Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - tylna rama na dodatkowy bagaż

EwaMarek - 2007-04-04, 17:34
Temat postu: tylna rama na dodatkowy bagaż
Mój kamper ma mocowanie na ramę do przewozu np motocykla, kufra dodatkowego itp.

i to wszystko - poprzedni właściciel zabrał tą rame ( tak nazywam ten element ponieważ nie znam poprawnej nazwy)

wiem z dokumentacji jaka zostala w kamperze że była to rama do przewozu motocykla.

w czym problem?

sam zrobiłem sobie rame z profili stalowych do przewozu agregatu, w tym roku zamontowałem na niej kufer na wózek dziecięcy..

czy to legalne? czy policja się nie przyczepi?

są światła dodatkowe, tablice rejestracyjną przełożyłem w inne miejsce żeby była widoczna.

proszę o rade

pozdrawiam

janusz - 2007-04-04, 17:52

Może dołącz jakieś zdjęcia to popatrzymy i coś uradzimy.
EwaMarek - 2007-04-11, 20:14

troche mnie nie byo na forum

przesyłam zdjęcia tej ramy

EwaMarek - 2007-04-11, 20:19

I DRUGIE
SlawekEwa - 2007-04-11, 20:37

Na drugim chyba rama odpadla bo jej nie widzę :roll:
EwaMarek - 2007-04-11, 20:45

to drugie nie wchodzi :-(
janusz - 2007-04-11, 20:51

Nie wystarczy znaleźć zdjęcia jeszcze tzreba kliknąć dodaj załącznik. Możesz posta poprawić.
Kliknij na tym poście co to miało być zdjęcie a nie ma przycisk edytuj i popraw zdjęcie.
Abo przyślij mailem to Ci umieszczę w poście.

EwaMarek - 2007-04-11, 21:02

nic nie rozumiem

teraz byl komunikat ze za duze zdjecie


kiedy to poprzednie było takie samo i weszło

Kazik II - 2007-04-11, 21:11

Też myślałem o uzupełnieniu mojego pojazdu o rampę do przewozu skutera. Nie wiem jak umocować taką rampę do podwozia. U mnie rama pojazdu składa się z ramy "macierzystej" - czyli tej oryginalnie występującym w podwoziu peugeota J 5 na której opiera się cała konstrukcja jezdna oraz dodatkowego użebrowania o słabszej konstrukcji, na którym podparty jest tył nadwozia. Czy taką rampę dospawuje się do zasadniczej ramy podwozia czy można to zrobić mocując do tej tylnej, słabszej części ramy?
EwaMarek - 2007-04-11, 21:24

jak nie zapomne to zrobie zdjęcia od spodu

wejdz na strone

http://www.sawiko.de/Hecktraeger.htm

tam na małym zdjęciu są pokazane łapy mocowane na aucie

innych nie znalazłem

janusz - 2007-04-11, 21:40

Trochę ta tablica rejestracyjna nie po tej stronie.
Nie jestem pewien co do tych dodatkowych świateł.

http://www.camperteam.pl/...php?p=4345#4345

Paweł P. - 2007-04-11, 21:43

janusz napisał/a:
Nie jestem pewien co do tych dodatkowych świateł.
Janusz zostałeś wezwany do tablicy!! :box :haha: :haha:
Marcin T - 2007-04-11, 22:49

Jeżeli masz listwę z lampami to imho nie potrzebujesz tej pasiastej tablicy bo to wtedy nie jest traktowane jako wystający ładunek, który się nią oznacza. Zresztą ta tablica dla służbisty Policmajstra nie spełnia i tak warunków.
Cytat z KRD
"ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1.000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;"

janusz - 2007-04-11, 22:53

Kurcze tylko czy to jest ładunek, czy element konstrukcyjny pojazdu?
Marcin T - 2007-04-11, 22:55

Mi się wydaje, że nie jest to ładunek bo nie wystaje poza lampy tylne :-P
janusz - 2007-04-11, 23:05

Myślę że konstrukcja ta daje kilkanaście powodów do zabrania dowodu rejestracyjnego, przez policję podczas kontroli drogowej. Ale z drugiej strony po naszych drogach (i nie tylko naszych) jeździ tyle "wynalazków" i Policja jakoś to toleruje.
Przykładem mogą być tylne lampy w kamperku Pawła P :haha:
Będzie dobrze tylko tablica na lewą stronę.

EwaMarek - 2007-04-12, 11:20

powoli
stalowa jest rama, reszta to materiał z usztywnieniem.

jest to pokrowiec na wózek dziecięcy, lub czasami na inne rzeczy

na tej ramie w zeszłym sezonie mocowałem agregat.

tablice miałem po niemcu orginalną ale pociąłem :-( na mniejszą

czyli

mogę z takim czymś jechać w świat?

EwaMarek - 2007-04-12, 11:27

nie dam rady tablicy na lewą strone bo tam jest drabina

a na rame nie moge przełożyc bo jest za nisko i przy nierównościach zacieram dziury w asfalcie.

jak oglądałem strony sawiko to powinienem ją troche podnieść ale wtedy mi sie agregat nie mieścił.

pozdrawiam i dziękuję za pomoc

ps. na takiej ramie ciężkich rzeczy nie radze wozić bo prowadza kamper i za mocno jest obciążony tył.

EwaMarek - 2007-05-03, 11:37

jestem na zlocie w zdworzu

jeśli ktos jest zainteresowany zapraszam do oglądania

może coś się dowiem jak ją poprawić - bo zaczepiam spodem na promach

janusz - 2007-05-03, 11:45

Myślę że trzeba by było zważyć twoje auto. Proponuję znaleźć jakąś zaprzyjaźnioną wagę nawet taką od węgla albo złomu i zważyć cały samochód to znaczy czterema kołami na wadze a następnie jedna oś na stałym lądzie a druga na wadze, i druga oś tak samo. Zobaczysz jak są rozłożone masy w samochodzie i czy przypadkiem to niskie zawieszenie to nie jest wynik przeciążenia samochodu.
EwaMarek - 2007-05-04, 18:45

oglądałem takie ramy z tyłu w innych kamperach na zlocie

niestety daleko jej od orginału :-/

takisobie - 2008-12-10, 09:00

Kazik II napisał/a:
Też myślałem o uzupełnieniu mojego pojazdu o rampę do przewozu skutera. Nie wiem jak umocować taką rampę do podwozia. U mnie rama pojazdu składa się z ramy "macierzystej" - czyli tej oryginalnie występującym w podwoziu peugeota J 5 na której opiera się cała konstrukcja jezdna oraz dodatkowego użebrowania o słabszej konstrukcji, na którym podparty jest tył nadwozia. Czy taką rampę dospawuje się do zasadniczej ramy podwozia czy można to zrobić mocując do tej tylnej, słabszej części ramy?



o ile wiem, to o spawaniu nie moze byc w ogole jakiejkolwiek mowy.
Do ramy maciezystej kampera jest przykrecana specjalna konstrukcja nosna
posiadajaca atest z wybitym numerem, zwykle wszystko jest ocynkowane.
Do tej konstrukcji nosnej jest wsuwana rampa mocowana srubami pozycjonujacymi.
Wyglada to podobnie jak na powyzszym zdjeciu.
Tak jest w niemczech.
Tego rodzaju konstrukcje sa naniesione w dokumentacji kampera i
kiedy robiona jest rejestracja w Polsce, pewnie na taki wpis nalezy osobno
zwrocic uwage. Nie sadze, aby w Polsce bylo inaczej. Moze jednak?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group