Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Alternator Fiat 1,9 D

MILUŚ - 2010-03-28, 09:09
Temat postu: Alternator Fiat 1,9 D
Witam serdecznie !!!
Mam pytanie do posiadaczy Fiatów , Citroenów i Peugeotów z silnikiem 1,9D o wielkość / moc / posiadanych alternatorów . W moim nowym nabytku nie mogę odczytać mocy alternatora a zastanawiam się nad systemem ładowania akumulatora pokładowego z alternatora samochodu .
PZDR> MILUŚ :spoko

BODEK - 2010-03-28, 14:51

Witaj
Posiadam Peugota benzyna, w ubiegłym sezonie stwierdziłem że alternator przy pełnym obciążeniu utrzymywał tyko 12V/mam wbudowany woltomierz/. Zdecydowałem się po konsultacjach na wymianę alternatora o większej mocy a tych samych gabarytach. Teraz utrzymuje 13,5V. Przełączanie ładowania akumulatorów odbywa się za pomocą płytki przy 13,5V :bylo /przeczytaj mój temat/

MILUŚ - 2010-03-28, 17:47

BODEK napisał/a:
/przeczytaj mój temat/


No właśnie przeczytałem pare dni temu i kilka innych w temacie ładowania dodatkowego akumulatora i nie uzyskałem podpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
U mnie muszę dopiero stworzyć układ pozwalający na ładowanie w trakcie jazdy akumulatora pokładowego. Mógłbym bez namysłu podłączyć oba akumulatory kablami ; na "+" zamontować domowy wyłącznik klawiszowy i patrzeć co się porobi :gwm Ale pragnę podejść do tego profesjonalnie :idea:
Dzięki obliczeniom Kamperfana wiem ile w szczytowym momencie moja zabudowa zużywa sztromu / ~ 200W/; ile samochód w trakcie jazdy /~600W/.Posiadam dwa akumulatory 60Ah i 95 Ah które mógłbym zamontować w części mieszkalnej .Mogę na razie nie próbować robić instalacji a wsadzić ten większej pojemności akumulator do części mieszkalnej i ładować go przed wyjazdem lub podczas postoju gdzie jest możliwość podłączenia 230V / chociaż będzie trudno zważywszy ,że nie znosimy campingów/I właśnie do tego potrzebna mi wiedza na temat mocy alternatora .
PZDR> MILUŚ :spoko

Dembomen - 2010-03-28, 18:30

Hej!

MILUŚ, w moim 2.5 D jest fabryczny 55A i póki co nic nie zmieniałem. Częste podpinanie się do prądu doładowywało oba aku.
Jak twierdzą znawcy przy 100 i 66 A aku powinienem zmienić alternator na większy.

Hej!

yannoo - 2010-04-01, 18:21

Miluś - proponuję Ci to: www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=6353
Sławek, to naprawdę tęga głowa i możesz polegać na jego schematach. Ja właśnie zrobiłem sobie całą instalację na podstawie Jego schematu oraz dzięki Jego podpowiedziom prywatnym. Polecam!!!

eMKa - 2010-04-02, 21:03

Jeżeli chcesz wiedzieć ilu amperowy masz alternator to podaj nr z alt.(wszystkie napisy jakie są).Jeżeli nic nie ma to nr. VIN (ZFA....). postaram się ustalić co masz lub co było zamontowane fabrycznie.
Zazwyczaj alternatory fabrycznie mają b.duzy zapas mocy i nie ma potrzeby ich zmieniac.Proponuje sprawdzić reg.alternatora, pierścienie komut. u "człowieka w temacie"
Alternatory ze wzgledu na swoja budowę i działanie są szczególnie podatne na uszkodzenia w przypadku długich przerw w pracy.
:spoko

Ps. VIN podaj na PW

MILUŚ - 2010-06-09, 19:05

Witam !!!!
Temat mi powraca jak bumerang :gwm
Oglądałem ten mój s........y alternator ze wszystkich stron / na ile mogłem bez wymontowywania z samochodu / i nic ......żadnych oznaczeń mówiących jasno o jego mocy.
Jedyne cyferki jakie są to : 12033890000N
Data na alternatorze 25.04.08 sugeruje ,że to nie jest fabryczny alternator z tego samochodu

Mam w związku z tym pytanie do elektryków : czy istnieje sposób na określenie mocy alternatora w trakcie jego pracy ? Gdzie , co i jak mogę przyłożyć żeby to zmierzyć ?

PZDR> MILUŚ :spoko

roger - 2010-06-10, 09:06

Słuchaj zrób prosty manewr wstaw podłącz aku pokładowe do samochodowego jak nie masz instalacji to kablami rozruchowymi odpal samochód zapal swiatła, włącz dmuchawę i woltomierzem sprawdź napięcie na zaciskach aku , jak będziesz miał 12V alternator nie daje rady i wymień na większy .... ;) z tego co pamiętam fabrycznie był tam 55A wiec wsadzisz 65A i po problemie ;)
airgaston - 2010-06-10, 21:50

Ja mam patent do ładowania akumulatorów który nazywa sie SLA40. Wpisz w googlu to znajdziesz producenta. Kosztuje niedużo i ładuje aku pokładowe jak juz aku samochodowe jest pełne. Aku pokładowe za to nie rozładuje aku samochodowego. Chyba Gino też to testował. Ja jestem zadowolony.
airgaston - 2010-06-10, 21:53

Znalazłem na allegro. Tak to teraz wygląda. Zresztą na obudowie jest namiar na producenta. Po co kombinować jak jest gotowiec.
MILUŚ - 2010-06-11, 14:04

airgaston napisał/a:
Znalazłem na allegro. Tak to teraz wygląda. Zresztą na obudowie jest namiar na producenta. Po co kombinować jak jest gotowiec.


Tak - znam ten sprzęt ............. mi chodziło o odpowiedż jak zmierzyć moc alternatora . Roger / nie pierwszy raz / podpowiedział chyba najprostrze rozwiązanie ........ organoleptyczne .............Bo co mi po systemie ładowania dodatkowego kiedy ten co ma ładować dwa akumulatory będzie słabiutki :gwm :gwm :gwm
Zrobię test opisany przez roger'a i .......... zobaczym :chytry

PZDR> MILUŚ :spoko

MILUŚ - 2010-06-14, 20:10

Witam !!!
Za radą rogera podłączyłem aku pokładowe kablami rozruchowymi , włączyłem silniczek ;dmuchawę ;światła długie;przeciwmgielne ; wycieraczki na najwyższym biegu , radio i................................... :chytry :chytry :chytry

po pierwsze ............. roger masz ode mnie :piwo:

po drugie............. napięcie mierzone na aku rozruchowym wynosi 13V - nie są to szczyty ale pozwala spokojniej myśleć o urlopie .

:spoko

roger - 2010-06-14, 21:27

13V na wolnych obrotach pod pełnym obciążeniem jest OK zapomnij Mariusz o zmianie alternatorka nie ma takiej potrzeby ;) ....


PS
A to piwko to może w końcu w realu .... bo w Pajęcznie uciekłeś ... ;) ale dzieki za wirtualne ;)

MILUŚ - 2010-06-14, 21:31

roger napisał/a:
.......bo w Pajęcznie uciekłeś ... ;)


Szukałem Cię ........... przez dwa dni............. zaszyłeś się jak bokser w narożniku...........

:spoko

roger - 2010-06-14, 21:33

MILUŚ napisał/a:

Szukałem Cię ........... przez dwa dni...


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: To tak jak ja Ciebie i Adiego znalazłem samochody ale puste a następnego dnia tylko trawkę ... ;) Rockersa nawet pytałem gdzie was wcięło .... ;)

PS
Co się odwlecze .... to nie uciecze ... ;)

MILUŚ - 2010-06-15, 14:29

airgaston napisał/a:
Ja mam patent do ładowania akumulatorów który nazywa sie SLA40. Wpisz w googlu to znajdziesz producenta. Kosztuje niedużo i ładuje aku pokładowe jak juz aku samochodowe jest pełne. Aku pokładowe za to nie rozładuje aku samochodowego. Chyba Gino też to testował. Ja jestem zadowolony.


Airgaston jak jest z ładowaniem aku na postoju jak podłączysz pod 230 V ?
Pod który podłączasz prostownik ?
:spoko

airgaston - 2010-06-15, 14:53

Ja mam taki prostownik który ma przełączniki: aku samochodowe, aku pokładowe, Ład aku samochodowe, Ład aku pokładowe, Zasilanie 12v , zasilanie 12v radio (mało prądowe). Ale jak go nie miałem to podłączony był aku samochodowy a jak się naładował to podłączał się automatycznie pokładowy. A jak oba były pełne to prostownik przechodził w tryb konserwacji czyli coś ok 1A. Jak mam 230V to jadę na nim i 12V z zasilacza pokładowego, a jak mam postoj bez zewnętrznego zasilania to 12V z aku pokładowego. 100Ah na długo wystarcza.
MILUŚ - 2010-06-27, 11:44

Wczoraj skończyłem montować instalację doładowywania w trakcie jazdy akumulatora zabudowy :wyszczerzony: Zastosowałem opisywane wyżej ustrojstwo pod nazwą SLA - 40 . Działa znakomicie ........ po włączeniu silnika po paru sekundach włącza ładowanie dodatkowego aku - co jest sygnalizowane zapaleniem się zielonej diody. Zastanawia mnie jedna sprawa - dlaczego producent zaleca podłączenie urządzenia do akumulatora rozruchowego kablami o max.długości 1 m ? Ja umieściłem go we wnątrz kabiny i odległość ta jest przekroczona dobre 2 m .Zastanawiam się czy może to mieć wpływ na działanie urządzenia i przekładać się na doładowywanie aku z zabudowy.Wadą urządzenia są niewątpliwie bardzo małe kosteczki połączeniowe - chociaż biorąc pod uwagę prądy które bądą tam płynąć / 1-3 A /może to wystarczy.Ale ,żeby tam się włączyć kable musiałem na końcach "odchudzić" Po za tym miejsce umieszczenia wewnątrz urządzenia diody też nie jest zbyt fortunne ......... :gwm Jej włączenie / szczególnie w dzień / jest trudnozauważalne . :evil:
Po sezonie wymontuję urządzenie i tak jak airgaston wylutuję diodę i umieszczę w bardziej widocznym miejscu. :idea:

:spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group