Przesunięty przez: janusz 2009-01-19, 11:42 |
Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Paweł P.
Kombatant

Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 1/2 Skąd: Mała Karawana
|
Wysłany: 2007-02-02, 21:37 Pneumatyczna stabilizacja tylnego zawieszenia
|
|
|
W camperkach problem z tylnym zawieszeniem robi sie po 10 latach. Pióra zawieszenia tylnego wywijają się na drugą stronę. Ja założyłem dodatkowe poduszki stabilizujące tylne zawieszenie. Po pierwsze wzmacniają (odciążają) resory, po drugie pomagają w ustawieniu camperka na kempingu.
Jakie macie doświadczenia i czy warto to w ogóle zakładać?? |
_________________ Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-02-02, 21:46
|
|
|
Temat był trochę dyskutowany na forum CCP i tam była taka trafna uwaga czy poduszki są tak zamontowane, żeby się nie uszkodziły podczas podnoszenia samochodu podnośnikiem, np podczas wymiany koła. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Paweł P.
Kombatant

Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 1/2 Skąd: Mała Karawana
|
Wysłany: 2007-02-02, 21:50
|
|
|
Moje są tak zamontowane, że można demontować koło bez obaw. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda
 |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2007-02-02, 21:51
|
|
|
Ja założyłem je w tamtym roku przed sezonem. Moje odczucia to lepsze prowadzenie oraz nie ma dobijania na dołach i możliwość poziomowania, a także lepszy docisk przedniej osi gdyż tył pojazdu stoi wyżej a nie na odwrót.
Ja uważam to za udana inwestycję, każdemu polecam a szczególnie naszym kolegom oraz tym co dostawczakami wożą trochę za dużo towaru. |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
bszary
początkujący forumowicz

Dołączył: 16 Sty 2007 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2007-02-03, 14:54
|
|
|
Ja natomiast dałem zregenerować moje trochę wyprostowane resory (Ducato 1987) oraz zleciłem dołożyć dodatkowe pióro. Efekt bardzo dobry a koszty małe. |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-02-05, 20:16 skopiowane z tematu Pawła Pawlaka
|
|
|
JaWa napisał/a: | Jak Ci się spisują dodatkowe poduszki w zawieszeniu ? O ile na oko podnosi to samochód ? |
Paweł Pawlak napisał/a: | JaWa, Wcale bym ich nie założył gdybym wiedział że naprawa resorów podniesie samochód o 6 cm. Zleciłem w warsztacie montaż poduszek bo był niski, oni zaproponowali naprawę piór - prostowanie, zgodziłem się i montaż poduszek był niepotrzebny. Jednak nie lubię zmieniać ustaleń w trakcie roboty i kazałem założyć. Szczerze... wystarczy prostowanie resorów.
[ Dodano: 2007-02-05, 19:58 ]
A co do widocznych efektów to sam byłem zaskoczony. Można camperkiem pochylać i podnosić czy opuszczać zabawka za parę złotych. |
Janusz napisał/a: | Z tymi resorami to nie całkiem tak.
Żeby resory były całkiem sprawne to musiały by być nowe. Stary resor czy sprężyna jest tylko odpowiednio wyginany, w dobrym warsztacie resor byłby rozhartowany, odpowiednio wyprofilowany i zahartowany ponownie. Takie zabiegi wykonują tylko bardo profesjonalne zakłady. I to za odpowiednią cenę. Standardem jest wyklepanie resora młotkiem na kowadle, czasami jest to młot mechaniczny. Tak naprawiony resor ulegnie odkształceniu bardzo szybko, wchodzi tu w grę zmęczenie materiału.
Montując poduszki prawie cały ciężar jest przenoszony przez nie a resor pełni funkcję wahacza. |
Paweł Pawlak napisał/a: | janusz, Masz rację. Ja nie mam pewnosci co z moim resorem sie stało. Podobno rozhartowali itd. ale nic nie wiadomo. Teraz mogę przynajmniej regulować twardością czy wysokością camperka. |
|
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
Jasiek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: DB 208,FFB,old but gold!
Dołączył: 08 Lut 2007 Skąd: Bavaria
|
Wysłany: 2007-02-08, 13:51 koszta i szczegoly
|
|
|
Panowie,
jakie koszta, gdzie kupione i jakiej firmy?
moze jakies szczegoly
mozna to zalozyc samemu (jak sie chce?)? |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-02-08, 14:12
|
|
|
Koledzy mają montowane przez zakład mechaniczny, albo z zestawu chyba Alko robi.
Ja natomiast kupiłem same poduszki w sklepie z częściami do ciężarówek, szukałem jak najmniejszych. W moim albumie na 11 zdjęciu "zbiornik na śmieci" widać poduszkę leży na stole po lewej stronie zdjęcia. Zapłaciłem po około 200 zł za sztukę, Do tego przewody i podłączenia od pneumatyki od ciężarówki, Przewód to ok 6 zł za metr. Do pompowania mam dwa kompresorki z supermarketu po 15 zł za szt. Manometr od Stara od hamulców ok 30 zł. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2007-02-08, 17:40
|
|
|
Ja kupiłem zestaw do montażu http://www.automan.pl/zestawy_pneumatyczne/
i zamontowałem. |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
Paweł P.
Kombatant

Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 1/2 Skąd: Mała Karawana
|
Wysłany: 2007-02-08, 20:06
|
|
|
Ja montowałem w http://www.resorrex.com.pl/index2.html montaż banalnie prosty nie daj sie wkręcić w pierdoły. Wpadnij do mnie zobaczysz co z czym i parę stówek w kieszeni. Cena zestawu to 1100zł. - jak montowałem. |
_________________ Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda
 |
|
|
|
 |
Robin
stary wyga

Twój sprzęt: Samochód kempingowy
Dołączył: 19 Sty 2007 Postawił 7 piw(a) Skąd: SRC
|
Wysłany: 2007-02-08, 21:11
|
|
|
Nigdzie się nie doczytałem jakie max ciśnienie można podać na jedną poduszkę.W swoim kamperze nabijałem do 2.5 bara.Więcej się bałem.Czy słusznie ?
Pozdrawiam - Robin |
_________________ "Prawdą ostaje się to, co nie jest sprzeczne z niczyim interesem" |
|
|
|
 |
Paweł P.
Kombatant

Twój sprzęt: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 1/2 Skąd: Mała Karawana
|
Wysłany: 2007-02-08, 21:15
|
|
|
Robin, Witaj z zaleceń wynika że 7 bar to maksimum. Normalne warunki pracy to 1-2 bar. Poszukam w dokumentacji, nie chce być gołosłownym |
_________________ Piszę poprawnie po polsku. Jak mi się uda
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2007-02-08, 21:42
|
|
|
W moim samochodzie pompuję po 3 atmosfery. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
eler1
Kombatant

Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy Dołączył: 15 Sty 2007 Piwa: 52/129 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2007-02-09, 10:52
|
|
|
Z tego co pamiętam to pisało w instrukcji że max. 3,5 lub 4 ale nie pamiętam. Ja podobnie jak Janusz pompuję ok. 3 atm. patrzyłem że mniej to niewiele one dają. |
_________________ Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT
Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
 |
|
|
|
 |
EwaMarek
Kombatant Marek

Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2007-04-27, 08:52
|
|
|
panowie mam problem
piszecie ze pompujecie max 4
a ja mam 4,5 i jest za mało, wnioskuje ze to wina resorów.
ile kosztują nowe? moje są chyba wzmacniane bo jest więcej piór.
gdzie można kupić?
po tych zmianach na forum to nie mogę się połapać.
czemu forum pozwala na pisanie bez logowania?
i nie dostaje informacji o odp!!! |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
 |
|