|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
elektryka, solary, przetwornice i akumulatory - Problem z wpisaniem kodu Radio Fiat 250 VP2 ECE
henryk2 - 2023-03-08, 13:05 Temat postu: Problem z wpisaniem kodu Radio Fiat 250 VP2 ECE Radio zakupiłem do Fiata Ducato 2015 rok.
Nie ma opcji do wpisania kodu. Podłączyłem poprzez zakupioną przejściówkę. Można wchodzić w ustawienia, nie udaje się zmienić języka, zmienia się tylko na ułamek sekundy.
Na forum znalazłem informację by piny CAN 2 + 12 podłączyć pod pin 1 - 9 lub odwrotnie. u mnie to nie działa , czy dlatego że dotyczyło radia 250 FL VP2 ECE DAB ?,
Proszę o pomoc.
Socale - 2023-03-08, 13:56
Bez kodu nie ruszy a bez CAN nie wpiszesz kodu.
Zapewne czytałeś mój temat, jest w nim zawarte rozwiązanie po takich samych perypetiach:
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=28691
A jak nie chcesz czytać o perypetiach to leć na skróty:
https://www.camperteam.pl...p=697032#697032
Uda się, musi się udać.
henryk2 - 2023-03-08, 20:24
Tak temat czytałem, jak widać na zdjęciu rozciąłem instalacje w dwóch miejscach, tam dalej sprawdziłem też było tylko 12-naście przewodów. To chyba będzie u mnie problem ?
Socale - 2023-03-08, 21:23
henryk2 napisał/a: | Tak temat czytałem
... |
Czytałeś ale chyba nie zrozumiałeś.
Jeśli masz w instalacji auta wtyczki do radia typu ISO (czyli takie jakie masz), to by połączyć magistralę CAN radia i samochodu musisz dodać kabelek 2 żyłowy który będzie radyjko z autem łączył wg tych pinów jakie są w radiu oznaczone jako CAN dołącz je do gniazda OBD do pinów CAN 1 i 9 a nawet zamień je miejscami na 9 i 1.
Kod do radia masz?
henryk2 - 2023-03-08, 22:14
Przepraszam , chyba jestem mało błyskotliwy i braki w temacie .Gdzie u mnie jest gniazdo OBD (Czy to w radiu? ) Na mych zdjęciach są chyba wszystkie możliwości do konfiguracji połączeń. Rozumiałem że CAN radia pobrać dwoma przewodami z gniazda radia ( pinów tam jest 40 ), wyprowadziłem w/g rysunku CAN 2 + 12 i dodatkowo przewody z pinów 1 + 9 co widać na zdjęciu( czy to jednak miało być ?) Dołączyłem jeszcze zdjęcie gniazda ISO z samochodu jest tam gniazdo z czterema przewodami, przewody + i - ( 12V )oraz jeszcze dwa, niebieski schowany za czarnym minusowym, ( Po przekręceniu stacyjki pojawia się na nich 12 V, na niebieskim +) czy to do nich mam się połączyć z CAN radia ( pin 2 + 12 ) . Rano się podłączyłem , zamieniłem miejscami - bez powodzenia.
Socale - 2023-03-09, 12:55
Oj te Twoje kombinacje mogły się źle skończyć.
ISO, to są te wtyczki szare w instalacji auta, ty dokupiłeś przejściówkę z gniadami ISO na Fiat VP2.
W radyjku VP2 (i im podobnych) CAN jest na pinach 2 i 12. Te piny we wtyczce radiowej to jak dobrze widzę na foto CAN Pin 2 to kabelek czarny a CAN pin 12 to kabelek biały. Sprawdź gdzie one idą, czy we wiązkę auta czy są luźno zakończone. Jeśli luźno to należy je obydwa przedłużyć (około 1metr) i przeciągnąć nad kolumną kierownicy do skrzynki bezpieczników którą masz przed lewym kolanem siedząc za kierownicą.
Odkręcisz 2 śrubki, zdejmiesz pokrywkę i poniżej bezpieczników zauważysz zamknięte klapeczką gniazdo OBD. Otwórz, obejrzyj, skojarz ze zdjęciami w tamtym temacie.
Musisz te gniazdo wydłubać z zatrzasku (jest tam odpowiednia długość kilku kabelków by wyszło swobodnie) i od tyłu do pinu 1 oraz 9, podłączyć przedłużone z radia kabelki.
Wróć do linku jaki Ci zapodałem, tam są zdjęcia z opisami.
Uda się
henryk2 - 2023-03-09, 15:56
Dziękuję Ci za zrozumienie i poświęcony czas. Teraz to sprawa dla mnie jasna, nie wiem jaki będzie finał. kurde nie znalazłem w Twej korespondencji z matgor23 ( któremu pomogłeś w sprawie podobnej ) i innych wątkach że gniazdo OBD znajduje się z lewej strony przy bezpiecznikach. Piny CAN 2 oraz CAN 12 jak widać na mym pierwszym zdjęciu są tylko wyprowadzone poprzez nasuwki kablem białym i czarnym ( jak widać tam wyprowadziłem jeszcze niebieski i żółty z pinów 1 oraz 9 - niepotrzebnie ). Nie mając wtedy tej wiedzy co teraz a pisało w postach że CAN 2 oraz 12 mają być połączone z samochodem, to rozcinałem jeszcze za Twym przykładem ( w innej trochę sytuacji )izolację wiązki zasilającej gniazda ISO w poszukiwaniu przewodów, skoro ich nie było to zostało gniazdo ISO zasilające radio + / - oraz dwa cieńsze przewody niebieski i żółty, pod które próbowałem się podłączyć. No i finał, po sparowaniu przewodów, za pierwszym razem , opcja do wpisania kodu, wpisałem kod odpaliło nawet już w języku polskim. Serdeczne dzięki
Socale - 2023-03-09, 19:25
henryk2 napisał/a: | Dziękuję Ci za zrozumienie i poświęcony czas.
...
No i finał, po sparowaniu przewodów, za pierwszym razem , opcja do wpisania kodu, wpisałem kod odpaliło nawet już w języku polskim. Serdeczne dzięki |
Pieruńsko cieszą mnie takie informacje
Niech gra
henryk2 - 2023-04-03, 16:19
Radio Fiat 250 VP2 ECE podłączone przez przejściówkę do gniazd ISO instalacji (DUCATO 2015) . Gdy odbiorę połączenie telefoniczne, muzyka wyłącza się i w głośnikach mam głos osoby dzwoniącej. Czy istnieje możliwość podłączenia mikrofonu bym mógł rozmawiać ?, Jak to można zrobić?
voice - 2023-04-03, 20:08
henryk2 napisał/a: | Radio Fiat 250 VP2 ECE podłączone przez przejściówkę do gniazd ISO instalacji (DUCATO 2015) . Gdy odbiorę połączenie telefoniczne, muzyka wyłącza się i w głośnikach mam głos osoby dzwoniącej. Czy istnieje możliwość podłączenia mikrofonu bym mógł rozmawiać ?, Jak to można zrobić? |
Pewnie, że tak, musisz mieć mikrofon - oryginalnie znajduje się on w lampce podsufitowej
np:TO
masz w tej ofercie już nawet wtyczki oryginalne wystarczy przedłużyć kabelki
do wtyczki radyjka pin 29 - oraz 30 + i rozmawiasz.
henryk2 - 2023-04-04, 16:54
voice napisał/a: | Pewnie, że tak, musisz mieć mikrofon - oryginalnie znajduje się on w lampce podsufitowej
np:TO
masz w tej ofercie już nawet wtyczki oryginalne wystarczy przedłużyć kabelki
do wtyczki radyjka pin 29 - oraz 30 + i rozmawiasz. |
Dzięki za informacje, działa super, trafione w dziesiątkę.
|
|