|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Co za kontrolka ?
MILUŚ - 2010-02-27, 22:58 Temat postu: Co za kontrolka ? Witam !!!
Pytanie jak w temacie .Dzisiaj podczas uruchamiania silnika objawiła mi się palaca na pomarańczowo taka oto kontrolka :
andreas p - 2010-02-27, 23:28
Wydaje mi sie ze to kontrolka wody w filterku paliwa.
kimtop - 2010-02-27, 23:37
Woda w filtrze paliwa
Ahmed - 2010-02-27, 23:44
Zobaczcie na rok produkcji samochodu , watpię , że w tych latach były kontrolki wody w filtrze paliwa , ale kontrolka poziomu płynu - owszem - najprawdopodobniej
WINNICZKI - 2010-02-27, 23:49
woda w filtrze paliwa
Ahmed - 2010-02-27, 23:53
WINNICZKI napisał/a: | :shock: woda w filtrze paliwa |
Ludzie 82 rok , jaka kontrolka wody w filtrze paliwa ?
WINNICZKI - 2010-02-28, 00:17
Samochód ma w dowodzie 82r.Wiadomo co pod maską?Licznik ma identyczny jak Ducato z 89.TA kontrolka pokazuje wode w filtrze paliwa.Może po prostu ktoś przerobił filtr na nowszej generacji,i podpiął kontrolkę .A może jednak tak było w 82r.Mam motocykl Gilera RC 250 z 88r.Gilera ma hydrauliczne sprzęgło,tarczowe hamulce przód,tył,centralny teleskop tył i elektroniczny zapłon na module.Wszystkie takie nowinki w innych motocyklach pojawiły sie nawet 10 lat później.Włosi czasem lubią wyjść przed szereg.
WINNICZKI - 2010-02-28, 00:40
Pogrzebałem w historii tego modeui i okazało sie ,że produkowany jest od 81 roku.typ silnika 280 do roku 1994.Licznik i kontrolki bez zmian. Czyli od początku posiadał kontrolkę wody w filtrze paliwa i podciśnieniowy czujnik oporu przepływu powietrza w filtrze powietrza. Teraz nikt takich rzeczy nie montuje. Co nie oznacza ,że nie zaczną
MILUŚ - 2010-02-28, 09:24
Dzięki wszystkim za podpowiedzi
Muszę trochę Wam wyjaśnić okoliczności zapalenia się tej kontrolki bo powstała widzę mała burza na forum
Pisałem tego posta wczoraj zaraz po powrocie z oglądania ..... nowego / nowszego / camperka .Powoli dorosłem do zmian Z przyzwyczajenia napisałem post w temacie PEUGEOTA a sprawa dotyczy ....... Fiata Ducato z 94r.
Podejrzewałem brak odpowiedniego poziomu wody w układzie chłodzenia bo kontrolki obecności wody w posiadanych w przeszłości przez ze mnie samochodach wyglądały inaczej .Jeszcze raz dzięki za sugestie ; przy ewentualnym zakupie tego camperka sprawdzę to i zleję to cholerstwo z filtra paliwa .
PZDR> MILUŚ
paf - 2010-02-28, 09:26
MILUŚ napisał/a: | Z przyzwyczajenia napisałem post w temacie PEUGEOTA a sprawa dotyczy ....... Fiata Ducato z 94r. |
to poleciało do Fiata
MILUŚ - 2010-02-28, 09:35
Dzięki
IAAN - 2010-02-28, 10:21
100% woda w filtrze paliwa
andreas p - 2010-02-28, 10:42
A ja bylem pierwszy ktory to zdiagnozowal
WINNICZKI - 2010-02-28, 10:57
I chwała Ci za to.
MILUŚ - 2010-02-28, 12:15
andreas p napisał/a: | A ja bylem pierwszy ktory to zdiagnozowal |
Stawiam piwo .... na razie wirtualne
PZDR> MILUŚ
pawel67 - 2010-02-28, 20:18
Kilka uwag.
1. Kontrolka to na 100% woda w filtrze paliwa.
2. W obudowie filtra (w nowym Ducato - nie wiem jak w starszych) jest zaworek do spuszczania paliwa i wody zarazem - wygląda jak odpowietrznik.
3. Zapalenie kontrolki nie jest równoznaczne z obecnością wody w filtrze. U mnie zapalała się z powodu awarii czujnika w filtrze. Kilkukrotne opróżnienie filtra nie dało efektów.
gino - 2010-03-01, 08:48
nie wiem czy juz ktos to napisal..ale to....''woda w filtrze paliwa''
bylem ....OSTATNI
pawel67 - 2010-03-01, 09:56
W filtrze paliwa.
gino - 2010-03-01, 10:18
KURCZAKI napisał/a: | jakim filtrze ??? |
Tadeusz - 2010-03-01, 10:37
Ta kontrolka również zajarzyła się przed dwoma laty w moim kamperku. Jechałem wtedy na I rocznicę CT do Martesa. Nie miałem pojęcia co to jest. Zadzwoniłem do @ndrzeja, poprzedniego właściciela. On też nie wiedział.
Najwyraźniej rzadko woda w paliwie się zdarza. Jeśli jednak w filtrze jest to lepiej filtr wymienić niż tylko czyścić.
StasioiJola - 2010-03-01, 10:46
I Tadziu napisał to co najlepiej zrobić- wymienić filtr paliwa na nowy- koszt nie za duzy a na sezon jak znalazł!!
gino - 2010-03-01, 11:04
KURCZAKI napisał/a: | zapala się rezerwa paliwa |
to zamontuj filtr paliwa ....rezerwowy ...
Tadeusz - 2010-03-01, 11:16
KURCZAKI napisał/a: | tam żadnych kontrolek |
Ja mam jeszcze jedną kontrolkę. Na siedzeniu pasażera.
gino - 2010-03-01, 11:19
Tadeusz napisał/a: | KURCZAKI napisał/a: | tam żadnych kontrolek |
Ja mam jeszcze jedną kontrolkę. Na siedzeniu pasażera. |
Tadziu..ale czy jest pod pelna KONTROLĄ?
Tadeusz - 2010-03-01, 11:24
gino napisał/a: | Tadziu..ale czy jest pod pelna KONTROLĄ? |
To ja jestem pod pełną KONTROLKĄ!
gino - 2010-03-01, 11:25
KURCZAKI napisał/a: |
jestem za uruchomieniem katapult w kamperach , propozycje kontrolek ??? |
dla mnie...wystarczy inny ''blysk''/kontrolki/ w oku pasazerki...aby sie katapultowac...
zle spojzenie i wszystko jasne...czas na ewakuacje...
gino - 2010-03-01, 11:35
juz sie napalilem na taka katapulte...
ale ostatnie zdanie w filmiku...mnie zalamalo...
20m..to za blisko...nie ma szans na UCIECZKE...
kimtop - 2010-03-01, 16:37
No i wyjaśniło się.
To kontrolka od KATAPULTY
andreas p - 2010-03-01, 16:56
MILUS dziekuje za PIWKO do zobaczenia w realu z kufelkiem
MILUŚ - 2010-03-02, 12:03
Dzięki za wesołe porady
Decyzja zapadła ..... na dniach jadę po nowszego camperka, i paląca się w nim kontrolka znów przykuje mój wzrok. Spuszczę co mi radzicie i " pożywiom - uwidim "
PZDR> MILUŚ
P.S.: katapulty nie ma ten camper w opcji/ jeszcze /
MILUŚ - 2010-03-02, 12:42
Na siedzeniu pasażera z reguły siedzi starszy syn , żonę kocham a tesciowa ma własnego kampera
Świstak - 2010-03-02, 14:02
A co z Twoją żółtą podwodną???
MILUŚ - 2010-03-02, 15:11
Świstak napisał/a: | A co z Twoją żółtą podwodną??? |
Świstak - 2010-03-02, 20:22
Pogrzeb, rozbiórka czy sprzedaż?
MILUŚ - 2010-03-02, 20:48
Jeszcze nie wiem dokładnie ale opcji jest wiele .Zostawiłbym go jako dawcę organów,ale nie mam go gdzie trzymać / stoi na osiedlowym parkingu /Zezłomowanie to najłatwiejsze rozwiązanie - ale zbyt wiele osób poświęciło mu czasu i swej energii by się go tak pozbywać .Z drugiej strony komuś budującemu na "golasie" campera wyposażenie wnętrza ;okna;szyberdach na pewno się przydadzą.Sprzedać ? Jest w trakcie remontu , musiałbym najpierw doprowadzić go do stanu używalności a na to nie mam poprostu czasu .Czas pokaże .
PZDR> MILUŚ
MILUŚ - 2010-03-06, 20:18
andreas p napisał/a: | Wydaje mi sie ze to kontrolka wody w filterku paliwa. |
No to słuchajcie mądrzy ludzie kiedy pytam ja .... głupi człowiek
Otóż po zakupie ,pod garażem dobrałem się do tego cholernego filtra paliwa żeby spuścić tą sugerowaną wodę .Oglądam ten filtr i jestem co raz głupszy . W swojej historii miałem już kilka diesli , nie wątpliwie wszystkie miały filtry paliwa.Więc jak dziś zobaczyłem jedną wiązkę kabli elektrycznych dochodzących do filtra pomyślałem : czujnik obecności wody w filtrze -O'key. Potem drugą wiązkę ......po namyśle doszedłem do wniosku ..... podgrzewanie filtra paliwa - O'key.Szukam dalej kranika ,korka , czegokolwiek ,żeby spuścić tę cholerną wodę i...... w w miejscu gdzie logika / i prawo ciężkości/ wskazywała by takowy był jest ..... kolejna wiazka kabli elektrycznych .
Ludzie co tu jest grane
Nie muszę pisać ,że wody nie spuściłem / z filtra /korka spustowego nie znalazłem a kontrolka pali się w najlepsze !!!!
PZDR> MILUŚ
SlawekEwa - 2010-03-06, 21:19
MILUŚ napisał/a: | był jest ..... kolejna wiazka kabli elektrycznych |
Ta wiązka jest do czegoś doczepiona, Pewnia tam jest czujnik obecności wody który robi jednocześnie za korek spustowy.
Świstak - 2010-03-06, 22:54
Wykręć cały filtr (wkład), wylej wodę, włóż nowy wkład, popompuj (pompka wbudowana w korpus) odpal i zapomnij. I nie zapomnij że pompować należy przy włączonej stacyjce.
MILUŚ - 2010-03-06, 23:39
Świstak napisał/a: | I nie zapomnij że pompować należy przy włączonej stacyjce. |
Stacyjce ?
Czemu ?
WINNICZKI - 2010-03-06, 23:51
Świstak ,a czemu z włączoną stacyjką
IAAN - 2010-03-07, 00:01
bo masz przepompowac a przy włączonej stacyjce elektrozawór na pompie jest otwarty i paliwo może krążyc ,przy wyłączonej podpompujesz trochę bo powietrze nie ujdzie
janusz - 2010-03-07, 00:01
WINNICZKI napisał/a: | :shock: Świstak ,a czemu z włączoną stacyjką |
Bo ponieważ, że w pompie jest elektrozawór od gaszenia silnika i bez zasilania jest zamknięty. Jak spuści się paliwo z filtra to i z przewodów od filtra do pompy. Żeby odpowietrzyć pompę trzeba by paliwo tłoczone było do niej.
Chociaż myślę, że taka niewielka ilość powietrza jaka będzie w przewodach nie powinna zapowietrzyć pompy. Ale bo to wiesz jak nie wiesz.
WINNICZKI - 2010-03-07, 00:10
I już jestem mądrzejszy,powinienem to sam wymyślić.Ale i tak dzięki
Świstak - 2010-03-07, 00:14
Tak jak napisali koledzy. Januszku, tego powietrza jest dużo. Cały filtr, przewód do zbiornika, przewód do pompy, i wreszcie pompa którą sami zapowietrzymy. Jakby tak policzyć zaczynamy mówić o litrze albo i więcej....
janusz - 2010-03-07, 00:21
Świstak,
Generalnie to tak, ale
Jeżeli przy odpowietrzaniu filtra, śrubka na filtrze, nie przekręcimy stacyjki to nie zapowietrzymy pompy tylko sam przewód. W starszych pompach gdzie gaszenie było mechaniczne pompę łatwiej było zapowietrzyć.
No ale my tu gadu gadu a pompa dobrze odpowietrzona ma dobry wytrysk.
Świstak - 2010-03-07, 00:22
Fakt. Sorki chłopaki ale lecę do sypialni, bo zaraz się zapowietrzę. Dobrej nocki!
janusz - 2010-03-07, 00:26
Świstak,
E Ty to jesteś nowsza konstrukcja na pompowtrysku albo nawet common rail.
MILUŚ - 2010-03-07, 00:27
Świstak napisał/a: | Tak jak napisali koledzy. Januszku, tego powietrza jest dużo. Cały filtr, przewód do zbiornika, przewód do pompy, i wreszcie pompa którą sami zapowietrzymy. Jakby tak policzyć zaczynamy mówić o litrze albo i więcej.... |
Nie przesadzasz
Zdarzyło mi się w karierze swojej mechanika nie raz wymieniać filtr paliwa ..... ale o włączaniu stacyjki w trakcie jeszcze nie słyszałem . Zgodzę sie ,że w nowym filtrze będzie powietrze ale rada jest prosta / zawsze to robię /- zalanie poprzez odpowietrznik filtra paliwem.
Dlaczego miałbym mieć powietrze w przewodach przed filtrem i za nim ? Pompa o ile wiem to się sama odpowietrza !
janusz - 2010-03-07, 00:30
MILUŚ,
A co ci szkodzi przekręcić stacyjkę jak koledzy proszą.
MILUŚ - 2010-03-07, 00:36
janusz napisał/a: | MILUŚ,
A co ci szkodzi przekręcić stacyjkę jak koledzy proszą. |
Masz rację ........nie wiem czemu ale zrobię to ..... taki jestem
tolo61 - 2010-03-07, 00:46
MILUS
Ja sie kiedys z ciezarowka bawilem 3 godziny i.......
Jak gosc podszedl i przekrecil stacyjke po 5 minutach bylo PO .....
Czlowiek uczy sie cale zycie i glupi umiera......
Pozdrawiiam
Świstak - 2010-03-07, 11:18
żaden common, żaden wspólny! Żoneczka jest moja! Co do wymiany filtra - nie jestem mechanikiem i pewnie dlatego zawsze wszystko zajmuje mi 10 razy więcej czasu i stwarza więcej problemów. Choćby wymiana filtra janusz napisał/a: | śrubka na filtrze | u mnie w filtrze takiego odpowietrznika nie ma. Mam w ducato gdzieś nieszczelność i po kiludniowym postoju zawsze muszę popompować. Wam dobrze, macie nowe auta, a moje ducato ma 25 lat i kilka razy przekręcony licznik. Za każdym razem gdy odpali dziwię się dlaczego się udało.... A tak swoją drogą - gdyby ktoś usłyszał o niedrogim podwoziu DOKA proszę o kontakt. Przerzucę wywrot i będę miał auto na następne kilkanaście lat..
Andrzej 73 - 2010-03-07, 11:35
Kolejność wymiany filtra paliwa jest taka:
Zdemontować stary filtr.
Nowy filtr zalać paliwem.
Zamontować nowy filtr.
Uruchomić silnik.
Nie potrzeba odpowietrzać układu zasilającego, jeśli paliwo zostało w pompie i przewodach.
Co do przekręcenia stacyjki podczas odpowietrzania ręcznego , ma to sens gdy układ zasilający posiada elektrozawory . W innym przypadku jest to czynność zbędna.
Świstak - 2010-03-07, 11:40
Dobra, sorry....
Andrzej 73 - 2010-03-07, 11:47
Jak miałem nowego Stara 1142 i zabrakło mi paliwa to po uzupełnieniu zbiornika palił bez odpowietrzenia ....co potrafi dobra pompa.
SlawekEwa - 2010-03-07, 12:07
"Mam w ducato gdzieś nieszczelność i po kiludniowym postoju zawsze muszę popompować."
Spróbuj wstawić zaworek zwrotny na dojściu paliwa do filtra
Świstak - 2010-03-07, 12:25
Tak zrobiłem bo od tego pompowania rozleciała mi się membrana w pompce a przy naprawie pompki okazało się że mem pęknięty korpus filtra. Tak więc ominąłem stary filtr i założyłem francuską pompkę montowaną na wąż (gruszkę) i jednorazowy filtr przepływowy największy jaki udało się znaleźć. Teraz pompka ma dobry zaworek a paliwo dalej ucieka. Obawiam się więc że nieszczelność (drugą) mam w samej pompie i paliwo ucieka przez powrót. Jako że auto służy do wożenia śmieci i węgla dookoła komina, nie chce ruszać pompy bo.... taniej wyjdzie wymienić całe podwozie. Najcenniejszy jest wywrot, a przerzucenie wywrotu na nowe podwozie to 6 śrub, 4 kable i 4 piwa dla pomagierów. Konstrukcję robiłem na wojskowy toprny wzór. Dobra, przepraszam za off-topic. Juz nie przeszkadzam.
eMKa - 2010-03-07, 21:25
Koledzy którzy posiadacie silniki JTD HDI !!!
NIE ZALEWAJCIE NOWEGO FILTRA PALIWA !!! przy wymianie
GRZECH ŚMIERTELNY i wyrok dla wtryskiwacza !
To zalane paliwo dostaje sie do wtryskiwacza niefiltrowane.O srednicy otworów w tych wtryskach niech swiadczy fakt ze producęci nowych filtrów (np UFI )w przypadku silników 2,0 2,3 3,0 pakują filtry(wkłady) dodatkowo w podełko z tworzywa,żeby pył z papieru nie spowodował uszkodzenia wtrysku,a materiał filtrujący tych filtrach zatrzymuje nawet wode nie tylko wytrąconą ale zemulowana z olejem .W symbolu tych filtrów pojawia sie wtedy "H2O" np 60.H2O.00 ,24.H2O.00 itp
Podaje dla przykładu firme UFI bo jest to filtr tzw.oryginalny w przypadku silników Fiata
JTD, MJTD
PS wtryskiwacz do 2,8 JTD ponad 1000 zł
eMKa - 2010-03-07, 21:28
Wysłany: Dzisiaj 11:35
--------------------------------------------------------------------------------
Kolejność wymiany filtra paliwa jest taka:
Zdemontować stary filtr.
Nowy filtr zalać paliwem.
Zamontować nowy filtr.
Uruchomić silnik.
Zapomniałem dodać
eMKa - 2010-03-07, 21:38
popierdaczyłem
Powinno być
Zdemontować stary filtr.
-------------------------
Zamontować nowy filtr.
Uruchomić silnik.
tolo61 - 2010-03-07, 21:43
Pojechalo.....
Andrzej 73 - 2010-03-08, 09:18
eMKa napisał/a: | Koledzy którzy posiadacie silniki JTD HDI !!!
NIE ZALEWAJCIE NOWEGO FILTRA PALIWA !!! przy wymianie
GRZECH ŚMIERTELNY i wyrok dla wtryskiwacza ! |
Posiadam silnik JTD i do tej pory postępowałem jak napisałem wyżej i nie mam żadnego problemu z układem zasilania . Co więcej w serwisie też wymianę filtra dokonują w ten sam sposób , ale zainteresuję się tym dokładniej i zasięgnę informacji w innych serwisach.
gino - 2010-03-08, 09:42
eMKa napisał/a: | NIE ZALEWAJCIE NOWEGO FILTRA PALIWA !!! przy wymianie
GRZECH ŚMIERTELNY i wyrok dla wtryskiwacza !
To zalane paliwo dostaje sie do wtryskiwacza niefiltrowane. |
sorki ..ale ..paliwo do filtra zawsze dostaje sie nie filtrowane..po to jest filtr...
dopiero gdy z niego wychodzi..jest przefiltorwane..wiec, czy napelnisz go sam..czy pompka...nie ma to znaczenia..a mniej sie narobisz....
paliwo z filtra..wyjdzie juz ''oczyszczone''
Andrzej 73 - 2010-03-08, 18:25
Gino - Twoja wypowiedź utwierdza mnie że mam rację , a już myślałem..........że coś mi się po merdało
gino - 2010-03-08, 18:36
Andrzej 73 napisał/a: | Gino - Twoja wypowiedź utwierdza mnie że mam rację , a już myślałem..........że coś mi się po merdało
|
to ze Ty masz racje...to jestem pewien na 100%
ale..czy ja mam..to juz nie wiem...
eMKa - 2010-03-08, 21:30
gino napisał/a: | eMKa napisał/a: | NIE ZALEWAJCIE NOWEGO FILTRA PALIWA !!! przy wymianie
GRZECH ŚMIERTELNY i wyrok dla wtryskiwacza !
To zalane paliwo dostaje sie do wtryskiwacza niefiltrowane. |
sorki ..ale ..paliwo do filtra zawsze dostaje sie nie filtrowane..po to jest filtr...
dopiero gdy z niego wychodzi..jest przefiltorwane..wiec, czy napelnisz go sam..czy pompka...nie ma to znaczenia..a mniej sie narobisz....
paliwo z filtra..wyjdzie juz ''oczyszczone'' |
Nie moim zamiarem jest przekonywanie innych do zmiany swoich przyzwyczajeń.ja tylko stwierdzam fakty.Pozwole sobie jeszcze na pare zdań w temacie "zalewania filtra paliwa"w JTD
Standartowy filtr paliwa (wkręcany) ma centralny otwór (wlotowy) i kilka (5-8)po bokach(wylotowe) Jeżeli wlejesz paliwo do otworu środkowego bez użycia lejka to ok GRATULUJE !
ale jeżeli choć kropla paliwa wpadnie do jednego z otworów po obwodzie ,a znajdzie sie w nim zanieczyszczenie o srednicy 0,12 mm to mozesz byc pewny ze jeden z kanałów wtryskiwacza masz "z głowy",oczywiście zostaje jeszcze kilka dobrych (w zależności od wtrysku).
Pozatym jak wiesz w JTD w zbiorniku paliwa masz pompe paliwa ktura daje podad 3 bary i napełnia filtr po przekręceniu kluczyka w 2 może 3 sekundy.W silnikach JTD praktycznie nie istnieje problem zapowietrzenia układu przy wymianie filtra paliwa.Silnik po wymianie filtra paliwa ma prawo na chwile zmniejszyc obroty i to wszystko
eMKa - 2010-03-08, 22:17
Zapomniałemdodac foto
MILUŚ - 2010-03-20, 16:06
Witam
Opanowałem świecenie tej kontrolki ....... rozłączyłem po prostu konektorki . Po wymianie filtra paliwa zobaczymy jak zareaguje .Jakieś parę postów wstecz pisałem o trzech wiązkach kabli prowadzących do mojego filtra paliwa . To też rozgryzłem :
- Pierwsza wiązka to kable czujnika obecności wody w filtrze paliwa
- Druga to podgrzewanie filtra paliwa
- A trzecia myślę ,że wiąże się z drugą bo ........wg. mnie jest to czujnik temperatury paliwa w filtrze.
Jakoś tam czymś tam przekazuje informacje do przekażnika podgrzewania filtra paliwa by ten grzał kiedy trza
PZDR> MILUŚ
klosiak1 - 2010-07-16, 19:24 Temat postu: Re: Co za kontrolka ?
MILUŚ napisał/a: | Witam !!!
Pytanie jak w temacie .Dzisiaj podczas uruchamiania silnika objawiła mi się palaca na pomarańczowo taka oto kontrolka : |
Kochani pomóżcie, bo za cholerę nie wiem o czym informuje kontrolka w dolnym rzędzie druga od lewej (ta za kontrolką hamulca), a właśnie dzisiaj mignęła mi trzykrotnie.. I nie wiem czy to coś istotnego, czy jeszcze mogę w trasę bez warsztatu.
Instruktaż pilnie potrzebny..
Bim - 2010-07-16, 19:27
Witamy
Oj trudno będzie zawyrokować co to i w którym rzędzie nie znając nic wiecej.
klosiak1 - 2010-07-16, 19:36 Temat postu: kontrolka
Bim napisał/a: | Witamy
Oj trudno będzie zawyrokować co to i w którym rzędzie nie znając nic wiecej. |
Sorka, chodziło o zdjęcie z pierwszego wpisu i grupę wskaźników w dolnym prawy rogu. Konkretnie: wskaźnik drugi od lewej w dolnym rzędzie . Oto ono (udało mi się zaznaczyć czerwonym prostokątem):
Bim - 2010-07-16, 20:18
O filtrze paliwa przeczytaj cały wątek od początku
klosiak1 - 2010-07-16, 20:59
Bim napisał/a: | O filtrze paliwa przeczytaj cały wątek od początku |
Nie no Bimie, głupi jestem, ale żeby aż tak, to chyba jednak nie....
Wątek wskaźnika filtru paliwa dotyczy drugiego wskaźnika od prawej (ten u mnie się nie świeci) - mój "świecący" wskaźnik, to drugi od LEWEJ - ten za wskaźnkiem hamulca ręcznego.
roger - 2010-07-16, 21:05
A jaki ty masz samochód kolego ...... i z jakim silnikiem i czy masz pneumatykę fabryczną
klosiak1 - 2010-07-16, 21:14
roger napisał/a: | A jaki ty masz samochód kolego ...... i z jakim silnikiem i czy masz pneumatykę fabryczną |
Ducato 1991, silnik diesel 2,0 litry, pneumatyka raczej fabryczna (przynajmniej ja w niej nic nie zmieniałem).. A ze wskaźnikiem o którym mowa przez 3 lata nic się działo . Dopiero wczoraj zamrugał 2-3 razy i zgasł. Stąd się zastanawiam co to za wskaźnik i na co mam uważać czyli z której strony spodziewać się "strzału"?
Bim - 2010-07-16, 21:36
klosiak1 napisał/a: | Wątek wskaźnika filtru paliwa dotyczy drugiego wskaźnika od prawej (ten u mnie się nie świeci) - mój "świecący" wskaźnik, to drugi od LEWEJ - ten za wskaźnkiem hamulca ręcznego. |
sorki rączki mi się pomieszały
najproście jest zadać pytanie rok typ rodzaj a jesze wcześniej coby nie zadać tego rodzaju głupawych pytań czym jeżdzisz itp uzupełnić avatr i przywitaj się w dziale powitań.
Rozumiem przygoniła cię do nas matka potrzeba staramy się Ci pomóc o czy mądrze?
to Ty oceniasz
lepciak - 2010-07-16, 22:10
Sygnalizacja wskaźnika drugiego z lewej dotyczy czystości filtra powietrza - informuje o utrudnionym przepływie powietrza przez filtr.
klosiak1 - 2010-07-16, 22:27
lepciak napisał/a: | Sygnalizacja wskaźnika drugiego z lewej dotyczy czystości filtra powietrza - informuje o utrudnionym przepływie powietrza przez filtr. |
Bardzo serdeczne wszystkim dziekuję. Rzeczywiście przedmuchiwałem wczoraj filtr powietrza i miał widocznie prawo zgłosić, że za mało skutecznie to zrobiłem.. Teraz wiem, kupie nowy i przy najbliższej okazji wymienię.. Jeszcze raz wielkie dzięki.. (nie było z piwkiem, to wrzucam z kwiatkiem..)
A BIM oczywiście ma racje: przygnała mnie tu potrzeba, bo jutro chcę ruszyć w trasę, a tu nagle nieznana mi kontrolka... Obiecuję po powrocie się przywitać jak należy i przedstawić. A jakbyście gdzieś w trasie spotkali ducato na dwóch osiach z tyłu i z doczepionym motorkiem na zewnątrz - to ja - walcie śmiało, jestem każdemu z was winien duże zimne piwko.
pozdrawiam ciepło - klosiak
maszakow - 2010-07-19, 09:19
klosiak1 napisał/a: | A jakbyście gdzieś w trasie spotkali ducato na dwóch osiach z tyłu i z doczepionym motorkiem na zewnątrz - to ja - walcie śmiało, jestem każdemu z was winien duże zimne piwko.
pozdrawiam ciepło - klosiak |
LOOL - już zbankrutowałeś
dziwaczek - 2010-09-18, 14:47
Czy mi może ktoś powiedzieć co jest z tą kontrolką na której jest "niby podgrzewana szyba" ostatnia po prawej na dole - przecież w kamperku nie ma podgrzewanej szyby?
MILUŚ - 2010-09-18, 21:28
dziwaczek napisał/a: | Czy mi może ktoś powiedzieć co jest z tą kontrolką na której jest "niby podgrzewana szyba" ostatnia po prawej na dole - przecież w kamperku nie ma podgrzewanej szyby? |
Przecież do camperków nie montuje się specjalnych tablic rozdzielczych . Są one ze zwykłych samochodów dostawczych w tym wypadku z Ducato.Bez względu na zabudowę są takie same . Chociaż u mnie są podgrzewane tylne szyby bo mam z tyłu drzwi .
PZDR> MILUŚ
dziwaczek - 2010-09-19, 07:41
Dzięki - tak się spodziewałem ale zapytać nigdy nie zaszkodzi.
dziwaczek - 2010-10-04, 20:56
A może ktoś wie do czego jest ten przełącznik z ikon wynik że dotyczy akumulatorów.
Kontrolka po prawej mruga jak spada napięcie (w instrukcji jest że poniżej 11.6V)
???????
Świstak - 2010-10-04, 22:44
Wybór który z akumulatorów będzie mierzony. 1 to rozruchowy, a II to nadwoziowy.
WODNIK - 2010-10-04, 23:00
Pewnie przełącznik do kontroli stanu akumlatorów.
NOWKRIS - 2010-10-04, 23:55
Mam pytanie do kolegów czy do Fiata Dukato 1,9 d można wstawić silnik 2,5 td{czy się zmiesci na poduszkach na ramie i czy bedzie zgrany ze sprzegłem i skrzynią biegów}Prosze o szybka odpowiedz Krzysztof z pozdrowieniami
dziwaczek - 2010-10-05, 06:44
Świstak napisał/a: | Wybór który z akumulatorów będzie mierzony. 1 to rozruchowy, a II to nadwoziowy. |
Na logikę tak, ale jak przełączam ten pstryczek to nic się nie dzieję. Jak mi ostatnio padł aku. zabudowy to kontrolka mrugała jak przełączyłem "teoretycznie" na ten silnikowy nic się nie stało nie zgasła mimo że przedni aku. był w pełni naładowany.
Nie jest to też przycisk wyboru akumulatora z którego mamy korzystać w zabudowie.
Jedyne mi co przychodzi do głowy to może to jest wybór aku. który ma się ładować? Ale jak pracuje silnik lądują się oba - sprawdzałem miernikiem.
U mnie stan wody i akumulatorów sprawdza się tym przełącznikiem i są do tego kontrolki.
roger - 2010-10-05, 12:25
NOWKRIS napisał/a: | Mam pytanie do kolegów czy do Fiata Dukato 1,9 d można wstawić silnik 2,5 td |
Tak
NOWKRIS napisał/a: | czy bedzie zgrany ze sprzegłem i skrzynią biegów}Prosze o szybka odpowiedz Krzysztof z pozdrowieniami |
Nie
PS
Może i nie szybko ale treściwie .....
NOWKRIS - 2010-10-05, 22:04
Dzięki Roger, z tego wynika ze chyba silnik 2,5 td musiał by byc kompletny z sprzęgłem i skrzynią biegów,wtedy powinno się zgrac.czy tak?
roger - 2010-10-05, 22:11
Tak.....
Do tego kawałek wiązki ...TD ma również inne tarcze hamulcowe i zaciski..... Ale wszystko się da .... Jak chcesz przekładać to najlepiej z "dawcy" pobrać kompletny zespół napędowy .... Prościej tak przekladać z 2,5 niz z 1.9 ...
PS
Nie zapomnij o półosiach od 1.9 nie będą pasowały .... jak półosie to i piasty ...hahaha no troszkę się uzbiera ..... pogadaj z Lordem on robił taki myk w swoim ...
NOWKRIS - 2010-10-05, 22:18
Chyba za duzo sie tego uzbiera i czy cos ztego wyjdzie porzadnego Dzieki Roger za naswietlenie tematu.Krzysztof {pogadam z Lordem}
dziwaczek - 2010-10-10, 19:21
No i rozgryzłem wertując instrukcje i organoleptyczne, rzeczony przełączniczek służy do wyboru akumulatora który ma być ładowany z SIECI 230V.
I- przedni
II - zabudowa
Niemiecki - trudna język
Mam już rozgryziony cały panel kontrolny
gizu69 - 2011-12-07, 08:02
Witam, jestem nowy i chciałbym się dowiedzieć od czego jest kontrolka ze zdjęcia na pierwszej stronie. Druga od lewej na dole, zapaliła mi się w aucie i nie wiem co ona oznacza Proszę o pomoc
kimtop - 2011-12-07, 08:08
Wymień filtr powietrza
gizu69 - 2011-12-07, 09:04
ok dziękuje za pomoc
WINNICZKI - 2011-12-07, 18:01
Woda w filtrze paliwa.
dziwaczek - 2011-12-07, 20:40
Z lewej strony (pomarańczowa) - to kontrolka zapchania filtra powierza!!!!
Wymienić filtr powietrza ew. przewody się zwarły.
opis http://www.camperteam.pl/...opic.php?t=2293
a tu fotki http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11183
Nie róbcie koledze wody z mózgu
WINNICZKI - 2011-12-07, 22:47
Fakt zasugerowałem sie wcześniejszym tematem,zapchany filtr powietrza Dziwaczek ma rację
|
|