Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Urbavan. Dziennik budowy stealth kampera z meblówki

Pedrinho - 2015-08-23, 17:53
Temat postu: Urbavan. Dziennik budowy stealth kampera z meblówki
Ok. A więc zgodnie z obietnicą dziennik budowy. Zaczeliśmy w środę.
Narazie zrobione zakupy podstaowych materiałów i kompnentów. Rozbiórka zgiłych podłóg i zabezpieczenie metalowych wsporników, budowa piwniczek pod podłogą. I tyle na chwilę =)
Zdjęcia poniżej






Pedrinho - 2015-08-23, 18:49

No i przy okazji może ktoś poradzi coś w kwestii Izolacji. Będziemy kłaść 4cm styroduru na sciany i sufit.. czy jest jeszcze jakiś sens pchać tam alufoxa?
Jeżeli tak to czy ten ma iść na zewnątrz czy wewnątrz izolacji? Kupiłem już 4 listwy czy nadal miałbym opcje na alu czy potrzebowałbym 5cm?

Woj-tek - 2015-08-23, 18:56

Trzymam kciuki, powodzenia przy budowie.
Tez się zastanawiałem nad podobną bazą.

z0772 - 2015-08-24, 12:15

Trzymam kciuki. Ja też już mam kontener i będę coś tworzył ,ale dopiero wczesną wiosną , najpierw go obniże a potem zamontuje na ramę sprintera :bigok
toscaner - 2015-08-24, 13:53

Przy całkowitym koszcie budowy koszt alufoxa jest znikomy. Tym bardziej, że nie masz blachy, tylko inny materiał, a to aluminium będzie działało jako ekran. Znaczy ja bym pchał bez zastanowienia. Praktyka pokazała, że w zimowym okresie rewelacja. W relacji zdaje się pisałem o kosztach zimowania przy temperaturach pomiędzy -4C a +5C.
W letnim też byłaby rewelacja, ale izolacja nie miała czego izolować, bo klima nie działała. :(

Karas - 2015-08-24, 15:16

Mam trzema warstwami alufoxa wyłożoną czapkę. Reszta zwykły styropian i styrodur.
Po wychłodzeniu auta nocą, w aucie utrzymuje się niższa temperatura niż na zewnątrz do ok 14-15. Później temperatury się wyrównują. Max to 2st więcej w środku jak na zewnątrz, gdy auto stoi w pełnym słońcu.

i do sedna... dotykając ściany (8cm) i dach (4cm) nie czuć ciepła, natomiast dotykając czapki na której jest alufox wyraźnie czuć ciepło. Trzy cienkie warstwy tego cuda w żaden sposób nie zastąpią grubego styropianu..

toscaner - 2015-08-24, 15:20

Sam alufox to trochę lipa, znaczy Tomcio jak pamiętam ma tylko alufoxa, ale wg mnie o niebo lepsze efekty są gdy tej izolacji jest jednak te min 3-4 cm.

Ja w drugą stronę widzę różnicę, bo latem nie mając klimy nie miałem jak przetestować izolacji. Kol. Koder twierdzi, że w obie strony temperaturowo działa tak samo, znaczy jeśli dobrze zrozumiałem, potrzeba tej samej mocy do ogrzania o tyle samo stopni, co do ochłodzenia o tyle samo stopni.
Jako, że ogrzewanie miałem, to wyglądało to tak. Z izolacją 3-4cm + alufox w okresie zima wiosna i nas dwoje w środku + pies, zawsze temperatura wyższa o 10-12C niż na zewnątrz, przy zero grzania. Czyli, gdy na zewnątrz było +8C, to nawet w nocy nigdy w kamperze nie spadła temperatura poniżej +20C, uwaga bez ogrzewania!
Gdy temperatury były rzędu -4C albo na plusie, ale np +2c to ogrzewanie się trochę włączało, albo sami je włączaliśmy, gdy chcieliśmy mieć +26C.
Inny przykład, który dokumentowałem, to np. na zewnątrz +4C, w środku po nocy 19,8C, odpalenie małego palnika i zrobienie kawy i już temp wewn. +22C.
Teraz przykład z Alp, na zewnątrz jest +13C a my w kamperze mamy +26C, a od rana była gotowana tylko kawa i jakieś risotto a kratki wentylacyjne wszystkie otwarte i cyrkulacja 100m3/h włączona.

Okna wszystkie boczne zamknięte, to leje, a mamy tylko odsuwane. Dachowe było otwarte ze 3 godziny.

Może się komuś przydadzą takie informacje praktyczne. :bigok

Pedrinho - 2015-08-24, 23:01

toscaner napisał/a:
Przy całkowitym koszcie budowy koszt alufoxa jest znikomy. Tym bardziej, że nie masz blachy, tylko inny materiał, a to aluminium będzie działało jako ekran. Znaczy ja bym pchał bez zastanowienia. Praktyka pokazała, że w zimowym okresie rewelacja. W relacji zdaje się pisałem o kosztach zimowania przy temperaturach pomiędzy -4C a +5C.
W letnim też byłaby rewelacja, ale izolacja nie miała czego izolować, bo klima nie działała. :(


Dzięki Toscaner. Jeszcze pytanko czy alufox powinien byc na zewnętrznej czy wewnętrznej scianie?

toscaner - 2015-08-24, 23:17

Ha widzisz, w blaszance to całkowicie logiczym było użycie go wewnątrz. Z prostej przyczyny, właśnie na zimę zatrzymywał jakieś promieniowania cieplne ( tu znowu potrzeba fachowca) zanim one przeszły przez resztę izolacji, na lato ekranem tym pierwszym jest blacha, później izolacja. No i Wszystko pięknie, gdy kamperek był schładzany nocą, ale lipa w dzień, bo gdy wszystko pootwierane (warunek) to temp w środku jak i na zewnątrz. Bez klimy wolę chłodne miejsca. Teraz za oknem 11,8C, a w kamperze mamy 25,4C. Wygląda na to, że z izolacją jaką mam, wystarczamy my jako grzejniki, aby było ciepło. Przy takich temperaturach.
Okna oczywiście pozamykane włącznie z dachowym. Otwarte 4 wywietrzniki: 2 x 10cm i 2x 14cm, ale bez włączonej wymuszonej cyrkulacji. Tylko grawitacyjnie, bo 100m3/h przez noc by zgoliło poniżej 20C, a tak zobaczymy rano. Nad ranem ma być 9C na zewn. :mrgreen:

Danyxm - 2015-08-25, 00:36

no bardzo jestem ciekawy planu i zalozen. Swego kaczu przygladalem sie na koniowozy zabudowane na trojaczkach albo masterkach - tu chyba cos podobnego bedzie ?:>
Pedrinho - 2015-08-29, 23:55

Ciąg dalszy
http://s1080.photobucket....rbavan/week%202

Danyxm - 2015-08-30, 01:22

A jakis plan zagospodarowania przestrzeni ?:>
Pedrinho - 2015-08-30, 01:55

Jest tutaj: http://s1080.photobucket....n?sort=3&page=1 aczkolwiek podnoszonego dachu nie bedzie, a szafa bedzie jezdzic po podlodze a nie suficie i bedzie to dzialac troche inaczej niz na rysunkach
silny - 2015-08-30, 06:18

a to ma być jednoosobowa ta bryczka :shock:
WINNICZKI - 2015-08-30, 10:44

Mam dwa pytania
1.to ma być mobilne biuro z możliwością spania,czy kamper?
2.Izolując dach zabierasz całe światło z wnętrza,malutkie okienko w części mieszkalnej stworzy norę , bez możliwości sprawnej wentylacji.W ciepłych krajach przy temperaturze nocą 25-27*C jedyną możliwością spania jest przewiew przez auto bryzy wiejącej od morza.
W twoim przypadku ugotujesz sie pierwszej nocy i będziesz spał na lub pod kamperem.
3-cia sprawa izolacja ścian i sufitu.Stare kampery miały scianki boczne o grubości 3 cm wraz z sklejką wewnątrz kampera sklejka 3mm.Dach podobnie wystarczało to w zupełności.Bo jaki sens jest dawania grubej izolacji,jak okna w kamperze otwarte są 24 godziny na dobe.W nocy przewietrzamy żeby można było spać.W dzień pozostawiamy w temp,w słońcu 60-70*C jak przychodzimy po dniu plażowania zaduch wewnątrz powoduje otwarcie wszystkich okien i przewietrzanie auta.A temperatura wewnatrz idealnie wtedy wyrównuje sie z otoczeniem.Natomiast świetnie sie spisuje w takim wypadku wentylator który schładza nas strumieniem powietrza.
Miałem okazje być przy zdejmowaniu wewnetrznych bocznych scian z fabrycznego kampera na fordzie zabudowa "Big Nugett" czy jakoś tak.Kamper produkowany fabrycznie nie posiadał ŻADNEJ izolacji na ścianach,Do blachy miał przyklejone tylko paski pianki powodującej wygłuszenie wibrującej blachy.Izolacją była 5mm tapicerka przykręcona do blachy na profilach.I myślicie ,że w takiej blaszance jest cieplej niż w Kamperze :chytry Jedynie klimatyzowany kamper może mieć grubą warstwe izolacji.Klima pracuje,okna zamknięte w środku jest chłodno.W innym przypadku uchylane okna niwecza cały trud izolacji :bigok

WINNICZKI - 2015-08-30, 10:53

Chciałem jeszcze dodać ,że izolacja ścian bocznych,lub przykręcana tapicerka ma na celu uniknięcia poparzenia sie ludzi przebywających wewnątz kampera o ściany pojazdu.Boki potrafią sie rozgrzać do 50-60 lub więcej stopni i mozna sobie narobić nieszczęścia zwłaszcza mając ze sobą dzieci.Izolacja ścian temu zapobiega.Inaczej ma sie sprawa jak ktoś będzie chciał jezdzić tylko w kraje dalekiej północy.Wtedy izolacja przyniesie duże oszczędności w ogrzewaniu.Wszystko zależy od preferencji właśiciela pojazdu ,gdzie będzie jezdził. :spoko
Pedrinho - 2015-08-30, 15:08

w tym watku na poczatku pisze o swoich zalozeniach i przeznaczeniu kamper, mysle ze to powinno odpowiedziec na kilka pytan
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22340

WINNICZKI - 2015-08-30, 17:02

Już wiem,myślałem o samochodzie przeznaczonym do turystyki,a to ma być biuro z zapleczem sypialnym.To zmienia postać rzeczy :spoko
Pedrinho - 2015-08-30, 17:30

ja bym tego tak nie określił ale faktycznie służy innej funkcji niż przeciętny kamper
Świstak - 2015-09-14, 12:30

Jak postępy prac?

P.S. W czym robisz projekty?

uaz555 - 2015-09-14, 18:56

Z tego co widzę to ten program to sketch up.
Pedrinho - 2015-09-14, 22:51

http://s1080.photobucket....week3%20and%204

zgadza się. Projekt w scetch'upie googla.

Pedrinho - 2015-12-18, 23:55

Ok już nie dziennik, ale trochę niechronologicznych zdjęć. Te "urządzone" były na szybko jako że miną mi termin w którym miałem skończyć przeróbke i ubezpieczyciel domagał się zdjęc na których miało być łóżko etc, etc ;)

http://s1080.photobucket....s?sort=3&page=1

toscaner - 2015-12-19, 00:30

Kawał kampera. I przestrzenie co najmniej jak w kawalerce. :mrgreen:
Pedrinho - 2015-12-19, 00:33

toscaner napisał/a:
Kawał kampera. I przestrzenie co najmniej jak w kawalerce. :mrgreen:


Dzięki, taki właśnie był plan :)

toscaner - 2015-12-19, 01:24

Kiedy pierwszy wyjazd i gdzie?
Pedrinho - 2015-12-23, 00:04

toscaner napisał/a:
Kiedy pierwszy wyjazd i gdzie?


Dwa tygodnie po nowym roku mam zamiar wyjechać w Twoje ulubione miejsce ;) UK. Wracam do robototy i mam zamiar mieszkać full time. Na lato planuje wakacje w alpach.

toscaner - 2015-12-23, 00:14

Szkocja? :wyszczerzony:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group