Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycieraczki i mechanizm Ducato
Autor Wiadomość
airgaston 
weteran


Twój sprzęt: Daimler Benz S650 i Ducato 2.5D HEKU
Nazwa załogi: misitaki
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Piwa: 13/18
Skąd: stolica i okolica
Wysłany: 2009-03-28, 00:29   Wycieraczki i mechanizm Ducato

Witam wszystkich. Od zakupu autka w zeszłym roku miałem problem z wycieraczkami. We wszystkich trzech położeniach pracowały z tą samą prędkością i można było je zatrzymać w dowolnym miejscu. Ogromnie mnie to denerwowało i w końcu postanowiłem to wydłubać, uprzednio odwiedzając serwis fiata. Moduł sterujący pracą wycieraczek jest tuż koło silniczka i solo kosztuje prawie 250PLN. Na razie odpuściłem i rozebrałem swoje. Przyczyna awarii była prozaiczna. Pod przekładnia ślimakową jest pierścień z mimośrodem który rozwiera na chwilę styk i zwiera drugi na przeciwko. A co się okazało u mnie? Na skutek przegrzania styku płynał duży prąd i styk który tkwi w plastikowej obudowie tak sie nagrzał że się ciut przesunął, a wałek podtopionego plastiku unieruchomił styk. Minutka pracy precyzyjną lutownicą i wszystko jest jak dawniej. Ale nasuwa mi się jedna myśl. Sporo z nas ma dość wiekowe auta. Częśc styków z wiekiem śniedzieje. Powoduje to topienie sie styków, plastików i coś naprawdę kiedyś może sie sfajczyć. Postanowiłem doladnie przejrzeć całą elektrykę nie tylko autka ale i zabudowy. Chyba warto. Piszę to jako ciekawostkę i ku przestrodze.
_________________
pozdrawiam
Jarek
przeciętny inaczej...O święty benzyniarzu który zapodajesz nam przenajświętszą benzynę -zmiłuj się nad nami
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2009-03-28, 08:24   

i tak 3mac...autko na pewno odwdzieczy Ci sie za to, ze sam przy nim robisz.. :bigok

to co..na KOSZELOWKE juz gotowy??
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bonusik 
weteran


Twój sprzęt: Hobby 600...w marzeniach..:))
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Piwa: 10/15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-28, 11:33   

W moim "Franku" miałem awarię podsobego typu... :lol:
Nie mogłem poradzić sobie z brakiem lewego kierunku.Po długich przemysleniach i walce w wolnych chwilach doszedłem do dość banalnej przyczyny... 8-)
Otóż całą przyczyną było kiepka "masa".
Po dokładnym wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
:spoko
_________________
Nawet cień przyjaciela starczy by uczynić człowieka szczęśliwym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ML 
zaawansowany


Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 5/3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-20, 13:17   

Podczepię się trochę pod temat - otóż interesuje mnie, czy ktoś próbował zmieniać mechanizm lub rozwiązał sprawę w inny sposób w DUCATO r.prod 2006 (chyba wersja II, choć pewny nie jestem, bo tu tez jest namieszane sporo - ma niebieski znaczek).
W czym rzecz: otóż uważam, że tryby pracy są bardzo ubogie w funkcje, bo albo jest praca ciągła, albo przerywana w jednym trybie, który jest źle dobrany, bo wycieraczki pracują zbyt szybko np. przy mżawce. Dziwi mnie to, bo w fiatach zawsze podziwiałem rozbudowaną funkcjonalność pracy wycieraczek a tu taka kicha. Chciałbym chociaż wprowadzić ustawianie pracy przerywanej, żeby zmieniać czas odstępów. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w zmianach tego typu ?

Pozdrowienia.
_________________
To tylko MATRIX ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-10-20, 13:23   

ML, określ dokładnie o jaki model Ducato Ci chodzi. Czy ten przed 2006 czy po 2006 czyli najnowszy?
Jeśli jest to wersja przed 2006 to mogę pomóc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1610/2337
Skąd: Otwock
Wysłany: 2009-10-20, 13:46   

bonusik napisał/a:
W moim "Franku" miałem awarię podsobego typu... :lol:
Nie mogłem poradzić sobie z brakiem lewego kierunku.Po długich przemysleniach i walce w wolnych chwilach doszedłem do dość banalnej przyczyny... 8-)
Otóż całą przyczyną było kiepka "masa".
Po dokładnym wyczyszczeniu wszystko wróciło do normy.
:spoko


Jarku, to bardzo częsta przyczyna niedomagań w autkach pełnoletnich. Płytka masowa w Ducato ukryta za akumulatorem potrafi wskutek zaśniedzienia pokiełbasić jednocześnie i kierunkowskazy i wycieraczki. :?
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-20, 13:53   

Tadeusz napisał/a:
Płytka masowa w Ducato ukryta za akumulatorem potrafi wskutek zaśniedzienia pokiełbasić jednocześnie i kierunkowskazy i wycieraczki. :?

....I wiele innych rzeczy również ......... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 121/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2009-10-20, 14:32   

kaimar napisał/a:
po 2006 czyli najnowszy?

w nowym Ducato III mam trójpozycyjny interwał czasowy
+ dwa tryby pracy ciągłej- wolny i szybki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ML 
zaawansowany


Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 5/3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-20, 16:19   

Nie wiem czy to DUCATO II czy IIa czy III czy też VIII :mrgreen: Nie jest to jednak najnowsza wersja, bo ma niebieski znaczek, inna maskę, inne światła i... tylko jedną opcje pracy wycieraczek w trybie przerywanym, bez możliwości zmiany przerwy czasowej. Fiat w tym wypadku się nie popisał i moim zdaniem niepotrzebnie zaoszczędził.

Pozdrowienia.
_________________
To tylko MATRIX ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2009-10-21, 19:34   

ML
Cytat:
czy ktoś próbował zmieniać mechanizm lub rozwiązał sprawę w inny sposób w DUCATO r.

Weź pod lupę schemat Fiata 126p lub Poloneza gdzie znajdziesz dokładnie rozrysowane układy sterowania wycieraczkami. W Ducato wszystko jest podobnie, nawet przekaźniki i wyłączniki są takie same i tak samo działają.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-10-21, 21:24   

Niestety a może stety, Ducato 2002-2006 to nie jest Polonez czy 126. Trochę inna filozofia sterowania. Teoretycznie prostsza. Do silniczka wycieraczek są doprowadzane z przełącznika pod kierownicą trzy sygnały - I bieg, II bieg, praca przerywana. Przerywacz znajduje sie w silniczku. Jak mi się uda to postaram się zmieścić schemat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ML 
zaawansowany


Twój sprzęt: Buerstner Levanto A574
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 5/3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2009-10-21, 23:11   

A czy pasuje silniczek z osprzętem z najnowszej wersji ? Może udałoby się przełożyć ?

Pozdrowienia.
_________________
To tylko MATRIX ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-10-21, 23:33   

Nie jestem pewien, ale w najnowszej wersji silnikiem wycieraczek steruje body komputer i przełożenie silnika wycieraczek nic nie da. Prosze mnie poprawić jesli sie mylę.
Ale w Ducato 244 można stosunkowo łatwo spróbowac zastosować jakiś zmodyfikowany "przerywacz" (może być zabytkowy do Poloneza itp) dając go w szereg z kablem I biegu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
TomekW 
weteran


Twój sprzęt: bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Mar 2007
Piwa: 29/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-21, 23:42   

Lata temu, w starym kanciastym Ducato po liftingu założyłem napęd wycieraczek od Poldka. Pasował bez przeróbek (poza kostką zasilającą) działał bez problemów, chociaż silnik chyba trochę słabszy...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2009-10-25, 19:22   

kaimar
Cytat:
Przerywacz znajduje sie w silniczku.

Znajdujący się w silniczku przerywacz to nic innego jak wyłącznik krańcowy powodujący zatrzymanie ramion wycieraczek w ściśle określonym położeniu czyli poziomo tuż nad maską samochodu. Pracę czasową uzyskuje się z elektronicznego przerywacza bardzo prostej konstrukcji. Ducato i Polonez mają swoje korzenie we Fiacie i dlatego dużo rozwiazań technicznych Fiata jest zastosowanych w tych obu markach pojazdów.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***