Regulator prędkości fabryczny- Ducato III;JumperIII;BoxerIII |
Autor |
Wiadomość |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-27, 11:45 Regulator prędkości fabryczny- Ducato III;JumperIII;BoxerIII
|
|
|
To temat na specjalną prośbę papamili .....
Proszę zapoznaj się ze schematami i dokumentacją a z pewnością dojdziesz do wniosku, że jedynym możliwym rozwiązaniem jest zastosowanie "zewnętrznego" urządzenia, najlepiej mechanicznie działającego na pedał przyspieszenia .....
Tu masz jedną propozycję:
http://allegro.pl/item790..._samochodu.html
Tempomat_ID.jpg To schemat ideowy regulatora prędkości |
 |
Plik ściągnięto 11737 raz(y) 39,73 KB |
Tempomat_OK.jpg To przebieg okablowania.... |
 |
Plik ściągnięto 11736 raz(y) 48,8 KB |
Tempomat_LOK.jpg A to lokalizacja urządzeń |
 |
Plik ściągnięto 11736 raz(y) 30,08 KB |
Regulator predk zasada działania.pdf Tu jest opis funkcjonalny i zasada działania tempomatu w tych samochodach |
Pobierz Plik ściągnięto 5299 raz(y) 137,64 KB |
|
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2009-10-27, 13:38
|
|
|
dzięki,
widziałem tę aukcję już kiedyś,
zastanawiałem się czy nie da się znależć tańszego rozwiązania,
coś, gdzieś czytałem o ukrytych (nieaktywnych) funkcjach komputera.
Dodam jeszcze moje spostrzeżenie,
o ile Ford 5-biegowy jest b. elastyczny i świetnie się sprawdza opcja tempomatu
to we Fiacie 6-biegowym, podobnej mocy, takiej elastyczności już nie ma,
i wajchować trzeba dość mocno a wiadomo że każda zmiana
(sprzęgło, hamulec) rozłącza tempomat. |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-10-27, 13:43
|
|
|
Schemat raczej z PSA a nie Fiata. Włosi jakoś to samo potrafią narysować bardziej przejrzyście. Ale i tak na tym schemacie widać ,że tempomat to parę drucików. Problem , że ich fizycznie nie ma w samochodzie, mało tego, we wtyczce miejsca na nie są zaślepione.
tempomat 030m.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 398 raz(y) 194,84 KB |
|
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-27, 13:46
|
|
|
papamila napisał/a: | Ford 5-biegowy jest b. elastyczny |
No w 5 biegowym fiacie tez nie ma tego problemu ..... im więcej biegów tym krótsze przełozenia u Ciebie dopiero 6 jest nadbiegiem .... .
papamila napisał/a: | coś, gdzieś czytałem o ukrytych (nieaktywnych) funkcjach komputera. |
Z tymi funkcjami komputera masz rację ale akurat fiat (i jemu podobne bliźniaki) maja ECM nie telekodowalny, czyli nawet z poziomu serwisu nie można aktywować funkcji kalkulatora jesli samochód fabrycznie nie był w nie wyposażony. Nowe kalkulatory tez są zamawiane"pod numer nadwozia" i konfigurowane na poziomie fabryki więc, więc dodanie opcji regulacji prędkości poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła i konfigurację ECM raczej odpada w przedbiegach. Nie piszę ,że to nie możliwe bo nie można tylko slepej kiszce wzroku przywrócić ...... ale grzebania w oprogramowaniu Kalkulatorów sterujących silnikiem , jego rozbieranie programowanie na zewnętrznych programatorach moim zdaniem jest bardzo ryzykowne i ja w swoim samochodzie nie robiłbym tego..... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
Ostatnio zmieniony przez roger 2009-10-27, 13:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-27, 13:51
|
|
|
kaimar napisał/a: | we wtyczce miejsca na nie są zaślepione. |
To akurat najmniejszy problem ....wtyczki są robieralne a piny można kupić .....
kaimar napisał/a: | Schemat raczej z PSA a nie Fiata. Włosi jakoś to samo potrafią narysować bardziej przejrzyście. |
No z tą włoską przejrzystością to nie przesadzaj bo i ta dokumentację znam .... wszystko jest kwestią przyzwyczajenia dla mnie te są bardziej czytelne i logiczniejsze .... ale o gustach się nie dyskutuje ....;) może się komuś do czegoś przydadzą i takie badziewne |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
papamila
Kombatant

Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Cze 2007 Piwa: 120/5 Skąd: Trójmiasto i okolica
|
Wysłany: 2009-10-27, 13:51
|
|
|
roger napisał/a: | maja ECM nie telekodowalny |
roger napisał/a: | poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła |
roger napisał/a: | w oprogramowaniu Kalkulatorów sterujących silnikiem |
Roger
czy Ty7 mnie aby nie obrażasz
dzięki
reszta poszła na PW |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-27, 13:54
|
|
|
Cytat: | Roger
czy Ty7 mnie aby nie obrażasz
dzięki
reszta poszła na PW |
Hahahah sory troszkę się rozgadałem ... ..... - nie da się dodać tej funkcji w sposób prosty |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-10-30, 22:24
|
|
|
roger napisał/a: | dodanie opcji regulacji prędkości poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła i konfigurację ECM raczej odpada w przedbiegach |
A mnie się udało, co prawda w Ducato 244 czyli w II po 2002 roku z silnikiem 2,3 , ale bez wyciągania ECU - udało się to z zewnątrz. Chciałem pogrzebać w III, ale przez całe lato auto jeździło. Teraz stoi na podwórku, ale pogoda nie zachęca to prac na zewnątrz, a nie mam odpowiedniego garażu. A trzeba trochę pogrzebać pod maską przy wtyczce ECU. Założenie pinów do wtyczki nie jest takie proste - nie potrafię dobrać odpowiednich pinów. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-30, 22:35
|
|
|
kaimar napisał/a: | nie potrafię dobrać odpowiednich pinów. |
Napisz na priva jakie potrzebujesz a najlepiej zmierz .... poszukam w katalogu i podam ci numer referencyjny... w serwisach raczej nie szukaj bo nie będzie się im chciało dobierać ...
PS
z II gratuluję ale to relatywnie dużo prostsze niż w III bo nie ma BSI , ....wiesz można zrobić wszystko problem tylko w tym ile chcesz zainwestować .... podstawowy problem to gwarancja w nowych samochodach jakakolwiek modyfikacja czy rzeźba i zapomnij o roszczeniu ...... i nikt nie będzie wnikał czy to co sie stało to skutek modyfikacji czy nie ...
I jeszcze jedna rada widzę i czytam że lubisz podłubać cała instalacja w III to bomba z opóźnionym zapłonem wszystko troszkę przy krótkie, mimo że nowe to troszkę utlenione .....sugeruję dużą ostrożność każde rozpięcie i wpięcie wtyczek ECM to potencjalne ryzyko lepiej porządnie to uszczelniaj ... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2009-10-30, 22:52
|
|
|
roger napisał/a: | z II gratuluję ale to relatywnie dużo prostsze niż w III bo nie ma BSI |
Jak dla mnie to BSI nie ma tu nic do gadania - co najwyżej bierze udział w wyświetlaniu ustawionej prędkości i zapalaniu lampki w liczniku. Taki sam ECU jest w Renault Espace IV i udało mi się uruchomić tempomat w ECU ale nie zapala się lampka w liczniku. Do licznika jest potrzebne odpowiednie urządzenie i oprogramowanie - serwisy Renault patrzą na mnie jak na wariata a ci co mają odpowiednie urządzenia do pogrzebania w liczniku to tylko potrafią "korygować" przebieg.
Co do pinów to nie bardzo potrafię zmierzyć, wtyczka jest produkcji TYCO o symbolu 1-284871-5rev.b |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-30, 23:03
|
|
|
kaimar napisał/a: | Co do pinów to nie bardzo potrafię zmierzyć, |
Średnica długość kształt...najlepiej zrób zdjęcie resztę .... załatwimy jak będę miał katalog przed oczami ....czyli np. w poniedziałek
kaimar napisał/a: | Jak dla mnie to BSI nie ma tu nic do gadania |
No nie do końca info o prędkości idzie po CAN-e, sygnał stycznika sprzęgła i hamulca również do tego jeszcze ESP jak i parę innych rzeczy .....ale masz rację wszystko idzie oszukać .... ważne to wiedzieć co się robi i czym to grozi .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
kaimar
weteran kaimar

Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-10-31, 08:54
|
|
|
kaimar napisał/a: | A założysz się? |
O co? Ja przecinam i uczestniczę w konsumpcji nagrody. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2009-10-31, 10:02
|
|
|
Cytat: | A założysz się? |
Hahaha no ja tak jak i Janusz nie wiem o co ..... :
-Jeśi o to czy się da to uruchomić ...... tak da się .....
-Jeśli o to czy Espace IV i Ducato III maja takie same kalkulatory ? - nie nie mają, jeżdżę prywatnie Espacami od dobrych 10 lat co prawda starszymi ale bardzo te samochody lubię....
-Jeśli o to że to rozkminisz .... tak myślę ,że dasz radę bo dla chcącego nic trudnego ...
-Jeśli o to czy będą potem problemy np z gwarancją .... tak będą problemy jak ktoś w serwisie to zobaczy...
PS
jak będziesz potrzebował piny, czy dostęp do diagnoskopu ...(nawet w Katowicach-czy gdziekolwiek gdzie Ci w miarę blisko) do daj znać pomogę... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
janusz
Kombatant Szeryf

Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 420/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2009-10-31, 13:05
|
|
|
roger napisał/a: | jak będziesz potrzebował piny, czy dostęp do diagnoskopu |
A do Forda też? |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
 |
|