Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Licznik z obrotomierzem do ducato z 1998r

gudmar - 2010-12-13, 19:49
Temat postu: Licznik z obrotomierzem do ducato z 1998r
Jak w temacie.

Chcę wsadzić licznik od ducato z lat 99-02 po pierwszym lifcie, do ducato z 1998. Czy ktoś to już próbował? Trzeba w instalacji coś zmieniać? grzebać? Będzie działał obrotomierz?

Liczniki z tyłu wyglądają prawie identycznie, tzn ilość kostek i kształt pasuje.

Oto zdjęcia,

Licznik 1994-1998 od tyłu



Licznik 1999-2002 od tyłu



Dzięki i pozdrawiam

kaimar - 2010-12-14, 12:06

Trzeba poprzekładać piny w kostkach. Nie pasują sygnały.
gudmar - 2010-12-14, 16:17

Coś więcej? Jak dokładnie je pozamieniać?
kaimar - 2010-12-14, 21:34

Licznik z Ducato 94-98 to licznik prawie taki sam jak w Uno. Po 98 licznik montowano liczniki "spokrewnione" z Sieną i Palio.
Schematów szukaj na forach Fiata Uno. Na przykład tu:
http://team.fiatuno.pl/in...id=wiev&news=18

gudmar - 2010-12-14, 23:33

Pogrzebałem i poszukałem o tym UNO i Sienie, ale powiem że boję się grzebać bez wyraźnego opisu co i gdzie mam podłączyć. Zegary są niby podobne, ale jednak 1 kabelek w tą czy w tamtą robi pewnie kolosalną różnice.
papamila - 2010-12-15, 10:09

Gudmar,
a po kiego grzyba chcesz zakładać licznik od starszego auta?
myślę że z grzebaniem w pin-ach to skórka niewarta wyprawki

gudmar - 2010-12-15, 21:03

Jak od starszego? Ja posiadam Ducato 1998 ze starym licznikiem, tym czarnym, a chcę założyć ten z 1999 r, ten niebieski z obrotomierzem. W starym liczniku krew mnie zalewa że podświetlanie jest takie słabe i za przeproszeniem g..wno widać. Po drugie kwestia obrotomierza się pojawia. Chcę go założyć, a po co zakładać zewnętrzny jak można mieć wbudowany:)
papamila - 2010-12-15, 21:54

gudmar,
przepraszam,
jakoś opatrznie cię zrozumialem :-/
teraz czytam i się śmieję z mojego babola
to pewnie ta pogoda :oops:
:spoko

SlawekEwa - 2010-12-15, 21:59

gudmar napisał/a:
Po drugie kwestia obrotomierza się pojawia. Chcę go założyć, a po co zakładać zewnętrzny jak można mieć wbudowany:)

A gdzie go podłączysz?

Camp77 - 2010-12-15, 23:20
Temat postu: Re: Licznik z obrotomierzem do ducato z 1998r
gudmar napisał/a:
Jak w temacie.

Chcę wsadzić licznik od ducato z lat 99-02 po pierwszym lifcie, do ducato z 1998. Czy ktoś to już próbował? Trzeba w instalacji coś zmieniać? grzebać? Będzie działał obrotomierz?

Liczniki z tyłu wyglądają prawie identycznie, tzn ilość kostek i kształt pasuje.

Oto zdjęcia,

Licznik 1994-1998 od tyłu

[url=http://www.image-sha...03m.jpg]Obrazek[/URL]

Licznik 1999-2002 od tyłu

[url=http://www.image-sha...04m.jpg]Obrazek[/URL]

Dzięki i pozdrawiam


Zainteresowała mnie ta przekładka.
Z połączeniami elektrycznymi chyba można sobie poradzić.
Mnie interesuje czy wymiarowo obie tablice pasują do deski rozdzielczej.
Tak na "oko" chyba nie. :(
Przymierzałeś?
Będę wdzięczny za informację. ;)
Pozdrawiam

kaimar - 2010-12-16, 21:01

Wkładałem taki licznik do Ducato z 96 roku. Mechanicznie licznik pasuje idealnie.
Po poprzekładaniu pinów w kostkach elektrycznych działał. Problem jest tylko z kontrolką świateł awaryjnych - w liczniku po lifcie nie ma takiej kontrolki. Kontrolka jest w wyłączniku świateł. Obrotomierza nie udało mi sie uruchomić mimo tego że, miałem silnik TDi z wtryskiem sterowanym elektronicznie i teoretycznie na jednym z wyprowadzeń sterownika miał być sygnał do obrotomierza.

gudmar - 2010-12-17, 00:20

Co do obrotomierza to na jakimś forum Iveco, niestety nie mogę odnaleźć tematu, było napisane że jest impulsator w skrzyni biegów. A jak nawet nie to tak jak piszecie, albo alternatora, albo, uwaga cytuje mojego teścia elektryka samochodowego, "założy się na kole zamachowym jakiś czujnik indukcyjny który będzie sygnały zliczał i będzie śmigał aż miło."

Na razie przetrzepałem forum Uno i oto co znalazłem dotyczące naszych liczników:

Wyjścia starego licznika:

http://team.fiatuno.pl/in...id=wiev&news=19

Wyjścia nowego licznika:

http://team.fiatuno.pl/in...id=wiev&news=20

Porównanie obu liczników:

http://team.fiatuno.pl/pi...ena/porowna.gif

Na razie się wstrzymuje z przeróbką, z powodu braku czasu, ale będe na bieżąco informował o postępach prac.

kaimar - 2010-12-17, 10:11

gudmar napisał/a:
Co do obrotomierza to na jakimś forum Iveco, niestety nie mogę odnaleźć tematu, było napisane że jest impulsator w skrzyni biegów.


A co ma impulsator w skrzyni biegów do obrotomierza?

gudmar - 2010-12-17, 15:36

oto ten temat:

http://www.iveco.fora.pl/...y-35-8,161.html

szósta wypowiedź użytkownika "wienia"

gudmar - 2010-12-17, 17:19

KOGUT napisał/a:
to jest ta wypowiedź "wienia"

...sprawdz kostke na skrzyni biegow pod dzwignia sprzegla z tamtad idzie sygnal na obrotomierz czesto kable sie urywaja od niego...


i gdzie tu mowa o impulsatorze ? Nad skrzynią jest kostka instalacji i ... nic więcej . Impulsator nie może być w skrzyni bo jak np. naciśniesz sprzęgło to ... obrotomierz stanie ??? to nie tak działa jak myślisz :spoko :spoko :spoko


Faktycznie :oops: źle zrozumiałem kontekst wypowiedzi. No to trzeba poszukać. Może ma ktoś schemat elektryczny z lat 1999-2002, tam już był obrotomierz. Najchętniej bym próbował wpiąć się w jakiś obwód niż montować te czujniki co mi teściu sugeruje.

SlawekEwa - 2010-12-17, 19:10

KOGUT napisał/a:
wskazuję Ci alternator , tam masz gotowy sygnał do obrotościomierza ...

Dodatkowy przewód będzie potrzebny z alternatora.

kaimar - 2010-12-17, 21:57

Z sygnałem do obrotomierza to nie jest taka prosta sprawa w przypadku licznika Ducato po 98 roku.
Sygnał musi być o odpowiedniej ilości impulsów na obrót wału korbowego silnika.
Ten z alternatora raczej się nie nada. W obrotomierzu brak jakiejkolwiek regulacji. Podobno można dopasować wskazania wymieniając oscylator kwarcowy.

Camp77 - 2010-12-19, 17:27

kaimar napisał/a:
Z sygnałem do obrotomierza to nie jest taka prosta sprawa w przypadku licznika Ducato po 98 roku.
Sygnał musi być o odpowiedniej ilości impulsów na obrót wału korbowego silnika.
Ten z alternatora raczej się nie nada. W obrotomierzu brak jakiejkolwiek regulacji. Podobno można dopasować wskazania wymieniając oscylator kwarcowy.


Hej! jesteś pewien, że tego rodzaju obrotościomierz pobiera sygnał obrotu wału karbowego a nie z alternatora wyjście "W"? :-P

Camp77 - 2010-12-19, 17:33

Czy ten obrotościomierz (Fiat Ducato 1999r) nie pobiera sygnału z alternatora??? :shock:
SlawekEwa - 2010-12-19, 17:52

W czerwonym kółku widzę tylko jedną ze śrub skręcających obie połówki alternatora :shock:
Camp77 - 2010-12-19, 20:18

Czy nikt z kolegów nie wymieniał tych zegarów na nowsze z obrotomierzem??? :shock:
Proszę o zabranie głosu i dyskusja skończyłaby się. :lol:

gudmar - 2010-12-19, 22:10

A ja jednak myśle że trzeba po prostu przetrzepać instalacje z lat 1999-2002 przecież tam te obrotomierze już śmigały, więc da się, tylko trzeba podejrzeć jak to jest zrobione.
SlawekEwa - 2010-12-20, 19:00

KOGUT napisał/a:
masz rację Sławek , rozpędziłem się , literka W obok szpary na wpięcie kabelka ...

Teraz to się zgadza :mryellow , tablicę ze wskażnikami pozostawię orginalną tylko z boku kokpitu dołożę obrotomierz, powinien być z niego pożytek :mrgreen:

gudmar - 2010-12-20, 20:37

Znalazłem taki oto obrotomierz na allegro:

http://allegro.pl/ea-obro...1366893698.html

Sam on jest lipny ale opis podłączenia mnie bardzo zaciekawił.

"Podłączenie do samochodu jest sprawą dość prostą gdzie trzeba podłączyć napięcie zasilania plus i minus oraz przewód sygnałowy obrotomierza do zacisku alternatora opisanego najczęściej jako "W" (wyjście obrotomierza)
W razie braku takiego wyprowadzenia "W" podłączenie do obrotomierza łączy się ze zdjęciem pokrywy tylnej alternatora i podpięciu się w mostek diodowy (szczegóły w instrukcji obsługi). Wskazane jest jednak skorzystanie z fachowych usług zakładu elektrycznego."

Sądzicie że to by wystarczyło aby zadziałał obrotomierz w zegarach ducato??

dominik - 2010-12-20, 22:25

wszystkie auta z silnikami wysokoprężnymi mają sygnał do obrotomierza brany z alternatora z zacisku W, czy to FIAT, czy VW np w VW jest to niebieski przewód, można też sygnał pobrać z zacisku sterownika (komputera) zrządzającego pracą silnika, ale to już w autach posiadających taki sterownik
gudmar - 2010-12-21, 11:07

dominik napisał/a:
wszystkie auta z silnikami wysokoprężnymi mają sygnał do obrotomierza brany z alternatora z zacisku W, czy to FIAT, czy VW np w VW jest to niebieski przewód, można też sygnał pobrać z zacisku sterownika (komputera) zrządzającego pracą silnika, ale to już w autach posiadających taki sterownik


Tak, ale bardziej mnie interesuje kwestia tego, że w moim alternatorze nie ma zacisku "W". Interesuje mnie dokładnie ten fragment z podłączania obrotomierza który podałem wcześniej:
Cytat:
"W razie braku takiego wyprowadzenia "W" podłączenie do obrotomierza łączy się ze zdjęciem pokrywy tylnej alternatora i podpięciu się w mostek diodowy (szczegóły w instrukcji obsługi). Wskazane jest jednak skorzystanie z fachowych usług zakładu elektrycznego."


Cy ktoś to przerabiał i wie gdzie się wpiąć dokładnie?

kaimar - 2010-12-21, 15:10

Na schemacie widać gdzie się włączyć. Ale na 90% obrotomierz który masz w liczniku nie ruszy, a nawet jesli ruszy to wskazania będą przekłamane.
gudmar - 2010-12-21, 20:45

kaimar napisał/a:
Na schemacie widać gdzie się włączyć. Ale na 90% obrotomierz który masz w liczniku nie ruszy, a nawet jesli ruszy to wskazania będą przekłamane.


Dlaczego tak sądzisz? Czym się różni obrotomierz ducato od tych akcesoryjnych? Musi być jakiś sposób skoro one jednak były montowane w tych samochodach.

roger - 2010-12-21, 20:48

Rezonatorem kwarcowym się różni .... ;)
Nawet te wyposażone w indukcyjny czujnik obrotów na wale mają różną ilość impulsów na obrót wału .... ;) nikt nie twierdzi że nie będzie działał ale co będzie pokazywał i czy ruszy to już oddzielny temat ....

gudmar - 2010-12-21, 20:52

roger napisał/a:
Rezonatorem kwarcowym się różni .... ;)
Nawet te wyposażone w indukcyjny czujnik obrotów na wale mają różną ilość impulsów na obrót wału .... ;) nikt nie twierdzi że nie będzie działał ale co będzie pokazywał i czy ruszy to już oddzielny temat ....


A co o za ustrojstwo? Gdzie to jest zlokalizowane? Jest możliwość wymiany tego? Coś czuję że przy licznikach to Francuzi grzebali ;)

roger - 2010-12-21, 20:58

Wszystko można ... pytanie za ile ... i po co ....

A Ty myślisz że jak to działa ... ? prąd daje ... ? im większy tym bardziej się wskazówka wychyla ? ....
Zarówno z czujnika na wale jak i z alternatora a czasem z czujnika Halla na wałku rozrządu bo są i takie obrotomierze idzie konkretna ilość impulsów ,,,, "pików" na 1 obrót wału korbowego ale taki kolega obrotomierz musi wiedzieć ile ich idzie żeby pokazać obroty .... jak ilość jest nieprawidłowa to albo nie pokaże nic bo uzna że to uszkodzenie albo pokaże z przekłamaniem ...
Jak podłaczysz sobie oscyloskop pod taki czujnik na wale to zobaczysz w czym rzecz .... (środkowy PIN to sygnał) ... ;)

gudmar - 2010-12-21, 21:20

roger napisał/a:
Wszystko można ... pytanie za ile ... i po co ....

A Ty myślisz że jak to działa ... ? prąd daje ... ? im większy tym bardziej się wskazówka wychyla ? ....
Zarówno z czujnika na wale jak i z alternatora a czasem z czujnika Halla na wałku rozrządu bo są i takie obrotomierze idzie konkretna ilość impulsów ,,,, "pików" na 1 obrót wału korbowego ale taki kolega obrotomierz musi wiedzieć ile ich idzie żeby pokazać obroty .... jak ilość jest nieprawidłowa to albo nie pokaże nic bo uzna że to uszkodzenie albo pokaże z przekłamaniem ...
Jak podłaczysz sobie oscyloskop pod taki czujnik na wale to zobaczysz w czym rzecz .... (środkowy PIN to sygnał) ... ;)


Nie chcę wyjść na kłótliwego i tępego jak pień, ale przecież ja chcę zamontować licznik z ducato do ducato. Wiem, że na pewno o wiele prościej i taniej będzie kupić obrotomierz akcesoryjny i go podłączyć. Jednakże czytałem na forum VW, że w dieslu prawie zawsze jest 2 obroty alternatora na 1 obrót wału. Drugą sprawą jest to że może ktoś by mógł prześledzić "drogę" kabelka odpowiadającego za prace obrotomierza w modeli 1999-2002.

Ja po prostu nie rozumiem jak to jest że ten sam model auta i już takie komplikacje z małą przeróbką.

roger - 2010-12-21, 21:23

Jutro jak będę miał chwilę poszukam schematów to sobie sam prześledzisz ....
kaimar - 2010-12-22, 18:52

gudmar napisał/a:
Czym się różni obrotomierz ducato od tych akcesoryjnych?


Obrotomierz Ducato na 90% bierze impulsy ze sterownika wtrysku. Impulsy ze sterownika mają kształt prostokątny. Akcesoryjne obrotomierze mają układ wejściowy odpowiednio przekształcający sygnał wejściowy np. sinusoidę z alternatora. Po dorobieniu stosunkowo prostego układu wejściowego obrotomierz Ducato będzie pracował na sygnale z alternatora. Osobną sprawą jest co będzie wskazywał obrotomierz.

gudmar - 2010-12-23, 00:20

kaimar napisał/a:

Obrotomierz Ducato na 90% bierze impulsy ze sterownika wtrysku. Impulsy ze sterownika mają kształt prostokątny. Akcesoryjne obrotomierze mają układ wejściowy odpowiednio przekształcający sygnał wejściowy np. sinusoidę z alternatora. Po dorobieniu stosunkowo prostego układu wejściowego obrotomierz Ducato będzie pracował na sygnale z alternatora. Osobną sprawą jest co będzie wskazywał obrotomierz.


To wszystko wyjaśnia. Nie wiedziałem, że obrotomierz Ducato nie bierze sygnału z alternatora, dlatego nie mogłem zrozumieć gdzie leży problem. Teraz już rozumiem. Szkoda, że tylko przypuszczalnie wiadomo skąd może brać sygnał obrotomierz, bo bez tego ciężko jest się wpiąć w fabryczne miejsce, jeeli oczywiście takowe już występuje w roczniku 1998.

Chyba zostaję więc akcesoryjny obrotomierz i ewentualne podświetlenie dodatkowe starych zegarów.

roger napisał/a:

Jutro jak będę miał chwilę poszukam schematów to sobie sam prześledzisz ....


O super, prosiłbym o te schematy

SlawekEwa - 2010-12-23, 19:09

gudmar napisał/a:
i ewentualne podświetlenie dodatkowe starych zegarów.

Sprawdz dokladnie czy orginalne podświetlenie masz sprawne. W moim z roku 96 dobrze wszystko widać w nocy.

gudmar - 2011-03-16, 22:58

Witam po długiej przerwie.
Sprawdziłem żaróweczki, nawet wszystkie wymieniłem.Niestety to jest wina chyba samej konstrukcji licznika podświetlanego od przodu. Po prostu na nim widać tak a nie inaczej. Pojawił się nowy pomysł. Wstawienie niebieskiego licznika bez obrotomierza.



Takie ten licznik ma Kontrolki



Tylko niestety pojawiły się kłopoty inne o których wcześniej nie pomyślałem. Mianowicie,
brak kontrolki świateł awaryjnych, Można wykorzystać kontrolkę kierunkowskazów przyczepy. Ale najgorszy jest brak kontrolek podgrzewania tylnej szyby, przeciwmgielnych przednich i przeciwmgielnych tylnych. Zastanawia mnie jak to jest rozwiązane w rocznikach z niebieskimi licznikami? Wie ktoś może??

Pozdrawiam

sterciu - 2011-04-27, 00:50

gudmar napisał/a:


Tylko niestety pojawiły się kłopoty inne o których wcześniej nie pomyślałem. Mianowicie,
brak kontrolki świateł awaryjnych, Można wykorzystać kontrolkę kierunkowskazów przyczepy. Ale najgorszy jest brak kontrolek podgrzewania tylnej szyby, przeciwmgielnych przednich i przeciwmgielnych tylnych. Zastanawia mnie jak to jest rozwiązane w rocznikach z niebieskimi licznikami? Wie ktoś może??

Pozdrawiam


Tak wie , rozwiązane to jest przez umieszczenie diody w przełacznikach :) .

Można zrobić kontrolkę w liczniku od awaryjnych , nie bedzie to jak w oryginale ale kontrolka bedzie.

Sam licznik z modeli 99-02 można przełozyc do modeli 94-99 , rozmiarami jest taki sam , jedynie trzeba piny w kostkach w instalacji elektrycznej samochodu poprzekładać.

erikson - 2011-05-31, 20:50

ja kopiłem uniwersalny do diesla,podłączyłem pod zacisk W przy alternatorze i nie mogę go teraz wyskalować bo nie wiem jaki przelicznik zastosować,jest w nim podziałka od 1.5 -czyli 1;1,5 do 3.5 (1;3,5), przy ustawieniu 1.5 wychodzi mi obrotów 4tys a przy ustawieniu 3.5 wychodzi 2tys. Co tu jest grane?
gudmar - 2011-09-10, 00:29

Witam,
odświeżę kotleta. Otóż już jestem po podłączeniu niebieskiego licznika bez obrotomierza i wszystkich przełączników od modeli 2000, wszystko działa bezbłędnie, ale... mam ciągły niedosyt z tym obrotomierzem. Znalazłem taki oto temat:

http://www.elektroda.pl/r...78.html#9577045

W nim wynika, że impulsator jest jednak w skrzyni, na tej aukcji widać go dobrze:

http://allegro.pl/skrzyni...1789276185.html

Co sądzicie na ten temat??

Pozdrawiam

kaimar - 2011-09-10, 08:57

Faktycznie na zdjęciu wyraźnie widać czujnik obrotów wału korbowego na obudowie sprzęgła. Zapewne jest to czujnik magnetyczny. Na kole zamachowym musi być "coś" do kompletu. Jak przypuszczam albo jakiś wypust albo magnes.
gudmar - 2011-09-12, 15:45

Dziś przyjrzałem się mojej skrzyni biegów pod kątem szukania czujnika położenia wału. Czujnika co prawda nie mam, ale mam na niego miejsce.
Tak wygląda moja skrzynia, czerwona strzałką zaznaczyłem miejsce na czujnik



Dzwoniłem dodatkowo do ASO Fiat z zapytaniem o moje koło zamachowe, czy będzie współpracowało z czujnikiem położenia wału. Pan nie bardzo umiał mi na to pytanie odpowiedzieć, ale po nr VIN sprawdził że koło zamachowe dostępne do mojego silnika powinno współgrać z czujnikiem, bo jest on widoczny na fiszce. A silniki 2.8 IDTD były montowane do 2002r w wersjach z obrotomierzem.

Znalazłem taki oto czujnik:

http://sklep.intercars.co...&mar=35&mod=288

Tylko zakładając że włożę czujnik i będzie on działał, to co dalej z sygnałem zrobić??

dominik - 2011-09-12, 20:37

sygnał z tego czujnika jest obrabiany w ECU silnika, nie ma ECU to kicha :(
gudmar - 2011-09-12, 22:43

A gdzie w Ducato mogę szukać komputera? Czy w ogóle w 1998 w 2.8 IdTD był komputer?
SlawekEwa - 2011-09-13, 07:10

gudmar napisał/a:
A gdzie w Ducato mogę szukać komputera? Czy w ogóle w 1998 w 2.8 IdTD był komputer?

Ty szukasz, a ja znalazłem :roll: tylko nie wiem co :shock:
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=11132

gudmar - 2011-09-13, 07:55

Wiem:) czytałem Twój temat. Właśnie zastanawiam się czy może właśnie nie tego szukam. A w którym miejscu to namierzyłeś??
SlawekEwa - 2011-09-13, 15:24

gudmar napisał/a:
A w którym miejscu to namierzyłeś??

Po prawej stronie o silnika jak obok filtra paliwa. Może masz dostęp do schematu elektrycznego takiego silnika jak Twój.

gudmar - 2011-09-13, 18:58

SlawekEwa napisał/a:

Po prawej stronie o silnika jak obok filtra paliwa. Może masz dostęp do schematu elektrycznego takiego silnika jak Twój.


Nie niestety nie posiadam żadnych schematów, jedyne te co są w tej książce:

http://www.wysylkowo.pl/p...rawiam-samochod

ale tam to za przeproszeniem g**no jest. W nowszych modelach tych z silnikami JTD komputer jest niby pod siedzeniem pasażera, ale nie do końca rozumiem dokładnie co to znaczy. Pod dywanikiem? Od spodu auta? Jak to jest?

SlawekEwa - 2011-09-13, 19:58

gudmar napisał/a:
ale tam to za przeproszeniem g**no jest.

Fakt- mam taką. :(

gudmar - 2011-09-13, 22:12

Witam,
znalazłem taki temat, co prawda na forum Fiata Tempry, ale fiat to fiat.

http://forum.tempra.org/t...slem-vt8091.htm

Tu gościu pokazuje że obrotek mu chodzi jak tylko mu sygnał bezpośrednio podał, bez komputera ani niczego. Kusi mnie to ciągle coraz bardziej.

grzesk - 2011-10-26, 13:00

Szukam takiej informacji odnośnie silnika 1.9TD FIAT- 82KM. Silnik ten moment maks osiąga przy 2500obr/min; pytanie jest takie - jakiej to odpowiada prędkości na biegu V i IV?
Może ktoś, kto ma obrotomierz skojarzy.

SlawekEwa - 2011-10-26, 19:30

grzesk napisał/a:
jakiej to odpowiada prędkości na biegu V i IV?

IV bieg ok. 75km/h - V bieg ok.92km/h wg mojego licznika, wg navi 3-4 km mniej.

HarryLey4x4 - 2011-12-19, 16:26

Jeśli potrzebujesz dodatkowego obrotomierza, małego gabarytami, a sprawdzonego, to polecić mogę takie coś.

http://allegro.pl/ea-obro...1894268677.html

Mam zamontowane takie w kilku autach terenowych. Musiałem z takich korzystać, bo z 4 cylindrowca przesiadaliśmy się na 6-cio. Skalowanie polega jedynie na wymierzeniu kół zamachowych koła na wale i tego od alternatora oraz wpisaniu "stosunku" wielkości :mrgreen: . Poza obrotami pokazuje również woltaż układu do którego jest podłączony i ma wbudowaną diodę , którą możesz ustawić w taki sposób ,że miga w momencie przekroczenia zadanej wartości. Przydatne gdy nie chcesz wkręcać nieświadomie silnika na zbyt duże obroty.

gino - 2011-12-19, 16:33

ale to obrotek do benzynki... :spoko
HarryLey4x4 - 2011-12-19, 16:43

ajajaj, rzeczywiście nie spojrzałem. Ten sam sprzedawca ma w ofercie do diesla. Wygląda tak samo, a ja nie doczytałem tego opisu aukcji. :gwm
SlawekEwa - 2011-12-19, 19:34

HarryLey4x4 napisał/a:
Ten sam sprzedawca ma w ofercie do diesla.

Mam taki podświetlony na zielono, pomocny jest :bigok

zibikruk - 2011-12-19, 20:43

Jak podłączyć taki obrotomierz do Dizla 1,9 TD. :?:
SlawekEwa - 2011-12-19, 22:24

zibikruk napisał/a:
Jak podłączyć taki obrotomierz do Dizla 1,9 TD.

Sygnał idzie z alternatora. Tam jest styk oznaczony W. Jak nie ma takiego alternator to trzeba zrobić wyjście z mostka prostowniczego alternatora. Gdzieś to opisywalem już na forum :bigok

zibikruk - 2011-12-19, 23:00

Jeśli mógłbyś przybliżyć to rozwiązanie lub może link :-/
SlawekEwa - 2011-12-19, 23:14

http://www.camperteam.pl/...omierz&start=15
zibikruk - 2011-12-19, 23:21

Sławku, dzięki za pomoc :pifko wirtualne poleciało.
HarryLey4x4 - 2011-12-23, 17:33

a mnie nurtuje inna sprawa. Ponieważ mam rozgrzebane autko do samej blachy, to zastanawiam się czy nie wsadzić do Ducato II całej deski rozdzielczej od modelu FL - czyli po liftingu. Na ten moment wiadomo mi ,że potrzebne są : deska , mocowanie deski, obudowa układu kierownicy, , należy zapewne zmienić przeniesienie układu kierowniczego, mam nadzieję ,że belka układu kierowniczego będzie do tego się nadawać. Poza tym zapewne mieszalnik nawiewu, no i czary z elektryką. Pewne guziki nie będą działać np. ASR :mrgreen: . O liczniku nawet na razie nie myślę. Prostym byłby fakt, gdybym wsadzał tam silnik JTD, ale chcę wszystko oprzeć o 2,8 idTD. Na razie traktuję to jako kaprys, ale fajne wyzwanie , które pozwoli mi poznac autko. Być może doję do ściany , któej nie przeskoczę, ale lubię wyzwania tego typu.
Gdyby ktośmógł mi pomóc to jestem otwarty na wszelkie informacje.

MajTeam - 2016-02-08, 20:53

Witam. Stałem się szczęśliwym posiadaczem licznika z obrotomierzem i udało mi się wszystko zgrać ze sobą.

Opis prosty
Zrobiłem swap z 1,9 na 2,8 i już miałem czujnik wału wmontowany gdyż stary silnik miał ABS lecz ciekawostka czujnik posiadał 2 kable.

Znalazłem opis podłączenia na forum Fiata http://forum.tempra.org/t...8091.htm#260025
Podłączenie obrotomierza i widok liczników


Działą wszystko jak należy. :-P ;-) :lol:



RIVOLT - 2016-10-29, 08:25

Odświeżę troszkę kotleta .Czy może ma ktoś z was rozpiskę przełożenia pinów przy wymianie licznika na niebieski.Jestem zwarty i gotowy do swapu ,czujnik obrotów mam od cc 700 ,zaślepka w skrzyni jest,licznik zaraz dojdzie.Tylko te piny. :roll:
MajTeam - 2016-10-30, 11:37

Miałem gdzieś rozpisane. Jak znajdę po podeśle ale myślę że i bez niej powinieneś sobie poradzić.
tom-cio - 2016-10-30, 13:12

To ja na zachęte stawiam piwo,zeby się poszukac chciało.Bo tez mam założony ten z obrotomierzm,wszystkie podłączenia ogarnąłem a tego nieszczesnego obrotka nie.
Comsio - 2017-08-10, 11:28

Mam zegary :kawka: i nawet chęci na tuning. :wyszczerzony:
Mam tak że podnosniki szyb, szukam klawiszy i wiązek.
Są uniwersalne , nada się to http://allegro.pl/uniwers...6895347428.html :kawka:

Qcyk - 2018-02-13, 23:34

Własnie wymieniam zegary na takie z obrotomierzem i przesyłam taką rozpiskę jak należy pozamieniać kabelki we wtyczkach.
Comsio - 2018-02-15, 12:55

:kawka: jakoś to rozgryze, w Marcu zadzialam.
MajTeam - 2018-02-15, 22:56

Trochę będzie zabawy ;-)
Comsio - 2018-02-16, 00:28

Mam całą kompletna konsolę od przejściówki. Z dzwiami jest elektryka .Jak by pasowala to wolal bym juz taki tuning.
Marcin idzie się z tym pobawić :?:
Uchwyty itd.

Qcyk - 2018-02-16, 00:32

Comsio napisał/a:
Mam całą kompletna konsolę od przejściówki. Z dzwiami jest elektryka .Jak by pasowala to wolal bym juz taki tuning.
Marcin idzie się z tym pobawić :?:
Uchwyty itd.


Nagrzewnica jest inna po lifcie i też należy ją wymienić. i wtedy będziesz miał łatwiej zamontować ew.klimatyzację.

Comsio - 2018-02-16, 00:56

Mam całą kompletna kabinę,Full opcja, jest po lekkim dzwonię .brak silnika i skrzyni.
Dobrać lewy błotniki lampę i maskę. Będzie :ok

leszekk - 2018-06-18, 19:54

Panowie czy możecie podpowiedzić gdzie jest gniazdo diagnostyczne w ducato 2.8 idTD rok 2000,szukam i nie mogę znajść .Czy wogóle da się sprawdzić na kmputerze ?:-/ .Dziękuję
Gewehr - 2018-06-18, 20:40

leszekk napisał/a:
Panowie czy możecie podpowiedzić gdzie jest gniazdo diagnostyczne w ducato 2.8 Dit rok 2000,szukam i nie mogę znajść .Czy wogóle da się sprawdzić na kmputerze ?:-/ .Dziękuję


Nie wiem co to za model 2.8 Dit, ale w tym roczniku powinna być przy lewej lampie. Trzy pinowa.

leszekk - 2018-06-18, 20:43

Gewehr napisał/a:
leszekk napisał/a:
Panowie czy możecie podpowiedzić gdzie jest gniazdo diagnostyczne w ducato 2.8 Dit rok 2000,szukam i nie mogę znajść .Czy wogóle da się sprawdzić na kmputerze ?:-/ .Dziękuję


Nie wiem co to za model 2.8 Dit, ale w tym roczniku powinna być przy lewej lampie. Trzy pinowa.

Sorry- idTD .Dzięki za odpowiedz

Rocca - 2023-05-25, 08:43

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Zaciekawił mnie temat dotyczący wymiany licznika na ten z obrotomierzem ( niebieski) w fiacie ducato z 1998r. Po analizie postów widzę , że daliście państwo sobie z tym radę . Ja kupiłem już licznik i sprawdziłem, że na obudowie skrzyni mam otwór na czujnik. Jeśli to nie sprawi problemu proszę podeślijcie mi wasze rozwiązania nie chcę wyważać otwartych drzwi a jeśli ktoś to sprawdził i działa tym bardziej. Proszę o pomoc może być tez info na maila aeroserwis.sp@gmail.com
Comsio - 2023-05-26, 20:35

Jesteś kumaty to ogarniasz temat.
Otwór jest 👍
Dokupić czujnik jest z kabelkiem i jego przedłużyć.
Trza pare pinów przekładać.
U mnie było to już dawno.
Ostatnio na Fejsie grupa I II III Dukato jakoś tak, kolega przekładał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group