Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulator prędkości fabryczny- Ducato III;JumperIII;BoxerIII
Autor Wiadomość
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-27, 11:45   Regulator prędkości fabryczny- Ducato III;JumperIII;BoxerIII

To temat na specjalną prośbę papamili ..... ;)

Proszę zapoznaj się ze schematami i dokumentacją a z pewnością dojdziesz do wniosku, że jedynym możliwym rozwiązaniem jest zastosowanie "zewnętrznego" urządzenia, najlepiej mechanicznie działającego na pedał przyspieszenia ..... ;)

Tu masz jedną propozycję:
http://allegro.pl/item790..._samochodu.html

Tempomat_ID.jpg
To schemat ideowy regulatora prędkości
Plik ściągnięto 11737 raz(y) 39,73 KB

Tempomat_OK.jpg
To przebieg okablowania....
Plik ściągnięto 11736 raz(y) 48,8 KB

Tempomat_LOK.jpg
A to lokalizacja urządzeń
Plik ściągnięto 11736 raz(y) 30,08 KB

Regulator predk zasada działania.pdf
Tu jest opis funkcjonalny i zasada działania tempomatu w tych samochodach
Pobierz Plik ściągnięto 5299 raz(y) 137,64 KB

_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2009-10-27, 13:38   

dzięki,
widziałem tę aukcję już kiedyś,
zastanawiałem się czy nie da się znależć tańszego rozwiązania,
coś, gdzieś czytałem o ukrytych (nieaktywnych) funkcjach komputera.
Dodam jeszcze moje spostrzeżenie,
o ile Ford 5-biegowy jest b. elastyczny i świetnie się sprawdza opcja tempomatu
to we Fiacie 6-biegowym, podobnej mocy, takiej elastyczności już nie ma,
i wajchować trzeba dość mocno a wiadomo że każda zmiana
(sprzęgło, hamulec) rozłącza tempomat.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-10-27, 13:43   

Schemat raczej z PSA a nie Fiata. Włosi jakoś to samo potrafią narysować bardziej przejrzyście. Ale i tak na tym schemacie widać ,że tempomat to parę drucików. Problem , że ich fizycznie nie ma w samochodzie, mało tego, we wtyczce miejsca na nie są zaślepione.

tempomat 030m.jpg
Plik ściągnięto 398 raz(y) 194,84 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-27, 13:46   

papamila napisał/a:
Ford 5-biegowy jest b. elastyczny


No w 5 biegowym fiacie tez nie ma tego problemu ..... ;) im więcej biegów tym krótsze przełozenia u Ciebie dopiero 6 jest nadbiegiem .... ;) .

papamila napisał/a:
coś, gdzieś czytałem o ukrytych (nieaktywnych) funkcjach komputera.


Z tymi funkcjami komputera masz rację ale akurat fiat (i jemu podobne bliźniaki) maja ECM nie telekodowalny, czyli nawet z poziomu serwisu nie można aktywować funkcji kalkulatora jesli samochód fabrycznie nie był w nie wyposażony. Nowe kalkulatory tez są zamawiane"pod numer nadwozia" i konfigurowane na poziomie fabryki więc, więc dodanie opcji regulacji prędkości poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła i konfigurację ECM raczej odpada w przedbiegach. Nie piszę ,że to nie możliwe bo nie można tylko slepej kiszce wzroku przywrócić ...... ale grzebania w oprogramowaniu Kalkulatorów sterujących silnikiem , jego rozbieranie programowanie na zewnętrznych programatorach moim zdaniem jest bardzo ryzykowne i ja w swoim samochodzie nie robiłbym tego.....
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Ostatnio zmieniony przez roger 2009-10-27, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-27, 13:51   

kaimar napisał/a:
we wtyczce miejsca na nie są zaślepione.


To akurat najmniejszy problem ....wtyczki są robieralne a piny można kupić ..... ;)

kaimar napisał/a:
Schemat raczej z PSA a nie Fiata. Włosi jakoś to samo potrafią narysować bardziej przejrzyście.


No z tą włoską przejrzystością to nie przesadzaj bo i ta dokumentację znam .... ;) wszystko jest kwestią przyzwyczajenia dla mnie te są bardziej czytelne i logiczniejsze .... ale o gustach się nie dyskutuje ....;) może się komuś do czegoś przydadzą i takie badziewne ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 120/5
Skąd: Trójmiasto i okolica
Wysłany: 2009-10-27, 13:51   

roger napisał/a:
maja ECM nie telekodowalny

roger napisał/a:
poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła

roger napisał/a:
w oprogramowaniu Kalkulatorów sterujących silnikiem

Roger
czy Ty7 mnie aby nie obrażasz :?:

dzięki :lol: :lol: :lol:
reszta poszła na PW
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-27, 13:54   

Cytat:
Roger
czy Ty7 mnie aby nie obrażasz :?:

dzięki :lol: :lol: :lol:
reszta poszła na PW


Hahahah sory troszkę się rozgadałem ... ;) ..... - nie da się dodać tej funkcji w sposób prosty ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-10-30, 22:24   

roger napisał/a:
dodanie opcji regulacji prędkości poprzez zmianę COM dołożenie stycznika sprzęgła i konfigurację ECM raczej odpada w przedbiegach


A mnie się udało, co prawda w Ducato 244 czyli w II po 2002 roku z silnikiem 2,3 , ale bez wyciągania ECU - udało się to z zewnątrz. Chciałem pogrzebać w III, ale przez całe lato auto jeździło. Teraz stoi na podwórku, ale pogoda nie zachęca to prac na zewnątrz, a nie mam odpowiedniego garażu. A trzeba trochę pogrzebać pod maską przy wtyczce ECU. Założenie pinów do wtyczki nie jest takie proste - nie potrafię dobrać odpowiednich pinów.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-30, 22:35   

kaimar napisał/a:
nie potrafię dobrać odpowiednich pinów.


Napisz na priva jakie potrzebujesz a najlepiej zmierz .... ;) poszukam w katalogu i podam ci numer referencyjny... ;) w serwisach raczej nie szukaj bo nie będzie się im chciało dobierać ... ;)

PS
z II gratuluję ale to relatywnie dużo prostsze niż w III bo nie ma BSI , ....wiesz można zrobić wszystko problem tylko w tym ile chcesz zainwestować ;) .... podstawowy problem to gwarancja w nowych samochodach jakakolwiek modyfikacja czy rzeźba i zapomnij o roszczeniu ...... i nikt nie będzie wnikał czy to co sie stało to skutek modyfikacji czy nie ...
I jeszcze jedna rada widzę i czytam że lubisz podłubać cała instalacja w III to bomba z opóźnionym zapłonem wszystko troszkę przy krótkie, mimo że nowe to troszkę utlenione .....sugeruję dużą ostrożność każde rozpięcie i wpięcie wtyczek ECM to potencjalne ryzyko lepiej porządnie to uszczelniaj ... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-10-30, 22:52   

roger napisał/a:
z II gratuluję ale to relatywnie dużo prostsze niż w III bo nie ma BSI


Jak dla mnie to BSI nie ma tu nic do gadania - co najwyżej bierze udział w wyświetlaniu ustawionej prędkości i zapalaniu lampki w liczniku. Taki sam ECU jest w Renault Espace IV i udało mi się uruchomić tempomat w ECU ale nie zapala się lampka w liczniku. Do licznika jest potrzebne odpowiednie urządzenie i oprogramowanie - serwisy Renault patrzą na mnie jak na wariata a ci co mają odpowiednie urządzenia do pogrzebania w liczniku to tylko potrafią "korygować" przebieg.
Co do pinów to nie bardzo potrafię zmierzyć, wtyczka jest produkcji TYCO o symbolu 1-284871-5rev.b
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-30, 23:03   

kaimar napisał/a:
Co do pinów to nie bardzo potrafię zmierzyć,


Średnica długość kształt...najlepiej zrób zdjęcie resztę .... załatwimy jak będę miał katalog przed oczami ....czyli np. w poniedziałek ;)

kaimar napisał/a:
Jak dla mnie to BSI nie ma tu nic do gadania


No nie do końca info o prędkości idzie po CAN-e, sygnał stycznika sprzęgła i hamulca również do tego jeszcze ESP jak i parę innych rzeczy .....ale masz rację wszystko idzie oszukać .... ważne to wiedzieć co się robi i czym to grozi .... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2009-10-30, 23:19   

roger napisał/a:
sygnał stycznika sprzęgła i hamulca

A założysz się? :spoko
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-10-31, 08:54   

kaimar napisał/a:
A założysz się? :spoko

O co? Ja przecinam i uczestniczę w konsumpcji nagrody. :haha:
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
roger 
Kombatant


Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Sty 2009
Piwa: 42/38
Skąd: W-wa & Lubuskie
Wysłany: 2009-10-31, 10:02   

Cytat:
A założysz się? :spoko


Hahaha no ja tak jak i Janusz nie wiem o co ..... ;) :
-Jeśi o to czy się da to uruchomić ...... tak da się .....
-Jeśli o to czy Espace IV i Ducato III maja takie same kalkulatory ? - nie nie mają, jeżdżę prywatnie Espacami od dobrych 10 lat co prawda starszymi ale bardzo te samochody lubię.... ;)
-Jeśli o to że to rozkminisz .... tak myślę ,że dasz radę bo dla chcącego nic trudnego ...
-Jeśli o to czy będą potem problemy np z gwarancją .... tak będą problemy jak ktoś w serwisie to zobaczy...


PS
jak będziesz potrzebował piny, czy dostęp do diagnoskopu ...(nawet w Katowicach-czy gdziekolwiek gdzie Ci w miarę blisko) do daj znać pomogę... ;)
_________________
rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 420/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2009-10-31, 13:05   

roger napisał/a:
jak będziesz potrzebował piny, czy dostęp do diagnoskopu

A do Forda też?
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***