Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Oldcamper ARCADARKA - Remont samochodu

ARCADARKA - 2008-01-12, 20:33
Temat postu: Remont samochodu
Przeniesione z powitań, jako bardzo ciekawy temat. admin.
wmaker napisał/a:
wygląda pięknie!
to chyba wyjątkowo zręczny, poręczny (jeżdździłem taką platformą) i małoparkingowowymagający ;-) sprzęt ?

może jakieś foty z remontu, please :gwm




witaj Wmaker
O tak ,napracowałem się ciutek, ale tak mi się ten samochód spodobał przebieg autentyczny 80 tyś lakier do wymiany ,ale stary oryginalny ni grama rdzy blach jak igła nie będę tego wszystkiego opisywał , ale ze środka wszystko wyjąłem , z całego środka zerwałem skeiką aż do pianki wymieniłem podłogę z zewnątrz jest obklejony specjalną folją na zewnątrz gwarancja 10 lat, MAM TROCHĘ PLOBEMY ZE ZDJĘCIAMI POSIADAM DUŻE FORMATY
pozdrawiam
Darek

wmaker - 2008-01-12, 20:47

o piękności :!:

Jak bym widział FFB (nie byłem tak radykalny ale miejscami był nawet ciekawiej). Napisz coś więcej o tej okleinie (gdzie i za ile) niestety ja mam blachę "bąbelkową", może w gorący dzień z dobrym wałkiem? co otym myślisz?

czy coś zmieniłeś w konstrukcji?

polecam forum techniczne oraz KDK http://www.camperteam.pl/...p?p=21475#21475 :ok

hubert - 2008-01-12, 22:54

raaaany, ale sie narobiłeś!
Ja rozebrałem 1/3 części mieszkalnej i miałem dosyć a Ty widzę poszedłeś na maksa!
gratuluję i podziwiam
:)
btw: tą folią też byłbym zainteresowany, chociaż mam blachę zdaje się podobną jak wmaker - młotkowaną czy bombelkowaną czy co ona tam w życiu przeszła.
U mnie część mieszkalna jest jednolicie wymalowana na biało i strasznie mnie to drażni, bo kamper wygląda jak chłodnia. Chciałbym jakieś wzorki czy inny bajerek strzelić, ale malowanie trochę ogranicza a nie wiem czy jest folia którą dałoby się sensownie położyć na taką blachę, dlatego każda informacja w tej sprawie będzie mile widziana.

ARCADARKA - 2008-01-13, 00:00
Temat postu: HUBERT
WITAM
WIESZ JA TEŻ BYŁEM LAIKIEM WSZYSTKO CO ROBIŁEM TO NA ZASADZIE PRÓB I BŁĘDDÓW SPORO MNIE TO KOSZTOWAŁO WYSIŁKU, POTU I CIERPLIWOŚCI , A CIERPLIWOŚĆ DAŁA MI MOJA POŁÓWKA PSYCHICZNIE MNIE WSPIERAŁA, ALE UWAŻAM , ŻE CZŁOWIEK SIĘ CAŁY CZAS UCZY I TO CHODZI O WSZYSTKIE DZIEDZINY NASZEGO JAKŻE KRUCHEGO ŻYCIA ,.,,,,,,,,, Jeśli chodzi o tę folię do obklejanie jest dość drogą impreza, jeśli się już na to zdecydujesz to trzeba to zrobić profesjonalnie takie jest moje zdanie . przede wszystkim okna drzwi wszystkie otwory trzeba zdemontować , o co chodzi??? naklejanie nie do uszczelek, tylko pod uszczelki, takie jest moje zdanie zawsze jeśli coś robię chce być z tego zadowolony. Wydaje mi się , że struktura twojego kampera będzie się nadawała na obklejanie , jeśli będziesz chciał dam ci kontakt do firmy , która mi to robiła, ale od razu napiszę blacha musi być pozbawiona starych powłok lakierniczych, bo folia jest bardzo cienka , ale za to bardzo wytrzymała. Tak dla ścisłości koszt obklejania to rząd prawie 3,5 zł , ale efekt jest super
Pozdrawiam
Darek

SlawekEwa - 2008-01-13, 10:38

DAREK napisał/a:
Tak dla ścisłości koszt obklejania to rząd prawie 3,5 zł , ale efekt jest super
Pozdrawiam

Napisz prawdę :roll:

ARCADARKA - 2008-01-13, 16:08
Temat postu: sprawy techniczne
Witam Ewo i Sławku
Nie bardzo zrozumiałem twoje pytanie ? NAPISZ PRAWDĘ , Dla mnie wygląda super,,,,,, jeszcze zależy jak ty zrozumiałeś obklejanie ????? obklejona została tylko część Alkowa która jest z aluminium falowanego, nie uwierzysz, ale jak zmywałem całego kampera zużyłem prawie 30 litrów acetonu. Kabina kierowcy nie była obklejana do tej pory u lakiernika pomalowałem tylko przód, czyli maska i psa przedni, mam kłopoty znaleźć lakiernie , która będzie wysoka na cztery metry, abym mógł pomalować szoferkę
Pozdrawiam
Darek

SlawekEwa - 2008-01-13, 16:50

DAREK napisał/a:
Tak dla ścisłości koszt obklejania to rząd prawie 3,5 zł ,

Darku to chyba pomyłka 3,5 zł albo coś żle czytam. :shock:

ARCADARKA - 2008-01-13, 16:58

witam
oczywiście masz rację koszt obklejania to 3.5 tyś zł
pozdrawiam
Darek

ARCADARKA - 2008-01-13, 17:05
Temat postu: GRIL
tak wyglądał bez grila który był u lakiernika
ARCADARKA - 2008-01-13, 17:06
Temat postu: ZDJĘCIE
GRIL
ARCADARKA - 2008-01-13, 17:11
Temat postu: PRZYGOTOWANIE DO OKLEJENIA
TAK WYGLĄDAŁ PRZYGOTOWANY DO OBKLEJENIA
Jerzy - 2008-01-13, 22:26

Widać profesjonalne podeście do tematu łącznie z dokumentacją fotgraficzną - gratuluję.
ARCADARKA - 2008-01-13, 22:42

Dzięki wielkie za dobre stukanie jest to niezmiernie miłe
pozdrawiam

wmaker - 2008-01-13, 22:57

DAREK napisał/a:
Dzięki wielkie za dobre stukanie jest to niezmiernie miłe
pozdrawiam


Darek, jak chcesz mogę Ci słodzić jak slodka blondynka tylko odpowiedz na kolejne pytania... :diabelski_usmiech

1. jak kleiłeś sklejkę do ramy? Duże znaczenie ma siła docisku, jak przesadzisz z rozpórką to połamiezsz ramę, a moż użyłeś wkrętów?

2.Jak naprawiałeś podłgę?

3.Czy zmieniałeś coś w konstrukcji (na zdjęciu p.t. TYŁ zieje dziura jak w moim FFB czy to mijsce pod schowek zewnętrzny (taki duży pod całą tylna kanapą) :?:

4. Dlaczego folia? (domyślam się, ale jak możesz rozwiń...)

p.s.
Jerzy napisał/a:
Widać profesjonalne podeście do tematu łącznie z dokumentacją fotgraficzną


tak zdjęcia też Ci wyszły, wg mnie za niewątpliwy wkład w treść forum masz u mnie piwo :kufel

ARCADARKA - 2008-01-13, 23:36

Witaj WMAKER
CZUJĘ SIĘ DOWARTOŚCIOWANĄ BLĄDYNKĄ
:lol: Klejenie było dosyć ciężkie przede wszystkim odpowiedni klej który łączy się z pianką , a nie rozpuszcza jej znalazłem ten klej po długich próbach i błędach UFFF!!!!! ale jak będziesz chciał doradzę w doborze kleju jest on fenomenalny , cała konstrukcja u mnie to pianka i konstrukcja drewniana , jak wiesz w tego typu konstrukcjach po pewnym czasie zawsze dochodzi do rozszczelnienia , woda się leje i wszystko po pewnym czasie gnije oczywiście my tego nie widzimy woda jest cichym zabójcą dla domków na kułkach . Ja dlatego sklejkę zerwałem gdyż nie podobał mi się zapach w środku wiesz o co chodzi stęchlizna, i się nie myliłem sporo wilgoci było , przyklejanie sklejki jest dość trudne , ja robiłem podpory, żadnych wkrętów nie lubię fuszerki
Podłogę starą zerwałem też sposobem żeby nie uszkodzić pianki , i przykleiłem oraz wkrętami przykręciłem zastosowałem sklejkę wodoodporną 5 mm , ale tu też trzeba uważać z grubością bo nam wymiary uciekną i będziemy mieli kłopoty , jak jeszcze dojdzie nam wykładzina meble które wstawimy mogą być za małe
Nie w konstrukcji nic nie zmieniałem chciałem aby wszystko było według oryginału
Przesyłam ci fotki
Pozdrawiam
Darek

ARCADARKA - 2008-01-13, 23:50
Temat postu: klejenie
Jeśli chodzi o folię !!!!!!!!!
ALUMINIUM JEST NIEWDZIĘCZNYM MATERIAŁEM CIĘŻKIE DO MALOWANIA JA MYŚLĘ TYLKO O PIECOWYM MALOWANIU????? SORRY, ALE ŻADNE WAŁKI NIE ZADOWALAJĄ MNIE ,JAK SIĘ ZDECYDUJEMY NA MALOWANIE PIECOWE ZAPOMNIJMY O TYM,,,, KOSZTY SĄ CHORONDALNE ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, najpierw czyszczenie aluminium jak już to zrobimy zmywanie jak to zrobimy musimy użyć specjalnego podkładu, jak to zrobimy gradowanie podkładu jak to zrobimy malowanie raz lakierem malowanie drugi raz lakierem jak się nam nie spodoba i trzeci raz a lakier piecowy kosztuje sporo no i mamy problem z wysuszeniem tego lakieru a domki na kółkach są zazwyczaj wyższe od osobowych i z lakiernią są problemy
Więc znalazłem firmę z którą długo negocjowałem cenę no i się udało
pozdrawm

wmaker - 2008-01-14, 08:22

DAREK napisał/a:
Podłogę starą zerwałem też sposobem żeby nie uszkodzić pianki , i przykleiłem oraz wkrętami przykręciłem zastosowałem sklejkę wodoodporną 5 mm


Ale trzeba zadać pytanie fundamentalne co jest elementem nośnym zabudowy?

czy oprócz podłogi jest jakaś rama łącząca podwozie z zabudową :?: Jżeli tak to ten sposó naprawy jest OK.


Jeżeli nie to zrobiłbym to tak jak u mnie.

czy na tym zdjęciu poczernienie listew to wilgoć czy impregnat?

ARCADARKA - 2008-01-14, 09:34
Temat postu: podłoga
Witam serdecznie
Podłoga zbudowana jest z ramy drewnianej o gr. 5 cm i wypełniona prasowaną pianką, od spodu jest tworzywo plastikowe a z wierzchu sklejka no i oczywiście wykładzina pcv , cała konstrukcja podłogi jest przykręcona wieloma śrubami do ramy nośnej .To co zaznaczyłeś na zdjęciu są to kantówki 5x5 cm, które wymieniłem na nowe, jest to pomieszczenie toalety, oczywiście wszystko jest przykryte zbiornikiem na fekalia 50 litrowy na którym bezpośrednio znajduje się kibel ze spłuczką brodzik i jeszcze szafką na której znajduje się zlew , a pod zlewem bojler gazowy Truma 10 l. Konstrukcja podłogi jest bardzo solidna i zamocowanie również solidne
Pozdrawiam
Darek

ARCADARKA - 2008-01-14, 09:43
Temat postu: tył podłogi
przesyłam jeszcze jedno zdjęcie gotowego tyłu podłogi
pozdrawiam

jarymi - 2008-01-14, 17:29

Witam serdecznie
Ty jesteś szczęśliwy bo jesteś już po, a ja jestem dopiero w trakcie reanimacji FORDA MK2 z 1980 r - dodałeś mi otuchy bo znaczy że taki zabytek można odrestaurować poniżej zdjęcia mojego autka z przed reanimacji i w trakcie:
Pozdrawiam i do zobaczenia na trasie

ARCADARKA - 2008-01-14, 17:57

witam serdecznie
U ciebie trochę gorzej :chytry twoje cacko całe z blachy , ja nie znam się zbytnio na blacharce, aczkolwiek miałem problem ze znalezieniem korektora siły hamowania , ale po wielu poszukiwaniach znalazłem go ,,, blachy u mnie są dosłownie igła, miałem tylko problemy z budą , ale gratuluje efekt remontu jest super!!!!!!!!!!!!, na pewno na trasie albo na zlocie się spotkamy, wysyłam małą fotkę kabiny, wygłuszałem ją specjalną matą wygłszającą
Pozdrawiam
DAREK

jarymi - 2008-01-14, 18:09

Nie ma jeszcze czego gratulować dopiero jestem w trakcie reanimacji. Te zdjęcia kompletnego campa - to stan w jakim kupiłem, Ale jak chciałem trochę naprawić to trzeba było rozebrać do rosołu i teraz dopiero walczę.
A jaki masz silnik i czy masz wspomaganie przekładni kierowniczej - mój silnik benzyna/LPG 2000 ccm i niestety nie mam ( narazie :) ) wspomagania, a to jest duży mankament

ARCADARKA - 2008-01-14, 18:20

WITAM
SILNIK 2000 CM PRZEBIEG AUTENTYCZNY 80 TYŚ WSPMAGANIA NIE POSIADAM ALE FAJERA SUPER CHODZI :haha: POSIADAM ZBIORNI LPG 140 LITRÓ PALI MI 20 LITRÓW GAZU NA 100 KM

martes - 2008-01-14, 18:28

DAREK napisał/a:
POSIADAM ZBIORNI LPG 140 LITRÓ
czy kupiłeś i już tak było czy zakładałeś. Pytam bo ja też mam auto z gazem i za mały zbiornik na LPG.
jarymi - 2008-01-14, 18:30

No tak tak jak ja. Ale jak skończę z budą to biorę sie w przyszłym roku za wspomaganie.
A jak Interesują Was sprawy związane tez z wodą to zapraszam na forum wodniaków "WaterCamperTeam" http://www.camperteam.pl/forum/viewforum.php?f=106

ARCADARKA - 2008-01-14, 18:37

WITAM
MARTES
NIE NIE ZAKŁAAŁEM INSTALACJI GAZOWEJ ONA JUŻ BYŁA

wmaker - 2008-01-14, 22:32

DAREK napisał/a:
jak będziesz chciał doradzę w doborze kleju jest on fenomenalny


Ja do sklejki używam kleju poliuretanowego klasy D4 (z pamięci), a jaka jest Twoja lepka tajemnica?

DAREK napisał/a:
specjalną matą wygłszającą


Maty wygłuszające, takie bawełniano-plastikowe (gumowe)? takie o jakich JERZY pisze TU? http://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=514 to kolejny bardzo ciekawy temat bo te z KDK mają TROCHĘ za duzo decybeli. :niewiem :hammer
1. Jakiej grubości użyłeś?
2.Jaki jest koszt mkw.

JARYMI dał foty :bigok , ja też chyba nie wytrzymam i coś wstawię, może na weekend

ARCADARKA - 2008-01-15, 10:15
Temat postu: witaj Wmaker
witam serdecznie i słonecznie
piękną mamy pogodę w Warszawie słoneczko grzeje aż chce się żyć :szeroki_usmiech : jeśli chodzi o klej również używam kleju poliuretanowego ale o symbolu 6,18 jest dlatego super bo podczas klejenie w niedużym stopniu rośnie penetrując nierówności klejonych powierzchni wodoodporny
jeśli chodzi o wygłuszenie nie mam zbytniego doświadczenia w tej dziedzinie , ale rozmawiałem z kolegą który ma firmę CAR AUDIO i doradził tworzywo bitumiczne odporne na hałas i przede wszystkim eliminujące drgania , masa ta jest sprzedawana w płatach , ale już nie pamiętam jakich wymiarów, są one samo klejące, po nałożeniu podgrzewa się je opalarką wtedy ładnie się formuje do powierzchni klejonej
pozdrawiam
Darek

wmaker - 2008-01-15, 10:31

DAREK napisał/a:
używam kleju poliuretanowego ale o symbolu 6,18 jest dlatego super bo podczas klejenie w niedużym stopniu rośnie penetrując nierówności klejonych powierzchni wodoodporny


Tak, to podstawowe zalety tych klejów (czy klei? ), poza tym znoszą temperatury w zakresie -25 do +60 st C :!: na dodatek kleje tej klasy nie wymagają specjalnie dosuszanego drzewa ponieważ utwardza je wilgoć właśnie :!: oraz siła docisku ścisków i taśm stolarckich stosowanych w tych specyficznych warunkach jest wystarczająca.

ta masa wygłuszająca jest bardzo ciekawa, u mnie zrobię kombinację patentu Twojego i JERZEGO, szkoda że nie pamietasz cen. :gwm

ARCADARKA - 2008-01-15, 10:44
Temat postu: maty wygłuszające
witam
poszukałem na Allegro pokręć się trochę po stronach wpisz maty wygłuszające
Mata wygłuszająca bitumiczna 25cmx50cm OKAZJA!!! (numer 294513324)
Ja użyłem tego typu , sam podejmij decyzję jeśli chodzi o grubość podpowiem tylko że one trochę ważą
pozdrawiam

wmaker - 2008-01-15, 10:59
Temat postu: elementy wygłuszajace
przeglądając allegro rok temu było zaledwie kilka sztuk, ateraz taki wybór :!:

http://aukcja.onet.pl/showcat.php?id=18705

i znów okazało się że pod latarnią niajciemniej, dzięki wielkie :ok

jest jeszcze strona producenta (troche uboga ale kontakt jest) :arrow: http://www.boll.com.pl/oferta07.htm

ARCADARKA - 2008-01-17, 18:12
Temat postu: DAREK
WITAM
POSZUKUJE JEDNEJ CZĘŚCI NA SŁUPKACH PRZEDNICH TAM GDZIE JEST CHŁODNICA SĄ DWIE OSŁONY PRZY CHŁODNICY SĄ ONE Z PLASTIKU LEWA OD STRONY SYGNAŁU DZWIĘKOWEGO JEST TO OWIEFKA MNIEJSZA TĘ MAM PO, PRAWEJ STRONIE OD STRONY AKUMULATORA JEST WIĘKRZA TEJ NIE MAM.TE OSŁONY DOTYCZĄ SILNIKA 2000 CM W DISLACH TEŻ ONE SĄ ALE SĄ MNIEJSZE BO CHŁODNICA W DIZLU JEST WIĘKRZA JAK BĘDZIESZ COŚ SŁYSZAŁ DAJ ZNAĆ
DZIĘKI

jarymi - 2008-01-17, 19:35

U mnie nie ma żadnych owiewek
Tu wklejam Ci bardzo szczegółowy katalog części : http://www.oldcars.de/kat..._12_deutsch.htm

ale możesz spytac też u HUDERA : http://www.oldcars.waw.pl/

lub u p. Tomka Olejniczaka - tu są wszystkie namiary - załatwił mi wiele niedostępnych w Polsce częćsi: http://www.oldtimercentru...ault.asp?menu=1

JaWa - 2008-01-18, 14:48

Czy ktoś już stosował te maty bitumiczne ? Czy przyniosły jakiś efekt, oprócz zwiększenia ciężaru samochodu ?
STRUSIE - 2008-01-19, 22:05

Uważam że aby wygłuszenie samochodu dało efekt , trzeba izolację ułożyć jak najszczelniej. To trudne zadanie w miejscach gdzie jest to utrudnione , w niektórych miejscach bardzo . To tak jak z drzwiami , nawet dziwiękochłonnymi - lekko uchylone , i wszystko słychać .
Inną trudnością jest poskręcać wszystko co się rozmontowało. Mnie się udało , tylko zostało mi kilka śrubek i blachowkrętów . ;-)

pabloo - 2008-03-19, 11:41

JaWa napisał/a:
Czy ktoś już stosował te maty bitumiczne ? Czy przyniosły jakiś efekt, oprócz zwiększenia ciężaru samochodu ?

Ja również się dołączam do pytania - bo że waży "toto" - jeden płat prawie pół kilo - to rzecz ogólnie wiadoma ale czy spełnia swoje zadanie?
Pozdrawiam
Pabloo

ARCADARKA - 2008-03-19, 11:45
Temat postu: Darek
Witam serdecznie :ok
u mnie wygłuszenie dało super efekty, ale mam silnik 2000 benzyna, zresztą zajrzyj na old Darka tam to wypatrzysz
pozdrawiam :spoko

pabloo - 2008-03-19, 12:08

Widziałem całą podłogę w tych matach :wyszczerzony: - a czy może ktoś to stosował od str silnika - takie maty tylko z aluminium?
Pozdrawiam :spoko
Pabloo

kimtop - 2008-03-19, 13:33

pabloo napisał/a:
Widziałem całą podłogę w tych matach

Podajcie jakieś namiary na te maty

pawel_j - 2008-03-19, 13:50

Ja użyłem takich są bardzo dobre i łatwo się układają. Na nie dodatkowo położyłem maty z filcem . Dało to bardzo dobry efekt.
pabloo - 2008-03-19, 14:22

Tu podłoga Darka w cała w matach....
Podloga w matach

A tu masz odnośnik na Allegro :
klik

Pozdrawiam
Pabloo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group