tymi pasami głowy do czasu otrzymania nowego dowodu rejestracyjnego.
R

Gardobond - 2021-01-21, 15:00

decumanus - wielkie dzięki za info dot. belki:) :pifko
Byłem zdecydowany wywalić te belkę ale miałem rozterki moralne czy można:)
Teraz z czystym sumieniem. Z racji na wzrost 190, oryginalny sufit kabiny trochę za nisko do swobodnego poruszania się a i optycznie zdecydowanie bardziej podoba ni się bez tej półki.
Niewiasta trochę innego zdania bo wymyśliła ile to skarbów by tam weszło:) ale i tak się wszystko zmieści.

Co do pasów to na przegląd na pewno jakieś muszą być. Zakładam, że nikt nie będzie pytał kiedy dokładane. W dowodzie jest 6 miejsc i chyba nie ma jak sprawdzić gdzie i jakie te miejsca były. Będę się starał na rejestrację zostawić dale 6. Zobaczmy jak wyjdzie.
Na razie z racji pogody tylko zakupy do przodu.

Gardobond - 2021-01-21, 19:02

Szukam toalety, niestety zielonego pojęcia nie mam co w tym jest ważne a co tylko kwiatkiem do kożucha. Patrząc na ceny i wygląd to rozsądnie wygląda THETFORD C223S. W normalnym sklepie koło 1700zł z kasetą i wszystkim. Zostaje tylko dokupić drzwiczki rewizyjne.
Kaseta ma stać w brodziku. Wstępny plan brodzik 70x90 lub 100.
Jak by ktoś miał jakieś opinie na temat tej kasety lub inne propozycje, przemyślenia na co zwrócić uwagę etc to będę wdzięczny.

Gardobond - 2021-05-23, 21:17

Witam,

Cisza w temacie bo co mam zapytać to jak poszukam to wszystko już powiedziane.
Nic odkrywczego nie buduję to tez chwalić się nie ma czym.
Na razie zrobione instalacje, ocieplenie i wygłuszenie kabiny (bitmat + pianka kauczukowa), ocieplenie paki (podłoga xps 6cm, ściany xps6cm góra i 8 cm styropian dół + piana Koelner na wklejanie i wyrównanie, sufit xps4cm. Paroizolacji żadnych nie daję. Podłoga bez profili drewnianych sam xps i sklejka 10cm.
Ale mam pytania na które odpowiedzi nie znalazłem:
1. Czy ktoś może widział panele o długości 150cm lub około, coby ładnie weszły w poprzek na dach Ducato. Chodzi o szklane sztywne a nie elastyczne . Przewaliłem całe Alleg.. i nic nie znalazłem w tym rozmiarze.
2. Instalację elektryczną robię wg przepisu Świstaka z Tracerem 4215BN i przetwornicą Power Sinus 300W/9000W. Aku LIFEPO4 320Ah + BMS 250A (Aliexpress). Pytanie dotyczące współpracy Tracer4215BN. Czy da radę z panelami 800WP? Z postu Świstaka zakładam, że tak. Napisał "im więcej paneli tym lepiej" ale chciałbym się upewnić. Przy 800W wychodzi około 66A przy 12V. Wiem, że tak sytuacja zdarzyć się może sporadycznie ale pytanie czy jeśli się zdarzy to nadmiar prądu po prostu nie zostanie wykorzystany czy może sfajczyć Tracera???
3. Sikaflex 710, czy jest jakiś sprytny sposób jak to obrabiać? jak silikon się nie daje bo się ciągnie i maże strasznie. W zasadzie to bardziej z ciekawości pytam bo już pewnie dużo z tym nie będę pracował ale wkurzało mnie.
4. Z jakiego powodu ściąga wyrzynarkę? Trzeba prowadzić pod kątem, żeby cięła po linii?
5. Co zrobić żeby woda nie lała się na silnik podczas deszczu? Skleiłem łączenie plastików podszybia klejem do szyb i tam jest już ok ale leje się chyba między podszybiem a szybą. Uszczelniać tam Skikaflexem albo kleić klejem do szyb czy tylko nowe plastiki podszybia?
Będę wdzięczny za szybkie info bo czas tyka do 1 lipca.

Pozdrawiam Wszystkich i dziękuję ojcom a i wujom działu "budujemy kampera" bo w zasadzie 80% biorę od Was. DZIĘKUJĘ za bezinteresowne dzielenie się wiedzą.

reaven22 - 2021-05-23, 23:25

ad5, zakleiłem czarną taśmą na gada, działa 2 rok,
ad4, ten typ tak zapewne ma,
ad2, moc max jest bardzo sporadycznie, ale nawet jeśli się pojawi to zostanie niewykorzystana,

decumanus - 2021-05-24, 05:16

Wyrzynarki niestety sa trudne w utrzymaniu prostej lini, najlepiec miec zaglebiarke, a wyrzynarka tylko jako uzupełnienie. Ale ważne - jeśli już musisz wyrzynarką ciąć - żeby mieć właściwe brzeszczoty. Koniecznie te precyzyjne z zębami naprzeciwleglymi - nie wiem jak to fachowo nazwać - to te 3 i 4 oraz 6,7,8 w TYM zestawie. I nie próbować nimi robic zakrętów, bo potem zaczynaja ściągać. Do zawijasów służy nr 5 niestety w zestawach przeważnie dają po jednej sztuce.
Jak chcesz miec gdzieś nie poszarpaną krawędź, używasz tego do metalu.

Monter - 2021-05-24, 22:59

Wiele zależy od konkretnej wyrzynarki ale generalnie przy źle dobranym brzeszczocie i pchaniu ręką "bo za wolno tnie" to może skręcać. Dużo daje zakup brzeszczotów z odwrotnym układem zębów (żeby cięły podczas ruchu w górę a nie w dół).
Do długich prostych najlepsza duża piła tarczowa z prowadnicą.

Mavv - 2021-05-25, 07:08

Ja dłuższe proste odcinki tnę wyrzynarką prowadzoną wzdłuż jakiejś prowadnicy. Zazwyczaj jest to profil aluminiowy przymocowany ściskami po obu stronach sklejki. Warunki prostego cięcia sa takie, że musi byc ostry i odpowiedni brzeszczot oraz niepopychanie wyrzynarki. Im grubsza płyta, tym wolniej idzie. jak popychasz, to brzeszczot się krzywi. Cierpliwość wskazana:)

Sika 710 do okien? Czy gdzie indziej? Jeśli do okien, to ja robiłem tak, że okno i blache wokół okna oklejałem taśmą maskującą. Okno wkleiłem, potem paluszek moczony w wodzie w płynem i wygładzanie spoiny wraz ze ściaganiem nadmiaru. Gdzieś powinno być zdjęcie w mojej relacji z budowy Mietka.

reaven22 - 2021-05-25, 07:43

Długie proste to zagłębiarka na prowadnicy, Do tej pory klnę w myślach używając zagłębiarki, że dopiero niedawno takową kupiłem :)
Ile się wcześniej męczyłem żeby wychodziły równe niepostrzępione krawędzie to nie będę już pisał :)

decumanus - 2021-05-25, 08:36

Jak ktos kupi schepach - popularna i przystepna cenowo- to u mnie sciagala jak dzika na oryginalnej tarczy. Po zmianie jak inna pila :)
R
Tylko ta prowadnica dzielona to żenada

skrzychu - 2021-05-25, 09:31

Jeśli chodzi o sika 710, to lubi się ciągnąć za taśmą - ja proponuję użyć palca (lub sylikonowej kształtki) zamoczonej w spirytusie - rozpuszcza sikalastomer i daje ładny efekt.
Gardobond - 2021-05-27, 07:05

Podszybie zaklejone taśmą i wreszcie sucho. Jeszcze zostały do uszczelnienia klejem do szyb same końce na połączeniu szyby i słupka bo tam chyba troch wodzy się przedostaje.

Co do wyrzynarki to może faktycznie za mocno popycham. Zawsze skręca w prawo i na prostej muszę prowadzić ją stale pod kątem. W sumie już się przyzwyczaiłem:(
Zgłębiarka to kolejna kasa a do wykorzystania pewnie sporadycznie poza tą budową. Jakoś muszę bardziej złotówki oglądać bo nikną szybciej niż myślałem i większych ilościach przy kamperku:)

Sikaflex jak oklejałem tak jak mówisz Mavv czyli jak do pracy z silikonem to właśnie za taśmą później strasznie się ściągała (wszelkie obróbki dziur w karoserii tym robiłem; okno, rewizja wc, wlew wody itp.). Muszę spróbować ze spirytusem.

Raven22 pytanko o BMS w zasadzie z ciekawości bo mam już kupiony (stety/niestety) Daly 250A i czekam na przesyłkę z Alli..
BMS, który Ty wykorzystujesz (sprawdzony i super cena) ale ma max 100A. Czy jak ktoś chce więcej prądu do można włączyć np dwa równolegle i pójdzie 200A? Czy to myślenie idioty?

Wszystkim dzięki za informacje i pozdrawiam.

reaven22 - 2021-05-27, 08:39

Gardobond napisał/a:
pytanko o BMS w zasadzie


Do tej pory robiłem akumulatory z minimum 8 ogniw, w tym wypadku łączyłem po 4 pod jeden BMS. Calość miała 200A.
Dodatkowo ciągłe 100A wymaga chłodzenia dla tego BMS, termopad i kawałek aluminium.


Co do równoległego łączenia to raczej nie zadziała prawidłowo, rozrzut parametrów może spowodować, że jeden wcześniej odłączy i drugi może być przeciążony. Ale nie wiem to tylko teoretyczne rozważania.

Gardobond - 2021-05-28, 20:49

Raven22 przy takim podłączeniu 8 ogniw pod 2 BMSy w pakietach po 4 to nie wychodzi tak jak byśmy mieli 2 aku niezależne?
Gardobond - 2021-05-28, 20:59

Pytanie czy i jeśli tak to czym wyłożyć cześć garażu przeznaczoną na elektrownie?
Dwa materiały przychodzą mi na myśl, texolit/bakielit lub blacha Alu. Tylko czy to nie przerost formy nad treścią? Elektrownie robię z prawego tyłu, oczywiście do około sklejka.
Jak robiliście?

Meyer - 2021-05-28, 21:32

Textolit/bakielit od wieków stosowany w elktryce-elektronice.
Daily 250A ma 250A max prąd rozładowania, z tego co pamiętam max prąd ładowania masz 125A.

Gardobond - 2021-05-28, 21:49

I ten 125A ładowania to aż nadto. Nawet jeszcze nie wiem ile ma alternator ale na pewno więcej nie da a MPPT maks 40A.
reaven22 - 2021-05-28, 22:57

Gardobond napisał/a:
Raven22 przy takim podłączeniu 8 ogniw pod 2 BMSy w pakietach po 4 to nie wychodzi tak jak byśmy mieli 2 aku niezależne?


W zasadzie tak, 2 w jednej obudowie.

Gardobond - 2021-05-29, 21:44

Czyli w zasadzie jak one połączone rownolegle to BMSY pracują podobnie jak byśmy dwa dali rownolegle przy 4 ogniwach. Problem chyba to nie jest bo jak jeden rozłączy to drugi natychmiast też a doszła by zaleta podwójnej kontroli przy przekraczaniu dop. obciażenia.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group